Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Play & Blackberry

Dwie wersje widziałem - do biznesu i do segmentu prywatnego.

Rozumiem, że BB zdecydowało się na dobre zaatakować rynek PL i że w związku z tym strategiczne przymierze technologiczne (czy jakoś tam) również z Play'em zawarło. Chwalebne to, jeszcze kilka miesięcy temu pytany o usługę konsultant Play'a nie wiedział o co pytam.

Ale...
... czy to musi być tak żenująco proste i łopatologicznie siermiężne? Zero finezji.

Czy to znaczy, że target BB pozbawiony jest finezji?

r.

konto usunięte

Temat: Play & Blackberry

Komunikat płynący z reklam:
Możesz być największym burakiem na świecie,
ale jeśli masz BB, to wejdziemy Ci w d... bez wazeliny.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Play & Blackberry

Szczerze: scenario jak nadgnita mumia wypadająca z szafy.
Zastanawia poziom kreatywności mistrza w drogich butach.

konto usunięte

Temat: Play & Blackberry

Tutaj dialogi na poziomie "Mody na sukces"

http://www.youtube.com/watch?v=2tYTMrnRMRk&feature=pla...Anna P. edytował(a) ten post dnia 21.06.11 o godzinie 10:30
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Play & Blackberry

Może to spot „aspiracyjny”? Wiele nowych firm ma „kompleks dużej firmy”. Blackberry miałby ten kompleks zmniejszyć, zniwelować… To jak z Hummerem i małym przyrodzeniem ;)


Obrazek
Paweł Tkaczyk edytował(a) ten post dnia 21.06.11 o godzinie 10:53

konto usunięte

Temat: Play & Blackberry

Rafał S.:
Czy to znaczy, że target BB pozbawiony jest finezji?

Mam identyczne odczucia, spot w którym dwóch gości chce podpisać umowę ale Pan dyrektor twierdzi, że współpracuje tylko z dużymi firmami po czym na plan wchodzi Blackberry.. jest okropny. Poczułem realne zażenowanie :-)

konto usunięte

Temat: Play & Blackberry

Paweł Tkaczyk:
Może to spot „aspiracyjny”? Wiele nowych firm ma „kompleks dużej firmy”.

To niestety mają problem. ;-)

Blackberry miałby ten kompleks zmniejszyć,
zniwelować… To jak z Hummerem i małym przyrodzeniem ;)

Uderzają w zakompleksiony target? No cóż, poczekamy na efekty... gospodyni domowa nie stanie się Alexis, jak włoży szpilki i garsonkę... tu jest podobny poziom, a reklama jest do B2B. Można było ten pomysł obrobić delikatniej i mądrzej, wtedy by to miało sens, bo kompleksy istotnie napędzają sprzedaż w każdej branży.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Play & Blackberry

Anna P.:
Uderzają w zakompleksiony target?

Nie rozumiem, czemu się dziwisz. Cała branża kosmetyczna uderza do zakompleksionego targetu – bądź chudsza, poć się mniej, skończ z łysieniem, miej gładkie nogi, wymodelowaną pupę…

W B2B jest to samo: reklamuj się w gronie najlepszych, kup auto, jakim jeżdżą profesjonaliści, wynajmij biuro na poziomie…

Jeśli nie masz kompleksów, ciężko się odnajdujesz w bloku reklamowym ;-)

konto usunięte

Temat: Play & Blackberry

Paweł Tkaczyk:
Anna P.:
Uderzają w zakompleksiony target?

Nie rozumiem, czemu się dziwisz. Cała branża kosmetyczna uderza do zakompleksionego targetu – bądź chudsza, poć się mniej, skończ z łysieniem, miej gładkie nogi, wymodelowaną pupę…

W B2B jest to samo: reklamuj się w gronie najlepszych, kup auto, jakim jeżdżą profesjonaliści, wynajmij biuro na poziomie…

Jeśli nie masz kompleksów, ciężko się odnajdujesz w bloku reklamowym ;-)

Ja się nie dziwię, reklamy B2B to też reklamy, które pokazują jak podnieść status przedsiębiorstwa: bądź pierwszy, rozwijaj się, zostań liderem itp.

Chodzi mi tylko o formę tej reklamy - ona jest naprawdę jak żywcem wyjęta z serialu "Dynastia", a do b2b to by wypadało bardziej delikatnie chyba, rzeczowo, a nie na poziomie, który obrazuje wyobrażenie o biznesie gospodyń domowych. Czy się mylę?

Temat: Play & Blackberry

Anna P.:
a do b2b to by wypadało bardziej delikatnie chyba

Grupa b2b nie jest jednorodna. Czy nie może być tak, że przekaz jest mocno sprofilowany i jego CTG stanowią tacy przedsiębiorcy, na których takie chłyty zadziałają?

konto usunięte

Temat: Play & Blackberry

Piotr B.:
Anna P.:
a do b2b to by wypadało bardziej delikatnie chyba

Grupa b2b nie jest jednorodna. Czy nie może być tak, że przekaz jest mocno sprofilowany i jego CTG stanowią tacy przedsiębiorcy, na których takie chłyty zadziałają?

owszem, może tak być.:)
Adrian Spóz

Adrian Spóz Redkroft Studio

Temat: Play & Blackberry

Trudno mi uwierzyć w to, ze przedsiębiorca może być na tyle naiwny, żeby łyknąć ten przekaz.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Play & Blackberry

Adrian Spóz:
Trudno mi uwierzyć w to, ze przedsiębiorca może być na tyle naiwny, żeby łyknąć ten przekaz.

Czemu? Robiłeś kiedyś interesy z kimś, kto ma własny biurowiec? Może oni jak widzą Blackberry to głupieją? Zaryzykujesz pójście do biura na ostatnim piętrze bez Blackberry? ;-))))

Temat: Play & Blackberry

Adrian Spóz:
Trudno mi uwierzyć w to, ze przedsiębiorca może być na tyle naiwny, żeby łyknąć ten przekaz.

Adi, a czym różnią się przedsiębiorcy od reszty populacji? Mieszkają w większych i mniejszych miastach, mają większe i mniejsze potrzeby, poczucie estetyki, inteligencję. Mało jest prezesów, którzy wysyłają na GL propozycje rozkręcenia byznesu życia (pozdrawiam, Panie Wojciechu z 07:45), zakładają krawat do koszuli z krótkim rękawem i wrzucają na NK swoje focie na tle drogich aut, niekoniecznie własnych?
Jakub Król

Jakub Król chief marketing
officer

Temat: Play & Blackberry

Adrian Spóz:
Trudno mi uwierzyć w to, ze przedsiębiorca może być na tyle naiwny, żeby łyknąć ten przekaz.
Skoro pan prezes skapnął się, że BB leży na jego biurku przez całą rozmowę dopiero po tym, jak zadzwonił (!), to umówmy się, nie chodzi o inteligencję w tym spocie.

Swoją drogą, porażający SV - telefon leżący na biurku, dzwoniący w trakcie spotkania.
Adrian Spóz

Adrian Spóz Redkroft Studio

Temat: Play & Blackberry

Piotr B.:
Adrian Spóz:
Trudno mi uwierzyć w to, ze przedsiębiorca może być na tyle naiwny, żeby łyknąć ten przekaz.

Adi, a czym różnią się przedsiębiorcy od reszty populacji? Mieszkają w większych i mniejszych miastach, mają większe i mniejsze potrzeby, poczucie estetyki, inteligencję. Mało jest prezesów, którzy wysyłają na GL propozycje rozkręcenia byznesu życia (pozdrawiam, Panie Wojciechu z 07:45), zakładają krawat do koszuli z krótkim rękawem i wrzucają na NK swoje focie na tle drogich aut, niekoniecznie własnych?

Wydaje mi sie, ze w wiekszosci maja jednak troche poukladane w glowie i takie tanie zagrywki ich nie ruszaja, ale widocznie przeceniam target;]

Temat: Play & Blackberry

Adrian Spóz:
Wydaje mi sie, ze w wiekszosci maja jednak troche poukladane w glowie i takie tanie zagrywki ich nie ruszaja, ale widocznie przeceniam target;]

Niektórych nie ruszają, a część ruszają. Tak duża grupa nie jest homogeniczna. Prawdopodobnie stratedzy zaadresowali kampanię do węższego TG o wyraźnych i charakterystycznych cechach. Takie direct hit ;)
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Play & Blackberry

a ja mam wciąż wątpliwości, czy aby kampania została właściwie zaadresowana

owszem - skojarzenia tyczące się użytkowników BB są stricte biznesowe ale to raczej TOP biznes, ten, który nie musi silić się na pokaz

a co za tym idzie, wyczuje szybko żenułę płynącą z tego spotu

jeśli idziemy aspiracyjnie i chcemy pokazać mniejszym, że mogą korzystać z przywilejów dużych to... zróbmy to
bez ściemy i rybio-śliskiego przekazu

ciekawe kto za to wziął pieniążek i kto ten pieniążek wypłacił ;/

r.
Adrian Spóz

Adrian Spóz Redkroft Studio

Temat: Play & Blackberry

@Piotrek;

Na to wyglada. W briefie pewnie okreslili grupe jako "banan wannabe".Adrian Spóz edytował(a) ten post dnia 21.06.11 o godzinie 13:30
Olga Tomaszewska

Olga Tomaszewska Account Manager, Red
Baron

Temat: Play & Blackberry

ja coś czuję, że miało tam być trochę fanu, tak z przymrużeniem oka, ale wyszło " jak zawsze " ;)

Następna dyskusja:

Play




Wyślij zaproszenie do