Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

Stanisław Grabowski:
Dagmara D.:
To raczej nie jest punkt stylu z marką a jej atrybut, cześć wizerunku :):)
Myślę, że warto spytać Klientów.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 25.10.08 o godzinie 13:51

No ale jestli ta nazwa stanowiska jest na wizytowce ktora wrecza sie (takze potencjalnym) Klientom to chyba juz tak.
Co prawda wizytowki zawsze maja logo firmy, wiec rakiety nie wymyslilem ;) ale logo niesie ze soba niewiele przekazu (zazwyczaj). Nazwa stanowiska ktora w jakis sposob podkresla to czym firma sie zajmuje, w czym jest dobra... chyba bym to to "touchpointow" zaliczyl.
Oj, nie czytało się poprzednich postów...:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

Michał Strzępek:
Wroce do przykladu, ktory wczesniej podalem. Zalozmy, ze jest firma organizujaca urodziny dzieci. Celem firmy jest dawania radosci klientom w tym przypadku dzieciom, ale rodzicom posrednio tez. Zatrudniam nowa osobe, ktorej zadaniem bedzie rozstawienie stolow, ustawienie krzesel, przywiezienie tego na miesjca imprezy itp. Nie chce by czul, ze ta praca jest smieszna i niepotrzebna, chce zeby czul sie czescia firmy, ze jego praca spelnia zalozony cel firmy czyli daje radosc, dlatego stanowisko nie bedzie np. tragarz/dostawca ale mlodszy sprzedawca radosci(to bedzie jak sadze marka pracodawcy?), ale czy jednoczesnie moze to przysluzyc sie do budowy marki firmy. Ten pracownik nie bedzie mial wizytowek, nie bedzie mial bezposredniego kontaktu z klientem. Ja bym sie sklanial do tego, ze to ma takze wplyw na budowanie marki firmy. A Wy jak uwazacie? Pytam Was jako specjalistow, ale tez jako klientow:)


Gdy mówimy o punkcie styku - mówimy o punkcie w którym z marką styka sie KLient.
A więc jeśli stanowisko tego Pana nie istnieje dla Klienta to nie jest to punkt styku z marką.
Oczywiście możemy podejść do tematu filozoficznie i założyć, że rozkładacz stołów, który jest Młodszym Sprzedawcą Radości będzie tak szczęśliwy ze swojego tytułu, że poczeka na Klientów i będzie im o tym z dumą opowiadał.
Wtedy jego szczęście będzie wpływało na postrzegani emarki przez Klientów.
Pytanie jest czy rozkładacz stołów będzie taką nazwą stanowiska uradowany czy będzie mu sie wydawała idiotyczna i nieadekwatna.\

Mnie jako Klienta w ogóle nie interesuje jak nazywa się rozkładacz stołów. Aczkowliek niektorych może to nieźle rozbawić ( szczególnie w kontekście tej radość...)

P.S. jesli marką ma być "Sprzedawca radości" to raczej młodszy sprzedawca radości będzie wskazywało na młodszego wspólnika ? A może młodszego brata właściciela ? ALe nie na rozkładacza stołów...ALe to takie może tylko moej skojarzenie...

A tak w ogóle to nagle rozmawiamy o sposobach motywacji pracowników (ałć ? ) czy jak ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.10.08 o godzinie 17:05

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Dagmara D.:
Michał Strzępek:
P.S. jesli marką ma być "Sprzedawca radości" to raczej młodszy sprzedawca radości będzie wskazywało na młodszego wspólnika ? A może młodszego brata właściciela ? ALe nie na rozkładacza stołów...ALe to takie może tylko moej skojarzenie...

A tak w ogóle to nagle rozmawiamy o sposobach motywacji pracowników (ałć ? ) czy jak ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.10.08 o godzinie 17:05
Celem marki, sposobem wyrozniania sie ma byc dawanie radosci klientom. Takie jest zalozenie.
Czy jesli sprzedawca w warzywniaku bedzie pracowal na stanowisku mlodszy sprzedawca warzyw to bedzie oznaczalo, ze jest wlascicielem warzywniaka? Nie wydaje mi sie. Troszke mnie zdzwilo takiej skojarzenie, ale dziekuje za to uwage. Mysle jednak, ze to bedzie ciekawe rozwiazanie dla pracownika, bedzie sie czul czescia firmy i wspolodpowiedzialny za dawanie radosci, taka jest moja opinia i tym samym bedzie bral aktywny udzial w budowaniu marki.
To nie tyle co sposoby motywowania pracownikow co budowanie marki pracodawcy co wiaze sie z budowanie marki firmy...:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

A budowanie marki pracodawcy wśród pracowników to nie poprzez sposób motywowania ?

A różnica jest taka.

marka : "Sprzedawca radości"
pracownik : Młodszy Sprzedawca Radości

marka : Sklep Warzywny
pracownik : młodszy sprzedawca warzyw.

Widzę różnicę.

A co do stanowiska - myśle, że warto NAJPIERW porozmawiać z pracownikami co ich motywuje. Bo mozna na tym wyjść jak wiesz ... Zabłocki..

Miało być o punktach styku, teraz przeszliśmy przez motywowanie pracowników do budowania marki pracodawcy ( wśród pracowników) a dalej do budowanie samej marki - jest związek, ale dość ..daleki..

Myślę, że zaczynasz od .... drugiej strony.
Pytam więc zanim przejdziemy przez strategię cenową,kampanię reklamową, mapy percepcyjne, BPTO i analizy czynnikowe segmentu - CO CHCESZ BUDOWAĆ.

Bo jeśli MARKĘ to zacząć raczej trzeba od właśnie tej marki a nie motywowania pracowników rozstawiających stoły, bo ich pływ na Klienta (poza dobrze rozstawionymi stołami, czyli prawidłowym wykonaniem własnej pracy) jest ...niewielki ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 29.10.08 o godzinie 01:48
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Punkty stycznosci z marka

Pierwsza rzecz, jaka przychodzi mi do głowy po przeczytaniu nazwy stanowiska "Młodszy Sprzedawca Radości", to ŚCIEMA. Firma nie ma do zaoferowania nic sensownego wiec próbuje zagrań, tak sobie myslę i pewnie nie ja jedyny. O ile do przełknięcia, dla mnie, są różne, nawet idiotyczne zagrania w reklamie, to jednak idąc do firmy jako klient chcę być traktowany poważnie i obsługiwany przez kompetentnego pracownika a nie klauna, czy wróżkę z bajki. Jezeli jest to ów "sprzedawca radości", to dla mnie jest sprzedawcą niczego, hasła za którym stoi potiomkinowskie miasto.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

Andrzej, ale nie będziesz miał styczności z tym pracownikiem, bo on stoły rozstawia :) Więc nawet nie będziesz wiedział, ze sie tak nazywa :).
O ile rozumiem jakąś "specjalną" nazwę dla osoby prowadzącej imprezę dla dzieci (on już ma styczność z Klientem - rodzicami) o tyle pracownik fizyczny może sie nazywać dowolnie ( z punktu widzenia budowania marki)
Nawet hadlowiec , którego nazwiemy "Młodszym Sprzedawcą Radośći" może być przez Klientów odebrany ... ambiwalentnie..

A w kwestii motywowania pracowników ... warto sie dowiedzieć co ich zwiąże z firmą zanim każemy im nosić śmieszne czapeczki z logo i plakietki z napisem "kocham moją firmę".Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 29.10.08 o godzinie 01:52

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Dagmara D.:
CO CHCESZ BUDOWAĆ.

Bo jeśli MARKĘ to zacząć raczej trzeba od właśnie tej marki ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 29.10.08 o godzinie 01:48

Zdecydowanie Marke.

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Pierwsza rzecz, jaka przychodzi mi do głowy po przeczytaniu nazwy stanowiska "Młodszy Sprzedawca Radości", to ŚCIEMA. Firma nie ma do zaoferowania nic sensownego wiec próbuje zagrań, tak sobie myslę i pewnie nie ja jedyny. O ile do przełknięcia, dla mnie, są różne, nawet idiotyczne zagrania w reklamie, to jednak idąc do firmy jako klient chcę być traktowany poważnie i obsługiwany przez kompetentnego pracownika a nie klauna, czy wróżkę z bajki. Jezeli jest to ów "sprzedawca radości", to dla mnie jest sprzedawcą niczego, hasła za którym stoi potiomkinowskie miasto.
Zgodzilbym sie jesli udalbys sie do banku, doradcy finansowego czy innej instytucji, ktorej wyroznia sie statecznosc, powaga itp. i nazwa stanowiska na drzwiach badz tabliczce na biurku brzmialaby "mlodszy sprzedawca radosci", ale w przypadku firmy, ktorej celem jest organizacja smieszny, radosnych i jednych z najszczesliwszych chwil w dziecinstwie czyli urodzin dzieci. Firmy w Stanach Zjednoczonych potrafia stworzyc stanowisko specjalisty od pierwszego wrazenia, ktory pelni funkcje recepcjonisty i to Twoim zdaniem tez jest niepowazne? Jesli juz bedziesz w firmie i bedziesz rozmawial z osoba na takim stanowisku to wierz mi, ze klauna nie spotkasz:)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Punkty stycznosci z marka

Zapominasz że to co w USA się sprawdza, z racji kulturowych, u nas wcale nie musi. Jednak trochę się różnimy w podejściu do wielu spraw od amerykańców :)

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Zapominasz że to co w USA się sprawdza, z racji kulturowych, u nas wcale nie musi. Jednak trochę się różnimy w podejściu do wielu spraw od amerykańców :)
Zdecydowanie sie zgadzam, aczkolwiek uwazam, ze to u nas mogloby sie sprawdzic:) Kwestia bezdyskusyjna pozostaje fakt, ze pierwsze wrazenie jest najwazniejsze, wiec czemu nie moze byc osoba za to odpowiedzialna. Bardzo duzo rzeczy przejmujemy "z zachodu", naszczescie nie wszystkie ;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

Michał Strzępek:
Dagmara D.:
CO CHCESZ BUDOWAĆ.

Bo jeśli MARKĘ to zacząć raczej trzeba od właśnie tej marki ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 29.10.08 o godzinie 01:48

Zdecydowanie Marke.
Dobra - skupiamy się więc na budowaniu marki.
A to oznacza, ze przed nadaniem pracowniom nowych nazw stanowiska jest cała masda rzeczy do zrobienia.
Mam wrażenie, że to nowa firma - bo nie słyszłam o tej marce, ale i nie jestem w targecie, chyba , że 18-tki też organizuje :):)

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Dagmara D.:
Michał Strzępek:
Dagmara D.:
CO CHCESZ BUDOWAĆ.

Bo jeśli MARKĘ to zacząć raczej trzeba od właśnie tej marki ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 29.10.08 o godzinie 01:48

Zdecydowanie Marke.
Dobra - skupiamy się więc na budowaniu marki.
A to oznacza, ze przed nadaniem pracowniom nowych nazw stanowiska jest cała masda rzeczy do zrobienia.
Mam wrażenie, że to nowa firma - bo nie słyszłam o tej marce, ale i nie jestem w targecie, chyba , że 18-tki też organizuje :):)
Tak to ma byc nowa firma. To w takim razie na czym nalezy sie skupic by od poczatku zbudowac marke??:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

Michał Strzępek:
Tak to ma byc nowa firma. To w takim razie na czym nalezy sie skupic by od poczatku zbudowac marke??:)

..no taaaaakkkkkk ... wiesz Michał, na pewno nie na nazwie stanowiska faceta co stoły rozstawia.
Budowanie marki to temat rzeka.
Ale zakładam, że masz stategię marketingową firmy (strategię produktową, cenową i komunikacji). Myślisz o PR i reklamie. Wiesz jaki masz target i potrafisz się z nim komunikować oraz wiesz jakie ma potrzeby. Powiem szczerze : wrzuć w googlarkę, bo spędzimy tu jakieś 2-3 lat :):):)
Nie to, że nie chce pomóc, ale to rzeczywiście ogromny temat.
Ale zacząłeś dobrze : istotne są wszystkie punkty styku z marką (i nie chodzi tu o pracowników od stołów - ale o co chodzi to masz wyżej).
Jak zabezpieczysz mądrze punkty styku z marką -wygrałeś :)

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Dziekuje za pomoc,rady i zaangazowanie w tlumaczenie laikowi podstaw budowania marki:) Bylo to zapewne wycienczajace doswiadczenie;) Pozdrawiam:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

Michał Strzępek:
Dziekuje za pomoc,rady i zaangazowanie w tlumaczenie laikowi podstaw budowania marki:) Bylo to zapewne wycienczajace doswiadczenie;) Pozdrawiam:)
no wybacz - to się studiuje :):) ALe googlarkę masz, nie ?

http://www.twoja-firma.pl/slownik/budowanie-marki-(bra...
http://www.zfpr.pl/centrum/pokaz/3/2006/351
http://www.homocreatore.pl/art75,Jak_Marek_marke_budow...
oraz nasz GLowy kolega Paweł T :
http://paweltkaczyk.midea.pl/2008/09/05/budowanie-mark...
http://www.przepisnabiznes.pl/marketing/narzedzia-budo...

i następnych milion wyników.
Czy naprawdę uważasz, ze otrzymasz takie szkolenie tutaj ?

Paweł ratuuuunku :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 29.10.08 o godzinie 21:00
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

A tu Maciek o tym fajnie opowiada :

http://www.mca.edu.pl/program-blok-a-1.html

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Dagmara D.:
Michał Strzępek:
Dziekuje za pomoc,rady i zaangazowanie w tlumaczenie laikowi podstaw budowania marki:) Bylo to zapewne wycienczajace doswiadczenie;) Pozdrawiam:)

Czy naprawdę uważasz, ze otrzymasz takie szkolenie tutaj ?

Paweł ratuuuunku :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 29.10.08 o godzinie 21:00
Nie ma potrzeby wzywac Pawla to po pierwsze:)
Po drugie, nie oczekuje szkolenia, tylko co najwyzej zwrocenie uwagi na to co jest wazne czyli np punkty stycznosci.
Po trzecie to ja juz zapoznalem sie z podstawowa literatura na ten temat i wciaz sie zapoznaje;) Myslalem tylko ze powiesz mi cos czego jeszcze nie wiem. Blog Pawla rowniez znam:)
Ale dziekuje za pozostale linki:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

Nooooooooooo nie Michał. A skąd ja mam wiedziec czego Ty nie wiesz ?
Chyba mnie nieco przeceniasz.
Jeśli nie znasz tych linków - to niedobrze - to pierwsza strona po wrzuceniu "budowanie marki".
Następne ćwiczenie - wrzuć "punkty styku z marką".

Nie wiem jak Ci pomóc.

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Dagmara D.:
Nooooooooooo nie Michał. A skąd ja mam wiedziec czego Ty nie wiesz ?
Chyba mnie nieco przeceniasz.
Jeśli nie znasz tych linków - to niedobrze - to pierwsza strona po wrzuceniu "budowanie marki".
Następne ćwiczenie - wrzuć "punkty styku z marką".

Nie wiem jak Ci pomóc
Pomoglas:) Dziekuje:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

Paweł i Maciek wiedzą o niebo więcej - ja się znam na badaniach, nie na budowaniu marek. Ale ponieważ cały czas buduję markę naszej firmy - bo co to jest 4 lata - wiem, że trzba się nieźle namęczyć.
ALe zaczęłabym od potrzeb potencjanych Klientów - to podstawa, żeby firma odpowiadała na ich potrzeby. Bez tego istnieć nie może.
Oczywiście są też kwestie techniczne - np. komunikacja. Wizytówki, logo, etc...
Ale najważniejsze to iść do przodu :)

Następna dyskusja:

Punkty styku z marka




Wyślij zaproszenie do