Temat: Podstawy reklamy - prosze o pomoc

Witam.

Mam strone internetowa na pewien specjalistyczny temat i wlasnie zglosila sie do mnie pewna firma, ze chcialaby podjac ze mna wspolprace, czyli zapewne chodzi o umieszczenie reklamy.

no coz, moja strona jest tak skonstruowana, ze wlasnie chcialbym oferowac platne zamieszczanie reklam, banerow, buttonow na wieksza skale.

Oprocz formy opisowej w pewnym dziale zastanawiam sie rowniez nad malym banerkiem w sidebarze strony glownej, aby byl dobrze widoczny.nie mam niestety doswiadczenia w tych sprawach, jak cos takiego zrobic, tzn, jak sie rozliczac z takiej reklamy..Myslalem p pobieraniu odplaty za 1000 klikniec w reklame (ew 1000 wyswietlen)...na razie analizuje stawki w polaczeniu z odwiedzinami na mojej stronie (unique users), ktore z czasem rosna. jak widze po statystykach odwiedzin.

Ale wlasnie w tym caly szkopul, nei wiem jak rozliczac taka reklame, skad bede wiedzial, ile klikniec bylo w baner? Sa jakies programy zliczajace (zapewne sa) i ile cos takiego kosztuje...Nie chcialbym za 100-200 PLN wplywow z reklamy miesiecznie (taka mam nadzieje) wykladac na dzien dobry wiele wiecej na software czy uslugi innych firm analizujacych cos takiego. Czy mozna to zrobic w e wlasnym zakresie i jak?

Dodam tylko, ze na razie mam prywatna strone i nie prowadze dzialanosci..Strone tak skonstruowalem, aby zachecic na poczatek duzo osob do odwiedzin. Z czasem chcialbym zalozyc dzialalnosc i skupic sie na rozbudownie portalu tematycznego i czerpac zyski m. ion . z reklam i konsultingu w zakresie tematyki portalu.

Dziekuje za szczegolowe odpowiedzi

Pozdrawiam,

pavel.

PS wlasnie przeczytalem cos takiego:

Główny model rozliczania reklamy banerowej, obecny w Polsce, to opłata za tysiąc wyświetleń (CPM). Ten model odszedł w zapomnienie w przypadku reklamy w wyszukiwarkach. Czy uważa pan, że podobna sytuacja może mieć miejsce w przypadku reklamy banerowej, być może klienci będą chcieli tylko płacić za kliknięcia ich reklamy, albo jeszcze inaczej - tylko za określone akcje.

eśli chodzi o sposoby rozliczania się za kampanię prowadzone w Internecie, od kilku już lat funkcjonują inne od modelu CPM sposoby opłat. Można tutaj wymienić np. najbardziej popularne: FF (Flat Fee) - opłata za czas emisji reklamy (dzień, tydzień, miesiąc), CPC (Cost Per Click) - opłata za kliknięcie reklamy, CPA (Cost Per Action/Aquisition) - dość pojemna kategoria, która obejmuje opłatę za konkretne działanie podjęte przez internautę (zazwyczaj na stronie docelowej, chociaż nie jest to regułą). Działania te to na przykład zapoznanie się z danym tekstem, wypełnienie ankiety, zostawienie danych osobowych, założenie konta bankowego, zakup samochodu itp.; Revenue share - podział dochodu uzyskanego z działań podjętych przez internautę na rzecz reklamodawcy, a pozyskanego przez reklamobiorcę. Oczywiście stosowanie takich modeli rozliczeń wymaga większej niż standardowa wiedzy od reklamodawcy - co niestety jest obecnie największym problemem.

Czy zatem lepiej rozliczac reklame za 1000 wyswietlen, czy za klikniecia? Czy sa jakies uniwersalne stawki w zaleznosci od uu?? A moze na poczatek flat free?Paweł Zakrzewski edytował(a) ten post dnia 23.06.07 o godzinie 21:21

konto usunięte

Temat: Podstawy reklamy - prosze o pomoc

na dzien dobry proponuje FF

pozniej zastanow sie nad wykorzystaniem przygotowanego narzedzia emisji reklam - jednym z cenionych narzedzi jest AdOcean Gemiusa - koszt nie jest bardzo wysoki przy stosowaniu na pojedynczej witrynie a mozliwosci olbrzymie

Temat: Podstawy reklamy - prosze o pomoc

Większość serwerów oferuje rozbudowane statystyki, pozwalają to stwierdzić. Nie jest to może wygodne, ale jest w cenie serwera.

Następna dyskusja:

Pomoc w sprawie reklamy wpr...




Wyślij zaproszenie do