Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Otrzymujesz ten biuletyn, bo jesteś członkiem grupy "Reklama, marketing, marka", więc liczę na Twoją pomoc.

Ci, którzy śledzą to, co piszę na blipie pewnie już zdążyli się zorientować :) Powstaje książka o tworzeniu wizerunku firm i produktów. To ona jest odpowiedzialna za moją zmniejszoną ostatnio aktywność na blogu -- każdą wolną chwilę poświęcam na pisanie, wyszukiwanie materiałów itp. Planuję ją sfinalizować pod koniec wakacji. O czym będzie?

Skąd w ogóle pomysł na książkę? Chodził mi po głowie już od jakiegoś czasu. Dojrzewał na szkoleniach z wizerunku, które prowadziłem i podczas obserwacji dyskusji na naszym forum GoldenLine. Jej zadaniem jest przeprowadzenie Czytelnika przez cały proces tworzenia spójnego wizerunku firmy -- ale wizerunku nie w sensie typowo wizualnym (przekonałem się, że tak właśnie jest bardzo często postrzegany), ale w ujęciu całościowym: rozpoczynając od jasnego określenia pozycji, przez komunikację marketingową, wpływ wizerunku na strategię (i vice versa), na stronie wizualnej i sposobie wypromowania firmy kończąc.

Dlaczego w ogóle piszę o tym wcześniej? Sporo tematów do przemyśleń dostarczyły mi pytania zadawane przez Was w nawiązaniu do akcji Budowanie marki w Twojej firmie: zapytaj. Odpowiedziałem mailem już kilkunastu osobom (akcja jest nadal otwarta, jeśli macie ochotę), a same pytania dały mi "paliwo" do kilku przemyśleń ujętych w książce.

W związku z tym mam do Ciebie prośbę. Pomóż mi uczynić tę książkę jeszcze lepszą. Napisz w komentarzu, na forum lub w mailu, jakie informacje chciałbyś tam znaleźć. W końcu mówi się, że "co dwie głowy, to nie jedna", a w erze Web 2.0 można tych głów "połączyć" jeszcze więcej. O czym chcesz przeczytać w związku z budowaniem wizerunku Twojej firmy?

Pozdrawiam i liczę na Twój wkład :)
--
Paweł Tkaczyk
http://paweltkaczyk.midea.pl

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Co ja bym chciał, już pisze, załącznika w postaci case studies konkretnego tworzenia wizerunku firm różnych branż, kilka sztuk. Nawet może być ogólnie, ale biorąc pod uwagę Twoje doświadczenie chciałbym się dowiedzieć czegoś konkretnego punkt po punkcie, to by mnie bardzo zaciekwiło bardzo i chętnie nabyłbym coś takiego.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Adam Zajączkowski:
Co ja bym chciał, już pisze, załącznika w postaci case studies konkretnego tworzenia wizerunku firm różnych branż, kilka sztuk. Nawet może być ogólnie, ale biorąc pod uwagę Twoje doświadczenie chciałbym się dowiedzieć czegoś konkretnego punkt po punkcie, to by mnie bardzo zaciekwiło bardzo i chętnie nabyłbym coś takiego.

Case studies są, jest ich dość sporo. Właściwie cała książka została zainspirowana tym, że często właściciele firm nie do końca wiedzą, jak podejść do wizerunku. To "prostowanie myślenia" o ich produktach, usługach i firmach jest przedmiotem całej pierwszej części książki. Przykłady są nasze, polskie, choć posiłkuję się czasem "klasykami" (np. Apple czy Avis) :)

konto usunięte

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

no to napisze, ze chcialabym przeczytać, jak zmienić wizerunek marki - kejsy, w ktorych opisane by bylo, jak firmom udalo sie zmienić postrzeganie swoich marek przez konsumentów. Zwłaszcza w sytuacjach, gdy ten wizerunek poczatkowo lub na pewnym etapie byl nienajlepszy albo inny niz tego chciala firma.Anna P. edytował(a) ten post dnia 25.05.08 o godzinie 11:40

konto usunięte

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

A ja chciałbym studium przypadku, w różnych przykładach, np. jakie działania i w jakiej kolejności należy podjąć tworząc wizerunek firmy od podstaw.

konto usunięte

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

A ja chciałbym zapytać, czy piszesz książkę ze swojego punktu widzenia, czy pokazujesz różne ujęcia tematu. Pamiętam z Brand Tea Party, że w niektorych kwestiach masz dość szokujące dla mnie poglądy i ciekawi mnie, czy książka ma ukazywać je jako te jedyne właściwe, czy będzie też ukazywała drugą stronę medalu.

konto usunięte

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

gratuluję pomysłu...
...chciałbym poczytać o porażkach firm związanych z wdrażaniem strategii PR...
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Jan Czerniawski:
A ja chciałbym zapytać, czy piszesz książkę ze swojego punktu widzenia, czy pokazujesz różne ujęcia tematu. Pamiętam z Brand Tea Party, że w niektorych kwestiach masz dość szokujące dla mnie poglądy i ciekawi mnie, czy książka ma ukazywać je jako te jedyne właściwe, czy będzie też ukazywała drugą stronę medalu.

Książkę siłą rzeczy piszę z mojego punktu widzenia ;) W których kwestiach moje poglądy są "szokujące"? :)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

dr Tomasz SOLIŃSKI:
gratuluję pomysłu...
...chciałbym poczytać o porażkach firm związanych z wdrażaniem strategii PR...
Hmm... PR wiele nie będzie, to nie moja działka.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Ciekawa inicjatywa.Szanse na sukces niewielkie ale jednak. Zrób
przyzwoity plan tej pracy, wstepne szkice zawartości, określ odbiorcę to pogadamy. Ale pomysłu gratuluję.

konto usunięte

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

A moze by tak polaczenie teorii z praktyka i po omowieniu jakiegos zagadnienia pokazywac je na przykladzie? Ja juz sam sie duzo dowiedzialem od Pawla, ale wydaje mi sie ze dobrze byloby przedstawic elementy ktore sa najwazniejsze przy tworzeniu marki dla nowo powstajacej firmy, na czym sie skupic. I w dalszej czesci ksiazki dobrze by bylo tez powiedziec o tym co zrobic dalej, jak rozwijac ta marke. Zalezy od tego do kogo ksiazka ma byc adresowana. Chyba ze wydasz ja w dwupaku, gdzie beda zarowno porady i informacje dla firmy ktore dopiero planuja swoja dzialanosc, badz juz ja rozpoczeli, jak i dla tych firm co juz dzialaja dlugo i chcialby cos zmienic:) Tak czy inaczej pomysl wydaje sie swietny i mam nadzieje, ze wydasz ja w duzej ilosci egzemplarzy, jesli nie to ja juz sie zapisuje na jeden:)

konto usunięte

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Zależałoby mi, żeby w takiej książce znaleźć choć kilkanaście stron z polskimi case'ami oraz informacjami bieżącymi na temat e-PRu (jak dla mnie,to może nawet cała książka być temu zagadnieniu poświęcona ;-)). Jest to temat, który bardzo szybko ulega zmianom ze względu na postęp technologii, ale jest szalenie ważny w naszych czasach i zajmujący, a jak na razie tylko jedna może dwie książki na polskim rynku mówią coś niecoś o naszych realiach...
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Pawle,

Powodzenia, proszę też odpowiedz na prv :)

konto usunięte

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Gratuluję samozaparcia, jakiś czas temu, na początku roku zacząłem pisać coś co nazywać się miało "filozofia marketingu empirycznego" ale zalega teraz gdzieś w czeluściach dysku ;-)
Nie wiem czy nasz rynek dojrzał już do świadomego budowania wizerunku. Rzadko (prawie nigdy) spotykam się z takim czymś w briefach, ale może to się zmieni.
Może ta inicjatywa uświadomi ludności, że warto budować silne marki o wyraźnym wizerunku.
Powodzenia życzę i będę obserwował.

konto usunięte

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

powinien tam oczywiście znaleśc się rozdział o Investor Relations - dla osób odpowiadających za PR w spółkach notowanych na rynku publicznych.

konto usunięte

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Pawle, jeśli w jakikolwiek sposób mógłbym ci pomóc, proszę o kontakt na priv, :)
Urszula U.

Urszula U. CEO - właściciel -
Management
Consultant

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Wiesz - to jest kawałek calej strategii firmy. Nie można go łatwo wyodrębnić z całości.
Właśnie takie podejście powoduje dyzonans w odbiorze firmy, jej produktów/marek i usług, co widać w wielu firmach.
Może casy i analizy marketingowe/quazi-konsultingowe mogłyby zainteresować potencjalnych czytelników.
Trzeba pamiętać o cyklach życia produktu, rynku, technologii itd.
Może analiza Polski i jej wizerunku na świecie?:) Sami widzicie, ze tutaj brak długofalowej strategii działania (nie tylko wizerunkowej) powoduje kiepski odbiór naszego kraju w kraju i za granicą.

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Super pomysł. Z mojej strony jako laik chętnie widziałbym opisaną drogę od początku do "końca" jak należy kształtować wizerunek, najlepiej podparte przykładami. Warto byłoby się odnieść do przykładów z Polski, bo często realia zza oceanu nie pokrywają się z tymi z Polski.

Po odpowiedziach jakie otrzymałem od Pawła na priv, już teraz jestem zdania, że będzie to obowiązkowa pozycja dla każdego startupu :) Powodzenia!

konto usunięte

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Paweł Tkaczyk:

Książkę siłą rzeczy piszę z mojego punktu widzenia ;) W których kwestiach moje poglądy są "szokujące"? :)

Ale będziesz opierał się na doświadczeniach innych niż swoje ?
Z rzeczy, które wysadziły mnie z butów, było mylenie logo z logotypem i vice versa, używanie terminu "czarny PR" i stwierdzenie, że logo może wyglądać dowolnie, bo najważniejsza jest komunikacja marketingowa. Tak przynajmniej zapamiętałem z rozmowy i prezentacji.
Paulina Anna Surowiec

Paulina Anna Surowiec Marketing Manager

Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)

Świetny pomysł :-) i już rezerwuje egzemplarz jak tylko się pojawi w wydaniu...
a jako początkujący marketingowiec w książce o tworzeniu wizerunku firm i produktów, fajnie byłoby poczytać o marketingu szeptanym albo CSR (Corporate Social Responsibility) bo w sumie te dwa czynniki co prawda "po cichu" ale jednak bardzo pomagają w tworzeniu, budowaniu i podtrzymywaniu dobrego wizerunku firm i produktów.Paulina Surowiec edytował(a) ten post dnia 25.05.08 o godzinie 20:48

Następna dyskusja:

Uwagi dot. strony www a co ...




Wyślij zaproszenie do