Magdalena
Żelasko
Dyrektor LET'S CEE
Film Festival
Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?
Jak wam się podoba taka wizja?Testowany w Japonii wynalazek operatora telekomunikacyjnego NTT Communications może zrewolucjonizować reklamę zewnętrzną. Chodzi o cyfrowe tablice reklamowe, które analizują spojrzenia przechodniów i w zależności od tego, kto jak i kiedy na nie patrzy – dobierają odpowiedni produkt na reklamowanym plakacie. W przypadku przechodzącej wieczorem grupy młodych mężczyzn pojawić się może reklama najbliższego pubu, w południe młodej dziewczynie wyświetliłaby się na przykład reklama sklepu z modą młodzieżową. Kluczem do sukcesu jest oprogramowanie pozwalające na rozpoznawanie rysów twarzy, którego okrojona wersja instalowana jest obecnie chociażby w aparatach cyfrowych. Oprogramowanie zainstalowane w „plakatach przyszłości“ nie ogranicza się jednak tylko do rozpoznawania twarzy, ale potrafi także rozpoznać kierunek spojrzenia. Można się spodziewać, że to pierwszy do prawdziwej reklamowej rewolucji. Jeżeli nowa technika przyjmie się w branży, może całkowicie zmienić system stawek w reklamie zewnętrznej. W miejsce opłat uzależnionych od wielkości nośników reklamowych i czasu trwania kampanii, zleceniodawcy płaciłby za pay-per-view, analogicznie do pay-per-click w reklamie internetowej.
Skopiowane z portalu Marketing & more.Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 24.01.09 o godzinie 15:49