Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
- 1
- 2
konto usunięte
Temat: Polska reklama jest prymitywna
Polska reklama jest prymitywnaNo jest. I...?
Radosław
Zieliński
Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING
Temat: Polska reklama jest prymitywna
Diagnoza i postawiona w tekście teza raczej nie zaskakują. Ani twórców, ani odbiorców, może nawet reklamodawców. Od razu nasuwa się pytanie o odpowiedzialność: czy to wina indolencji, impotencji twórczej agencji czy problem leży w odbiorcach, którzy nie są gotowi jeszcze na innego rodzaju kreacje. A może to problem firm, które boją się ryzykować i stawiają na bardziej zachowawcze kreacje.Jednoznacznej odpowiedzi raczej nie uda się uzyskać, ale warto też przy okazji postawić inne pytanie: kto tak naprawdę powinien być ostatecznym decydentem w kwestii jaką formę reklamową emitować? Klient, który płaci to wymaga uwzględnienia swoich racji, czy agencja, która koniec końców reprezentuje specjalistów, którzy z założenia (w teorii przynajmniej) wiedzą lepiej, co dla klienta jest korzystniejsze?
Agnieszka Wiącek Textmakers
Temat: Polska reklama jest prymitywna
agencja :) denerwuje mnie, że większość agencji nie chce się postawić klientowi, że zależy im tylko na zysku a nie lepszej jakości. smutne. ale na szczęście są wyjątki
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Polska reklama jest prymitywna
Mnie właściwie dziwi tylko jedna teza z artykułu - argument o konkursach. A co to, przepraszam, za argument na jakość reklamy? jak na konkurs to będZie lepsza?
Tomek
Banasik
NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy
Temat: Polska reklama jest prymitywna
cóż, też zgadzam się - reklama made in PL w 9 przypadkach na 10 jest albo primitywna, albo głupia albo banalna. Ale ilu jest w Polsce odważnych, otrzaskanych z międzynarodowymi reklamami brand managerów?Agnieszka Wiącek Textmakers
Temat: Polska reklama jest prymitywna
nawet jakby byli, to się boją klientówa poza tym jest coś takiego zaściankowego w polskiej mentalności... i chyba reklamy po prostu są takie jak my :(
Radosław
Zieliński
Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING
Temat: Polska reklama jest prymitywna
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Mnie właściwie dziwi tylko jedna teza z artykułu - argument o konkursach. A co to, przepraszam, za argument na jakość reklamy? jak na konkurs to będZie lepsza?
Czy to w filmie, czy w muzyce, czy w plastyce, czy koniec końców w reklamie zupełnie inaczej się tworzy się na konkurs a inaczej, że tak powiem "codziennie". Festiwale rządzą się swoimi prawami - oczekiwania są bardziej wyśrubowane. Większy prestiż większa kasa, lepsze kontrakty etc, To banał, ale w przypadku innych krajów wpływa to zwrotnie na jakość tych "codziennych" produkcji bo te "odświętne" wyznaczają standardy, a w Polsce, jak to w Polsce raczej przełożenia nie ma, póki co liczy się doraźny zysk kosztem jakości...
Może jesteśmy jeszcze zbyt biednym krajem, by na taki zbytek sobie pozwolić, może to rozrzutność...
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Polska reklama jest prymitywna
Zaraz, zaraz Radosławie. Ja nie pytam o prace na konkursy, a prace zrealizowane dla klienta, które potem można do konkursu zgłosić. To może mała, ale dość istotna różnica.
Radosław
Zieliński
Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING
Temat: Polska reklama jest prymitywna
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Zaraz, zaraz Radosławie. Ja nie pytam o prace na konkursy, a prace zrealizowane dla klienta, które potem można do konkursu zgłosić. To może mała, ale dość istotna różnica.
A to źle zrozumiałem intencję... przepraszam
Zgadzam się, że każda reklama powinna być robiona, jakby miała reprezentować agencję w konkursie...ale póki co pomarzyć możnaradosław zieliński edytował(a) ten post dnia 16.06.08 o godzinie 13:41
konto usunięte
Temat: Polska reklama jest prymitywna
Agnieszka Wiącek:
nawet jakby byli, to się boją klientów
To klienci sie boja i nie akceptuje dobrych, inteligentnych projektow, bo sami ich nie rozumieja wiec mysla ze inni rowniez.
Agnieszka Wiącek Textmakers
Temat: Polska reklama jest prymitywna
to też prawda :) klient boi się konsumenta, agencja klienta ...
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Polska reklama jest prymitywna
agnieszka P.:Czy to aby nie za proste? wiem, najlepiej znaleźć jakiegoś winnego, byle nie my :)
Agnieszka Wiącek:
nawet jakby byli, to się boją klientów
To klienci sie boja i nie akceptuje dobrych, inteligentnych projektow, bo sami ich nie rozumieja wiec mysla ze inni rowniez.
Radosław
Zieliński
Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING
Temat: Polska reklama jest prymitywna
Agnieszka Wiącek:
to też prawda :) klient boi się konsumenta, agencja klienta ...
a klient boi się, że znów urażą jego inteligencję i wrażliwość...no może nie każdy klient...też uważam, że to po części problem polskiej mentalności i wrażliwości, ale jak przeciętny Polak nie czyta, nie ogląda wartościowych filmów, nie chodzi do teatru i za szczyt artyzmu uznaje dode opornik, to co się dziwić...może przesadzam, ale z poziomem naszej partycypacji w tzw. kulturze wysokiej nie jest dobrze w porównaniu do innych krajów Europy
Krzysztof Rymko ...
Temat: Polska reklama jest prymitywna
miło wiedzieć że chociaż tak szacowne to jednak wąskie grono docenia potrzebę tworzenia reklam wysokich lotów. Ale moi Drodzy, wiele reklam tv jest wyłącznie adaptacją i to z rynku niemieckiego, pozostałe to kompromis pomiedzy wiedzą i doświadczeniem agencji a widzi mi sie klienta.Raczej trudno jest zapomnieć o komercyjnym wymiarze naszej pracy. Niestety za sztukę klient nie chce płacić. Woli oklepane, sprawdzone i często wątpliwe pomysły. A zdarza sie że Pan Prezes pod dyktando żony każe agencji wrzucic jeszcze "szlaczek" bo tak będzie lepiej.
I sorry moi drodzy ale jak zaczniemy klientom odmawiać prawa do takich zachowań to skończymy jak Van Gogh wielcy duchem ale z pustym trzosem!
Odważni marketerzy to tylko w amerykańskich filmach są.
Naszym rynkiem żądzi odpychanie się do przodu. Fakt że reklamy zagraniczne są często ciekawsze wynika że robione są przez sieciówki przy nieporównywalnie większych budżetach i podejściu marketerów.
No to sobie pomarudziłem :) ale kochani do przodu! walczmy z powszechną miernota w polskiej reklamie orężem jakości i kreacji.
pozdrawiam
Krzysztof
Radosław
Zieliński
Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING
Temat: Polska reklama jest prymitywna
.Niestety za sztukę klient nie chce płacić.
I sorry moi drodzy ale jak zaczniemy klientom odmawiać prawa do takich zachowań to skończymy jak Van Gogh wielcy duchem ale z pustym trzosem!
Symptomatyczne, że jak pojawia się postulat podnoszenia poziomu reklam od razu pojawia się kontrargument, że reklama to nie sztuka...
Nikt nie mówi, że to sztuka i nikt nie sugeruje, że podniesie poziomu musi iść w kierunku komunikatu artystycznego. Copywriterzy, kreatywni etc to nie są niespełnieni artyści... Wyższy poziom to ciekawsze kreacje, to nieszablonowe pomysły, to nowe idee, to ciekawe estetyki - komunikatywne, inteligentne, charyzmatyczne i w końcu efektywne, czyli sprzedające. W Polsce wciąż jest najważniejsze by sprzedać, nie ważne jakimi środkami...a nie o to chodzi. Sprzedawajmy, ale tak by reklama także wzbudzała szacunek do produktu swoim poziomem, bo czasami niestety jaka reklama taki produkt...
A tzw. reklama prezesa to niestety smutna rzeczywistość...skoro wie lepiej, to po co wynajmuje agencję? Trochę zaufania - obustronnego, by nie było, że problem leży tylko po stronie klienta.radosław zieliński edytował(a) ten post dnia 16.06.08 o godzinie 15:00
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Polska reklama jest prymitywna
Krzysztofie, wybacz, ale tlumaczenie że nie można odmówić bo z tego żyjemy jest raczej szukaniem kolejnego usprawiedliwienia a nie argumentem. Można, można i można także wyjść nie tylko z twarzą ale i lepiej finansowo.Krzysztof Rymko ...
Temat: Polska reklama jest prymitywna
Andrzeju to nie tłumaczenie to fakt. Każdy biznes w tym reklama opiera się o bilans rzeczy które chcemy i które musimy zrobić.Może mam osobliwy stosunek do tego zagadnienia ale od .... lat zajmuje się zamianą produktu/ usługi na środki płatnicze i chyba już inaczej nie umiem widzieć relacji pomiędzy tym czego chcemy a co musimy :)
Uff ale żeby nie było że jestem pesymistą to pochwalę się nasza agencja realizuje mnóstwo ciekawych i kreatywnych projektów - sama przyjemność.
pozdrawiam
Stanisław
Grabowski
Strategic Planning
Director
Temat: Polska reklama jest prymitywna
Mnie zadziwila w tym tekscie jedna wypowiedz:"Reklamę tworzy się przecież nie tylko dla klienta, ale także po to, aby wygrywać na światowych konkursach reklamowych – twierdzi Michael Conrad, prezydent Berlin School of Creative Leadership w Berlinie"
Paranoja moim zdaniem.
Praktywa wskazuje bowiem, ze reklama SKUTECZNA niekoniecznie jest jednoczesnie "dzielem sztuki", a szczegolnie jaskrawo jest widoczne wlasnie na billboardach, gdzie kontakt z reklama jest niezwykle krotki i wygrywaja plakaty proste, kontrastowe.
Bardzo trudno jest zrobic billboard jednoczesnie piekny i skuteczny. W przypadku innych mediow jest to moze mniej wyraziste, ale zasada sadze - podobna.
Przypomina mi sie staaaara jak swiat sytuacja ze spotem dla Debicy. Reklamowka nazywala sie "prostytutka" (albo nawet "dziwka"... nie pamietam). Pamieta to ktos?
Caly numer polegal na tym, ze reklama byla nieco "za ostra" zeby ja puscic. Puszczona ja wiec doslownie kilka razy, jakos po 22:00 czy nawet pozniej. Potem reklama zgarnela nagrody (bodaj na KrakFilmie... ale tez juz pamiec mnie zawodzi).
To byl super-jaskrawy przyklad zrobienia reklamy pod konkurs.
Fajnie.
Tylko po co?
Agnieszka Wiącek Textmakers
Temat: Polska reklama jest prymitywna
Nie zgodzę się z Tobą. Gdyby powstawały reklamy ambitniejsze, one także byłyby sprzedażowe - tylko przedstawione w ciekawszy sposób, miałyby szansę nie tylko sprzedać produkt, ale także skuteczniej budować wizerunek marki w aspekcie długofalowym.Gust Polaków też miałby szanse się zmienić, ukształtować przez te reklamy.
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Reklama, marketing, marka » Polska reklama schodzi na psy! -
-
Reklama, marketing, marka » Oto kilka powodów pokazujących, dlaczego reklama w... -
-
Reklama, marketing, marka » Reklama w prasie wciąż jest skuteczniejsza niż w internecie -
-
Reklama, marketing, marka » 8 sek. plansza - Czy to jest reklama? -
-
Reklama, marketing, marka » Czy polska reklama dotarła na koniec Internetu...? -
-
Reklama, marketing, marka » Sidney Polak zarzeka się, że to NIE JEST reklama -
-
Reklama, marketing, marka » Reklama w tramwajach - czy to jest skuteczne? -
-
Reklama, marketing, marka » Polska jest numerem 1 -
-
Reklama, marketing, marka » Marketing w branży ślubnej - organizatorem szkolenia jest... -
-
Reklama, marketing, marka » Raczkująca polska reklama -
Następna dyskusja: