konto usunięte

Temat: pozyskać reklamodawców

Witam...

Jako NGOs chcieliśmy wydać bezpłatny miesięcznik o standardzie komercyjnych pism, finansowany z reklam.
Zebraliśmy redakcje wielu znanych ludzi w Polsce, organizacji społecznych znanych w Europie... dystrybuować magazyn zgodziły się urzędy miejskie w Polsce oraz urzędy skarbowe, nawet Premier RP zgodził się udzielić wywiadu do pierwszego numeru. Każdy widzi sens powstania takiego miesięcznika... Jednakże problem wydania tkwi w reklamodawcach, ponieważ oni nie widzą sensu.
Znajomi biegli w temacie mówią, że żaden reklamodawca nie wejdzie ponieważ jest to nowa pozycja nieznana na rynku... i nawet dobry brief nie pomógł...

Czy ktoś ma pomysł lub mógłby podpowiedzieć jak uratować pomysł prospołecznego magazynu i przyciągnąć reklamodawców?
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: pozyskać reklamodawców

Przemysław Todorowicz:
Znajomi biegli w temacie mówią, że żaden reklamodawca nie wejdzie ponieważ jest to nowa pozycja nieznana na rynku... i nawet dobry brief nie pomógł...
Nie dziwię się - bo to wchodzenie w temat w ciemno...
Przemysław Todorowicz:
Czy ktoś ma pomysł lub mógłby podpowiedzieć jak uratować pomysł prospołecznego magazynu i przyciągnąć reklamodawców?
zainwestować i puścić pierwszy numer z własnej kieszeni (jesli jesteście pewnie że pomysł wypali)
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: pozyskać reklamodawców

Przemysław Todorowicz:
po pierwsze: do kogo jest skierowane Wasze pismo? Do urzędników, że bedziecie dustrybuować w Urzedach? Do firm? Kogo może interesowac tematyka branży prasowej?

Edit:
Jednak to nie "tematyka prasowa" ;) Zmyliło mnie:
Przemysław Todorowicz:
Witam...

Jako NGOs chcieliśmy wydać bezpłatny miesięcznik o standardzie komercyjnych pism,
Już rozumiem, że to będzie miesięcznik wydawany w standardzie takim jak miesieczniki komercyjne...


po drugie: czy pismo ma charakter lokalny czy szerszy? Od zasięgu m.in. zależy bardzo Wasz potencjalny reklamodawca. Wiele bezpłatnych magazynów utrzymuje się z reklam głównie lokalnych drobnych przedsiębiorców.

po trzecie: Wywiad z Premierem nie jest gwarantem dla reklamodawców, że ich reklama trafi do TG. Pierwsze pytanie jakie zadadzą to: "A co ja z tego będę miał?" ;)

Radzę dokładnie przemyśleć strategię, tematykę pisma, zakres terytorialny dystrybucji, określić profil czytelnika i dopiero kierować sie (najlepiej osobiście) do potencjalnego reklamodawcy.Edyta G. edytował(a) ten post dnia 20.01.10 o godzinie 18:51
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: pozyskać reklamodawców

Ja przepraszam, ale najpierw się robi biznes plan a potem wchodzi z produktem. A nie odwrotnie. A częścią biznesplanu (nie tak trywialną) jest finansowanie.

konto usunięte

Temat: pozyskać reklamodawców

wszystko jest przemyślane... byłby badania, statystyki, ankiety... pismo jest skierowane dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców... dystrybuowane za darmo w urzędach miasta, urzedach skarbowych i w formie cyfrowej PDF na stronie www magazynu...

dystrybuowane w urzedach ponieważ mali przedsiębiorcy tam zawsze bywają bo muszą, a kioski nie prowadzą kolportażu darmowych wydawnictw... dlatego musieliśmy mieć inna alternatywe dla dystrybucji... pismo planowane bylo na całą Polskę, początkowo w miastach wojewódzkich...

konto usunięte

Temat: pozyskać reklamodawców

Dagmara D.:
Ja przepraszam, ale najpierw się robi biznes plan a potem wchodzi z produktem. A nie odwrotnie. A częścią biznesplanu (nie tak trywialną) jest finansowanie.


Biznes plan biznes planem... napisanie biznes planu nie zmieni rzeczywistosci... to nie jest działanie komercyjne nastawione na zysk, mialo pomoc innym... pomysł był fajny, wiele ludzi sie zaangazowało w niego... teraz utknelismy wiec sie pytam innych kto sie zna... jak nikt nie wie jak mozna to rozwiazac pomysł pada i po temacie :D wiec takie rady tego typu w niczym nie pomogą. Przepraszam.
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: pozyskać reklamodawców

Nad kanałami dystrybucji bym popracowała... Sorki ale z moich obserwacji - to tylko kilkanaście procent nakładu trafi do firm. resztę będą brali ludziska do poczytania w kolejce albo emeryci - bo za darmo.... (sorry emeryci ;))
To trochę tak jakby wstawić w przychodniach darmowe pismo dla ogrodników :/ Przychodzą do lekarza ale ilu ich jest?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: pozyskać reklamodawców

Bo nie chodzi o to , że papier zniesie wszystko - chodzio o to, żeby to policzyć. Gdybyście usiedli nad biznes planem to bez problemu odpowiedziałbyś na pytania, ktore się pojawiły (i pojawią) - kto jest waszym targetem. Kto będzie czyta to pismo. Czy ktokolwiek (oprócz autorów wierzących w jego sukces) jest zainteresowany tematyką tego pisma. Jesli tak - o jakich wielkościach mówimy. Kim są Ci ludzie. Co mogą kupić. Jaki będzie nakład.
Żaden reklamodawca nie da złamanego grosza bez informacji do kogo dotrze i w jakiej ilości.
Po prostu podeszliście do tematu od tyłu. Rada ? Roześlij numerzerowy do firm (jakiś potencjalnych reklamodawców - rozumiem, że macie mniej więcej wizję kto to ma być) potem telefon i wszystko wiesz.
NIe wiem jakiej rady oczekujesz.

Komercyjne czy nie - musicie mieć kasę na druk, obsługę biura, grafików, zdjęcia, autorów, pensje, biuro, prąd i papier toaletowy. Widziałam już takie pisma "skazane na sukces".Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 20.01.10 o godzinie 17:03
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: pozyskać reklamodawców

Przemysław Todorowicz:
Biznes plan biznes planem... napisanie biznes planu nie zmieni rzeczywistosci... to nie jest działanie komercyjne nastawione na zysk, mialo pomoc innym...
Przemek, każde przedsięwzięcie musi mieć przynajmniej biznesplan. To nie chodzi o to by określić ile sie zyska ale ile trzeba mieć w tym przypadku by nie stracić...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: pozyskać reklamodawców

I jakoś mam wrażenie, że mali przedsiębiorcy (do 20 pracowników) nie pojawiają sie w Zus i US, bo mają swoje księgowe. Chyba, że mówimy o samozatrudnieniu.

konto usunięte

Temat: pozyskać reklamodawców

Edyta G.:
Przemysław Todorowicz:
Biznes plan biznes planem... napisanie biznes planu nie zmieni rzeczywistosci... to nie jest działanie komercyjne nastawione na zysk, mialo pomoc innym...
Przemek, każde przedsięwzięcie musi mieć przynajmniej biznesplan. To nie chodzi o to by określić ile sie zyska ale ile trzeba mieć w tym przypadku by nie stracić...

Rozumiem to wszystko... ale wydaje mi się że niektórzy tu zabierają głos żeby coś powiedzieć nie ważne czy wogóle mają o tym pojęcie... target? target ustalony został na początku... czy odbiorcy czekają na to pismo? Czekają... ankiete przeprowadziło dla nas Enterprise Europe Network. Nie moge tez pisać tu o wszytskim bo ktoś kto ma więcej kapitału niż my sprzatnie nam pomysł z przed nosa...
Tu nie chodzi o statystyki i badania i biznes plan tylko jak ominąć sytuację, że reklamodawcy boją się wchodzić do nieznanego miesięcznika którego nie ma na rynku...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: pozyskać reklamodawców

Skoro były badania to ja mam pytanie : dlaczego reklamodawcy się boją ?
KAŻDEGO miesięcznika "kiedyś" nie było na rynku.

Ja się tu nie popisuję Przemku - sama uczestniczyłam w poszukiwaniu inwestora strategicznego i musiałam przekonać ludzi, że to wydaje mi się cudem świata zadziała.
Jeśli nie umiesz znieść krytyki to po co pytasz ?

P.S. wiesz ile miesięcznie firma dostaje takich ofert jak Twoja ? To też zbadałeś ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 20.01.10 o godzinie 17:10

konto usunięte

Temat: pozyskać reklamodawców

Dagmara D.:
Skoro były badania to ja mam pytanie : dlaczego reklamodawcy się boją ?

Dlatego umieściłem to pytanie na formum bo sam się dziwie i nie wiem o co chodzi... prace trwały od maja nad wszystkim a tu nic... powstała cała redakcja, powstał profesjonalna makieta pisma, brief a wszytsko stanęło na reklamodawcach po rozesłaniu ofert do około 500 firm ani jedna nie odpowiedziała... to zdziwiło wszystkich... czy to kryzys?
Edyta G.

Edyta G. menedżer -
diagnozuję i leczę

Temat: pozyskać reklamodawców

Przemku, pracowałam wiele lat w wydawnictwie. Mogę Ci powiedzieć od siebie, że "duzi" maja budżety na reklamę dopięte we wrześniu, jeśli Twojego pisma tam nie było, to ciężko będzie.
Po drugie nieciekawy okres jest obecnie w reklamie prasowej, odczuwają to duże wydawnictwa, które w większym % utrzymują się właśnie z reklamy.
Nie znam dokładnego profilu Waszego czytelnika i profilu reklamodawcy. Jeśli nie macie business planu to skąd wiecie ile ma kosztować moduł ogłoszenia/reklamy i ile tych modułów/kolumn ma być aby wydanie nakładu się zwróciło? Jeśli działacie non-profit to tym bardziej powinniście mieć określone cele z minimum.

konto usunięte

Temat: pozyskać reklamodawców

Dagmara D.:
P.S. wiesz ile miesięcznie firma dostaje takich ofert jak Twoja ? To też zbadałeś ?

Tego nie, bo tego się nie da zbadać. Ale zbadaliśmy jedną inną ważniejszą rzecz, że nie ma na rynku wydawniczym podobnego pisma ani nie było... tym bardziej darmowego...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: pozyskać reklamodawców

Przemysław Todorowicz:
Dagmara D.:
Skoro były badania to ja mam pytanie : dlaczego reklamodawcy się boją ?

Dlatego umieściłem to pytanie na formum bo sam się dziwie i nie wiem o co chodzi... prace trwały od maja nad wszystkim a tu nic... powstała cała redakcja, powstał profesjonalna makieta pisma, brief a wszytsko stanęło na reklamodawcach po rozesłaniu ofert do około 500 firm ani jedna nie odpowiedziała... to zdziwiło wszystkich... czy to kryzys?


Weź telefon, umów sie na spotkanie z szefem firmy i zapytaj te 500 firm dlaczego nie są zainteresowane Waszym pismem. Wystarczy, że 30 zgodzi się na rozmowę. Idź i porozmawiaj. Tylko nie po to, żeby im mówić, że są głupi, bo nie widzą jaką szansę mają w ręku :)
Być może po to, żeby sie dowiedzieć prawdy.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: pozyskać reklamodawców

Przemysław Todorowicz:
Dagmara D.:
P.S. wiesz ile miesięcznie firma dostaje takich ofert jak Twoja ? To też zbadałeś ?

Tego nie, bo tego się nie da zbadać. Ale zbadaliśmy jedną inną ważniejszą rzecz, że nie ma na rynku wydawniczym podobnego pisma ani nie było... tym bardziej darmowego...
Przemek....
To chyba badaliście nie to co trzeba... :):)

Dostaję mnóstwo "neizwykłych propozycji". Są zatrudniane całe sztaby ludzi na słuchawie, żeby upchnąć tym kilku milionom firm w Polsce różne niezbędne im czasopisma.
A Ty musisz wiedzieć do kogo uderzyć (żeby CHCIAŁ dać reklamę, bo z tego będzie miał PIENIĄDZE) i KTO w związku z tym ma być odbiorcą jego reklamy. Hasło MŚP to dużo za mało.

konto usunięte

Temat: pozyskać reklamodawców

Edyta G.:
Przemku, pracowałam wiele lat w wydawnictwie. Mogę Ci powiedzieć od siebie, że "duzi" maja budżety na reklamę dopięte we wrześniu, jeśli Twojego pisma tam nie było, to ciężko będzie.
Atam. Ja wiem, że można sprzedać kampanię wartą 50tys euro każdego miesiąca :) I nawet na tydzień przed jej rozpoczęciem :)

Sprzedać można wszystko i każdemu. Tutaj proponuję zagrać na emocjach typu "zysk z wydawnictwa przeznaczymy na jakieś chore dzieci, pieski czy inne Thaiti".
Kolejna rzecz to do kogo uderzacie z ofertą. Zapomnijcie o ludziach z marketingu, bo oni faktycznie mają jakiś skromny budżecik i może być lipa. Trafiajcie z ofertą bezpośrednio do top level - CEO, GM, MD i tym podobni. Nakręcicie ich i macie umowy w kieszeni.

Dagmara - dlaczego się boją? Nie boją się :)
To jest tylko i wyłącznie kwestia trafienia z ofertą w odpowiedni sposób do odpowiedniej osoby.

konto usunięte

Temat: pozyskać reklamodawców

Przemysław Todorowicz:po rozesłaniu ofert do około 500 firm ani jedna nie odpowiedziała... to zdziwiło wszystkich... czy to kryzys?


Ja tam się wcale nie dziwię. Oprócz kontaktu mailowego z Waszej strony powinien się także odbyć kontakt albo próba kontaktu telefonicznego celem zweryfikowania dotarcia oferty. Inaczej nie ma to sensu ...Piotr Wasiński edytował(a) ten post dnia 20.01.10 o godzinie 17:23

konto usunięte

Temat: pozyskać reklamodawców

Piotr Wasiński:
Ja tam się wcale nie dziwię. Oprócz kontaktu mailowego z Waszej strony powinien się także odbyć kontakt albo próba kontaktu telefonicznego celem zweryfikowania dotarcia oferty. Inaczej nie ma to sensu ...
Bo wyglądać powinno to w ten sposób:
1 telefon
2 oferta
3 telefon

Nie przedłużane w nieskończoność. Całość to 3 dni max.



Wyślij zaproszenie do