konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Czy punktem stycznosci z marka moze byc nazwa stanowiska? Np. Marka ktorej celem jest dawanie radosci klientowi poprzez rozne uslugi, moze miec stanowisko np. mlodszy sprzedawca radosci? Czy to zbyt daleko idace "brandyzacja"? Co na ten temat myslicie?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

To raczej nie jest punkt stylu z marką a jej atrybut, cześć wizerunku :):)
Myślę, że warto spytać Klientów.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 25.10.08 o godzinie 13:51

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Ciekawe spostrzezenie:) Zgadzam sie ze warto zapytac klientow:) A jaka jest Twoja prywatna opinia, jako klientki? Abstrahujac oczywiscie od tego jakie to sa uslugi i czy bylabys nimi zainteresowana...:)Michał Strzępek edytował(a) ten post dnia 25.10.08 o godzinie 14:16
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

Szczerze ? Nie wiem - w zależności od kategorii - będzie pasowało albo nie.
Np. kiepski pomysł dla nowego gabuinetu ginekologicznego.
ALe już dla turystyki - czemu nie ...
Jak zawsze w świecie marek - ich wizerunek zależy (od wielu czynników)
Bartosz Z.

Bartosz Z. Life is not a
destination - it's a
journey

Temat: Punkty stycznosci z marka

Michał Strzępek:
np. mlodszy sprzedawca radosci?

Jest taki dział biznesu, gdzie wybitnie by to pasowało do swiadczonych usług...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

Bartosz Zdrojowy:
Michał Strzępek:
np. mlodszy sprzedawca radosci?

Jest taki dział biznesu, gdzie wybitnie by to pasowało do swiadczonych usług...
i nie jest to stomatologia :)
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Punkty stycznosci z marka

junior executive the pasta do zębów vanseller :)

chociaz... junior seller to moze byc mlody chlopak z wiosennego warzywniaka :)Dominik "dodo" Szewior edytował(a) ten post dnia 25.10.08 o godzinie 17:50

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Architektura marki ma tyle do zaoferowania, więc dlaczego nie... Jednak nie w każdej branży to się przyjmie, co jest oczywistą oczywistością ;D

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

W stomatologii taka nazwa stanowiska brzmiala by groteskowo:) Oczywiscie ze to bedzie zalezalo od branzy bo, podam taki skrajny przyklad, w branzy uslug pogrzebowych to bedzie wrecz niesmaczne. Ale widze ze ogolnie pozytywnie odnosicie sie do takiego pomyslu czyli nie byloby to przesada:)
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Punkty stycznosci z marka

mysle, ze to zalezy nie tylko od branzy, ale i od klientow z ktorymi chcesz sie komunikowac.
sa ludzie, ktorzy zamawiaja trumny z klima, malowane, z pierdyliardem bzdur, prawie tak wypchane jak egipskie grobowce.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

Michał Strzępek:
W stomatologii taka nazwa stanowiska brzmiala by groteskowo:) Oczywiscie ze to bedzie zalezalo od branzy bo, podam taki skrajny przyklad, w branzy uslug pogrzebowych to bedzie wrecz niesmaczne. Ale widze ze ogolnie pozytywnie odnosicie sie do takiego pomyslu czyli nie byloby to przesada:)
Nie opierałabym strategii marki na kilku postach na nie wiadomo jaki temat :):):)
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Punkty stycznosci z marka

Dagmara D.:
Michał Strzępek:
W stomatologii taka nazwa stanowiska brzmiala by groteskowo:) Oczywiscie ze to bedzie zalezalo od branzy bo, podam taki skrajny przyklad, w branzy uslug pogrzebowych to bedzie wrecz niesmaczne. Ale widze ze ogolnie pozytywnie odnosicie sie do takiego pomyslu czyli nie byloby to przesada:)
Nie opierałabym strategii marki na kilku postach na nie wiadomo jaki temat :):):)

R2D2 needs more data... :)

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Dagmara D.:
Michał Strzępek:
W stomatologii taka nazwa stanowiska brzmiala by groteskowo:) Oczywiscie ze to bedzie zalezalo od branzy bo, podam taki skrajny przyklad, w branzy uslug pogrzebowych to bedzie wrecz niesmaczne. Ale widze ze ogolnie pozytywnie odnosicie sie do takiego pomyslu czyli nie byloby to przesada:)
Nie opierałabym strategii marki na kilku postach na nie wiadomo jaki temat :):):)
Nie zamierzam, choc nie ukrywam, ze pozytywny odzew z waszej strony dot nazw dla stanowisk jeszcze bardziej utwierdzil mnie w przekonaniu ze to moze byc ciekawe rozwiazanie w budowaniu marki:) Wszystko zostanie i tak w swoim czasie zweryfikowane:)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Punkty stycznosci z marka

IMO jest to jak najbardziej punkt styczności.
Swego czasu u nas w firmie Flash Developer nazywał się... Flamaster ;)Paweł Tkaczyk edytował(a) ten post dnia 26.10.08 o godzinie 13:32

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Paweł Tkaczyk:
IMO jest to jak najbardziej punkt styczności.
Swego czasu u nas w firmie Flash Developer nazywał się... Flamaster ;)Paweł Tkaczyk edytował(a) ten post dnia 26.10.08 o godzinie 13:32
Tak tez mi sie wydawalo, ale z zasady nie sprzeczam sie kiedy nie jest pewny, szczegolnie z osoba, ktora ma w tej kwestii wiedze i doswiadczenie:)
Rozumiem Pawel, ze w Twojej firmie taki punkt stycznosci sie sprawdzil i warto rozwazyc to przy budowaniu marki?:>
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Punkty stycznosci z marka

Jest punktem styczności , gdy jest człowiekiem, ktory spotyka się z KLientami.
Jeśli mówisz jedynie o atrybucie marki to nie jest to punkt styczności, a jedynie atrybut.

Dla mnie punkt styku z marką (styku konsumenta - że uściślę), to sposób w jaki Klient napotyka na markę w swoim życiu(sklep, sprzedawca, POS, info linia reklamacja, reklama, etc...) ale nie jest nią cecha marki. Cecha marki to część jej wizerunku (która oczywiście wpływa na jej postrzeganie poprzez punkty styku z marką)
Ale być może to semantyka....Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 26.10.08 o godzinie 21:34

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Moi drodzy, może najpierw powiedzmy sobie co to są rzeczone "touch points".
Nauczano mnie kiedyś długo, że to kwestia wartości. Jeśli mamy cechę, która obiecuje pewną wartość, która jest istotna dla TG to jest to touch point. Styk wartości konsumenta i marki. Ta sama wartość (emocjonalna!) dla obu ważna.
To tak w wielkim skrócie.
Stanowisko pracownika nie jest touch pointem. Jest obietnicą dla TG.
I tyle ;)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Punkty stycznosci z marka

Jest touch pointem, ale zależy dla kogo. W moim przypadku służy raczej do budowania marki jako pracodawcy. Z przeciętnym Klientem Flamaster się nie styka.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Punkty stycznosci z marka

Dagmara D.:
To raczej nie jest punkt stylu z marką a jej atrybut, cześć wizerunku :):)
Myślę, że warto spytać Klientów.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 25.10.08 o godzinie 13:51

No ale jestli ta nazwa stanowiska jest na wizytowce ktora wrecza sie (takze potencjalnym) Klientom to chyba juz tak.
Co prawda wizytowki zawsze maja logo firmy, wiec rakiety nie wymyslilem ;) ale logo niesie ze soba niewiele przekazu (zazwyczaj). Nazwa stanowiska ktora w jakis sposob podkresla to czym firma sie zajmuje, w czym jest dobra... chyba bym to to "touchpointow" zaliczyl.

konto usunięte

Temat: Punkty stycznosci z marka

Wroce do przykladu, ktory wczesniej podalem. Zalozmy, ze jest firma organizujaca urodziny dzieci. Celem firmy jest dawania radosci klientom w tym przypadku dzieciom, ale rodzicom posrednio tez. Zatrudniam nowa osobe, ktorej zadaniem bedzie rozstawienie stolow, ustawienie krzesel, przywiezienie tego na miesjca imprezy itp. Nie chce by czul, ze ta praca jest smieszna i niepotrzebna, chce zeby czul sie czescia firmy, ze jego praca spelnia zalozony cel firmy czyli daje radosc, dlatego stanowisko nie bedzie np. tragarz/dostawca ale mlodszy sprzedawca radosci(to bedzie jak sadze marka pracodawcy?), ale czy jednoczesnie moze to przysluzyc sie do budowy marki firmy. Ten pracownik nie bedzie mial wizytowek, nie bedzie mial bezposredniego kontaktu z klientem. Ja bym sie sklanial do tego, ze to ma takze wplyw na budowanie marki firmy. A Wy jak uwazacie? Pytam Was jako specjalistow, ale tez jako klientow:)

Następna dyskusja:

Punkty styku z marka




Wyślij zaproszenie do