Agnieszka
Górecka
finanse, sprzedaż,
PR
Temat: Po co korzystamy ze społeczności?
Z ostatnich badań Crowd Science wynika, że społeczności służą największej grupie badanych do lansowania się w sieci. Najważniejszą motywacją dla 45% pytanych jest satysfakcja z tego, że zostaną zauważeni a najlepiej wyróżnieni na serwisie wśród innych użytkowników.Więcej: http://www.pcformat.pl/index.php/news/nid/4798/t/uytko...
Nie jest odkryciem informacja, że przede wszystkim poszukujemy na społecznościach rozrywki, a wyjątkami są takie serwisy jak Goldenline, gdzie merytoryka dyskusji w znacznym stopniu odstaje od ogólnego poziomu internetu.
Nurtuje mnie jednak pytanie, czy jeżeli tak wielu internautów korzystajacych ze spolecznosci skupia się na swoim "JA" to w jakim stopniu są oni rzeczywiście otwarci na przyswajanie informacji od innych? Czy może jednak lepiej skupić się w tym przypadku na treściach promocyjnych lub rozrywce?
I druga kwestia, czy w takim razie my - w domyśle użytkownicy tej grupy, a wiec PR-owcy i marketingowcy możemy efektywnie dotrzeć z przekazem informacyjnym na temat marki lub produktu do "społecznościowca"?