Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

http://www.goldenline.pl/forum/agencje-reklamowe/884090

Żeby nie wklejac i powielac
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Ale tam mnie nie ma :)

Edit:

bo się nie kwalifikuję :
Grupa dla pracowników, właścicieli i klientów Agencji Reklamowych. Powstała z myślą o ułatwieniu kontaktów oraz wymianie doświadczeń...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 24.04.09 o godzinie 00:05
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Dagmara D.:


W sumie racja :) Zatem:
Piotr Lewandowski:
http://www.youtube.com/watch?v=odVQ_IJvR_A&eurl=http%3...

Spot uderza... osobiście, oglądając go mam ochote wyrwać typowi nogi z dupy - no ale ja już tak mam jak widzę bicie słabszego...

Jak myslicie czy taka kampania przyniesie spodziewane efekty? Bardzo często problem nie leży w braku reakcji otoczenia, a w swojego rodzaju akceptacji całego zajścia przez ofiarę. Bardzo często jest tak że łudzi się ona ze gość się zmieni, ze to się nie powtórzy, po zgłoszeniu na policję czy "wzięciu sprawy w swoje ręce" staje w jego obronie - ale nie od dziś wiadomo że jak facet przekroczy ta magiczną granicę to ciężko mu zawrócić i będzie bił tą czy inna kobietę z którą się zwiąże.

Zapyraszywam do dyskusyji :)

konto usunięte

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Czemu w takich akcjach facet jest zawsze tym zlym... W prawdziwym zyciu bywa roznie.

konto usunięte

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

....Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.11.15 o godzinie 20:48
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Anna Kusak:
Jakubie czemu?
A czemu w reklamach proszków, środków czystości zawsze kobieta pierze, sprząta. W reklamach żywności kobieta gotuje.
W reklamach kosmetyków - prawie zawsze naga kobieta występuje?
Bo nasze reklamy posługują się stereotypami a tym razem (jak rzadko) jest stereotyp dyskryminujący mężczyzn.

Swoją drogą uważam, że reklama uświadamia tylko ludziom to co wiedzą, ale może nie chcą mieć świadomości, że wiedzą...
Moim zdaniem jeśli to miałaby być reklama, która miałaby jakiś przekaz społeczny powinna zawierać jakąś reakcję na zaistniałą sytuację - albo bita kobieta robi coś aby sobie pomóc, albo zjawia się ktoś - np. kamerzysta kręcący ten scenariusz i dzwoni po odpowiednią pomoc.

Myślę że takie zakończenie jak teraz ładnie pokazuje bezsilność ofiary i brak jakiegokolwiek zainteresowania ze strony otoczenia... czyli tak jak jest. To raczej nie miał być spot z happy endem - takie słabo na ludzi działają
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Dagmara D.:
http://www.youtube.com/watch?v=j4RjsqPYaS0

Doskonała reklama.
Trochę długa, wywołała u mnie emocje które jak myślę jej autor zamierzał osiągnąć u odbiorcy.

Widząc wpłać 2$ miesięcznie miałbym ochotę to zrobić bo reklama jest skuteczna...

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Przemyśleń c.d.

1. kobieta = ofiara
2. dostaje w twarz i się nie broni
3. skopana nawet nie próbuje się bronić
4. Brak reakcji z zewnątrz
itp.itd.

Czyli prosty wniosek ... mogę lać moją babę .. jak nikt nie widzi , bo ona nie podskoczy , a nikt z boku mi nie powie nawet słowa.

Oglądałem ten clip wczoraj ze 30 razy.
Moja żona obejrzała go dzisiaj rano.

I powiedziała tylko ... no jakbyś na mnie rekę podniósł to ... tu cenzura. (A ma 164 cm i 50 kg wagi - ja mam o połowę więcej :)

Mnie ten clip już nie rusza , a ona podskoczyła.
Ale po 10 obejrzeniu z kolei stwierdziła .. a niech ją nawet zabije , jak jest durna i pozwala sie bić , po czym jasno określiła , że na durne baby nie dałaby ani centa.

Specjalnie zrobiłem taki eksperyment - moja żona nie siedzi w branży reklamowej.

Zresztą spróbujcie sami obejrzeć filmik z 15-20 razy.
Ofiara zaczyna budzić negatywne emocje swoim olaniem agresora .. i nie proponuję tu aby zarąbała go siekierą.

Ale niech zrobi COKOLWIEK !!!!
Tymczasem daje się bić jak worek treningowy , leży i nic , ale to absolutnie nic nie robi.

Bezilność , a brak reakcji/działania to dwie różne rzeczy - nie byłoby tylu dramatów gdyby bite żony/mężowie zareagowali przy PIERWSZYM objawie przemocy.

Wybaczcie , nie chce się mądrzyć , ale ilu z Was miało osobiście do czynienia z takimi sytuacjami.
Gwarantuję , że conajmniej kilka - kilkanaście osób z tej grupy takiej przemocy doswiadczyło osobiście.Takie jest prawo statystyki i nikt tego nie zmieni.

Poza tym w naszym kraju przyznanie się że jest się bitą/bitym graniczy z cudem ...

Bo to wstyd ??? Takie zachowanie to głupota i nic poza tym. I żadne usprawiedliwienia do mnie nie przemawiają.

Natomiast pomoc jakiejkolwiek instytucji czy organizacji pozarzadowych oceniane sa jako żadne.
A skąd mają niby wiedzieć , ze pani Kowalska z ul.Mickiewicza 8/3 jest od lat katowana ?? Ze szklanej kuli ??

O bitych dzieciakach nie wspomnę , bo mnie krew zalewa na wspomnienie tego co miałem okazję widywać.

Reasumując - w tej chwili przedmiotowa reklama wzbudza u mnie uczucie rozdrażnienia biernym zachowaniem bohaterki.
I kasy nie dam ... mogę dać po mordzie jej facetowi i zrzucić go ze schodów ewentualnie i nic poza tym.

O stronie technicznej realizacji nie ma co mówić , bo jest dobra.

PS. Faceci też są bici .. i to znacznie częściej niż mogłoby się to komukolwiek wydawać.

Pozdrówka :)
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Gdybym ja taką reklamę wypuścił to po 7 dniach póścił bym drugą (Jak katuje dzieci) oraz trzecią (Po 22) jak żona z dziećmi zabijają męża siekierą za to co im zrobił!

Przed 22 to samo ale z cenzurą na krew, lub z napisem:
Nie pozwolili nam tego pokazać przed 22 wejdź na XYZ lub poczekaj do 22

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

I po pierwszym zabójstwie w realu sam poszedłbyś do pudła za podżeganie do zbrodni.

Myśl chłopie realnie. Tu nie ma być samosądów , ale ma być nasza reakcja.

Zadzwoniłeś kiedyś na Policję , bo ktoś zasłabł na przystanku , czy ktoś katuje rodzinę??
Albo w podobnych sytuacjach ??

Kilka % polskiego społeczeństwa dzwoni , a w Stanach ponad 80% , nawet jak ktoś się kręci koło domu sąsiadów.
Bo ich może spotkać to samo.

Zatem mamy budować świadomość pomocy innym , bo my też kiedyś być może będziemy jej potrzebowali.

A nie doradzać jak zarąbać męża siekierą.

Adam ... rozwaliłeś mnie normalnie ... :)
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Sam byłem w takiej rodzinie więc proszę nie mów mi co jest dobre na takich.

A w reklamie jak w filmach można użyć edytora itp, itd przecież nie mówiłem o prawdziwym zabójstwie aktora.

Tak osobiście dzwoniłem w wieku 14 lat w takiej sytuacji!
rafał dłużewski:
Spot z Keirą Knightley w reżyserii Joe Wright'a (nagroda BEFTA)...
Problemu nie rozwiaze, ale zwroci na niego uwage.

W naszym kregu kulturowym jest to niestety jeszcze bardziej powszechne. Na zachodzie spot budzi pewnie wieksze emocje.
Na wschodzie mniejsze...

Z innej beczki:
http://film.onet.pl/zwiastuny/0,65427,1,,322,fotonews....Adam Maciejczyk edytował(a) ten post dnia 24.04.09 o godzinie 12:30

konto usunięte

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Z punktu widzenia technicznego, spot dobry. Ale chyba tylko technicznie.

Przy problemach społecznych trzeba budować świadomość problemu i pokazywać możliwości przeciwdziałania (z pozycji zwykłego sąsiada, a nie np. policjanta). A ten spot? Cóż... pokazuje nam znaną, ładną aktorkę katowaną przez jakiegoś nieznanego, brzydkiego facio-potwora. Tendencyjne, nie sądzicie? Co więcej, spot nam wyłącznie POKAZUJE problem. Nie utrwala standardów postępowania (właściwej reakcji). Dlaczego nikt nie zrobi spotu, który zaczyna się od takiej sceny i pokazuje jak wiele można zmienić REAGUJĄC?

Cóż... zapewne za mało tej aktorki by było w takim spocie i by się nie "sprzedał". Przepraszam za nieco "ostre" słowa, ale tak to widzę.

PS.
Już nie mówiąc o tym, że jak na YT zaraz pod tym spotem widzę komentarze "Keira is so pretty!" "I love Keira!" to mi wszystkie członki opadają...Katarzyna Gronek edytował(a) ten post dnia 24.04.09 o godzinie 20:59
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Myślę, że osoby wyrażające głosy krytyczne mają sporo racji.

Moim zdaniem ta kampania będzie pozornie skuteczna. To znaczy wzbudzi wielkie emocje, współczucie dla ofiar i... niewiele więcej.

Oczywiście zastrzeżenie - może zadziałać zupełnie inaczej ze względu na to, że nie znamy brytyjskich realiów kulturowych.

Ale na pierwszy rzut oka jest tu kilka niebezpieczeństw, o których juz zresztą pisaliście.

Największe to moim zdaniem brak wiarygodności. Problem przemocy domowej polega między innymi na "powolnym gotowaniu żaby". Gdyby kobietę postawić wobec takiej sytuacji, jak widzimy na filmie: wszystko ok, nagle facet katuje ją do nieprzytomności, to oczywiście każda widzi, że to nienormalne.

W życiu jest inaczej. Najpierw jakieś poszturchiwanie, potem pierwszy policzek, potem mocniejsze uderzenie. To wszystko trwa w czasie i jest okraszone dodatkowo mobbingiem polegającym na wmawianiu ofierze, że to jej wina. Po kilku latach ofiara zaczyna sama znajdować usprawiedliwienia dla coraz bardziej brutalnych poczynań partnera.
Ta kampania utrwala w molestowanych kobietach poczucie, że u nich wszystko jest ok, bo przemoc domowa jest wtedy, jak żona przychodzi do domu, a mąż "bez powodu" ją katuje kopiąc na podłodze. A przecież u nich jest inaczej - mąż "tylko trochę" przeholował, no zdarzyło mu się. A w ogóle to przecież moja wina była. Ona jest głupia, że daje się tak traktować, bo facet ją po prostu napada jak bandyta, a ona się nie broni (były takie wypowiedzi, prawda?). A mi tylko daje klapsa...

Tak więc zamiast zapalenia lampki alarmowej mamy utrwalenie stereotypów.

Bardzo, bardzo szkodliwa kampania.
Adam Jakub Maciejczyk

Adam Jakub Maciejczyk newPR :: Grupa AG
ESSEKER

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Gdyby taki psyhopata to oglądał mugłby wziąć z tego przykład...
Nie mówiąc o dzieciach :-(

konto usunięte

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Jarosław Koć:
Myślę, że osoby wyrażające głosy krytyczne mają sporo racji.

Moim zdaniem ta kampania będzie pozornie skuteczna. To znaczy wzbudzi wielkie emocje, współczucie dla ofiar i... niewiele więcej.
Tak więc zamiast zapalenia lampki alarmowej mamy utrwalenie stereotypów.

Bardzo, bardzo szkodliwa kampania.

To nie jest kampania majaca sklonic bite kobiety do dzialania. Ona ma jedynie sklonic do DOTOWANIA FUNDACJI majacej pomagac bitym kobietom. I jako taka jest dobra - szokuje. I jak najbardziej pasuje schemat - atrakcyjna znana gwiazda, bita przez sadyste. Krotko i na temat, zeby wywolac emocje i na fali tego wspolczucia dofinansowanie fundacji.

Do tego podoba mi sie przekaz "tego nie bylo w scenariuszu". Ludzie faszerowani filmami o milosci czy udanych rodzinach (jak nasz polski Klan czy inne Na dobre i na zle) bardzo sie z postaciami integruja (efekt proszenia o porady filmowych "lekarzy"). Jednak ten filmowy swiat jest zaprzeczeniem tego prawdziwego. A tu prosty przekaz - nawet twoi ulubieni bohaterowie moga byc skatowani, a prawdziwe zycie to nie scenariusz filmowy.

Nie moge tez zrozumiec zarzutu, ze jej postawa irytuje, bo sie nie broni. Moze piszacy to jacys wyjatkowi twardziele, ale mysle, ze osoba, ktora dostaje cios powalajacy ja na ziemie i na dokladke kopa w brzuch raczej traci wszelka inicjatywe, o ile nie swiadomosc.

konto usunięte

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Adam Maciejczyk:
Gdyby taki psyhopata to oglądał mugłby wziąć z tego przykład...
Nie mówiąc o dzieciach :-(

Wybacz, ale to jest nieporozumienie. Ludzie sa sklonni do nasladowania przemocy, ale tylko biorac przyklad z postaciami, z ktorymi sie identyfikuja. Nie kazda przemoc na ekranie rodzi agresje. Jesli juz to filmy z gatunku "Brudny Harry", a nie jasno przedstawione sytuacje z wyraznym podzilalem na dobre/zle.
Wlasnie po to Keira jest "pretty" i dostaje za nic, zeby sprawa byla jednoznaczna. Gdyby faktycznie zrobila cos, co w jakims sensie usprawiedliwialoby zachowanie bijacego ja - to wtedy owszem, mozna by mowic o warunkowaniu spolecznym.
Wiec jest jasny kontrast - dobra, piekna i niewinna, kontra zly, straszny i sadystyczny. W takich przekazach chodzi o jasnosc, by nie bylo dwuznacnzosci. Wiec nie ma obawy, ze ktos sie zidentyfikuje z osoba bijaca.

konto usunięte

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Adam Gabryelów:
Wybacz, ale to jest nieporozumienie. Ludzie sa sklonni do nasladowania przemocy, ale tylko biorac przyklad z postaciami, z ktorymi sie identyfikuja.

Niekoniecznie. Czasem przemoc to efekt możliwości. Gdy ich jest trzech, pięciu, dziesięciu, a on/a jest sam/a i ma portfel, telefon, zegarek.

konto usunięte

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

Krzysztof B.:
Adam Gabryelów:
Wybacz, ale to jest nieporozumienie. Ludzie sa sklonni do nasladowania przemocy, ale tylko biorac przyklad z postaciami, z ktorymi sie identyfikuja.

Niekoniecznie. Czasem przemoc to efekt możliwości. Gdy ich jest trzech, pięciu, dziesięciu, a on/a jest sam/a i ma portfel, telefon, zegarek.

Nie, no agresja ma wiele korelatow - w tym kontekscie chodzilo tylko o to, czy taki spot moze byc przyczyna uczenia sie zachowan sadystycznych. Odpowiedz jest dosc jednoznaczna - nie. I to z tego samego powodu, dla ktorego ten spot niektorym wydaje sie przesadnie stereotypowy.

konto usunięte

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

a ja spytam kontrowersyjnie - po co?
przemoc w rodzinie... haslo rozdmuchane do granic mozliwosci a nie oznaczajace absolutnie nic.
chlop Cie bije? odejdz od niego.
a jesli podoba Ci sie, ze bije... to zyj z tym dalej.

jak juz ktos wczesniej wspomnial - pinindze, pinindze, pinindze, pinindze. dla jakiejs fundacji. z ktorych to pinindzow calkiem niezle zycie prowadzi sobie sporo ludzi.

konto usunięte

Temat: Przemoc domowa - genialna reklama...

przemoc domowa to nie tylko bicie żony.
wkurwiam się jak widzę takie coś, ludzie, którzy nigdy tego nie doświadczyli nie będą mieli świadomości co to jest po takiej reklamie. nie powiem- jest mocna, ale tylko i wyłacznie przez to, ze jest tutaj agresja- a kobieta jest piękna i delikatna więc jest to burzenie idealnej wizji świata, estetyczny zgrzyt i kontrast, ale nie mówi to za wiele mimo wszystko.
przemoc w rodzinie to szantaż emocjonalny, to uzależnienie od oprawcy, to latami postępujący proces...to nie takie proste- bronic się...Jacek napisał, ze ta kobieta jest zbyt bierna- no niby prawda, ale pomyślcie sobie, że taka panna próbuje się bronić i dostaje jeszcze mocniej- próbuje odejść i jest prześladowana, facet jej grozi- nawet nie istotne, ze jej, ale jej rodzinie, jej bliskim...człowiek zdominowany przez psychola nie myśli racjonalnie, zwyczajnie, normalnie...
dobra reklama nie ślizga się po powierzchni- tutaj jest działanie na najprostszych emocjach- niby dobry chwyt, ale kasy też bym nie dała.

Następna dyskusja:

genialna reklama nikona ;)




Wyślij zaproszenie do