Jan Lange

Jan Lange Zarządzanie to moja
pasja

Temat: Ranking agencji reklamowych

Witam serdecznie,
Szukam możliwości praktyk w agencji reklamowej i chciałbym się dowiedzieć czy macie może dostęp do rankingów agencji reklamowych z zeszłego roku ?? Chodzi mi o jak najwięcej danych, gdyż wciąż poszukuję możliwości, a czasu coraz mniej

Z góry bardzo dziękuję

Pozdrawiam
Jan Lange
Marcin Kopczyński

Marcin Kopczyński Po prostu szczęśliwy
człowiek :)

Temat: Ranking agencji reklamowych

http://www.interaktywnie.com/agencje

może pomoże ;)

konto usunięte

Temat: Ranking agencji reklamowych

Marcin K.:
http://www.interaktywnie.com/agencje

może pomoże ;)

Ten ranking nie uwzględnia wielu naprawdę dobrych agencji. Poza tym, jeśli to ma być ranking, przydałyby się do niego odpowiednio dobrane i wartościowe jakościowo kryteria. Tutaj tego brak. Niestety w takim wypadku wychodzi na jaw jedna z bolączek polskiego internetu - brak porządnego, merytorycznego podejścia...

konto usunięte

Temat: Ranking agencji reklamowych

To ranking agencji interaktywnych, czyli tylko małego fragmentu rynku. Jeśli chodzi o informacje na temat agencji full service, to proponuję sięgnąć po raport "Media i Marketing Polska" poświecony agencjom reklamowym (ukazuje się zawsze w maju) i rankingi "Home&Market" (agencje pojawiają się bodaj w czerwcowych wydaniach). Oba tytuły wydały właśnie świeże rankingi, a ubiegłoroczne na pewno można znaleźć w czytelniach).
Jan Lange

Jan Lange Zarządzanie to moja
pasja

Temat: Ranking agencji reklamowych

Dzięki dzięki Arku za radę :)
Akurat będąc w Empiku (zanim jeszcze przeczytałem tego posta) chwyciłem Home&Market - patrzę a tam i sieciówki i niesieciowe. Jestem bardzo wdzięczny za okazaną pomoc.

Gorąco pozdrawiam w gorącą sobotę:D
Jan Lange
Krzysztof Adamus

Krzysztof Adamus business development
director Opcom

Temat: Ranking agencji reklamowych

Grzegorz S.:
Ten ranking nie uwzględnia wielu naprawdę dobrych agencji. Poza tym, jeśli to ma być ranking, przydałyby się do niego odpowiednio dobrane i wartościowe jakościowo kryteria. Tutaj tego brak. Niestety w takim wypadku wychodzi na jaw jedna z bolączek polskiego internetu - brak porządnego, merytorycznego podejścia...

Grzegorzu, podaj przykład dobrych agencji, których mój ranking nie uwzględnia.

Co do kryteriów pozwolę sobie wkleić cytat z interaktywnie.com:

Biorę pod uwagę szereg kryteriów: jakość realizacji, staż, nagrody, klientów, opinie ludzi z branży, kreatywność... Zwracam też uwagę na to, czy agencja prowadzi działania PR, publikuje artykuły w prasie, promuje się poza internetetem, prowadzi prelekcję podczas seminariów, prowadzi działania edukacyjne, jest członkiem organizacji branżowych.

Przyznaję jednak, iż jest to moja subiektywna ocena. Uważam, że nie da się stworzyć rankingu agencji wynikającego z jakiś obiektywnych wskaźników. Jeśli masz pomysł na taki ranking pisz: momo@interaktywnie.com.

konto usunięte

Temat: Ranking agencji reklamowych

Krzysztof A.:
Biorę pod uwagę szereg kryteriów: jakość realizacji, staż, nagrody, klientów, opinie ludzi z branży, kreatywność...

Arkadiusz S.:
To ranking agencji interaktywnych, czyli tylko małego fragmentu rynku.

Z naciskiem na małego fragmentu rynku.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 09.06.07 o godzinie 21:59

konto usunięte

Temat: Ranking agencji reklamowych

Krzysztof A.:
Grzegorz S.:
Ten ranking nie uwzględnia wielu naprawdę dobrych agencji. Poza tym, jeśli to ma być ranking, przydałyby się do niego odpowiednio dobrane i wartościowe jakościowo kryteria. Tutaj tego brak. Niestety w takim wypadku wychodzi na jaw jedna z bolączek polskiego internetu - brak porządnego, merytorycznego podejścia...

Grzegorzu, podaj przykład dobrych agencji, których mój ranking nie uwzględnia.

Co do kryteriów pozwolę sobie wkleić cytat z interaktywnie.com:

Biorę pod uwagę szereg kryteriów: jakość realizacji, staż, nagrody, klientów, opinie ludzi z branży, kreatywność... Zwracam też uwagę na to, czy agencja prowadzi działania PR, publikuje artykuły w prasie, promuje się poza internetetem, prowadzi prelekcję podczas seminariów, prowadzi działania edukacyjne, jest członkiem organizacji branżowych.

Przyznaję jednak, iż jest to moja subiektywna ocena. Uważam, że nie da się stworzyć rankingu agencji wynikającego z jakiś obiektywnych wskaźników. Jeśli masz pomysł na taki ranking pisz: momo@interaktywnie.com.

Drogi Krzysztofie, jak sam wyraźnie napisałeś, ów ranking jest Twoją subiektywną oceną. Jeżeli chodzi o agencje, których moim zdaniem nie wymieniłeś, to ich nazw nie będę publicznie podawał, gdyż nie traktuję goldenline jako miejsca do uprawiania kryptoreklamy. Jeśli kogoś zaś interesuje, które agencje oprócz wskazanych przez Ciebie, uważam za godne uwagi, to zapraszam do kontaktu na PM. Co do kryteriów oceny, to jak najbardziej uważam, że niezwykle trudno jest je dobrać. Poza tym, jestem zwolennikiem rankingów przeprowadzanych przez osoby, instytucje, które bacznie obserwują rynek, a nie czynnie w nim uczestniczą. W Polsce jednak trudno o takie podmioty. Mam jednak nadzieję, że w najbliższym czasie owa sytuacja ulegnie zmianie. Pozdrawiam:)
Artur Pszczółkowski

Artur Pszczółkowski Web & Mobile
Application Group
Manager, Sanitec
Corp

Temat: Ranking agencji reklamowych

ja traktuje to info na interaktywnie jako subiektywny ranking krzyska a nie konkurs niezaleznych eskpertow badajacych milion czynnikow.
i tak trzebaby do tego podejsc chyba.

dziwi troche brak SMI(z ktorej szybko odszedlem) ktora jest lepsza od wielu tam wyminionych mniejszych agencji
chociaz wiem ze w porowanniu z np z k2 czy cookie wypuszcza straszne gnioty

oraz przy okazji pogratuluje Krzyskowi pierwszej ciekawej platformie na ktorej szeroko pojeta branza moze wymienic sie doswiadczeniami.

pzdr
Krzysztof Adamus

Krzysztof Adamus business development
director Opcom

Temat: Ranking agencji reklamowych

Artur P.:
ja traktuje to info na interaktywnie jako subiektywny ranking krzyska a nie konkurs niezaleznych eskpertow badajacych milion czynnikow.
i tak trzebaby do tego podejsc chyba.
Moim celem nie było stworzenie obiektywnego rankingu. Na podstawie 7 lat doświadczeń mogę po prostu wskazać agencje, które dobrze robią swoją robotę. Tak należy traktować tą listę.

Artur P.:
dziwi troche brak SMI(z ktorej szybko odszedlem) ktora jest lepsza od wielu tam wyminionych mniejszych agencji
chociaz wiem ze w porowanniu z np z k2 czy cookie wypuszcza straszne gnioty
No właśnie - najważniejszym kryterium jest jednak jakość realizacji - ostatecznie klienci oczekują po prostu jak najlepszej jakości. Z tą u SMI niestety słabo.

Poza tym mimo iż agencja jest finansowana przez poważnego inwestora nie potrafi rozwinąć skrzydeł i od wielu lat nie ma pomysłu na własny rozwój - przynajmniej w kwestii interactive.
Artur Pszczółkowski

Artur Pszczółkowski Web & Mobile
Application Group
Manager, Sanitec
Corp

Temat: Ranking agencji reklamowych

dla ZPRu pewnie sie liczy tylko ze SMI zarabia cos tam i nie trzeba dokladac....

dla mnie SMI lezy bo tam nie managmentu - strategii, planowania motywowania - kazdy sobie rzepke skrobie byle tylko norme zrobic i reszte maja w dupie...

Temat: Ranking agencji reklamowych

Moim zdaniem najlepszą agencją, specjalizującą się w BTL-u, jest Sinea Group z Warszawy. Moja firma wielokrotnie korzystała z ich usług i, pod względem profesjonalnego podejścia i oryginalności w zaproponowanych rozwiązaniach, nie mogły się z nimi równać nawet sieciówki! Jeśli zależy Ci na nowatorksim rozwiązaniu bądź oryginalej akcji reklamowej bądź PR to koniecznie trzeba do nich uderzyć. Polecam ich z pełnym przekonaniem także ze względu na fajnych ludzi, którzy odpowiadają za kontakt z klientem. Pozdrawiam serdecznie, jeśli ktoś z Sinea to czyta! :)

Temat: Ranking agencji reklamowych

Jeśli agencje interaktywne to mały fragment rynku to ... gratuluję wiedzy! :)

Krzysztof B.:
Krzysztof A.:
Biorę pod uwagę szereg kryteriów: jakość realizacji, staż, nagrody, klientów, opinie ludzi z branży, kreatywność...

Arkadiusz S.:
To ranking agencji interaktywnych, czyli tylko małego fragmentu rynku.

Z naciskiem na małego fragmentu rynku.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 09.06.07 o godzinie 21:59
Magdalena Czaja

Magdalena Czaja Przewodnicząca Rady
Nadzorczej San
Markos

Temat: Ranking agencji reklamowych

Witam!
W nawiązaniu do pytania: dwa dni temu pojawil sie na rynku (w formie dodatku do Press-u), raport satysfakcji klientow ze wspolpracy z agencjami reklamowymi i domami mediowymi.
W badaniu, którego metodologię opracował i przeprowadził Instytut IQS&Quant, wzięły udział zarówno sieciowe jak i największe polskie agencje reklamowe. Respondentami byli wyłącznie marketerzy odpowiadający za budżety reklamowe marek i decydujący o ich strategii, bezpośrednio współpracujący z ocenianą agencją...

Mysle, ze smialo mozna ow raport traktowac jako kolejna podpowiedz co tam slychac na rynku agencji reklamowych :-)

Pozdrawiam!
Magdalena

konto usunięte

Temat: Ranking agencji reklamowych

Nie miałem jeszcze okazji czytać najnowszego Pressu, więc pozwolę sobie zapytać, czy ponownie jest to ranking przygotowywany dla na zlecenie SAR-u i obejmujący wyłącznie stowarzyszone w nim agencje?
Zapewne tak... A szkoda, bo celem Stowarzyszenia winno być chyba przede wszystkim kreowanie obrazu branży, a nie własnych członków.
Niemniej jednak z zainteresowaniem sięgnę po tę publikację - choćby po to, by sprawdzić czy tym razem informacja o wycinkowości tego zestawienia została wyartykułowana wyraźniej, niż poprzednio.
Magdalena Czaja

Magdalena Czaja Przewodnicząca Rady
Nadzorczej San
Markos

Temat: Ranking agencji reklamowych

Arkadiusz S.:
Nie miałem jeszcze okazji czytać najnowszego Pressu, więc pozwolę sobie zapytać, czy ponownie jest to ranking przygotowywany dla na zlecenie SAR-u i obejmujący wyłącznie stowarzyszone w nim agencje?
Zapewne tak... A szkoda, bo celem Stowarzyszenia winno być chyba przede wszystkim kreowanie obrazu branży, a nie własnych członków.
Niemniej jednak z zainteresowaniem sięgnę po tę publikację - choćby po to, by sprawdzić czy tym razem informacja o wycinkowości tego zestawienia została wyartykułowana wyraźniej, niż poprzednio.

Alez kazda dobra agencja moze zostac czlonkiem SAR! Powiem wiecej: potrzebujemy wlasnie polskich agencji, bo do tej pory agencji sieciowych w SARze bylo wiecej. To sie aktulanie bardzo zmienia i im wiecej agencji bedzie w tym Stowarzyszeniu, tym bardziej adekwatne beda jego dzialania...Zapraszam zatem! :-)
A jesli chodzi o informacje kto zostal przebadany to jest to wyraznie zaznaczone we wstepie raportu.
Pozdrawiam!

konto usunięte

Temat: Ranking agencji reklamowych

Kłopot w tym, że nie wszyscy chcą do SAR-u należeć (z powodów, o których nie ma sensu dyskutować w tym wątku). Kiedyś spróbowaliśmy - nie spodobało nam się.
Stowarzyszenie może żyć bez nas, a my bez Stowarzyszenia. Nie jest jednak chyba do końca fair, gdy SAR dzieli agencje na 2 kategorie: dobre i te, które nie są jego członkami. A przykładem takiego podejścia była wymowa ubiegłorocznego rankingu (wbrew innym, tego typu zestawieniom). I to nas raczej do siebie nie zbliża.
Pragnę wierzyć, że SAR się zmieni, bo taka instytucja jest potrzebna polskiemu rynkowi. CAŁEMU rynkowi. Dlatego, choć z dystansem, to jednak bez wrogości odnoszę się do Stowarzyszenia i trzymam kciuki za zmiany.
A wracając do rankingu, to póki co polecam go jako źródło informacji o stowarzyszonych w SAR-ze agencjach, a nie obiektywny obraz rynku.

Temat: Ranking agencji reklamowych

Jest jeszcze ranking, który opracowuje MiMP, proponuję zadzwonić i zagaić - może uda tam uzyskać pomoc.
http://media.com.pl
jest jeszcze forum pressu, ale mnie bardziej bawi.

Następna dyskusja:

Ranking agencji reklamowych...




Wyślij zaproszenie do