Ela Goler

Ela Goler Brand Manager, Coty
Polska Sp. z o.o.

Temat: Plakat promocyjny

Witam,

obecnie tworzę plakat promocyjny... Czy lepiej na plakacie zaprezentować informację o rabacie -99% czy atrakcyjną cenę 14 gr.? Obniżona cena dotyczy drugiego zakupionego produktu. Rabat 99% robi wrażenie, ale cena 14 gr (regularna cena 13,59 zł.) też wygląda nieźle:) Waham się, co bardziej przyciągnie wzrok klienta i zachęci do zakupu....

konto usunięte

Temat: Plakat promocyjny

Mysle, ze Rabat :) Pozniej zawsze zostaje ew. manewr cena jesli by sie cos nagle mialo zmienic.

Temat: Plakat promocyjny

Rabat 99%, MSZ...
Jakub Król

Jakub Król chief marketing
officer

Temat: Plakat promocyjny

Ela Goler:
Witam,

obecnie tworzę plakat promocyjny... Czy lepiej na plakacie zaprezentować informację o rabacie -99% czy atrakcyjną cenę 14 gr.? Obniżona cena dotyczy drugiego zakupionego produktu. Rabat 99% robi wrażenie, ale cena 14 gr (regularna cena 13,59 zł.) też wygląda nieźle:) Waham się, co bardziej przyciągnie wzrok klienta i zachęci do zakupu....

Badania neuromarketingowe wskazują, że jednak przeciętnie skuteczniej jest operować kwotą a nie procentami (za H. Mruk). Ale to taka uśredniona.

Może podaj też jakiś przykład wizualny, np. 14gr = pudełko zapałek.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Plakat promocyjny

proponowałbym 99% rabatu lub 1% wartości, chyba że chcesz reklamować konkretny jeden produkt objety rabatem
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Plakat promocyjny

Jakub Król:
Ela Goler:
Witam,

obecnie tworzę plakat promocyjny... Czy lepiej na plakacie zaprezentować informację o rabacie -99% czy atrakcyjną cenę 14 gr.? Obniżona cena dotyczy drugiego zakupionego produktu. Rabat 99% robi wrażenie, ale cena 14 gr (regularna cena 13,59 zł.) też wygląda nieźle:) Waham się, co bardziej przyciągnie wzrok klienta i zachęci do zakupu....

Badania neuromarketingowe wskazują, że jednak przeciętnie skuteczniej jest operować kwotą a nie procentami (za H. Mruk). Ale to taka uśredniona.

Może podaj też jakiś przykład wizualny, np. 14gr = pudełko zapałek.

Też gdzieś wpadłem na takie opracowanie, że lepiej podawać konkretną kwotę.

konto usunięte

Temat: Plakat promocyjny

Co do kwoty to pełna zgoda. Niestety, żyjemy w kraju debili gdzie należy podawać kawę na ławę, ponieważ część społeczeństwa nie wie np ile to jest 50% i nie rozumie takiego przekazu.

Lepiej konkretna kwota, nawet z porównaniem wizualnym, o którym pisał Jakub. Podobnie robi PEKAO w swojej reklamie kredytu, gdzie dzienna rata porównywana jest do kefiru czy czegoś tam innego.
Ewa M.

Ewa M. Creativity is the
art of taking a
fresh look at old
knowl...

Temat: Plakat promocyjny

Kwota zawsze bardziej przemawia do ludzi niż wartość procentowa.
Maciej P.

Maciej P. Trade Marketing and
Brand Marketing
Manager

Temat: Plakat promocyjny

Ela,

Domyślam się że przygotowujesz plakat po to aby docelowo był umieszczany w drogeriach które sprzedają wasze kosmetyki. Cena którą podasz (13,59) na takim plakacie musi mieć informację że to jedynie cena rekomendowana. Inaczej jest to narzucenie ceny detalicznej detaliście i jest niezgodne z prawem. Poza tym mimo wszystko detaliści nie lubią nawet gdy im się coś rekomenduje. Drogerie mają różne marże i w niektórych nie będą w stanie zaoferować takiej ceny przy standardowej marży.

Pytanie dlaczego akurat 14gr? jeśli macie produkt i chcecie go wypromować/rozdać to proponuję komunikację "GRATIS!". Konsumenci zupełnie inaczej odbierają fakt że mają coś zupełnie za darmo a inaczej gdy muszą za coś zapłacić, nawet gdy jest to marne 14 groszy. Dawanie komuś 99% produktu i oczekiwanie że dopłaci 1% trochę pachnie skąpstwem.

Z drugiej strony, Wasze produkty nie reprezentują segmentu "value" w związku z tym konsumentkę którą stać na to by wydać 13,59, będzie też stać na drugie opakowanie za 1 PLN.

Przelicz sobie w oparciu o planowany wolumen promocyjny, jakie są różnice w koszcie i efektywności promocji przy drugim gratis i drugim za 1 PLN.

Moja sugestia jest taka że mechanizm z gratisem tzw.BOGOF (Buy One Get One Free) może dać dużo lepsze wyniki sprzedażowe przy niewiele większym koszcie akcji vs drugi za 1 PLN czy za 14 groszy.

Osobna kwestia ale bardzo istotna, to temat sprzedaży promocji za 1PLN/14 groszy na poziomie drogerii. Taki mechanizm oznacza że w systemie kasowym musi znaleźć się ten sam produkt z tym samym kodem EAN pod dwoma różnymi indeksami - jednym w cenie 13,59 a drugim - promocyjnym - w cenie 1PLN/14gr. Dla drogerii to dodatkowy kłopot i problem przy rozliczaniu.

rozwiązaniem jest tutaj zrobienie promocji spakowanej w jeden zestaw w cenie 13,59+1PLN/14gr. To oznacza dodatkowy kod EAN na promocję. Tyle że wtedy koszty pakowania takiego zestawu na pewno przekroczą 14 gr.

W przypadku promocji "Drugi krem GRATIS" sprawa jest prostsza - drogeria zamawia 100 kremów - dostaje w dostawie 100+100 GRATIS i wydaje przy kasie każdej klientce która kupiła krem.Maciej P. edytował(a) ten post dnia 22.06.10 o godzinie 16:50

konto usunięte

Temat: Plakat promocyjny

Ewa M.:
Kwota zawsze bardziej przemawia do ludzi niż wartość procentowa.

Na mnie w UK zawsze działało "buy one get one free" :)
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Plakat promocyjny

Jacek Kustra:
Co do kwoty to pełna zgoda. Niestety, żyjemy w kraju debili gdzie należy podawać kawę na ławę, ponieważ część społeczeństwa nie wie np ile to jest 50% i nie rozumie takiego przekazu.

Ja akurat czytałem o tym w książce chyba Cialdiniego, a on brał na tapetę swoich krajanów z USA. Z tym, że pewne mechanizmy są ogólne i nie są przypisane do kraju, kultury.

Oczywiście można ten argument również zbić :)
Ela Goler

Ela Goler Brand Manager, Coty
Polska Sp. z o.o.

Temat: Plakat promocyjny

Maciej P.:
>

rozwiązaniem jest tutaj zrobienie promocji spakowanej w jeden zestaw w cenie 13,59+1PLN/14gr. To oznacza dodatkowy kod EAN na promocję. Tyle że wtedy koszty pakowania takiego zestawu na pewno przekroczą 14 gr.

Maciej P. edytował(a) ten post dnia 22.06.10 o godzinie 16:50


Maćku, często stosujemy promocję z GRATISem....Jednak w tym wypadku duopack ograniczy wybór kolorystyczny drugiego produktu. Niestety mechanizm za 1 gr nie przejdzie przez system, więc pozostaje opcja: rabat 99% lub podanie ceny...
Arkadiusz Brzęczek

Arkadiusz Brzęczek Founder & CEO
Rentalo.pl

Temat: Plakat promocyjny

bez względu na wszystko słowo PROMOCJA, WYPRZEDAŻ, KUP TERAZ działa na człowieka jak lep na muchy:) dlatego najbardziej zaakcentowałbym 99% a podparł się ceną!:)
Maciej P.

Maciej P. Trade Marketing and
Brand Marketing
Manager

Temat: Plakat promocyjny

Ela Goler:

Maćku, często stosujemy promocję z GRATISem....Jednak w tym wypadku duopack ograniczy wybór kolorystyczny drugiego produktu. Niestety mechanizm za 1 gr nie przejdzie przez system, więc pozostaje opcja: rabat 99% lub podanie ceny...

Ela, nie wiem czy dobrze zrozumiałem: Promocja o której rozmawiamy nie jest duopackiem tak? Chcecie aby klient miał możliwość wyboru wariantu drugiego produktu tak?

Moim zdaniem oczekiwanie zapłacenia tego 1% jest dziwne, chociaż rabat 99% to ciągle świetna promocja. Porozmawiaj KAMem który zajmuje się daną siecią, zawsze jest jakieś rozwiązanie na każdy system :)

Jeśli mechanizm z promocją za 14 gr jest ok , to nie wnikając w zawiłości systemowe mechanizm za 1 gr też jest możliwy. Wtedy na plakacie napisałbym wielkimi literami że drugi krem GRATIS i pod gratisem małą czcionką - drugi produkt za 1 gr.
Ewa M.

Ewa M. Creativity is the
art of taking a
fresh look at old
knowl...

Temat: Plakat promocyjny

Tomasz Barszcz:
Ewa M.:
Kwota zawsze bardziej przemawia do ludzi niż wartość procentowa.

Na mnie w UK zawsze działało "buy one get one free" :)
To też dobry chwyt:) Często się na niego nabierałam;)

Następna dyskusja:

Plakat?




Wyślij zaproszenie do