Temat: pomoc - praca mgr
i wcale się nie dziwię :) trochę przegięliście,to miała być praca magisterska nie rozprawka naukowa :)
Ania R. strategia
Grzegorz Wszelaczyński:
Teraz podobne robi Ohme, tzn podobne w tym sensie, że robi reality check, co dla mnie jest po prostu szyte grubymi nićmi :)
Pan O. to niestety dla mnie również ściema.
Z ciekawości - korelacje z wynikami sprzedaży pokampanii tez podważacie? Czy samą metodologię?
Ania R. strategia
Grzegorz Wszelaczyński:mylisz się. nie wiem, czy wiesz, ale istnieje hybryda, co się wabi psycholog ekonomiczny.
Hmmm... zgłębiaj. Sam nie mam do końca wyrobionego zdania.
Jaki jest poziom relewancji pomiędzy występowaniem reklamy zinstytucjonalizowanej w różnych mediach a decyzjami zakupowymi i zmianą w sprzedaży?
Ja bym prawdopodobnie odpowiedział: CO????
To nie jest język, którym posługują się normalni ludzie, nie posługuje się nim tez Ohme, dostałeś więc odpowiedź godną pytania. Pomijając już fakt, że pytanie o związek logiczny pomiędzy reklamą a decyzjami zakupowymi to pytanie ekonomisty,
nie przychologa.
A do rzeczy wracając. Nie wdaję się w dyskusję na temat badania behawioru po ekspozycji na przekaz reklamowy - to wydajemasz rację, WYDAJE się. z pozoru tak, tylko jak się skupimy nad metodologią, to...
się być metodologicznie poprawne.
Ohme ma jeden poważny argument nie tylko za poprawnością ale tez trafnością takiej metody. Mianowicie dodatnią, istotną korelację pomiędzy zmianą stanu kampanii (przed i po sugestach) a wynikami sprzedaży. FMCG więc dosyć wiarygodne. A z cyfrą się nie dyskutuje.hmmm, a coś takiego jak promocje konsumenckie? POSy? inne przerózne czynniki dodatkowe? one chyba też mają znaczenie , prawda? wiesz, znałam kiedys brand managera FMCG, co się cieszył, ze kampania efektywna, bo sprzedaz wzrosla, nie zajarzył jednak, ze równolegle przeprowadzane były promocje cenowe w hipermarektach w całym kraju, czyli np. proszku 50% więcej ... ale tak, dla niego jasna korelacja jest.
Doliński z tego co ja wiem napisał, że neuromarketing nie stanowi odpowiedzi na wszystkie pytania, nie zanegował go jako>
takiego. Takie też jest mniej więcej moje stanowisko. Chciałbym
móc badac moje kreacje na tomografie, widzę zastosowanie tegoż
w badaniach usability. Tyle tylko, że to chcenie ukrytego we mnie naukowca, dla profesjonalisty to raczej strzelanie z armaty do
wróbla.
samego faktu, że badanie prowadozne jest w stricte laboratoryjnych warunkach, które ni jak się mają do rzeczywistych decyzji zakupowych
To jest nieco zabawne stwierdzenie w obliczu faktu, że w Polsce jakościówka sprowadza się głównie do focusów i IDI. Nie wiem o jakim badaniu konkretnie tu piszesz (czy też M&M pisze - trudno się zorientować), ale domyślam się że o Broadway. Trudno się do niego przyczepić metodologicznie. A o trafności napisałem wyżej
Ania R. strategia
Grzegorz Wszelaczyński:
Że tak powiem... a co robiłaś przez całe studia? W jakim ujęciu ten wpływ reklamy chcesz badać? I w końcu - dlaczego chcesz pisac pracę z psychologii skoro tej nie studiowałaś?
Wszystko Dolińskiego i Ohme, Cwalina (reklama polityczna), Ukryta moc reklamy Heath'a i cały ocean innych książek, które powinnaś znać ze studiów jak na mój gust...
Grzegorz
Wszelaczyński
Interim Product /
Project / Marketing
Manager
Ania R. strategia
Ania R. strategia
Grzegorz
Wszelaczyński
Interim Product /
Project / Marketing
Manager
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Łukasz Olszewski:
i wcale się nie dziwię :) trochę przegięliście,
to miała być praca magisterska nie rozprawka naukowa :)
Agnieszka
Żmojda
Kierownik ds
Kluczowych Klientów
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Magdalena
Ogrodowczyk
HR Managerka w
Bidfood Farutex | HR
Business Partnerka |
...
Agnieszka
Żmojda
Kierownik ds
Kluczowych Klientów
Agnieszka
Żmojda
Kierownik ds
Kluczowych Klientów
Grzegorz
Wszelaczyński
Interim Product /
Project / Marketing
Manager
ze trzeba byc na psychologii, zeby pisac o zachowniach zakupowych konsumentow - bo z tego co mi wiadomo jest to tez zwiazane z marketingiem.
Agnieszka
Żmojda
Kierownik ds
Kluczowych Klientów
Stanisław
Grabowski
Strategic Planning
Director
Ania R.:
Grzegorz Wszelaczyński:
Teraz podobne robi Ohme, tzn podobne w tym sensie, że robi reality check, co dla mnie jest po prostu szyte grubymi nićmi :)
Pan O. to niestety dla mnie również ściema.
Z ciekawości - korelacje z wynikami sprzedaży pokampanii tez podważacie? Czy samą metodologię?
korelacja między kampanią a wynikiem sprzedazy to bulszit. przecież decyzja zakupowa jest uzalezniona od tak wielu iczynników, nie tylko obejrzenia reklamy... no please...
Monika
Hajdas
konsultant marki,
strateg freelancer
Agnieszka Rzepka:
Witam
zaczynam zbierac materialy do mojej pracy magistersiej pt WPŁYW REKLAMY NA ZACHOWANIA ZAKUPOWE KONSUMENTÓW.
Czy moglibyscie doradzic/polecic jakie ksiazki warte przeczytania lub tez gdzie mozna zdobyc jakies ciekawe materialy?
Mam zamiar w pierwszej kolejnosci opisac problematyke komunikacji marketingowej - i potem skoncentrowac sie na reklamie.
Chce rowniez opisac preferencje konsumentow co do zakupywanych dobr - jak skuteczna jest reklama w docieraniu do konsumentow, itd.
No i oczywiscie zazelam juz "konstruowac" ankiete, z ktorej to beda wyciagniete wnioski.
Tak wiec jesli ktos ma jakies stronki/ksiazki lub inne materialy, ktore moglby polecic to z gory bardzo dziekuje.
Pozdawiam
Monika
Hajdas
konsultant marki,
strateg freelancer
Agnieszka Rzepka:
No i oczywiscie zazelam juz "konstruowac" ankiete, z ktorej to beda wyciagniete wnioski.
Następna dyskusja: