Łukasz Solniczek

Łukasz Solniczek Konsultant
wdrożeniowy/Programi
sta Ruby on Rails

Temat: Punkty styku z marka

Niedawno natknolem się na okreslenie 'punkty styku konsumenta z marką' i do końca nie jestem pewny co to jest.
Prosilbym, żeby ktoś mi to wytłumaczył :-)
Z gory dziękuje.

konto usunięte

Temat: Punkty styku z marka

Określenie głupie, ale najprawdopodobniej chodzi o takie typowo polskie rozróżnienie, że np. punkt obsługi klienta to miejsce gdzie masz styczność z marką i wyrabiasz sobie o niej zdanie, a jak np. mieszkasz z kimś, kto w tej firmie pracuje i on mówi, że tam jest słabo, to wtedy sobie zdania nie wyrabiasz i nie ma to na Ciebie wpływu.
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Punkty styku z marka

Zapewne chodzi tu o teorię, która mówi, że markę buduję się poprzez wszystkie "punkty styku" z nią. Koncepcja zakłada (słusznie), że marki nie budują tylko działania typu reklama, ale też WSZYSTKIE inne sytuacje gdy klient się z nią styka. Na przykład: infolinia, wygląd ogłoszeń rekrutujących do pracy, strój pracowników itd. Firmy powinny strać się kontrolować wszystkie te "punkty styku" i dbać o to, żeby płynął z nich spójny komunikat.

konto usunięte

Temat: Punkty styku z marka

Łukasz Kluj:
Zapewne chodzi tu o teorię, która mówi, że markę buduję się poprzez wszystkie "punkty styku" z nią. Koncepcja zakłada (słusznie), że marki nie budują tylko działania typu reklama, ale też WSZYSTKIE inne sytuacje gdy klient się z nią styka. Na przykład: infolinia, wygląd ogłoszeń rekrutujących do pracy, strój pracowników itd. Firmy powinny strać się kontrolować wszystkie te "punkty styku" i dbać o to, żeby płynął z nich spójny komunikat.
Amen.

a w Polsce to reklama swoje, a cała reszta strumieni swoje.

Masakra.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty styku z marka

a najfajniejszy jest serwis posprzedażny :):)

konto usunięte

Temat: Punkty styku z marka

najlepszy jest DB kredyt.

nabrałam się kiedyś na ich ofertę, gdy byłam pod ścianą.
masakra.
spóźnilam się z zapłatą raty, godzina 21.00 wieczorem, usypiam dziecię moje, a tu bach telefon, dobry wieczór, tu DB kredyt, nie zapłaciła Pani raty...

-przepraszam szanowną panią, ale czy nie sądzi Pani, że dzwoni Pani o godzinie wysoce niestosownej?

a baba mi opryskliwym, tupeciarskim głosem:

Nie, proszę Pani, nie wydaje mi się!

:)

Masakra:)

jak im pisemko wysłałam, że naslę na nich media i żeby uważali z kim mają do czynienia, to mnie trzy razy przepraszali.

Ale baba tupet miała, Jezuuuu...

Ale tak to u nas działa, bo są slabo rozwinięte działy PR, które to wszystko powinny nadzorować.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Punkty styku z marka

Łukasz Solniczek:
Niedawno natknolem się na okreslenie 'punkty styku konsumenta z marką' i do końca nie jestem pewny co to jest.
Prosilbym, żeby ktoś mi to wytłumaczył :-)
Z gory dziękuje.
Cały artykuł na ten temat:
http://paweltkaczyk.midea.pl/2006/06/03/punkty-styczno...
Łukasz Solniczek

Łukasz Solniczek Konsultant
wdrożeniowy/Programi
sta Ruby on Rails

Temat: Punkty styku z marka

Dziękuje za odpowiedź.

Tak zastanwiam się czy żeby punkty styku z marką były dobrze zaplanowane, przemyślane nie trzeba dobrze poznać swojego klienta?
No bo jeżeli kontakt z marką ma być w jakiś sposób przewidziany przez marke to trzeba poznać klienta, czyli poddać rynek segmentacji i zrozumieć klienta, jego zachowania, co lubi, gdzie je, gdzie się bawi, co czyta, w co się ubiera itp, żeby marka byla zawsze tam gdzie jest klient.

Dobrze myśle? :-)

konto usunięte

Temat: Punkty styku z marka

Łukasz Kluj:
Zapewne chodzi tu o teorię, która mówi, że markę buduję się poprzez wszystkie "punkty styku" z nią. Koncepcja zakłada (słusznie), że marki nie budują tylko działania typu reklama, ale też WSZYSTKIE inne sytuacje gdy klient się z nią styka. Na przykład: infolinia, wygląd ogłoszeń rekrutujących do pracy, strój pracowników itd. Firmy powinny strać się kontrolować wszystkie te "punkty styku" i dbać o to, żeby płynął z nich spójny komunikat.

sugeruję poszperać po Necie za 'total branding concept' - kol. Łukasz bardzo jasno wyłożył założenia, które osobiście bardzo popieram

brak spójności/integralności to oznaka braku profesjonalizmu IMO
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty styku z marka

Łukasz Solniczek:
Dziękuje za odpowiedź.

Tak zastanwiam się czy żeby punkty styku z marką były dobrze zaplanowane, przemyślane nie trzeba dobrze poznać swojego klienta?
No bo jeżeli kontakt z marką ma być w jakiś sposób przewidziany przez marke to trzeba poznać klienta, czyli poddać rynek segmentacji i zrozumieć klienta, jego zachowania, co lubi, gdzie je, gdzie się bawi, co czyta, w co się ubiera itp, żeby marka byla zawsze tam gdzie jest klient.

Dobrze myśle? :-)
Ano. Bez Klienta i jego potrzeb się nijak nie da :):)
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Punkty styku z marka

Łukasz Solniczek:
Dziękuje za odpowiedź.

Tak zastanwiam się czy żeby punkty styku z marką były dobrze zaplanowane, przemyślane nie trzeba dobrze poznać swojego klienta?
No bo jeżeli kontakt z marką ma być w jakiś sposób przewidziany przez marke to trzeba poznać klienta, czyli poddać rynek segmentacji i zrozumieć klienta, jego zachowania, co lubi, gdzie je, gdzie się bawi, co czyta, w co się ubiera itp, żeby marka byla zawsze tam gdzie jest klient.

Dobrze myśle? :-)

Bardzo dobrze :)
Na to warto jeszcze nalozyc inny filtr - otwartosc na komunikat (przy dzialaniach reklamowych).
Wielu konsumentow styka sie z reklama kawy ogladajac wieczorem TV. Ale kto mysli o kawie wieczorem?
Stosunkowo malo konsumentow przechodzi rano obok CoffeHeaven. Ale stawiam dolary przeciw orzechom, ze odsetek "potencjalnie zainteresowanych" kawa jest wielokrotnie wiekszy :)

Pozdrawiam,
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Punkty styku z marka

Stanisław Grabowski:
Ale kto mysli o kawie wieczorem?
A co złego jest w mysleniu o kawie wieczorem?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty styku z marka

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Stanisław Grabowski:
Ale kto mysli o kawie wieczorem?
A co złego jest w mysleniu o kawie wieczorem?
Ano właśnie - błędne założenie ? :):)
Nie widziałam nikogo , kto po obejrzeniu reklamy rzucił się do sklepu kupić produkt, ale może i tak jest ?
Produkt ma się również "zagnieździć" w głowie konsumenta. Tak, że np. jak człowiek stanie przed półką w sklepie to sięgnie po tę a nie po inną markę. Produkt ma się "ustawić" na mapie percepcyjnej. Ma się dobrze kojarzyć- a będzie się dobrze kojarzyć, jesli wieczór jest miły :):) Tysiące różnych rzeczy....Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.03.08 o godzinie 00:16
Łukasz Solniczek

Łukasz Solniczek Konsultant
wdrożeniowy/Programi
sta Ruby on Rails

Temat: Punkty styku z marka

Masz racje Dagmaro :-)
Dlatego segmentacja jest tak ważna bo poznanie klienta na tyle żeby wiedzieć jak on żyje, jak wygląda jego dzień, kiedy decyduje się na zakup, kiedy konsumije produkt pozwala na dobre przygotowanie komunikacji klient-marka :-)

Niby proste ale jakże wiele z tym problemów :-)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty styku z marka

Łukasz Solniczek:
Masz racje Dagmaro :-)
Dlatego segmentacja jest tak ważna bo poznanie klienta na tyle żeby wiedzieć jak on żyje, jak wygląda jego dzień, kiedy decyduje się na zakup, kiedy konsumije produkt pozwala na dobre przygotowanie komunikacji klient-marka :-)

Niby proste ale jakże wiele z tym problemów :-)
Prawda, ale segemntacja to może być mało. To co napisałeś podpada raczej pod badania komunikacji/języka i badania etnograficzne i szukanie insightów :):) No bo w przypadku kawy to przeciez również "rytuały" ..Co krok to czubek góry lodowej :)
Trzeba poznać świat respondenta - inaczej poruszamy się po omacku. Na szczęście jest wiele, wiele metod i sposóbów. Wystarczy uważnie słuchać :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.03.08 o godzinie 21:32

konto usunięte

Temat: Punkty styku z marka

Dagmara D.:
Prawda, ale segemntacja to może być mało. To co napisałeś podpada raczej pod badania komunikacji/języka i badania etnograficzne i szukanie insightów :):) No bo w przypadku kawy to przeciez również "rytuały" ..Co krok to czubek góry lodowej :)
Trzeba poznać świat respondenta - inaczej poruszamy się po omacku. Na szczęście jest wiele, wiele metod i sposóbów. Wystarczy uważnie słuchać :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.03.08 o godzinie 21:32
Myślę,że te insighty są najważniejsze. Pani Dagmaro, czpka z głowy przed tym tematem..., trzeba poczuć jak czuje grupa docelowa... A jest to trudne (ale nie niemożliwe) jeśli ni dowiemy się (z badań) wszystkiego o grupie docelowej...
Dlatego pytanie o punkty styku (touch points) nie mają sensu, póki nie wiemy wszystkiego(!) o marce i (przede wszystkim) o grupie docelowej!

Następna dyskusja:

Punkty stycznosci z marka




Wyślij zaproszenie do