Paweł
Tkaczyk
Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.
Temat: Powstaje książka o wizerunku firmy. Pomóż ją tworzyć :)
Otrzymujesz ten biuletyn, bo jesteś członkiem grupy "Reklama, marketing, marka", więc liczę na Twoją pomoc.Ci, którzy śledzą to, co piszę na blipie pewnie już zdążyli się zorientować :) Powstaje książka o tworzeniu wizerunku firm i produktów. To ona jest odpowiedzialna za moją zmniejszoną ostatnio aktywność na blogu -- każdą wolną chwilę poświęcam na pisanie, wyszukiwanie materiałów itp. Planuję ją sfinalizować pod koniec wakacji. O czym będzie?
Skąd w ogóle pomysł na książkę? Chodził mi po głowie już od jakiegoś czasu. Dojrzewał na szkoleniach z wizerunku, które prowadziłem i podczas obserwacji dyskusji na naszym forum GoldenLine. Jej zadaniem jest przeprowadzenie Czytelnika przez cały proces tworzenia spójnego wizerunku firmy -- ale wizerunku nie w sensie typowo wizualnym (przekonałem się, że tak właśnie jest bardzo często postrzegany), ale w ujęciu całościowym: rozpoczynając od jasnego określenia pozycji, przez komunikację marketingową, wpływ wizerunku na strategię (i vice versa), na stronie wizualnej i sposobie wypromowania firmy kończąc.
Dlaczego w ogóle piszę o tym wcześniej? Sporo tematów do przemyśleń dostarczyły mi pytania zadawane przez Was w nawiązaniu do akcji Budowanie marki w Twojej firmie: zapytaj. Odpowiedziałem mailem już kilkunastu osobom (akcja jest nadal otwarta, jeśli macie ochotę), a same pytania dały mi "paliwo" do kilku przemyśleń ujętych w książce.
W związku z tym mam do Ciebie prośbę. Pomóż mi uczynić tę książkę jeszcze lepszą. Napisz w komentarzu, na forum lub w mailu, jakie informacje chciałbyś tam znaleźć. W końcu mówi się, że "co dwie głowy, to nie jedna", a w erze Web 2.0 można tych głów "połączyć" jeszcze więcej. O czym chcesz przeczytać w związku z budowaniem wizerunku Twojej firmy?
Pozdrawiam i liczę na Twój wkład :)
--
Paweł Tkaczyk
http://paweltkaczyk.midea.pl