Ewelina W.

Ewelina W. Marketing Manager,
Imedia Group Andrzej
Szcześniak

Temat: Portale branżowe

Witam,

Jestem ciekawa co sądzicie na temat portali branżowych?
Czy sami korzystacie z takich portali, szukając porad lub specjalistów z danej branży?
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Portale branżowe

Tak.

konto usunięte

Temat: Portale branżowe

Osobiście korzystam z portali branżowych tylko wtedy, gdy poszukiwana przeze mnie firma/osoba nie ma strony www lub nie mogę jej znaleźć. W drugim przypadku wchodzę na taki portal tylko w celu skopiowania linka do pożądanej strony. Nigdy nie przeglądam zdjęć, nie analizuję prezentacji, itd.

Z przykrością stwierdzam, że większość portali branżowych jest niefunkcjonalna. Próby "podpowiedzi", gdy na portalu nie ma wskazanej firmy/frazy, trafiają jak kulą w płot. Zwykle nie mam ochoty na przeglądanie setki propozycji, które mają się nijak do mojego zapytania.

konto usunięte

Temat: Portale branżowe

W kwestii portali branżowych w farmacji:

Produkcja i technologia - jest kilka interesujących portali zagranicznych, krajowych - praktycznie brak - te rozwiązania, które są dostępne są rzadko aktualizowane, a zawarte tam informacje pod względem merytorycznym są na słabym poziomie.

Rynek leków - dystrybucja i sprzedaż - szeroka tematyka, jednak tutaj, nawet jak pojawiał się jakiś portal, to po kilku - kilkunastu miesiącach - znikał.

Apteki - trochę lepiej, ale trudno mi się wypowiadać szerzej, ponieważ byłem tym tematem zainteresowany tylko kilka razy. Z tego co się zetknąłem - to najwięcej informacji prawnych itp było na stronach izb aptekarskich i ministerstwa zdrowia.

Gazety internetowe poświęcone służbie zdrowia i lekom - tu jest RynekZdrowia.pl. Obecnie trudno mi go oceniać, z prostej przyczyny - przestałem czytać, ale zawsze wysoko oceniałem konferencje organizowane przez redakcję - pozwalają zapoznać się ze stanowiskami polityków i urzędników w systemie zdrowia w Polsce, a to jest dość ważne.

Wydaje mi się, że są trzy przyczyny takiego stanu rzeczy:
- rynek odbiorców jest relatywnie niewielki.
- nie pojawiła się formuła, która mogłaby ich zainteresować i skupić
- brak jest autorów treści, którzy byliby odpowiednio przygotowani merytorycznie - jest wielu, którzy twierdzą, że są ekspertami, ale ilu z nich jest w stanie przygotować serię 10-15 artykułów na 3-5 stron A4?

Pozdrawiam
Ewelina W.

Ewelina W. Marketing Manager,
Imedia Group Andrzej
Szcześniak

Temat: Portale branżowe

Droga Kasiu, a co jeśli szukasz mieszkania w Warszawie, nie znasz nazw wszystkich deweloperów, a tym bardziej nazw ich inwestycji, czy wolałabyś wpisać w Google hasło: nowe mieszkania Warszawa i przeglądać strony firmowe deweloperów kolejno jedna po drugiej, korzystając w wyników wyszukiwarki?

Czy nie wygodniej byłoby wejść na portal branżowy X, który zajmuje 1 miejsce na danym haśle i na nim sprawdzić ile jest aktualnych inwestycji deweloperskich w Warszawie, wybrać sobie dzielnicę i zobaczyć, wstępne informacje o wszystkich inwestycjach w jednym miejscu, a dopiero kiedy któraś z inwestycji zainteresuje Cię w szczególny sposób przejść na stronę dewelopera?

Uważam, że bolączką większości portali branżowych jest niska jakość informacyjna, a niewątpliwym plusem ich wysoka pozycja w Google!

Dlatego mam 2 pytanie!!!
Czy będąc właścicielem firmy lub specjalistom ds. marketingu wolałabyś pozycjonować własną stronę firmową mając nadzieję, że przy olbrzymiej konkurencji może, może kiedyś... uda Ci się wskoczyć na 1 stronę w Google, czy pokazałabyś swoją firmę w portalu branżowym, który zajmuje 1 miejsce na haśle, które sama chciałaś pozycjonować?

Katarzyna Kostańska:
Osobiście korzystam z portali branżowych tylko wtedy, gdy poszukiwana przeze mnie firma/osoba nie ma strony www lub nie mogę jej znaleźć. W drugim przypadku wchodzę na taki portal tylko w celu skopiowania linka do pożądanej strony. Nigdy nie przeglądam zdjęć, nie analizuję prezentacji, itd.

Z przykrością stwierdzam, że większość portali branżowych jest niefunkcjonalna. Próby "podpowiedzi", gdy na portalu nie ma wskazanej firmy/frazy, trafiają jak kulą w płot. Zwykle nie mam ochoty na przeglądanie setki propozycji, które mają się nijak do mojego zapytania.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Portale branżowe

Ewelina, pytałaś - Kasia odpowiedziała. Przekonujesz ją ?
Z punktu widzenia użytkownika wysoka pozycja w googlach to żadna wartość. Raczej interesuje go zawartość. Dobre portale branżowe branża zna.
Będąc specjalistom nie odpowiem. Nie piszemy tu strategii firm.

A już na pewno nie specjalistą, bo bierzesz za to kaskę.

Obowiązki:
- optymalizacja działań marketingowych firmy
- kontakty z domami mediowymi
- prowadzenie kampanii reklamowych
- tworzenie ofert graficznych, haseł reklamowych
- monitorowanie pozycji stron WWW
- koordynacja pozycjonowania w wyszukiwarce Google
- prowadzenie kampanii w Google AdwordsDagmara D. edytował(a) ten post dnia 26.11.12 o godzinie 15:15
Ewelina W.

Ewelina W. Marketing Manager,
Imedia Group Andrzej
Szcześniak

Temat: Portale branżowe

Oczywiście, że użytkownika interesuje zawartość, jednak zwraca uwagę również na pozycję strony. Poparciem na to są liczby – statystyki. Użytkownik nie wyszukuje portalu wpisując jego nazwę, tylko interesujące go hasło. Czy ktoś wchodzi na stronę/portal wyświetlający się na 76 pozycji w wynikach wyszukiwania? Ponadto, żaden specjalista, ani żadna firma świadcząca danego rodzaju usługi nie są zainteresowani umieszczaniem informacji o sobie oraz udostępnianiem swojej wiedzy w miejscach, które nie są odwiedzane, bądź są „niewidoczne” dla 99% użytkowników.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Portale branżowe

Skoro wiesz - po co pytasz.
Ja nie zwracam uwagi na pozycję strony. Tak, wchodzę na portale z 76 pozycji.
Skoro "żaden specjalista" ani "żadna firma" - to o co chodzi ?

konto usunięte

Temat: Portale branżowe

Dla mnie portal branżowy to portal dla developerów. Tak jak piszesz, czyli portale dla klientów developerów, to raczej portale tematyczne. Charakteryzują się przeciętną jakością plastyczną i merytoryczną - powód jest prosty - koszty materiałów oraz zasób słów jaki powinien być używany, aby przeciętny polak mógł przeczytać tekst ze zrozumieniem, tak jak w niektórych gazetach.

Z kolei, jeśli jesteś deweloperem, to mając ofertę do szerszej grupy odbiorców, czyli mainstream-ową, korzystasz z tego typu pozycji, bo czemu nie. Ilość odwiedzin i google - mają jakieś znaczenie - przynajmniej statystycznie.

Jeśli oferujesz rozwiązania luksusowe, czyli premium, to twój klient jest dokładnie stargetowany, wtedy dostęp do niego nie jest trudny i nie musi być nawet drogi - trzeba tylko pomyśleć. Oznacza to, że portale tego typu omijasz szerokim łukiem, aby nie psuć sobie marki.

Osobną kwestią jest poziom informacji - dla klienta "zwykłego" mogą być to kwestie ocieplenia budynku lub dostępu do sklepów, szkoły itp. Dla klienta luksusowego będą to trendy w projektowaniu wnętrz, rodzaje wykończeń, np. kamienia, marmurów oraz okolica pod kątem jej popularności w "towarzystwie".

Pozdrawiam,

konto usunięte

Temat: Portale branżowe

Ewelinko, rozumiem, że celem portali branżowych ma być wygoda internautów i łatwość "pozycjonowania" stron firm, które na takim portalu umieszczą swoje wpisy.
Jednak muszę Cię rozczarować: tak, ja osobiście będę przeglądać strony deweloperów i pozycjonować swoją stronę w wypadku bycia specjalistą ds. marketingu. Firma nie musi być pierwsza na liście w Google (wystarczy, że znajdzie się na pierwszych dwóch stronach wyników wyszukiwania), ale ma być po prostu widoczna w sieci, jej wizerunek ma być spójny, dane kontaktowe aktualne... Ponadto czy faktycznie każda firma odnajdzie portal pozycjonowany na konkretną frazę, na której firmie najbardziej zależy? Nie sądzę...

Ewelina Wantrych:
Droga Kasiu, a co jeśli szukasz mieszkania w Warszawie, nie znasz nazw wszystkich deweloperów, a tym bardziej nazw ich inwestycji, czy wolałabyś wpisać w Google hasło: nowe mieszkania Warszawa i przeglądać strony firmowe deweloperów kolejno jedna po drugiej, korzystając w wyników wyszukiwarki?

Czy nie wygodniej byłoby wejść na portal branżowy X, który zajmuje 1 miejsce na danym haśle i na nim sprawdzić ile jest aktualnych inwestycji deweloperskich w Warszawie, wybrać sobie dzielnicę i zobaczyć, wstępne informacje o wszystkich inwestycjach w jednym miejscu, a dopiero kiedy któraś z inwestycji zainteresuje Cię w szczególny sposób przejść na stronę dewelopera?

Uważam, że bolączką większości portali branżowych jest niska jakość informacyjna, a niewątpliwym plusem ich wysoka pozycja w Google!

Dlatego mam 2 pytanie!!!
Czy będąc właścicielem firmy lub specjalistom ds. marketingu wolałabyś pozycjonować własną stronę firmową mając nadzieję, że przy olbrzymiej konkurencji może, może kiedyś... uda Ci się wskoczyć na 1 stronę w Google, czy pokazałabyś swoją firmę w portalu branżowym, który zajmuje 1 miejsce na haśle, które sama chciałaś pozycjonować?

Katarzyna Kostańska:
Osobiście korzystam z portali branżowych tylko wtedy, gdy poszukiwana przeze mnie firma/osoba nie ma strony www lub nie mogę jej znaleźć. W drugim przypadku wchodzę na taki portal tylko w celu skopiowania linka do pożądanej strony. Nigdy nie przeglądam zdjęć, nie analizuję prezentacji, itd.

Z przykrością stwierdzam, że większość portali branżowych jest niefunkcjonalna. Próby "podpowiedzi", gdy na portalu nie ma wskazanej firmy/frazy, trafiają jak kulą w płot. Zwykle nie mam ochoty na przeglądanie setki propozycji, które mają się nijak do mojego zapytania.

Następna dyskusja:

Portale branżowe




Wyślij zaproszenie do