Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Wiele razy czytałem na goldenline opinie, że kampania Playa jest totalnie nieudana, nieporozumienie i w ogóle ta firma już się rozpada... Wielu copych i wysokiej klasy spceców marketingu ogłaszało, że przecież to już PLAYta, łącznie z podawaniem przewidywanych dat upadku firmy.

I gdzie teraz pochowali się Ci szanowni Bogobojni, dlaczego nikt nie zakłada tematu mówiącego o tym, że być może jednak się tej marce udało?

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,4868254...

Pozdrawiam!

konto usunięte

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Milion klientów,... czyli milion sprzedanych numerów telefonu.
Znam sporo osób, które kupowało sobie starter, korzystało a potem rezygnowało.... i kupowało z czasem kolejny. Marketing oparty między innymi na tym, że w kinach dostawało się starter za darmo, do biletu do kina.

O tym czy marce się "udało", będzie można powiedzieć za dwa, trzy lata.

A tymczasem jestem zwolennikiem tych, którzy uważają że firma ta już dawno powinna zmienić specjalistów od reklam, bo 90% to czysty chłam, że aż ma się ochotę robić anty reklamę.

Miło jednak, że pojawiają się kolejni operatorzy. Z czasem może pojawią się również i tacy, którzy będą mogli konkurować jakością usług i będą mieli własny sprzęt. Przez co może zobaczymy rzeczywiste możliwości sieci 3 generacji, a nie tylko przeciążone łącza w dużych miastach (bez względu na operatora)..., a w małych miastach przekażniki mogące śmigać szybciej niż EDGE.., tego nam Wszystkim życzę:)

Pozdro
A.
Rafał E.

Rafał E. redaktor, MU

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Jak na taką kampanię to wynik niezły ... milion w 10 miesięcy. Pamiętać jednak trzeba że 73% to prepaidy - i właśnie na tej podstawie zdecyduję się jednak na porównanie z Heyah. No i tu już nie jest tak wesoło dla Play. Heyah na przekroczenie miliona potrzebowała kilku tygodni.

konto usunięte

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

a jeszcze czy ktoś zobaczył jakie sa ceny w Play?
myślę, że w tym przypadku cena ratuje słabsze ogniwo
no i jeszcze dość agresywna dystrybucja ;)Aneta G. edytował(a) ten post dnia 25.01.08 o godzinie 14:29

konto usunięte

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

A co się tej marce udało?

konto usunięte

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Droga, agresywna kampania reklamowa ma to do siebie, że nawet najgorzej przeprowadzona i tak jakiś skutek pozytywny przyniesie. Samo pokazanie marki przynosi efekt. Problem w tym, jak zoptymalizować środki, a nie ile wydać.

konto usunięte

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

uważam, ze PLAY nie utrzyma sie na rynku... co z tego, że wydaje mnóstwo kasy na reklamy, jak są one nietrafione? nikt się nie związuje za bardzo z PLAYEM ... każdy tak jak ktos już wyżej wspomniał, kupuje karte i szybko sie pozbywa tego numeru:P
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

reklamy w przekazie jedynie są kontrowersyjne.... na to postawił play... przepraszam specjaliści ... ale czy w tych reklamach jest jasny przekaz?? jestem wierny swojej sieci, ale i tak nie jestem z nich zadowolony w 100% jesteśmy Klientami, z których zawsze trzeba troszkę pieniążków ściągnąć...

i fakt.... jak przedmówca wspominał ja również sobie i wam życzę kolejnych operatorów z lepszymi ofertami....
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Monika Motyka:
uważam, ze PLAY nie utrzyma sie na rynku... co z tego, że wydaje mnóstwo kasy na reklamy, jak są one nietrafione? nikt się nie związuje za bardzo z PLAYEM ... każdy tak jak ktos już wyżej wspomniał, kupuje karte i szybko sie pozbywa tego numeru:P

No to chyba nie przeczytałaś artykułu z linku który podałem. Po początkowej ucieczce abonentów z Play na poziomie 20% teraz wskaźnik ten zmalał do 7%. Więc Twoje słowa, że "nikt się nie związuje" wyglada na to, że mijają się ze statystykami.

konto usunięte

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Tomek Banasik:
Wiele razy czytałem na goldenline opinie, że kampania Playa jest totalnie nieudana, nieporozumienie i w ogóle ta firma już się rozpada... Wielu copych i wysokiej klasy spceców marketingu ogłaszało, że przecież to już PLAYta, łącznie z podawaniem przewidywanych dat upadku firmy.

I gdzie teraz pochowali się Ci szanowni Bogobojni, dlaczego nikt nie zakłada tematu mówiącego o tym, że być może jednak się tej marce udało?

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,4868254...

Pozdrawiam!


a o co chodzi z tymi "Bogobojnymi" bo nie bardzo potrafie to odniesc do tematu ?????Błażej J. edytował(a) ten post dnia 25.01.08 o godzinie 16:58

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Monika Motyka:
uważam, ze PLAY nie utrzyma sie na rynku... co z tego, że wydaje mnóstwo kasy na reklamy, jak są one nietrafione? nikt się nie związuje za bardzo z PLAYEM ... każdy tak jak ktos już wyżej wspomniał, kupuje karte i szybko sie pozbywa tego numeru:P

a na jakiej podstawie koleżanka uważa, że Play sie nie utrzyma na rynku ?
"...dlatego, że jak ktoś wyżej wspomniał..." ?
...
Pawel Lachman

Pawel Lachman Senior Supply Chain
Manager

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

o ile z poprzednimi kampaniami przyłączam się do tych którzy nie pochwalają, to obecna "Łap Lup" jest już całkiem normalna.. nawet mozna sie pokusić, że miejscami zabawna (zależnie od upodoban)

To co mnie negatywnie napawa do Playa, to ich wyższa stawka interconnecta, przez co użytkownicy innych sieci muszą więcej płacić za rozmowy do playa (bo większośc ma inną stawkę na połączenia do play).
i to jest jeden z powodow dla ktorych moj starter playa leży w telefonie (ciekawe czy jest zaliczany do tego miliona?).
Tomasz P.

Tomasz P. Senior Brand Manager
- Marki Cin&Cin,
Dorato,
MichelAngel...

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Co do kampani Playa:

Faktycznie kilka efektownych strzałów w kolano ale z zyskiem dla świadomości marki (sporo hałasu).
A to że od poczatku ustawili się na dość trudny i "odporny na reklamę" target skutkowało coraz bardziej karkołomnymi egzekucjami (patrz ucięte paluszki czy dzieciaki).

btw...jak się ma 250 mln budżetu do wystrzelania to można zmusić ludzi do zjedzenia g***a.
Natłuki GRP'sów, nastawiali outdooru i w końcu nawet mnie zmusili żeby zajżeć na stronę, wziąć kalkulator i przenieść w końcu numer (co uczyniło kilka osób z mojego otoczenia).

Największy błąd moim zdaniem to nie położenie nacisku na dwa podstawowe plusy tej sieci - całkiem tanie połączenia płaskie do wszystkich sieci oraz "Ładownaie" telefonu przez dzwoniących co powoduje, że np. ja jako ich użytkownik nie jestem w stanie wyjśc z abonamentu a są miesiące, które jadę wyłącznie na bonusowych minutach i w ogóle nie wchodze w abonament...
Rafał A.

Rafał A. Finanse / Marketing
/ Zarządzanie
Projektami

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

wystartowała nowa reklama PLAY'a

PLAY - Jest już nasz milion
http://youtube.com/watch?v=qPHWvO2llAg
Anna S.

Anna S. Marketing &
Innovation
Professional

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Tomek Banasik:
Monika Motyka:
uważam, ze PLAY nie utrzyma sie na rynku... co z tego, że wydaje mnóstwo kasy na reklamy, jak są one nietrafione? nikt się nie związuje za bardzo z PLAYEM ... każdy tak jak ktos już wyżej wspomniał, kupuje karte i szybko sie pozbywa tego numeru:P

No to chyba nie przeczytałaś artykułu z linku który podałem. Po początkowej ucieczce abonentów z Play na poziomie 20% teraz wskaźnik ten zmalał do 7%. Więc Twoje słowa, że "nikt się nie związuje" wyglada na to, że mijają się ze statystykami.


Tomasz, prawdopodobnie te 7% dotyczy tylko klientow abonamentowych.. czyli ok 25% klientow PLAY. Zaden z operatorow nie chwali sie "zywotnoscią" usług przedpłaconych.

jesli chodzi o fioletową kampanię: oglądalam wyniki niezależnych badań. o ile są w stanie trafic w target do 20 roku zycia, tak w starszych grupach wiekowych - dramat. Pytanie - ile miesiecznie mozna wyciągnać z nastolatka na usługi telekom + dzwonki, tapety i uslugi dodane dedykowane tej grupie.

Osobiscie, czekam na nowego gracza i jednak inne niz Play podejscie do kampanii promo. btw. ktora z agencji wygrala u nich przetarg?
Rafał S.

Rafał S. Kreacja produktów +
analizy
strategiczne.
Polkomtel S.A. ...

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Artur Maroszek |.:
Miło jednak, że pojawiają się kolejni operatorzy. [...]Przez co może zobaczymy rzeczywiste możliwości sieci 3 generacji, a nie tylko przeciążone łącza w dużych miastach (bez względu na operatora)..., a w małych miastach przekażniki mogące śmigać szybciej niż EDGE.., tego nam Wszystkim życzę:)

Pozdro
A.

A propos sieci 3G, to rozumiem, że zna Pan dane ruchowe w sieciach 3G? A posiada Pan w ogóle telefon 3G? :-)) Czy wie Pan jakie usługi może Pan mieć, czy teraz będzie Pan szukał w necie? ;p

A propos głównego tematu, w ten sposób PLAY się odróżnia, i robią to celowo. Każdy strateg wie, że w dzisiejszych czasach produkt musi sie czymś wyróżnić. Skoro nie do końca mogą wyróżnić produktu cenowo (wszyscy od razu obniżą stawki + mają przecież interconnect) to chcą się wyróżnić reklamą. Nie musi się to podobać wszystkim tutaj. Efektem ma być wynik finansowy. Jeśli dla Zarządców PLAY ta strategia przynosi założone rezultaty, to uważam że reklama jest trafiona. Jeśli nie, to gorzej :-)

Przyłączam się do zdań, iż czas pokaże jak się PLAY będzie zachowywał.
Paweł Pawłowski

Paweł Pawłowski Manager w Medusa
Lounge Bar

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Play nie ma podpisanych umów z zagranicznymi sieciami komórkowymi takimi jak T-mobile, vodafone, 3, O2.. zwyczajnie nie dochodzą sms.. mimo tego ze Play chargeuje za nie, to juz jest dla mnie dyskwalifikacja sieci.. Plus poziom obsługi na infolinii..

A jeśli chodzi o strategie reklamowe to zastanawiam sie kto jest ich targetem? osobiście uważam, że ich reklamy próbują być bardzo "na siłę" nowoczesne co osiąga w dużej części odwrotny skutek od zamierzonego
Rafał S.

Rafał S. Kreacja produktów +
analizy
strategiczne.
Polkomtel S.A. ...

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Paweł Pawłowski:
osobiście uważam, że ich reklamy próbują być bardzo "na siłę" nowoczesne co osiąga w dużej części odwrotny skutek od zamierzonego

Przepraszam że wchodzę w dyskusję, ale dane statystyczne mówią zupełnie co innego. :-)
Rafał A.

Rafał A. Finanse / Marketing
/ Zarządzanie
Projektami

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Osobiscie, czekam na nowego gracza i jednak inne niz Play podejscie do kampanii promo. btw. ktora z agencji wygrala u nich przetarg?

Przetarg wygrała agencja Brain.

Autor kreacji: Brain
Planowanie i zakup mediów: ZenithOptimedia.

Ciekawe są też prognozy na przyszły rok:

P4, operator sieci komórkowej Play, chce mieć na koniec tego roku 2 mln klientów, poinformował w czwartek prezes spółki Chris Bannister. W środę firma poinformowała, że przekroczyła poziom 1 mln klientów, na koniec 2007 roku miała ich 850 tys.

Pytanie tylko: czy i tym razem zapowiedź wypadnie korzystniej?

Sieć telefonii komórkowej Play przekroczyła liczbę 1 mln klientów, wynika z komunikatu firmy przesłanego w środę. Pod koniec sierpnia operator sieci, firma P4, prognozował, że będzie mieć na koniec 2007 roku ok. 750 tys. abonentów.

In plus może niewątpliwie zadziałać spore zainteresowanie Play'a innowacjami w tej dziedzinie:

Rewolucję na rynku telefonii ma spowodować femtocell, czyli domowe stacje nadawczo-odbiorcze. Inwestycjami w nowym obszarze interesuje się już Play.

... ale do tego wszystkie należy również pamiętać, że przecież konkurencja nie śpi ;)
Dawid Trzeciak

Dawid Trzeciak CEO, Strategy
Manager CodeScalpel

Temat: PLAYta czyli jak PLAY zakpił z kpiących z niego...

Play na początku zrobił dużo szumu, ale nikt nie potrafił go zindetyfikować. Ich logo było rozpoznawalne, ale nijakie, bez tożsamości. Z czasem zaczeli walczyć i o dziwo zamiast komunikować 3G i tym się odróżniać, to zaczęli bawić się w pre-paidy - moim zdaniem tu tracą mocny wyróżnik. Pre-paidy nie powinny być tak mocno komunikowane, no ale przemawiają wyniki 1 mln to więcej niż zakładano. Myślę, że Play powinien podejść bardziej alternatywnie i postawić na jeden mocny wyróżnik czyli 3G, póki co nie różni się zbytnio od obecnych operatorów. A to droga do nikąd.

Co do kampanii to trzeba dodać, że ten 1mln klientów=250mln PLN. Koszt ogromny, wręcz niebotyczny, w moim przekonaniu długo nie da się ponosić takich nakładów, trzeba zmodyfikować strategię.



Wyślij zaproszenie do