konto usunięte

Temat: Polska ponownie w CNN

9 listopada, w dniu obchodów 20-tej rocznicy obalenia Muru Berlińskiego, Polska po raz kolejny będzie obecna w światowych mediach jako jeden z liderów wielkich przemian '89.

http://www.youtube.com/watch?v=iqk3NE8F218&feature=pla...

źródło:http://wiadomosci.mediarun.pl/news/33813,Polska_ponown...

Zapraszam do dyskusji!

Mój komentarz: czy my nadal chcemy być kojarzeni z przeszłością? Wałęsa, JP2, stan wojenny - to naprawdę nie obchodzi zbyt wielu ludzi obecnie. A jest w Polsce tak wiele ciekawego do pokazania. Ponoć marketing to komunikacja, a rzeczywistość to percepcja...
Magdalena Mikorska Mba

Magdalena Mikorska Mba Manager operacyjny /
Project Manager

Temat: Polska ponownie w CNN

moim zdaniem w nowym przekazie marketingowym/PR-owym nie powinno byc zbyt wiele akcentow przeszlosci. to tak jakbysmy nie mieli nic nowego do zaoferowania-pokazania. owszem, mozna pokazac jeden kadr (na zasadzie-tak bylo...), ale powinnismy sie skupic na Polsce tu i teraz, jej kolorach, smaku i zapachu, na jej urokach.pokazac tetniace miasto...

konto usunięte

Temat: Polska ponownie w CNN

Mirek Połyniak:
9 listopada, w dniu obchodów 20-tej rocznicy obalenia Muru Berlińskiego, Polska po raz kolejny będzie obecna w światowych mediach jako jeden z liderów wielkich przemian '89.

Skoro ten dzien przypomina o historii to przekaz jest trafny. Co mamy pokazywać w tym dniu...galerie handlowe, wzajemną masturbację Tuska i Kaczyńskiego?
Mój komentarz: czy my nadal chcemy być kojarzeni z przeszłością? Wałęsa, JP2, stan wojenny - to naprawdę nie obchodzi zbyt wielu ludzi obecnie.

Tzn ilu?

konto usunięte

Temat: Polska ponownie w CNN

Łukasz Nowakowski:
Mirek Połyniak:
9 listopada, w dniu obchodów 20-tej rocznicy obalenia Muru Berlińskiego, Polska po raz kolejny będzie obecna w światowych mediach jako jeden z liderów wielkich przemian '89.

Skoro ten dzien przypomina o historii to przekaz jest trafny. Co mamy pokazywać w tym dniu...galerie handlowe, wzajemną masturbację Tuska i Kaczyńskiego?

może np. 'creative tension' Olinsa, młodych Polaków osiągających sukcesy, krasnoludki we Wrocławiu, Krakowskie Przedmieście w Warszawie, etc. bo to jest owoc tamtych przemian

zamiast tego nadal utrwalamy wizerunek kraju, który żyje przeszłością
Michał Z.

Michał Z. jestem kontent

Temat: Polska ponownie w CNN

Owoce tamtych przemian powinniśmy eksponować przy innych okazjach; bądź też bez okazji.

Przekaz jest jasny i, moim zdaniem, dobrze dobrany. Tak jak sam zauważyłeś Mirku w pierwszym poście, Polska pojawiła się w zagranicznych mediach przy okazji rocznicy obalenia Muru Berlińskiego; zatem i prezentacja powinna bezpośrednio do niej nawiązywać. Tym bardziej, jeśli przypomnieć sobie stan wiedzy Amerykanów na temat historii wykraczającej poza granice własnego kraju.

Gdyby taki film był ukazywany w ramach popularyzacji Polski - jak najbardziej zgodziłbym się z Tobą. Ale jest to okolicznościowa prezentacja i materiał powinien (w mojej opinii jest) być bezpośrednio dobrany do okazji.

Pozdrawiam
Jakub Müller

Jakub Müller Dziennikarz,
współwłaściciel
Marketingu przy
Kawie

Temat: Polska ponownie w CNN

Mirek Połyniak:

może np. 'creative tension' Olinsa, młodych Polaków osiągających sukcesy, krasnoludki we Wrocławiu, Krakowskie Przedmieście w Warszawie, etc. bo to jest owoc tamtych przemian

zamiast tego nadal utrwalamy wizerunek kraju, który żyje przeszłością

Jeden przekaz nie musi wykluczać drugiego. Owszem, owoc tamtych przemian to podstawa, ale przypominanie o roli Polski w kontekście takich dat jak upadek muru berlińskiego ma sens.

Od jakiegoś czasu polski rząd konsekwentnie dąży, aby zakorzenić w świadomości Europejczyków, że zmiany demokratyczne rozpoczęły się w Polsce uruchamiając reakcję łańcuchową m.in. upadek muru. Zainteresowanie historią w społeczeństwach Europy Zachodniej, na co dzień niskie, gwałtownie rośnie w czasie rocznic, gdy trąbią o tym wszystkie media- wtedy najłatwiej przebić się z przekazem.

konto usunięte

Temat: Polska ponownie w CNN

Mirek Połyniak:
...
Mój komentarz: czy my nadal chcemy być kojarzeni z przeszłością? Wałęsa, JP2, stan wojenny - to naprawdę nie obchodzi zbyt wielu ludzi obecnie. A jest w Polsce tak wiele ciekawego do pokazania. Ponoć marketing to komunikacja, a rzeczywistość to percepcja...

tekst ze spotu: "POLAND the place where freedom was born"

co z tego jak do prawdziwej demokracji jeszcze nam daaaleko.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Polska ponownie w CNN

no to fajnie, ze kreuje na zewnatrz lidera przemian, szkoda tylko ze wewnatrz tego nie kreuje, zadne miasto tez w swojej promcji takich przemian nie pokazuje, a Berlin owszem i to sukcesywnie od roku! brawo dla Berlina, za komunikacje, przekaz i swietny marketing!
Joanna Małgorzata W.

Joanna Małgorzata W. Wiceprezes
Zarządu/Dyrektor
zarządzający J4J Sp
z o.o.

Temat: Polska ponownie w CNN

Sęk w tym, że własnie po 89 tym to juz nie mamy za bardzo czym się chwalić. patrząć na obecną polityczną sytuację można mieć wrazneie, że to porywy zupełnie niepotrzebne były a ludzi w tamtych czasach podziwniani....teraz.....ach szkoda gadac.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Polska ponownie w CNN

a moze wlasnie nikt w pl tego nie czuje i nie umie wykreowac marketingowo?
Karolina J.

Karolina J. marketing online,
kierowanie
projektami

Temat: Polska ponownie w CNN

<ciach>
Mój komentarz: czy my nadal chcemy być kojarzeni z przeszłością? Wałęsa, JP2, stan wojenny - to naprawdę nie obchodzi zbyt wielu ludzi obecnie. A jest w Polsce tak wiele ciekawego do pokazania. Ponoć marketing to komunikacja, a rzeczywistość to percepcja...

Jednak można zauważyć głos o Polsce zagranicą w całkiem innym aktualnym kontekście. W końcu doceniono nas - Miedzynarodowy Fundusz Walutowy oraz Rada EU - że na tle innych państw europejskich najlepiej radzimy sobie z tzw. kryzysem gospodarczym i jako jedyni mamy wzrost gospodarczy. Niby nic, a jednak cieszy, może nie jesteśmy obiecaną drugą Japonią, ale dajemy radę.

konto usunięte

Temat: Polska ponownie w CNN

naprawdę jakoś nie potrafię się przekonać do koncepcji, by w roku 2009 pokazywać jako reklamę - bo są to płatne spoty - obraz Polski jako kraju, gdzie czołgi jeżdzą ulicami, odbywają się manifestacje Solidarności, ikonami są JP2 i Lech Wałęsa

a jakież to korzyści osiągniemy dzięki zakorzenieniu w świadomości Europejczyków, że przemiany rozpoczęły się w PL oraz uświadomieniu Amerykanów w tym temacie?

marketing winien zakładać spójny wizerunek - a tutaj zalatuje 'trupem historii' jak na mój gust

i naprawdę da się znaleźć wiele pozytywów, którymi możemy promować się na świecie, np.:
http://www.youtube.com/watch?v=9XS2B53P70MMirek Połyniak edytował(a) ten post dnia 09.11.09 o godzinie 14:53
Jakub Müller

Jakub Müller Dziennikarz,
współwłaściciel
Marketingu przy
Kawie

Temat: Polska ponownie w CNN

Mirek Połyniak:
a jakież to korzyści osiągniemy dzięki zakorzenieniu w świadomości Europejczyków, że przemiany rozpoczęły się w PL oraz uświadomieniu Amerykanów w tym temacie?

marketing winien zakładać spójny wizerunek - a tutaj zalatuje 'trupem historii' jak na mój gust

Marka kraju obejmuje dużo więcej skojarzeń niż brand komercyjny. Wszystko co wiąże się z Polską (także wydarzenia z historii najnowszej), co ma jej stempel, odbiera się w kontekście jej marki – wizerunku i reputacji. Korzyści osiągniemy jeśli będziemy promować skojarzenia pozytywne, a do takich należą ruch społeczny jakim była Solidarność i pokojowe przejście do demokracji.

Podobnym działaniem jak emisja spotu o którym dyskutujemy, było zawieszenie baneru z wizerunkiem Gary Coopera z westernu "W samo południe", w 20. rocznicę polskich wyborów 1989, na fasadzie ambasady polskiej w Berlinie. Przypominał berlińczykom o roli Polski w przemianach demokratycznych. Być może dzięki temu jednym z najważniejszych gości wczorajszych uroczystości w Berlinie był Lech Wałęsa, którego pokazały wszystkie światowe telewizje.

Wszystko to w żadnym razie nie wyklucza promowania się -jak piszesz- pozytywami.

konto usunięte

Temat: Polska ponownie w CNN

Jakub Müller:
Marka kraju obejmuje dużo więcej skojarzeń niż brand komercyjny. Wszystko co wiąże się z Polską (także wydarzenia z historii najnowszej), co ma jej stempel, odbiera się w kontekście jej marki – wizerunku i reputacji. Korzyści osiągniemy jeśli będziemy promować skojarzenia pozytywne, a do takich należą ruch społeczny jakim była Solidarność i pokojowe przejście do demokracji.

1) jakież to pozytywne skojarzenia niesie ze sobą obraz czołgów i ranni ludzie? jak dla mnie to obraz wojny domowej, a nie pokojowej transformacji

2) osobiście śmiem wątpić, by w tym momencie Amerykanów interesowały wydarzenia sprzed 20 lat w momencie wzrastającego bezrobocia - nie każda nacja, tak jak nasza, jest tak rozpolitykowana; niektórych interesuje sytuacja ekonomiczna, podatki, etc.

oczywiście jest to temat obecny w mediach:
http://www.cnn.com/SPECIALS/2009/autumn.of.change/
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8351673.stm

IMHO po raz kolejny temat 'promocja Polski' został kompletnie położony
Tomasz Zaborowski

Tomasz Zaborowski badania i analizy
rynku

Temat: Polska ponownie w CNN

...jest czas na pokazywanie komercyjnych sukcesów i możliwości, ale nikt nie da nam takiej reklamy jak podczas MS w Berlinie, kiedy to oglądając zawody w chodzie i maratonu (kilka konkurencji w tych dyscyplinach na tej samej trasie) ciągle mijano wielki plakat Gary`ego Coopera z Solidarnością (gdy pokazywano biegacza, chodziarzy cały czas był widoczny w tym miejscu trasy) (olbrzymi), lub gdy wczoraj wszystkie serwisy (i dzisiaj) obiegło zdjęcie stojącego Wałęsy przy pierwszym domino ”es bacann in Polen”... to są wartości, które w żaden sposób nie da się zmierzyć, są po prostu nadrzędne. A film reklamowy mocno nawiązuje do muru berlińskiego o którym się tłucze od tygodnia, i będzie przez jeszcze kilka dni
- może będzie nowy spot za kilka chwil? właśnie o dzisiejszej Polsce i jej sukcesach gosp.

konto usunięte

Temat: Polska ponownie w CNN

drobna uwaga: by przekaz marketingowy był skuteczny, musi on zainteresować odbiorcę

w marketingu myśli się przez pryzmat odbiorcy, a nie nadawcy

to, że dla p.Wałęsy wydarzenia sprzed 20 lat są bardzo ważne nie oznacza, że współcześnie będą tak odbierane przez innych ludzi
Marcin J.

Marcin J. On my own

Temat: Polska ponownie w CNN

Mirek Połyniak:
drobna uwaga: by przekaz marketingowy był skuteczny, musi on zainteresować odbiorcę

w marketingu myśli się przez pryzmat odbiorcy, a nie nadawcy

to, że dla p.Wałęsy wydarzenia sprzed 20 lat są bardzo ważne nie oznacza, że współcześnie będą tak odbierane przez innych ludzi


Wracając do historii spotu, to był on odpowiedzią na beznadziejny unijny filmik o upadającym murze berlińskim. I to było punktem wyjścia. To była reklama typu reactive.
Tomasz Zaborowski

Tomasz Zaborowski badania i analizy
rynku

Temat: Polska ponownie w CNN

jest Pan pewny że dla setek tysięcy, może milionów ludzi przekaz nie jest ciekawy, lub nie wzbudza ciekawości? Skąd takie wnioski?
Ma Pan reklamę - gdzie główne przesłanie brzmi że wolność itp narodziła sie w Polsce, a kilka dni później widzi Pan (jako ludzie) jak Wałęsa rusza domino (to własnie pierwsze) z napisem, że zaczęło się w Polsce (a to już nie reklama) - wiarygodność spotu w CNN rośnie gigantycznie.
Cóż więcej dodać - wstrzelili się ci ludzie, którzy ten spot robili idealnie - pytanie czy będą kolejne części - własnie tym razem może o naszych sukcesach obecnie.
Jakub Müller

Jakub Müller Dziennikarz,
współwłaściciel
Marketingu przy
Kawie

Temat: Polska ponownie w CNN

Tak, przez pryzmat odbiorcy i właśnie dlatego dobrze, że spot ukazał się teraz. Gdybyśmy przypominali o Wałęsie ot tak, a nie przy okazji okrągłej rocznicy obalenia muru to pewnie żadne zagraniczne media nie zainteresowałyby się tematem.

Rocznicowość to generalnie ważny element dzisiejszej kultury. Coraz więcej jest różnego rodzaju obchodów, które pozwalają zainteresować media, a więc i odbiorców.
Michał Z.

Michał Z. jestem kontent

Temat: Polska ponownie w CNN

Jakub Müller:
Tak, przez pryzmat odbiorcy i właśnie dlatego dobrze, że spot ukazał się teraz. Gdybyśmy przypominali o Wałęsie ot tak, a nie przy okazji okrągłej rocznicy obalenia muru to pewnie żadne zagraniczne media nie zainteresowałyby się tematem.

Rocznicowość to generalnie ważny element dzisiejszej kultury. Coraz więcej jest różnego rodzaju obchodów, które pozwalają zainteresować media, a więc i odbiorców.


Dokładnie. Oceniając spot należy brać pod uwagę nie tylko jego treść i wykonanie ale również (a może przede wszystkim?) okoliczności, na jakie został przygotowany.

Następna dyskusja:

Polska się reklamuje na CNN




Wyślij zaproszenie do