Agnieszka Żmojda

Agnieszka Żmojda Kierownik ds
Kluczowych Klientów

Temat: pomoc - praca mgr

to nie jest jeszcze pełna ankieta - tylko jakieś tam pomysły, które mogą mi się później przydać
narazie i tak muszę skoncentrować się na teorii ... a potem będę się martwić o ankietę :)
Agnieszka Żmojda

Agnieszka Żmojda Kierownik ds
Kluczowych Klientów

Temat: pomoc - praca mgr

Monika Hajdas:
...(np. techniki wpływu społecznego w reklamie albo psychologiczne
odziaływanie reklamy...) Niekoniecznie oznacza to zmianę tematu, ale raczej lepsze ukierunkowanie samej pracy. Wówczas będzie i łatwiej szukać materiałów i pisać.

Dzięki za pomysł ... może rzeczywiście spróbuję ograniczyć troszkę ten temat

konto usunięte

Temat: pomoc - praca mgr

ale zwykłą jakościówką nie zbadasz preferencji zakupowych i korelacji :)

Nie idzie i już...

Dla potwierdzenia z punktu widzenia nauki (dla sceptyków, tej w której prowadzi się badania) to przeczytaj o neurokognitywistyce, kontruktywizmie, teorii komunikacji.

Może to być: rzesza Panów Psychologów, Fleischer, Maturana, Luhmann, Wilke, Japp.
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: pomoc - praca mgr

Z tego co się zorientowałam Agnieszka studiuje marketing, nie psychologię i nie teorie komunikacji; odysłanie jej do rzeszy panów psychologów nie jest ani pomocne ani potrzebne. Poza tym, w pracach magisterskich z zakresu ekonomii nie stawia się wymogów przeprowadzenia badań ilościowych na próbach reprezentatywnych. Student ekonomii nie ma ani możliwości, ani środków, żeby takie badanie zrealizować. Badania mogą być eksploracyjne i w zupełności wystarczy obracanie się we własnej dyscyplinie wiedzy. Student ma się wykazać znajomością literatury i może (choć to nie wymóg) zaprojektować i zrealizować badanie, na tyle na ile jest w stanie zrobić to o własnych siłach.Monika Hajdas edytował(a) ten post dnia 07.10.08 o godzinie 16:09
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: pomoc - praca mgr

A student psychologii ma takie środki?

Ja nie mówię, że nie masz racji, ale - podobnie jak Dagmara - widywałem (i liczyłem) juz takie prace mgr (i doktorskie), że płakać się chce. Rozumiem chęć zrobienia magisterki po łebkach, ale wychodzę z założenia, ze jak ktos pyta to po łebkach nie chce. Niechże ten magister znaczy coś ponad "umiarkowanie inteligentna, umie czytać".
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: pomoc - praca mgr

Hmmm woda z mózgu... Lepiej chyba jednak przedstawić MOŻLIWOŚCI nic nie przedstawiać niczego...
NIe znalazłam nigdzie propozycji badania na próbie reprezentatywnej. Być może dlatego, że badania np. drzewa decyzyjnego świetnie sie robi jakościóką. Aczkowliek to tylko kawalątek tego, tak szerokiego, tematu jaki wybrała sobie Agnieszka.
Wspominała bowiem też o komunikacji... no tak .. to też temat na przewód doktorski.

I prawdą jest, że najpierw wiedza a potem kwestionariusz. Najgorzej, że ten ostatni jest najtrudniejszym etapem :(

Ale służę pomocą jakby co...i żeby nie robic tej wody..
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: pomoc - praca mgr

Grzegorz Wszelaczyński:
A student psychologii ma takie środki?

Ja nie mówię, że nie masz racji, ale - podobnie jak Dagmara - widywałem (i liczyłem) juz takie prace mgr (i doktorskie), że płakać się chce. Rozumiem chęć zrobienia magisterki po łebkach, ale wychodzę z założenia, ze jak ktos pyta to po łebkach nie chce. Niechże ten magister znaczy coś ponad "umiarkowanie inteligentna, umie czytać".

Grzegorzu, czy moją wypowiedź odebrałeś jako sugestię napisania pracy po łebkach?

konto usunięte

Temat: pomoc - praca mgr

Monika Hajdas:
Nie róbcie dziewczynie wody z mózgu. Z tego co się zorientowałam Agnieszka studiuje marketing, nie psychologię i nie teorie komunikacji; odysłanie jej do rzeszy panów psychologów nie jest ani pomocne ani potrzebne. Poza tym, w pracach magisterskich z zakresu ekonomii nie stawia się wymogów przeprowadzenia badań ilościowych na próbach reprezentatywnych.

Acha, to teraz piszmy prace magisterskie ot tak sobie, bez uwzględniania nauki, no ludzie proszę was!
To tak jak jakaś praca z zakresu prawa, napiszę sobie, że kodeks cywilny jest be, bo tak mi sie wydaje, bez żadnej wykładni naukowej.

Student ekonomii nie ma ani możliwości, ani środków, żeby takie badanie zrealizować. Badania mogą być eksploracyjne i w zupełności wystarczy obracanie się we własnej dyscyplinie wiedzy.

Acha a ja jako student komunikacji społecznej też tak mogę? Super, jednak dla rzetelności prac i dobrego samopoczucia warto zobaczyć co inni piszą?

Student ma się wykazać znajomością literatury i może
(choć to nie wymóg) zaprojektować i zrealizować badanie, na tyle na ile jest w stanie zrobić to o własnych siłach.

O tym piszemy, najpierw trzeba poznać teorię potem wejść w praktykę. Wg mnie nie ma dobrej praktyki bez porządnej teorii a temat tej pracy nie potwierdza mojej tezy...
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: pomoc - praca mgr

Mariuszu, tak odebrałeś moją wypowiedź? Żeby nie uwzlędniać nauki? Hm, dziwne, wcale nie to miałam na myśli.
Są różne dyscypliny nauki. Pisząc pracę magisterską oczywiście można sięgnąć do innych dyscyplin i napisać pracę tzw. interdyscyplinarną. Ale można też pozostać w obrębie własnej dyscypliny i nie będzie to nic złego.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: pomoc - praca mgr

Podsumowując :
Spokojnie - papier zniesie wszystko :)

konto usunięte

Temat: pomoc - praca mgr

Monika Hajdas:
Mariuszu, tak odebrałeś moją wypowiedź? Żeby nie uwzlędniać nauki? Hm, dziwne, wcale nie to miałam na myśli.
Są różne dyscypliny nauki. Pisząc pracę magisterską oczywiście można sięgnąć do innych dyscyplin i napisać pracę tzw. interdyscyplinarną. Ale można też pozostać w obrębie własnej dyscypliny i nie będzie to nic złego.

Moniko, tak odebrałem, skoro błędnie to przepraszam.

Jednak ten temat akurat nie może zostać napisany bez uwzględnienia teorii komunikacji (reklama jest chociażby jej formą, to tak w najkrótszym skrócie:P) nie można nie uwzględnić apsektów psychologii i neurokognitywistyki, gdyż badanie zachowań konsumenckich to nie marketing ale wcześniej wspomniane dyscypliny naukowe i wreszcie znając wcześniej wspomnianą materię neurokognitywistyki, konstruktywizmu, neurofizjiologii będzie jasne dla autorki pracy, że badanie ilościowe niczego sensownego jej nie da :)
To, że tak się dzieje non stop i liczbom, pytaniom i rozmowom przypisuje się zbawienną moc to ja wiem, ale nie zgadzam się z tym (nie tylko ja naszczęście) :)

Niemniej jednak kończę udział w dyskusji, bo terminy gonią a piękne Panie i mądrzy Panowie mnie zagadują :)
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: pomoc - praca mgr

tak już było od wieków i tak będzie pewnie zawsze, że każdy swoją dyscyplinę uważa za najważniejszą :)

konto usunięte

Temat: pomoc - praca mgr

Monika Hajdas:
tak już było od wieków i tak będzie pewnie zawsze, że każdy swoją dyscyplinę uważa za najważniejszą :)


niepotrzebna generalizacja ;)

JA NIE :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: pomoc - praca mgr

Eeeee nie uważam badań rynku za najważniejsze w świecie. Ważniejsza jest np. neonatologia. Tylko tu dywagujemy o pracy w której użyte mają być badania lub ich wyniki. A nie o leczeniu niemowląt.
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: pomoc - praca mgr

Monika Hajdas:
Grzegorzu, czy moją wypowiedź odebrałeś jako sugestię napisania pracy po łebkach?


Poniekąd - jako nawoływanie do "odpuszczenia". Ale przepraszam jezeli błędnie.Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 14.08.08 o godzinie 19:05
Bożena C.

Bożena C. właściciel / grafik
projektant

Temat: pomoc - praca mgr

Agnieszka Rzepka:
Witam

zaczynam zbierac materialy do mojej pracy magistersiej pt WPŁYW REKLAMY NA ZACHOWANIA ZAKUPOWE KONSUMENTÓW.

Czy moglibyscie doradzic/polecic jakie ksiazki warte przeczytania lub tez gdzie mozna zdobyc jakies ciekawe materialy?
Mam zamiar w pierwszej kolejnosci opisac problematyke komunikacji marketingowej - i potem skoncentrowac sie na reklamie.
Chce rowniez opisac preferencje konsumentow co do zakupywanych dobr - jak skuteczna jest reklama w docieraniu do konsumentow, itd.
No i oczywiscie zazelam juz "konstruowac" ankiete, z ktorej to beda wyciagniete wnioski.

Tak wiec jesli ktos ma jakies stronki/ksiazki lub inne materialy, ktore moglby polecic to z gory bardzo dziekuje.

Pozdawiam


Ewa Szczęsna "Poetyka reklamy"
Dariusz Doliński "Psychologiczne mechanizmy reklamy"
Erich Fromm "Zdrowe społeczeństwo"
Jean Baudrillard "Społeczeństwo konsumpcyjne jego mity i struktury"
Agnieszka Żmojda

Agnieszka Żmojda Kierownik ds
Kluczowych Klientów

Temat: pomoc - praca mgr

bardzo dziękuje Bożenko :)

Następna dyskusja:

shockvertising - praca mgr




Wyślij zaproszenie do