Mariusz
Korzeniecki
Psuję i naprawiam
internety.
konto usunięte
Temat: proces losowania w konkursie
Takie same jak przy loterii.konto usunięte
Temat: proces losowania w konkursie
Mariusz Korzeniecki:a musisz robić losowanie? może załatw kwestię stosując zapis i komunikując ten konkurs np. w taki sposób: osoby, które wypełnią ankietę najbliżej godziny 13, 16 i 20 otrzymują nagrodę? jasne, proste i czytelne :) a co najważniejsze z Twojego punktu widzenia - nie jest to ani losowanie ani loteria.
jak to wygląda?Nie chodzi mi tu o żadną loterię, bo wiem że z tym jest mnóstwo zachodu. Wypełniasz przykładowo ankietę internetową, rejestrujesz się, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych i bierzesz udział w losowaniu. Koniec. Jak ma wyglądać losowanie aby nie zostać posądzonym o manipulacje? Czy są jakieś przepisy prawne dotyczące tego? Czy to prawda, że przy takim losowaniu ma być prawnik? A jeśli tak, to czy w ogłoszeniu wyników wystarczy o tym tylko napisać?Czy musi być sporządzony jakiś dokument?Nie wiem. Byłbym wdzięczny za odpowiedź.Mariusz Korzeniecki edytował(a) ten post dnia 26.01.10 o godzinie 14:46
Seweryn J. Wolny człowiek
Temat: proces losowania w konkursie
Mechanizm który opisałeś to właśnie loteria, o wyborze zwycięzcy będzie decydować przypadek. Gdyby w ankiecie było pytanie do kreatywnego wyżycia się plus komisja - wtedy konkurs.Dominik Szewior decolights.pl
Temat: proces losowania w konkursie
Był tu gdzieś temat o losowaniach i konkursach i chyba dość dokładnie wtedy opisano całe zagadnienie. Dość zamotane to jest, przynajmniej takie odniosłem wrażenie.edit: możesz jeszcze poszukać na grupie Aby pomóc w 48h, tam też temat chyba został przewałkowany.Dominik Szewior edytował(a) ten post dnia 26.01.10 o godzinie 17:11
konto usunięte
Temat: proces losowania w konkursie
Wszystkie konkursy itp. działania, w których nagrody otrzymują osoby wylosowane = loteria. Jeśli chodzi organizację loterii to dość czasochłonne działanie i wymaga zezwolenia Ministerstwa Finansów.Jeśli chcesz legalnie ominąć wszystkie formalności związane z loterią w regulaminie swojego konkursu można napisać np.: że nagrody wygrywa X osób, które jako pierwsze wypełnią i wyślą przedmiotową ankietę. Wtedy o zwycięstwie decyduje data sporządzenia ankiety (to tylko taki luźny przykład).
Wówczas do weryfikacji zgodności konkursu z regulaminem powinna być powołana w firmie wewnętrzna komisja, która może składać się z pracowników firmy. Decyzje komisji dotyczące zwycięzców powinny zostać sporządzone w formie raportu z uwzględnieniem formy wyłonienia zwycięzców, liczby łącznej zgłoszeń, itp.
Regulamin i powołanie komisji i zakres jej prac powinno zatwierdzić najwyższe kierownictwo firmy.
Paweł
Tkaczyk
Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.
Temat: proces losowania w konkursie
A nie ma możliwości jakiegoś „filtrowania wstępnego”? Tak są chyba robione spotkania z nagrodami na GL. Aby dołączyć, musisz odpowiedzieć na jakieś głupie pytanie. Wtedy konkurs nie jest „dla każdego”, tylko dla tych, co odpowiedzą prawidłowo na pytanie. A spośród nich już można losować. Tak?Dominik Szewior decolights.pl
Temat: proces losowania w konkursie
Paweł Tkaczyk:
A nie ma możliwości jakiegoś „filtrowania wstępnego”? Tak są chyba robione spotkania z nagrodami na GL. Aby dołączyć, musisz odpowiedzieć na jakieś głupie pytanie. Wtedy konkurs nie jest „dla każdego”, tylko dla tych, co odpowiedzą prawidłowo na pytanie. A spośród nich już można losować. Tak?
Takie konkursy też mogą być nie w pełni zgodne z przepisami.
konto usunięte
Temat: proces losowania w konkursie
Paweł Tkaczyk:
A nie ma możliwości jakiegoś „filtrowania wstępnego”? Tak są chyba robione spotkania z nagrodami na GL. Aby dołączyć, musisz odpowiedzieć na jakieś głupie pytanie. Wtedy konkurs nie jest „dla każdego”, tylko dla tych, co odpowiedzą prawidłowo na pytanie. A spośród nich już można losować. Tak?
Dobre pytanie, też szukam na nie odpowiedzi.
konto usunięte
Temat: proces losowania w konkursie
Paweł Tkaczyk:
A nie ma możliwości jakiegoś „filtrowania wstępnego”? Tak są chyba robione spotkania z nagrodami na GL. Aby dołączyć, musisz odpowiedzieć na jakieś głupie pytanie. Wtedy konkurs nie
jest „dla każdego”, tylko dla tych, co odpowiedzą prawidłowo na pytanie. A spośród nich już można losować. Tak?
Każde losowanie traktowane jest jako loteria.
Dlatego, aby wszystko uprościć należy jako formę roztrzygającą konkurs zastosować regułę np.: zwycięzcami jest X osób, które najszybciej odpowiedziały na pytanie.
Ogólnie w konkursach liczy się umiejętność - np. bycie najszybszym itp.
Obowiązkowo - jeśli mówimy o legalnym działaniu zgodnie z przepisami oraz jeśli nie rejestrujemy loterii w MF - w konkursie musi być pominięta forma losowania.Sylwia Michno edytował(a) ten post dnia 26.01.10 o godzinie 23:00
Mariusz
Korzeniecki
Psuję i naprawiam
internety.
Temat: proces losowania w konkursie
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.Każde losowanie traktowane jest jako loteria.
Dlatego, aby wszystko uprościć należy jako formę roztrzygającą konkurs zastosować regułę np.: zwycięzcami jest X osób, które najszybciej odpowiedziały na pytanie.
Ogólnie w konkursach liczy się umiejętność - np. bycie najszybszym itp.
Obowiązkowo - jeśli mówimy o legalnym działaniu zgodnie z przepisami oraz jeśli nie rejestrujemy loterii w MF - w konkursie musi być pominięta forma losowania.[edited]Sylwia Michno
A co z opcją, że wygrywa co n-ta osoba?Czy to też podchodzi pod loterię?
konto usunięte
Temat: proces losowania w konkursie
Mariusz Korzeniecki:
A co z opcją, że wygrywa co n-ta osoba?Czy to też podchodzi pod
loterię?
Jeśli będzie to ujęte w regulaminie konkursu to weryfikacja będzie oparta - podobnie jak poprzednio to opisywałam - o czas nadesłania ankiety. Czyli opcja losowania będzie pominięta bo o tym, czy dana osoba wygrała będzie decydowała data zgłoszenia i łączna liczba osób, z których będziesz typował np. co dziesiątą.
Czyli nie będzie to loteria tylko już zwykły konkurs.
W takim wypadku będzie potrzebna pełna baza osób biorących udział w konkursie, najlepiej jeśli (oprócz daty) będzie też przy zgłoszeniu podana godzina (czasami konkursy oparte są też o czas sekundowy - np. w przypadku sms).
To są informacje na podstawie, których bazowałam w ubiegłym roku organizując takie lokalne konkursy. Dane te potwierdzałam wówczas w MF i w wyspecjalizowanych w tym temacie agencjach reklamowych z Warszawy.
Powodzenia ;)
Podobne tematy
-
Reklama, marketing, marka » mFestiwal - zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w... -
-
Reklama, marketing, marka » Wygraj Darmowe Kredyty w KONKURSIE Pixmac.pl!! -
-
Reklama, marketing, marka » pomysły na nagrody w konkursie -
-
Reklama, marketing, marka » Jak zostałem oszukany w konkursie internetowym na 45k PLN -
-
Reklama, marketing, marka » Ceremonia losowania Euro 2012 -
-
Reklama, marketing, marka » Proces kreowania marki i reklamy wizerunkowe. -
-
Reklama, marketing, marka » (Proces zmiany nazwy firmy) Delikatnie, czy radykalnie? -
-
Reklama, marketing, marka » Evian Babies - proces tworzenia reklamy jako reklama. -
-
Reklama, marketing, marka » Proces rejestracji użytkowników w portalach -
Następna dyskusja: