Temat: Proszę o rzut oka na stronę www.mitko.pl o ocenę...
Zaczynając od góry szablonu strony- w menu na niebiesko podkreślona jest tylko oferta. Pozostałe buttony nie zmieniają koloru, co w pierwszej chwili może sugerować, że nie "przekliknęłam" się do interesującego mnie menu (proponuję albo wywalić to obramowanie, albo zastosować do wszystkich kategorii menu. Dodatkowo menu główne znajduje się na tyle wysoko w stosunku do boxu z treścią, że często klient zmuszony jest skrolować stronę by do niego wrócić- mało to wygodne.
Zastosowana czcionka wygląda fatalnie jak pikseloza... Trudno rozróżnić co jest nagłówkiem a co dodatkowo podkreśloną informacją (por. strona główna- nowości w ofercie, namioty reklamowe Mitko)
Układ strony też jest nieczytelny- patrząc np. na stronę główną nie wiem czy tekst w środkowej kolumnie odnosi się do nowości w ofercie (co może sugerować nagłówek) czy też jest to opis ogólny waszych produktów. W oczy rzuca się brak struktury strony- masz podwójne menu drugiego rzędu dot. oferty (w głównym w górnej belce menu jest rozwijane, a po prawej buttony z wizualizacją danej grupy produktowej) co może sugerować, że w każdym są inne treści... Potencjalny klient nie koniecznie będzie chciał tracić czas żeby przeklikać się przez wszystko.
Kolejny element to sam szablon głównego boxa- czy ten biały blok jest naprawdę potrzebny? To samo tyczy sie loga... Wygląda to wszystko bardzo siermiężnie...
Ogólnie obecne trendy są takie, że strona główna jest jak wizytówka więc powinna zawierać jak najmniej treści (bo to czego szuka klient znajdzie po zakładkach w menu) a być jak najbardziej atrakcyjna wizualnie (przykłady z różnych branż:
http://www.one2tribe.pl/,
http://www.barlinek.com.pl/,
http://www.hotelossa.pl/)
Jeśli chodzi o konstrukcję prezentacji oferty (na przykładzie parasoli):
- sam układ jest mało atrakcyjny wizualnie (ale to jest kwestia całego szablonu dla strony)
- nie rozumiem po co w menu drugiego rzędu po prawej stronie (łatwiej byłoby umiejscowić je po lewej, bo czytamy od lewej do prawej) jest pozycja rozmiary, skoro wchodząc w zakładkę o parasolach od razu mam już taką informację
- jeśli jest już dodatkowa zakładka o kolorach, to fajnie byłoby zrobić większe wizualizacje tych kolorów (obecnie to są maleńkie w stosunku do strony kwadraciki)
I na koniec strona do kontaktu:
- miło, że prezentujecie osoby z działu handlowego, ale jeśli do wszystkich jest jeden nr tel to nie wiem po co taka długa lista, tym bardziej, że wydłuża okno, więc mapka gdzie się mieścicie jest na samym dole
- formularz do kontaktu jest mało wygodny- niepotrzebnie jest taka długa przerwa pomiędzy opisem i przynależnym mu okienkiem
- strona do kontaktu w ogóle powinna być jak najbardziej czytelna (najlepiej jeśli zajmuje jeden ekran i nie ma potrzeby scrollować) np.
http://www.dulux.pl/h_cu.html
Szczerze, znalazłabym nowego webdesignera, bo ta strona www jest w całości do przeróbki! Mam nadzieję, że moje uwagi coś pomogą :)