konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Karol Ronczewski:
I to właśnie wyjaśnia jak bardzo nie masz o filmie pojęcia.
Naprawdę nie mam siły, ani czasu tego wyjaśniać.
Podpowiem jedynie raz jeszcze słowa budżet i sposób finansowania filmów kinowych i seriali.

a budżet to nie źródło finansowanie filmów ???
widać właśnie jak słabe masz o tym pojęcie...
Znam kino rosyjskie całkiem nieźle

wątpie... widziałeś ostatnie produkcje o których wspominałem?
od kilku lat mogę się poszczycić przyjaźnią Wyrypajewa.

a ja Vina Diesla
Nie jesteś na bieżąco...

???
no to mnie oświeć
Choćby Plac Zbawiciela, Pręgi ...

nie przekonały mnie

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Grzegorz Nowak:
a budżet to nie źródło finansowanie filmów ???
widać właśnie jak słabe masz o tym pojęcie...

Otóż to nie jest to samo...
Znam kino rosyjskie całkiem nieźle

wątpie... widziałeś ostatnie produkcje o których wspominałem?

Część widziałem.
od kilku lat mogę się poszczycić przyjaźnią Wyrypajewa.

a ja Vina Diesla

Jestem z aktorskiej rodziny. Mój dziadek grał już w filmach kiedy nas obu jeszcze nie było na świcie. Grywa z resztą do tej pory nie tylko w polskich filmach. Bardzo dużo tam kina rosyjskiego, niemieckiego itd.

nie przekonały mnie

No tak... Ciebie urzekł Avatar.

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Karol Ronczewski:
Ok. Skoro Avatar to dobry film to rzeczywiście się nie porozumiemy.

no chyba nie...
Najbardziej kasowy film w historii kina światowego, doskonale zrealizowany, pierwszy w historii film pełnometrażowy nakręcony techniką 3D, który podbił serca milionów fanów na całym świecie...
ale masz rację polskie produkcje są lepsze

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Grzegorz Nowak:
no chyba nie...
Najbardziej kasowy film w historii kina światowego, doskonale zrealizowany, pierwszy w historii film pełnometrażowy nakręcony techniką 3D, który podbił serca milionów fanów na całym świecie...
ale masz rację polskie produkcje są lepsze

I kasowy to znaczy, że dobry?
Czy że techniką trzy de?

Wydaje mi się, że wszystko zależy od tego czego się od kina oczekuje.
To tak jakbyśmy teraz zaczęli dyskutować nad przewagą Dody nad Chopinem.

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Karol Ronczewski:
Otóż to nie jest to samo...

widzę, że nie orientujesz się jakie są źródła finansowanie filmów fabularnych od czego i od kogo to zależy więc w tej kwestii dam sobie spokój.
Część widziałem.

i???
No tak... Ciebie urzekł Avatar.
ale na pewno nie Don Zły

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Grzegorz Nowak:
Karol Ronczewski:
Ok. Skoro Avatar to dobry film to rzeczywiście się nie porozumiemy.

no chyba nie...
Najbardziej kasowy film w historii kina światowego, doskonale zrealizowany, pierwszy w historii film pełnometrażowy nakręcony techniką 3D, który podbił serca milionów fanów na całym świecie...
ale masz rację polskie produkcje są lepsze


Ani ja ani Karol-chyba się nie obrazi, że tak napiszę- nie twierdzimy, że polskie kino jest the best.
Polskie kino współczesne nie jest ani złe ani kiepskie, jest całkiem dobre.
Nie mamy się czego wstydzić.Mamy dobrych aktorów, dobrych reżyserów, dobrych twórców muzyki filmowej -nie gorszych od zachodnich czy amerykańskich.

No ale jeśli czysta komercja -bo dla mnie tym jest m.in Avatar czy inne Bondy- jest wyznacznikiem wysokiej jakości kina to faktycznie, po dyskusji.

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Karol Ronczewski:
I kasowy to znaczy, że dobry?
Czy że techniką trzy de?

to jak pierwszy film kolorowy albo ze ścieżką dźwiękową. Nie widzisz tego??? Tak się składa, że interesowałem się troche technicznymi aspektami realizacji filmu i wiem jak wiele pracy i talentu musieli włożyć w ten film specjalisci od efektów specjalnych, montażyści, animatorzy, graficy...
Wydaje mi się, że wszystko zależy od tego czego się od kina oczekuje.
To tak jakbyśmy teraz zaczęli dyskutować nad przewagą Dody nad Chopinem.

Chopin to Avatar czy Dom Zły bo się pogubiłem ?

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Grzegorz Nowak:
Karol Ronczewski:
Otóż to nie jest to samo...

widzę, że nie orientujesz się jakie są źródła finansowanie filmów fabularnych od czego i od kogo to zależy więc w tej kwestii dam sobie spokój.

Dobrze, dobrze... nie dyskutujmy już bo i tak boli mnie brzuch. Nie mam już siły się śmiać.

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Jolanta I.:
No ale jeśli czysta komercja -bo dla mnie tym jest m.in Avatar czy inne Bondy- jest wyznacznikiem wysokiej jakości kina to faktycznie, po dyskusji.

Avatar jest wyznacznikiem jakości technicznych aspektów realizacji filmów. To równie ważne jak dobry scenariusz czy gra aktorów

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Grzegorz Nowak:
to jak pierwszy film kolorowy albo ze ścieżką dźwiękową. Nie widzisz tego??? Tak się składa, że interesowałem się troche technicznymi aspektami realizacji filmu i wiem jak wiele pracy i talentu musieli włożyć w ten film specjalisci od efektów specjalnych, montażyści, animatorzy, graficy...

Ale tego nikt nie neguje, tylko, że efekt dobry nie jest tożsamy z dobrym filmem. Bo o ile efekty rzeczywiście robią wrażenie, o tyle o samym filmie już dawno zapomniałem. I tu - jak dla mnie - jest zasadnicza różnica.

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Karol Ronczewski:
Ale tego nikt nie neguje, tylko, że efekt dobry nie jest tożsamy z dobrym filmem.

a co jest wyznacznikiem dobrego filmu i jak to ocenić?

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Grzegorz Nowak:
a co jest wyznacznikiem dobrego filmu i jak to ocenić?

Na to już każdy odpowiada sobie sam.
Dla Ciebie Avatar, dla mnie Dogville.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Polska kinematografia

Wtrącę się do dyskusji i zaproponuję probierz stosunkowo obiektywny.
Uczestnictwo w festiwalach w Cannes, Wenecji i Berlinie. Ile polskich filmów startowało? Ile dostało nagrody? Czy ktos potrafi wymienić? W jakich latach jaki film i jaka nagroda w jakiej kategorii?
Tutaj nie ma naszego subiektywizmu w rodzaju: "lubię polskie kino" versus "nie lubię polskiego kina". Na tego rodzaju festiwalach w oficjalnych selekcjach są produkcje wyłącznie bardzo dobre. Nagrody krytyków też nie są przyznawane byle komu. Polskich produkcji tam jak na lekarstwo, niestety, w zeszłym roku jedynie Wajda uratował honor, ale to wciąż za mało.
Poza tym polskich filmów w zagranicznej dystrybucji niemal nie ma. I to jest probierz najlepszy, czy polskie filmy są pokazywane w zagranicznych kinach. Nie mówię o niszowych festiwalach, ale o wyświetlaniu w kinach

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Grzegorz Nowak:
Karol Ronczewski:
Ale tego nikt nie neguje, tylko, że efekt dobry nie jest tożsamy z dobrym filmem.

a co jest wyznacznikiem dobrego filmu i jak to ocenić?


Wydaje mi się, że to aspekt mocno subiektywny.
Dla mnie dobry film to taki, który zapada mi w pamięć, dający do myślenia, refleksji.
Cenię kino ambitne i żeby nie było, że tylko polskie, tak na szybko: Dróżnik, Córka botanika, Vicky Cristina Barcelona,Frida, Noi Albinoi,Zakochani widzą słonie, Smak życia,Bombón el Perro,Rzymska opowieść.

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Renata Żybura:
Poza tym polskich filmów w zagranicznej dystrybucji niemal nie ma. I to jest probierz najlepszy, czy polskie filmy są pokazywane w zagranicznych kinach. Nie mówię o niszowych festiwalach, ale o wyświetlaniu w kinach


Pytanie: czy to oznacza, że polskie filmy są marne czy może marna jest promocja?
Obstawiam to drugie.

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Jolanta I.:
Ani ja ani Karol-chyba się nie obrazi, że tak napiszę- nie twierdzimy, że polskie kino jest the best.

a ja nie twierdzę, że jest całkiem do dupy... podałem przykład, że Psom Pasikowskiego nie dorówna żaden kryminał amerykański. W kinie amerykańskim też jest pełno chały i nikt tego nie podważa, ale jednak wychodząc z kina po kilku ostatnich amerykańskich produkcjach nie żałowałem...

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Karol Ronczewski:
dla mnie Dogville.

nie mówię że zły
ale to chyba nie polska produkcja

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Renata Żybura:
Nie mówię o niszowych festiwalach, ale o wyświetlaniu w kinach.

Dziesięć lat niemal mieszkałem w UK i powiem jedno - zdziwiłabyś się.

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Jolanta I.:
Wydaje mi się, że to aspekt mocno subiektywny.
Dla mnie dobry film to taki, który zapada mi w pamięć, dający do myślenia, refleksji.
Cenię kino ambitne i żeby nie było, że tylko polskie, tak na szybko: Dróżnik, Córka botanika, Vicky Cristina Barcelona,Frida, Noi Albinoi,Zakochani widzą słonie, Smak życia,Bombón el Perro,Rzymska opowieść.

a mnie Milczenie Owiec, Siedem, Instynkt, Leon Zawodowiec, Imię Róży, Ojciec Chrzestny, Skazani na Shawshenk, Łowca Jeleni, Zabić Drozda, Benjamin Button, Zielona Mila, Avatar i Władca Pierścieni (ze wględu na efekty) mimo że większość to hamerykańskie produkcje

konto usunięte

Temat: Polska kinematografia

Jolanta I.:

Pytanie: czy to oznacza, że polskie filmy są marne czy może marna jest promocja?
Obstawiam to drugie.

Ja jedno i drugie... nie ma ludzi, którzy mogliby coś fajnego zrobić wszyscy albo u boku Spielberga albo w Nowej Zelandii albo tworzą dla zagranicznych wytwórni bo większy hajs albo siedzą w pierdlu

to podobnie jak nikt dobry nie będzie grał w polskiej Ekstraklasie wolą np. grzać ławę w Real MadrytGrzegorz Nowak edytował(a) ten post dnia 31.05.10 o godzinie 19:34

Następna dyskusja:

Raczkująca polska reklama




Wyślij zaproszenie do