Temat: Plakat promocyjny
Ela,
Domyślam się że przygotowujesz plakat po to aby docelowo był umieszczany w drogeriach które sprzedają wasze kosmetyki. Cena którą podasz (13,59) na takim plakacie musi mieć informację że to jedynie cena rekomendowana. Inaczej jest to narzucenie ceny detalicznej detaliście i jest niezgodne z prawem. Poza tym mimo wszystko detaliści nie lubią nawet gdy im się coś rekomenduje. Drogerie mają różne marże i w niektórych nie będą w stanie zaoferować takiej ceny przy standardowej marży.
Pytanie dlaczego akurat 14gr? jeśli macie produkt i chcecie go wypromować/rozdać to proponuję komunikację "GRATIS!". Konsumenci zupełnie inaczej odbierają fakt że mają coś zupełnie za darmo a inaczej gdy muszą za coś zapłacić, nawet gdy jest to marne 14 groszy. Dawanie komuś 99% produktu i oczekiwanie że dopłaci 1% trochę pachnie skąpstwem.
Z drugiej strony, Wasze produkty nie reprezentują segmentu "value" w związku z tym konsumentkę którą stać na to by wydać 13,59, będzie też stać na drugie opakowanie za 1 PLN.
Przelicz sobie w oparciu o planowany wolumen promocyjny, jakie są różnice w koszcie i efektywności promocji przy drugim gratis i drugim za 1 PLN.
Moja sugestia jest taka że mechanizm z gratisem tzw.BOGOF (Buy One Get One Free) może dać dużo lepsze wyniki sprzedażowe przy niewiele większym koszcie akcji vs drugi za 1 PLN czy za 14 groszy.
Osobna kwestia ale bardzo istotna, to temat sprzedaży promocji za 1PLN/14 groszy na poziomie drogerii. Taki mechanizm oznacza że w systemie kasowym musi znaleźć się ten sam produkt z tym samym kodem EAN pod dwoma różnymi indeksami - jednym w cenie 13,59 a drugim - promocyjnym - w cenie 1PLN/14gr. Dla drogerii to dodatkowy kłopot i problem przy rozliczaniu.
rozwiązaniem jest tutaj zrobienie promocji spakowanej w jeden zestaw w cenie 13,59+1PLN/14gr. To oznacza dodatkowy kod EAN na promocję. Tyle że wtedy koszty pakowania takiego zestawu na pewno przekroczą 14 gr.
W przypadku promocji "Drugi krem GRATIS" sprawa jest prostsza - drogeria zamawia 100 kremów - dostaje w dostawie 100+100 GRATIS i wydaje przy kasie każdej klientce która kupiła krem.
Maciej P. edytował(a) ten post dnia 22.06.10 o godzinie 16:50