Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: Play

Andrzej B.:
Musująca, rozdziabdziana GUMOŻUJSKA istota;]

która zeżre łapę Heya...
;)))Mateusz Gruca edytował(a) ten post dnia 29.03.07 o godzinie 15:47
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Play

Mateuszu, wątpię.
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: Play

Andrzej-Ludwik W.:
Mateuszu, wątpię.
ja też,
chociaż to by mogło fajnie oddać tę zmianę, do której ma dojść na rynku po wejściu Play, to raz
a dwa, to może tłumaczyć zmianę kształtu (autobusy) tego czegoś...Mateusz Gruca edytował(a) ten post dnia 30.03.07 o godzinie 01:49
Bartosz Sokolinski

Bartosz Sokolinski Wiceprezes, Southern
Sun

Temat: Play

Andrzej-Ludwik W.:
Karolino nie neguję że nawet glut może być na upartego logo, co z zapamietaniem to inna sprawa - zapytałem trzy osoby o to logo i jeżeli tak zapamietają wszyscy to kiepsko - "no jakieś takie jak lody włoskie tylko biało-fioletowe", "taki maziaj z fioletem", "takie podobne do Milki". Więc co własciwie zpamietano? żadna z osób co ciekawe nic nie powiedziała o słowie PLAY. Wiem że to super niereprezentatywne, ale znamienne.

Andrzeju, nie wiem kogo pytałeś no ale na miłość boską ja mogę zapytać też trzy osoby, co więcej nie z branży media/reklama i uzyskam 100% odpowiedzi - "znam to play - nowa sieć komórkowa". Ja jeszcze nie wiem czy to dobra kampania czy zła. Nie znam budżetu (a'propos ktoś zna?), ale wydaje się, że nie jest on bardzo duży jak na launching, szum jest. No i ostatnie - jak nie po efektach oceniać tę kampanię to po czym? Zobaczymy jak będzie wyglądała propaganda sukcesu :) - może tak jak w 'n' - "play dynamicznie wdarła się na czwarte miejsce wsród dostawców usług komórkowych. pozycja jest niezagrożona"...

Temat: Play

Bartosz S.:

Nie znam budżetu (a'propos ktoś zna?), ale wydaje się, że nie jest on bardzo duży jak na launching, szum jest. No i ostatnie - jak nie po efektach oceniać tę kampanię to po czym?

budżet reklamowy szacowany jest na 250 mln. Pewnie rzeczywisty jest mniejszy, bo jak szacuja, to media sa liczone wg cennika, bez rabatów.
I nie wydaje mi sie ze to jest maly budzet. Moim zdaniem to w ch*j kasy i budżet jest porównywalny z budżetem który miał Heyah. Jak na polskie warunki to ten budzet jest gigantyczny, bo nie widzialem innych tak szeroko zakrojonych kampanii launchowych.

I co to znaczy "Jak nie po efektach oceniac te kampanie to po czym?" Kampanie zazwyczaj ocenia sie po tym czy spelnila stawiane przed nia cele, bo efekty kampanii moga byc rozne (np. miala wzrosnac sprzedaz a wzrosla swiadomosc marki - i wtedy kampania jest nieskuteczna bo nie osiagnela celow). Jeszcze inna inszosc to efektywnosc kampanii, czyli pytanie w stylu "czy mozna bylo osiagnac ten sam rezultat, ale wydajac mniej kasy?".

Jezeli jak to sugeruja niektorzy kampania ma zbudowac swiadomosc marki, to pewnie im sie to uda, zalezy jaki poziom sobie okreslili.
Jezeli celem jest przyciagniecie klienta, to ocenic to bedzie mozna jak podadza ile osob do nich przylezie. Pare setek tysiecy bez problemu powinni zebrac, jak dobija do miliona w krotkim czasie, to bedzie wtedy sukces.

a na razie bede sobie gdybal czy mi sie reklamy podobaja czy nie ;-P
Bartosz Sokolinski

Bartosz Sokolinski Wiceprezes, Southern
Sun

Temat: Play

Andrzej D.:
Bartosz S.:

Nie znam budżetu (a'propos ktoś zna?), ale wydaje się, że nie jest on bardzo duży jak na launching, szum jest. No i ostatnie - jak nie po efektach oceniać tę kampanię to po czym?

budżet reklamowy szacowany jest na 250 mln. Pewnie rzeczywisty jest mniejszy, bo jak szacuja, to media sa liczone wg cennika, bez rabatów.
I nie wydaje mi sie ze to jest maly budzet. Moim zdaniem to w ch*j kasy i budżet jest porównywalny z budżetem który miał Heyah. Jak na polskie warunki to ten budzet jest gigantyczny, bo nie widzialem innych tak szeroko zakrojonych kampanii launchowych.

I co to znaczy "Jak nie po efektach oceniac te kampanie to po czym?" Kampanie zazwyczaj ocenia sie po tym czy spelnila stawiane przed nia cele, bo efekty kampanii moga byc rozne (np. miala wzrosnac sprzedaz a wzrosla swiadomosc marki - i wtedy kampania jest nieskuteczna bo nie osiagnela celow). Jeszcze inna inszosc to efektywnosc kampanii, czyli pytanie w stylu "czy mozna bylo osiagnac ten sam rezultat, ale wydajac mniej kasy?".

Jezeli jak to sugeruja niektorzy kampania ma zbudowac swiadomosc marki, to pewnie im sie to uda, zalezy jaki poziom sobie okreslili.
Jezeli celem jest przyciagniecie klienta, to ocenic to bedzie mozna jak podadza ile osob do nich przylezie. Pare setek tysiecy bez problemu powinni zebrac, jak dobija do miliona w krotkim czasie, to bedzie wtedy sukces.

a na razie bede sobie gdybal czy mi sie reklamy podobaja czy nie ;-P


OK. Jeżeli 250 mln. to sporo :). Przez efekty rozumiałem - ile osób będzie miało po kampanii telefony Play - Ty nazywasz to przyciągnięciem klinta. A świadomość marki rzecz ważna i zacna, ale znam firmy nawet nieistniejące, których świadomość jest wysoka. Co do przyciągania uważam, że sukcesem byłoby zbliżyć się do którejś z sieci, ale to chyba nierealne.
A gdybać można zawsze.
Aleksandra G.

Aleksandra G. Dyrektor Regionalny
Sprzedaży

Temat: Play

Nie ma chyba osoby, ktora nie zauwazylaby tych reklam, ale jak wiekszosc z Was musze przyznac ze sa odpychajace. Sa calkowitym zparzeczeniem pojecia "estetyka". Moze celem kampanii jest zaistnienie w swiadomosci i dotarcie tylko do bardzo mlodych ludzi, ktorych byc moze ja juz nie reprezentuje i inaczej pojmuje wrazenia estetyczne hihihi;)?
Anna Szulwińska

Anna Szulwińska Konsultant i
Specjalista Ds.
Marketingu i PR,
Project & B...

Temat: Play

Pojawia się nowy gracz w tak specyficznej branży - wiec już ten fakt jest wystarczający że Firma/Oferta/kampania - zwraca uwage, wzbudza zainteresowanie, etc.

Np. sam nowy sok czy jogurt na rynku - nie jest w stanie aż tak naturalnie stworzyć zamieszania wokół siebie, choćby był najbardziej naturalny z naturalnych.

Jak dla mnie wazniejsze jest wszystko co dalej: owe "ale..."
- i/lub "bo...", etc.

pozdrawiam
Aleksandra S.:
Nie ma chyba osoby, ktora nie zauwazylaby tych reklam, ale jak wiekszosc z Was musze przyznac ze sa odpychajace.
Anna Szulwińska edytował(a) ten post dnia 30.03.07 o godzinie 10:55
Tomasz Teodorczyk

Tomasz Teodorczyk Doświadczony Manager

Temat: Play

Komunikacja sie wyróżnia. Jest widoczna. Mowi sie o niej - takze negatywnie - ale mowi. Jak rozumiem pierwszy cel komunikacji został osiagniety - oferta i marka została dostrzeżona. Kolejny etap czyli zainteresowanie odbiorcy ofertą jest juz moim zdaniem mniej oczywisty. A do finalizacji procesu w postaci zawarcia transakcji jest chyba jeszcze daleko. Komunikacja do mnie zupełnie nie trafia. Nie rozumiem do kogo jest skierowana, jaka jest grupa celowa. Ja się nią nie czuje - moze jestem za stary. Oferta produktowa jest konkurencyjna, ale wizerunek marki, kreowany przez komunikacje, sprawia, ze nie zostane abonentem tego operatora.
Estetyka jest rzecza bardzo wzgledna i zupelnie subiektywna - w ty m akurat wypadku mało jest chyba osób pozytywnie oceniajacych ten rodzaj linii kreatywnej. Czy bedzie to mialo wplyw na wyniki sprzedazy?

konto usunięte

Temat: Play

Tomek T.:
Oferta produktowa jest konkurencyjna,

????

Przesyłanie danych (dla podobnego abonamentu):
Era 0,72 PLN - 500kB
Plus 0,60 PLN - 500kB
Orange 2,50 PLN - 500kB
---------------------------
PLAY 2,50 PLN - 500 kB

Konkurencyjność rodem z wielopartyjności w PRL.
Tomasz Teodorczyk

Tomasz Teodorczyk Doświadczony Manager

Temat: Play

no ale badz obiektywny bardzo prosze. Wziałes do porownania tylko waski wycinek oferty - w całości jest jednak konkurencyjna...

konto usunięte

Temat: Play

Jestem obiektywny..
Sieć która stawia na multimedia...
ma transfer tych multimediów najdroższy.
Tomasz Teodorczyk

Tomasz Teodorczyk Doświadczony Manager

Temat: Play

a wiesz jakie jest wykorzystanie usług poza-głosowych?
Najwazniejsza czesc oferty to uslugi głosowe i SMSy
ale rzeczywiscie zgadzam sie, ze chocby ze wzgledów spojnosci oferty z komunikacja i pozycjonowaniem - usługi przesyłu danych tansze byc powinny

konto usunięte

Temat: Play

Aleksandra S.:
Nie ma chyba osoby, ktora nie zauwazylaby tych reklam, ale jak wiekszosc z Was musze przyznac ze sa odpychajace. Sa calkowitym zparzeczeniem pojecia "estetyka". Moze celem kampanii jest zaistnienie w swiadomosci i dotarcie tylko do bardzo mlodych ludzi, ktorych byc moze ja juz nie reprezentuje i inaczej pojmuje wrazenia estetyczne hihihi;)?


Jak dla mnie sama kreacja pomysłowa, podoba mi się to coś fioletowego ;). Ponadto kampania bardzo widoczna nawet w toaletach w pubach ;)

ALE....POMIMO TO sądzę, że ich oferta nie będzie w stanie namieszać dużo na rynku. NIeczytelna strona i jeszcze do niedawna chyba kompletnie nie wypozycjonowana, brak stoisk, nie przemawia do mnie....już nie mówiąc o tym, że bardzo zwlekali z wejściem na rynek, myślałam ze wszytsko będzie dopięte na ostatni guzik.

konto usunięte

Temat: Play

co do pozycjonowania, to na jednym silniku guglowym jest, na drugim nie ma. jak gugl skończy testy i zdecyduje się na któryś pewnie strona podskoczy

tak na marginesie: czy narzekanie to nasze, polskie native feature?marek gronowski edytował(a) ten post dnia 30.03.07 o godzinie 23:37
Władysław H.

Władysław H. wolny strzelec,
Fundacja

Temat: Play

Joanna J.:
Jestem osobą, na którą takie zdjecia (jak niektóre na billboard'ach Play) bardzo oddziaływują pod wzgledem estetycznym. Niestety (dla Play'a) te mnie poprostu odrzucają.
Czyli efekt został osiągnięty. Zauważyłaś, zapamiętałaś, rozpoznajesz. Pojawiły się emocje a , ze negatywne? No, cóż zaraz pojawię się oferty cenowe, które złagodzą te negatywne emocje. W czasie dwóch tygodni w podzielony rynek "wciął" się czwarty i to dość skutecznie.
Władysław H.

Władysław H. wolny strzelec,
Fundacja

Temat: Play

Joanna J.:
Jestem osobą, na którą takie zdjecia (jak niektóre na billboard'ach Play) bardzo oddziaływują pod wzgledem estetycznym. Niestety (dla Play'a) te mnie poprostu odrzucają.
Czyli efekt został osiągnięty. Zauważyłaś, zapamiętałaś, rozpoznajesz. Pojawiły się emocje a , ze negatywne? No, cóż zaraz pojawię się oferty cenowe, które złagodzą te negatywne emocje. W czasie dwóch tygodni w podzielony rynek "wciął" się czwarty i to dość skutecznie.
Nie chce się wymądrzać ale jak na profesjonalistów to dość powierzchownie podchodzicie do tematu
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Play

Po czym oceniasz Władysławie tę skuteczność wcięcia się? że został 4-tym? jakby nic nie zrobił też by nim był :)

konto usunięte

Temat: Play

Władysław H.:
Pojawiły się emocje a , ze negatywne? No, cóż zaraz pojawię się oferty cenowe, które złagodzą te negatywne emocje. W czasie dwóch tygodni w podzielony rynek "wciął" się czwarty i to dość skutecznie.

Wyżej pokazałem jak skutecznie się wciął z cenami.
Jak tak dalej się będzie wcinać, to daleko nie zajedzie.

konto usunięte

Temat: Play

marek g.:
co do pozycjonowania, to na jednym silniku guglowym jest, na drugim nie ma. jak gugl skończy testy i zdecyduje się na któryś pewnie strona podskoczy

tak na marginesie: czy narzekanie to nasze, polskie native feature?marek gronowski edytował(a) ten post dnia 30.03.07 o godzinie 23:37

Konstruktywna krytyka to nie narzekanie :P Ciekawe zdjęcie ;);)

Następna dyskusja:

Kampania operatora telefoni...




Wyślij zaproszenie do