Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Polska reklama jest prymitywna, poczytaj http://biznes.onet.pl/22,1492351,prasa.html

konto usunięte

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Polska reklama jest prymitywna
No jest. I...?
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Diagnoza i postawiona w tekście teza raczej nie zaskakują. Ani twórców, ani odbiorców, może nawet reklamodawców. Od razu nasuwa się pytanie o odpowiedzialność: czy to wina indolencji, impotencji twórczej agencji czy problem leży w odbiorcach, którzy nie są gotowi jeszcze na innego rodzaju kreacje. A może to problem firm, które boją się ryzykować i stawiają na bardziej zachowawcze kreacje.

Jednoznacznej odpowiedzi raczej nie uda się uzyskać, ale warto też przy okazji postawić inne pytanie: kto tak naprawdę powinien być ostatecznym decydentem w kwestii jaką formę reklamową emitować? Klient, który płaci to wymaga uwzględnienia swoich racji, czy agencja, która koniec końców reprezentuje specjalistów, którzy z założenia (w teorii przynajmniej) wiedzą lepiej, co dla klienta jest korzystniejsze?

Temat: Polska reklama jest prymitywna

agencja :) denerwuje mnie, że większość agencji nie chce się postawić klientowi, że zależy im tylko na zysku a nie lepszej jakości. smutne. ale na szczęście są wyjątki
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Mnie właściwie dziwi tylko jedna teza z artykułu - argument o konkursach. A co to, przepraszam, za argument na jakość reklamy? jak na konkurs to będZie lepsza?
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Polska reklama jest prymitywna

cóż, też zgadzam się - reklama made in PL w 9 przypadkach na 10 jest albo primitywna, albo głupia albo banalna. Ale ilu jest w Polsce odważnych, otrzaskanych z międzynarodowymi reklamami brand managerów?

Temat: Polska reklama jest prymitywna

nawet jakby byli, to się boją klientów

a poza tym jest coś takiego zaściankowego w polskiej mentalności... i chyba reklamy po prostu są takie jak my :(
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Mnie właściwie dziwi tylko jedna teza z artykułu - argument o konkursach. A co to, przepraszam, za argument na jakość reklamy? jak na konkurs to będZie lepsza?

Czy to w filmie, czy w muzyce, czy w plastyce, czy koniec końców w reklamie zupełnie inaczej się tworzy się na konkurs a inaczej, że tak powiem "codziennie". Festiwale rządzą się swoimi prawami - oczekiwania są bardziej wyśrubowane. Większy prestiż większa kasa, lepsze kontrakty etc, To banał, ale w przypadku innych krajów wpływa to zwrotnie na jakość tych "codziennych" produkcji bo te "odświętne" wyznaczają standardy, a w Polsce, jak to w Polsce raczej przełożenia nie ma, póki co liczy się doraźny zysk kosztem jakości...
Może jesteśmy jeszcze zbyt biednym krajem, by na taki zbytek sobie pozwolić, może to rozrzutność...
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Zaraz, zaraz Radosławie. Ja nie pytam o prace na konkursy, a prace zrealizowane dla klienta, które potem można do konkursu zgłosić. To może mała, ale dość istotna różnica.
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Zaraz, zaraz Radosławie. Ja nie pytam o prace na konkursy, a prace zrealizowane dla klienta, które potem można do konkursu zgłosić. To może mała, ale dość istotna różnica.

A to źle zrozumiałem intencję... przepraszam
Zgadzam się, że każda reklama powinna być robiona, jakby miała reprezentować agencję w konkursie...ale póki co pomarzyć możnaradosław zieliński edytował(a) ten post dnia 16.06.08 o godzinie 13:41

konto usunięte

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Agnieszka Wiącek:
nawet jakby byli, to się boją klientów


To klienci sie boja i nie akceptuje dobrych, inteligentnych projektow, bo sami ich nie rozumieja wiec mysla ze inni rowniez.

Temat: Polska reklama jest prymitywna

to też prawda :) klient boi się konsumenta, agencja klienta ...
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Polska reklama jest prymitywna

agnieszka P.:
Agnieszka Wiącek:
nawet jakby byli, to się boją klientów


To klienci sie boja i nie akceptuje dobrych, inteligentnych projektow, bo sami ich nie rozumieja wiec mysla ze inni rowniez.
Czy to aby nie za proste? wiem, najlepiej znaleźć jakiegoś winnego, byle nie my :)
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Agnieszka Wiącek:
to też prawda :) klient boi się konsumenta, agencja klienta ...

a klient boi się, że znów urażą jego inteligencję i wrażliwość...no może nie każdy klient...też uważam, że to po części problem polskiej mentalności i wrażliwości, ale jak przeciętny Polak nie czyta, nie ogląda wartościowych filmów, nie chodzi do teatru i za szczyt artyzmu uznaje dode opornik, to co się dziwić...może przesadzam, ale z poziomem naszej partycypacji w tzw. kulturze wysokiej nie jest dobrze w porównaniu do innych krajów Europy

Temat: Polska reklama jest prymitywna

miło wiedzieć że chociaż tak szacowne to jednak wąskie grono docenia potrzebę tworzenia reklam wysokich lotów. Ale moi Drodzy, wiele reklam tv jest wyłącznie adaptacją i to z rynku niemieckiego, pozostałe to kompromis pomiedzy wiedzą i doświadczeniem agencji a widzi mi sie klienta.
Raczej trudno jest zapomnieć o komercyjnym wymiarze naszej pracy. Niestety za sztukę klient nie chce płacić. Woli oklepane, sprawdzone i często wątpliwe pomysły. A zdarza sie że Pan Prezes pod dyktando żony każe agencji wrzucic jeszcze "szlaczek" bo tak będzie lepiej.
I sorry moi drodzy ale jak zaczniemy klientom odmawiać prawa do takich zachowań to skończymy jak Van Gogh wielcy duchem ale z pustym trzosem!
Odważni marketerzy to tylko w amerykańskich filmach są.
Naszym rynkiem żądzi odpychanie się do przodu. Fakt że reklamy zagraniczne są często ciekawsze wynika że robione są przez sieciówki przy nieporównywalnie większych budżetach i podejściu marketerów.
No to sobie pomarudziłem :) ale kochani do przodu! walczmy z powszechną miernota w polskiej reklamie orężem jakości i kreacji.

pozdrawiam
Krzysztof
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Polska reklama jest prymitywna

.
Niestety za sztukę klient nie chce płacić.
I sorry moi drodzy ale jak zaczniemy klientom odmawiać prawa do takich zachowań to skończymy jak Van Gogh wielcy duchem ale z pustym trzosem!

Symptomatyczne, że jak pojawia się postulat podnoszenia poziomu reklam od razu pojawia się kontrargument, że reklama to nie sztuka...
Nikt nie mówi, że to sztuka i nikt nie sugeruje, że podniesie poziomu musi iść w kierunku komunikatu artystycznego. Copywriterzy, kreatywni etc to nie są niespełnieni artyści... Wyższy poziom to ciekawsze kreacje, to nieszablonowe pomysły, to nowe idee, to ciekawe estetyki - komunikatywne, inteligentne, charyzmatyczne i w końcu efektywne, czyli sprzedające. W Polsce wciąż jest najważniejsze by sprzedać, nie ważne jakimi środkami...a nie o to chodzi. Sprzedawajmy, ale tak by reklama także wzbudzała szacunek do produktu swoim poziomem, bo czasami niestety jaka reklama taki produkt...
A tzw. reklama prezesa to niestety smutna rzeczywistość...skoro wie lepiej, to po co wynajmuje agencję? Trochę zaufania - obustronnego, by nie było, że problem leży tylko po stronie klienta.radosław zieliński edytował(a) ten post dnia 16.06.08 o godzinie 15:00
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Krzysztofie, wybacz, ale tlumaczenie że nie można odmówić bo z tego żyjemy jest raczej szukaniem kolejnego usprawiedliwienia a nie argumentem. Można, można i można także wyjść nie tylko z twarzą ale i lepiej finansowo.

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Andrzeju to nie tłumaczenie to fakt. Każdy biznes w tym reklama opiera się o bilans rzeczy które chcemy i które musimy zrobić.

Może mam osobliwy stosunek do tego zagadnienia ale od .... lat zajmuje się zamianą produktu/ usługi na środki płatnicze i chyba już inaczej nie umiem widzieć relacji pomiędzy tym czego chcemy a co musimy :)

Uff ale żeby nie było że jestem pesymistą to pochwalę się nasza agencja realizuje mnóstwo ciekawych i kreatywnych projektów - sama przyjemność.

pozdrawiam
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Mnie zadziwila w tym tekscie jedna wypowiedz:

"Reklamę tworzy się przecież nie tylko dla klienta, ale także po to, aby wygrywać na światowych konkursach reklamowych – twierdzi Michael Conrad, prezydent Berlin School of Creative Leadership w Berlinie"

Paranoja moim zdaniem.
Praktywa wskazuje bowiem, ze reklama SKUTECZNA niekoniecznie jest jednoczesnie "dzielem sztuki", a szczegolnie jaskrawo jest widoczne wlasnie na billboardach, gdzie kontakt z reklama jest niezwykle krotki i wygrywaja plakaty proste, kontrastowe.

Bardzo trudno jest zrobic billboard jednoczesnie piekny i skuteczny. W przypadku innych mediow jest to moze mniej wyraziste, ale zasada sadze - podobna.

Przypomina mi sie staaaara jak swiat sytuacja ze spotem dla Debicy. Reklamowka nazywala sie "prostytutka" (albo nawet "dziwka"... nie pamietam). Pamieta to ktos?
Caly numer polegal na tym, ze reklama byla nieco "za ostra" zeby ja puscic. Puszczona ja wiec doslownie kilka razy, jakos po 22:00 czy nawet pozniej. Potem reklama zgarnela nagrody (bodaj na KrakFilmie... ale tez juz pamiec mnie zawodzi).
To byl super-jaskrawy przyklad zrobienia reklamy pod konkurs.
Fajnie.
Tylko po co?

Temat: Polska reklama jest prymitywna

Nie zgodzę się z Tobą. Gdyby powstawały reklamy ambitniejsze, one także byłyby sprzedażowe - tylko przedstawione w ciekawszy sposób, miałyby szansę nie tylko sprzedać produkt, ale także skuteczniej budować wizerunek marki w aspekcie długofalowym.
Gust Polaków też miałby szanse się zmienić, ukształtować przez te reklamy.

Następna dyskusja:

Polska reklama schodzi na psy!




Wyślij zaproszenie do