Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: PKO BP i Eurobank ... śmiesznie, że aż strasznie;)

Co prawda to tylko dwa przypadki:

1PKO BP - oglądając teazer (zebranie opinii "jaki powinien być pracownik idealny" --> Szymon Majweski "Kochanie, w banku będę pracował") rozbawiłem się i czekałem na odsłonę ... niestety potem było już mniej śmiesznie;/

Wiem, że Szymon determinuje konwencję i żeby być wiarygodnym musi "pozostać sobą" czyli kompletnym świrem ale myślę, że można było to od strony kreacji zrobić zdecydowanie lepiej niż "zabranie działu marketingu na salę gimnastyczną". Mimo wszystko nie chciałbym, żeby bank w taki sposób "opracowywał strategię" ;))

http://www.youtube.com/watch?v=4lX4hlkuTx8

http://www.youtube.com/watch?v=UFBNhxEky0E

2 Eurobank - tu już od początku była konsternacja przy oglądaniu. Dwóch pracowników / doradców klienta z których jeden jest delikatnie mówiąc lekko ograniczony intelektualnie a drugi już kompletnym tłukiem. Tacy ludzie mają mnie obsługiwać w banku???

http://www.youtube.com/watch?v=VWdiTkT5w9c

Nie mam nic przeciwko temu, żeby w reklamie banków było dowcipnie i z jajem ale jakoś takie mam mieszane wrażenia po oglądnięciu powyższych spotów

ps: to wkleiłem wersje rozszerzone w stosunku do TV bo takie znalazłem;)Łukasz Mielnik edytował(a) ten post dnia 23.03.11 o godzinie 12:51
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: PKO BP i Eurobank ... śmiesznie, że aż strasznie;)

Koniecznie poproszę o jakieś linki do video :-)
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: PKO BP i Eurobank ... śmiesznie, że aż strasznie;)

Łukasz Kąkolecki:
Koniecznie poproszę o jakieś linki do video :-)

proszę ... swoją drogą youtube polecam;)
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: PKO BP i Eurobank ... śmiesznie, że aż strasznie;)

Chłopaki, mam problem.
Poważny.
Bo ja, kurde ten tego, wiecie, no...
No jednak chyba jesteście w stanie zakumać, o co mi chodzi, nooo. W końcu mnie nie znacie :)

No więc, ja mam taki problem, że ja nie rozumiem, jak można nie wyczuć pewnej metafory. Jak można z powagą podchodzić do dowcipów? Czy bank ma przez dzień cały paradować z krawatem ściskającym za gardło?
Czy komik Majewski ma się płaszczyć i mizdrzyć przed wyimaginowanym klientem, będącym niejasnym reprezentantem targetu?
Czy gorset dosłowności uwiera recepcję, że nie można przyjąć innego punktu widzenia?
Że może jednak Majewski-komik to elastyczna postać i świetnie pasuje do odrywania pracownika kolejnych działów banku?
Czy PKO nie może odświeżyć wizerunku za pomocą wiecznie młodego gościa, który nie boi się podrygiwać i stroić głupie miny, bo od lat śmiga w tej konwencji i nadal potrafi zaskoczyć?

Poproszę dyplomowanego socjologa, najlepiej z SWPS, by mi objaśnił, olśnił, światłem oblał złotym bo ja w lochach niewiedzy zagubiony.

To nie są genialne realizacje. OK, zgoda na zgodzie i na zgodzie zgoda. Ale poproszę o solidne argumenty, rozbijające skorupkę komunikacji tych kampanii [znamy na razie tylko początek kampanii].
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: PKO BP i Eurobank ... śmiesznie, że aż strasznie;)

Patryk Rykała:
Chłopaki, mam problem.
Poważny.
Bo ja, kurde ten tego, wiecie, no...
No jednak chyba jesteście w stanie zakumać, o co mi chodzi, nooo. W końcu mnie nie znacie :)

No więc, ja mam taki problem, że ja nie rozumiem, jak można nie wyczuć pewnej metafory. Jak można z powagą podchodzić do dowcipów? Czy bank ma przez dzień cały paradować z krawatem ściskającym za gardło?
Czy komik Majewski ma się płaszczyć i mizdrzyć przed wyimaginowanym klientem, będącym niejasnym reprezentantem targetu?
Czy gorset dosłowności uwiera recepcję, że nie można przyjąć innego punktu widzenia?
Że może jednak Majewski-komik to elastyczna postać i świetnie pasuje do odrywania pracownika kolejnych działów banku?
Czy PKO nie może odświeżyć wizerunku za pomocą wiecznie młodego gościa, który nie boi się podrygiwać i stroić głupie miny, bo od lat śmiga w tej konwencji i nadal potrafi zaskoczyć?

Poproszę dyplomowanego socjologa, najlepiej z SWPS, by mi objaśnił, olśnił, światłem oblał złotym bo ja w lochach niewiedzy zagubiony.

To nie są genialne realizacje. OK, zgoda na zgodzie i na zgodzie zgoda. Ale poproszę o solidne argumenty, rozbijające skorupkę komunikacji tych kampanii [znamy na razie tylko początek kampanii].


Nie mnie objaśniać bo nie jestem socjologiem, najlepiej z SWPS;) ale

1. nie napisałem, że humor jest czymś złym w tej kategorii - jak najbardziej, jestem przeciw a nawet za!..
2. teazer PKO BP bardzo fajny - napisałem, że rozczarowany jestem kreacją pierwszą co po nim, za nim wystąpiła była. Czekamy na kolejne odsłony ...

ps: Patryk przemilczałeś Eurobank - a tam jest słabooo jak nic! "wielkie, wypasione zero pomysłu" - zrobić głupków ze swoich pracowników ??? ale może ja nie kumam kurde tej no .. metafory?
Katarzyna Nowak

Katarzyna Nowak Przedstawiciel
Handlowy,
dobrawizytowka.pl

Temat: PKO BP i Eurobank ... śmiesznie, że aż strasznie;)

To fakt te reklamy chyba nie do końca autorom wyszły. Fajnie by było, gdyby reklamy banków były naprawdę zrobione śmiesznie i z jajem, ale tak naprawdę nie przypominam sobie żadnej takiej reklamy. Może były, ale żadna nie zapadła mi w pamięci.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: PKO BP i Eurobank ... śmiesznie, że aż strasznie;)

Łukasz Mielnik:

ps: Patryk przemilczałeś Eurobank - a tam jest słabooo jak nic! "wielkie, wypasione zero pomysłu" - zrobić głupków ze swoich pracowników ??? ale może ja nie kumam kurde tej no .. metafory?


Wczoraj widziałem Eurobank w telewizji, śmigał jak talerz UFO z filmu z lat 50.
Pierwsze odczucie podpowiada, że jest tam trochę żenująco, ale w kredycie hipotecznym - "mylny błąd" mnie sie podoba sie :)
Bogusław K.

Bogusław K. kierownik serwisu,
Epsilon S.C.

Temat: PKO BP i Eurobank ... śmiesznie, że aż strasznie;)

Kiedyś banki musiały być ostoją solidności i powagi, w końcu o pieniądze chodzi. Jakże się zmienia podejście ;-)
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: PKO BP i Eurobank ... śmiesznie, że aż strasznie;)

Łukasz Mielnik:
proszę ... swoją drogą youtube polecam;)

Dzięki. Po prostu szukałbym dłużej, bo nie widziałem tych reklam w TV.Łukasz Kąkolecki edytował(a) ten post dnia 23.03.11 o godzinie 14:30
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: PKO BP i Eurobank ... śmiesznie, że aż strasznie;)

w Radio PR3 właśnie Kuba Strzyczkowski prowadzi audycje "Za a nawet przeciw" ... w całości poświęconą reklamie PKO BP z Szymonem ... i kurcze nie słyszę co ludzie mówią bo mam to za duży szum a radio gra za cicho ... może ktoś z Was też słuchał i wie coś więcej?

ps: z tzw. "drugiej ręki" wiem, że:
- 99% słuchaczy (młodszych i starszych, klientów i nie-klientów banku)przyjęła reklamę PKO delikatnie mówiąc chłodno... --> "Panie, co to za bank co pajaca zatrudnia? I ja miałbym im dać moje pieniądze...Pan żartujesz"

- głównym newsem i hitem dotyczącym tej produkcji jest to ile bank zapłacił Szymonowi (ludzie mówią, że 3mln!) ... --> "To skąd oni mają jak nie z nas, klientów takie pieniądze, żeby tyle płacić. Nie tak bank ma obracać moimi pieniędzmi"

i co, nie ważne co mówią, ważne żeby mówili?;) Myślę, że jednak zamierzenia były trochę inne

;)Łukasz Mielnik edytował(a) ten post dnia 29.03.11 o godzinie 08:55



Wyślij zaproszenie do