konto usunięte
Temat: Przygotowanie mediaplanów
Witam,Czy wiecie, gdzie można znaleźć wskazówki na temat budowy mediaplanów? Dotychczas korzystałem z gotowych ale muszę teraz samemu to przygotować i nie mam żadnych wzorców.
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
Agnieszka
D.
Specjalista ds.
marketingu
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
Łukasz J.:A to aż tak zdradzać nawet ogólników nie mogę .... chodzi o wydarzenie/event dla którego muszę przygotować taki mediaplan (dla sponsorów żeby wiedzieli ile pieniędzy wyłożyć).
A tak z ciekawości zapytam: co to będzie za produkt/usługa ?
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
Agnieszka
D.
Specjalista ds.
marketingu
konto usunięte
Arkadiusz S.:
Zasadniczo chodzi więc o to, by media plan dobrze wyglądał?
Proponuję, Panie Łukaszu, by zajął się Pan także szyciem garniturów, konstruowaniem samochodów, produkcją leków i szeregiem innych prac, do których niewątpliwe ma Pan równie dobre kwalifikacje, bo przecież nie raz "korzystał już Pan z gotowców".
Proszę wybaczyć ten ton, ale jestem wstrząśnięty beztroską z jaką odnosi się Pan zawodowej rzetelności i rozbrajająco szczerym wyznaniem, że planuje Pan wydawanie cudzych pieniędzy w oparciu o własną... niewiedzę. Współczuję sponsorom finansującym to tajemnicze przedsięwzięcie.
konto usunięte
Agnieszka Denkiewicz - P.:Hmm .. Dziękuję ślicznie za pomoc bo właśnie o to mi chodziło - krótki instruktarz jak wszystkie dane rozmieścić i tyle. Absolutnie nie twierdziłem, że pracy nie zamierzam wykonywać :))
Niestety muszę przyznać że Pan Arkadiusz ma tu tsporo racji, tak czy inaczej pracę trzeba wykonać. W tej sytuacji proponuje najprostszą możliwą rzecz. Otwórz arkusz excela u góry w jednym wierszu zrób coś w rodzaju kalendarza - dni lub tygodnie, natomiast w kolumnie wpisz to wszystko co napisał Łukasz, czyli strona www, eventy, prasę, telewizję i co tam masz jeszcze do zrobienia. Pod poszczególnymi datami oznacz jakie medium i w jakim czasie będzie wykorzystywane - może być łącznie z kwotą - wówczas dla laika jest całkiem czytelne. Na końcu podsumowanie kwot i wyjdzie Ci całościowo coś w rodzaju budżetu. Powodzenia
Mariusz
Czykier
dziennikarz
sportowy, redaktor,
bloger, specjalista
ds. t...
konto usunięte
Mariusz C.:
hmmm...
skoro - jak sam piszesz - "PRowcy nie zajmują się kupowaniem mediów", to może jednak jest to najlepszy argument za tym, żeby zwrócić się z tym do fachowców? może jakiś dom mediowy, albo przynajmniej zaprzyjaźniony media planner?
rozumiem, że to charytatywna pomoc, ale jeśli mimo wszystko gdzieś tam wchodzą w grę pieniądze sponsorów, to chyba raczej chcieliby je wydać z głową?
namalowanie tabelki z planem emisji to niestety jeszcze nie jest mediaplan. zebranie cenników z gazet również nie. jeśli nie dysponujesz odpowiednimi narzędziami (badaniami) skąd będziesz wiedział np. do kogo trafi Twój przekaz? albo czy nie kupisz reklamy w dwóch tytułach o np. dużym współczytelnictwie, czyli zapłacisz dwa razy za tego samego odbiorcę?
chylę czoła przed Twoim zaangażowaniem i chęcią pomocy "Pro Publico Bono", ale zalecam ostrożność, by ta pomoc nie okazała się niedźwiedzią przysługą ;)
konto usunięte
Łukasz W.:
Panie Arkadiuszu,
Dziękuję bardzo za konstruktywną krytykę i za szczere słowa, jednakże nie przeczytał Pan chyba wszystkich wpisów w tym wątku :) Najpierw czytamy a potem się wypowiadamy, ok? :)
Informacje z poszczególnych gazet już mam, tak samo jak pozostałe dane o których wcześniej pisał drugi Łukasz. Teraz muszę to ubrać w odpowiednią formę graficzną, zrozumiałą dla odbiorcy.
Naprawdę, Panie Arkadiuszu. Pan współczuje moim potencjalnym sponsorom, a sam jako dyrektor agencji reklamowej nie wie, że
PRowcy nie zajmują się kupowaniem mediów ???
Założyłem wątek po to, aby otrzymać pomoc a nie czytać postów kogoś, kto ma widocznie zły dzień :) Jeśli więc nie chce Pan pomóc to sugeruję znaleźć sobie jakiś inny wątek i tam wylać na kogoś kolejne wiadro ...
Pomagam charytatywnie przy zacnym wydarzeniu o charakterze edukacyjnym i jestem w stanie zaproponować im swoją wiedzę z branży PR.
Następna dyskusja: