Łukasz Pawłowski

Łukasz Pawłowski otwarty na nowe
propozycję pracy

Temat: Pascal kontra Okrasa

Piotrze przeczytaj mój post jeszcze raz, wiem, że Alma uchodzi za sklep premium w stosunku do Tesco, wrzuciłem jednak tą Almę razem z Tesco do jednego worka bo zarówno w jednym i drugim kupię choćby kakao Nesquik a Lidl pewnie ma do zaoferowania jakiś zamiennik. W Tesco i Almię kupię soki w kartonach Tymbark czy Hortex w Lidlu tego nie kupię. Na tym opiera się kryterium mojego prostego podziału. To, że Alma jest dla Ciebie lepsza niż Tesco Twoja sprawa. Tak się składa, że pracowałem kiedyś w Mc Donaldzie, nie widzę sensu rozmowy nad wyższością hamburgera z Maca od tego kupionego gdzieś indziej, w każdym razie życzę smacznego. Nie muszę prowadzić żadnych badań na temat wyników finansowych Mc Donalda, zwyczajnie otwieram sobie onet.pl i czytam artykuł o wynikach finansowych sieci o tym, że zyski były mniejsze niż prognozowano. Mc Donald's wytłumaczył to kryzysem, problem w tym, że kryzys mamy od 2008 roku bodajże. Z jednym mogę się z Tobą zgodzić, nie jest to pewnie początek końca, bo firma rzeczywiście ma od groma pieniędzy i mogą sobie pozwolić na sponsorowanie Olimpiady. Wszystko ode mnie z tej materii. Jak chcesz porozmawiać o zdrowotności produktów z Mc Donald's poszukaj działu, który temu odpowiadaŁukasz Pawłowski edytował(a) ten post dnia 09.08.12 o godzinie 20:10
Maria Chojnacka

Maria Chojnacka Export Manager FMCG,
Handel Zagraniczny

Temat: Pascal kontra Okrasa

Mnie osobiście bardzo kampania Lidla się podoba. Uważam, że to marketingowy strzał w 10! Nie reklamują proszków do prania, ale promują cały market dzięki temu w czym są najlepsi - w gotowaniu. No i ten element rywalizacji - Polacy to lubią ;)
Radosław S.

Radosław S. skrzetuski.pl

Temat: Pascal kontra Okrasa

Dla mnie również genialny pomysł na promocje firmy. Powoli będzie odchodzić się od marketingu 2.0 - jak określił to Kotler i przechodzić będzie się do 3.0 czyli społecznie odpowiedzialnego. Klienci powoli (na zachodzie coraz częściej się to już zdarza) będą nie tylko patrzeć się na cenę, ale też na to co społecznie robi firma. Lidl - uczy gotować.

Temat: Pascal kontra Okrasa

Jestem chyba pierwsza a może i nie ...kompletnie mnie nie porwała....
2 razy widziałam
Ot zwykła reklama produktów ....

Dekoracja sceniczna, którą zbudowano by przyciągnąć ludzi i wziąć od nich pieniądze
LIDL odpowiednio wyeksponowany nabiera cech magicznych, kusi ..........

Nie cierpię marketów, kocham za to robić zakupy na rynku.
Markety są dla mnie w pewnym sensie symbolem plastikowego społeczeństwa nastawionego na konsumpcję nie wspominając o lansie...
Ale to się wytnie....
Wędliny sinieją i zaczynają pływać w chemicznej wodzie już po dwóch dniach.
Owoce...Ach owoce !!!
Nie no , nie jest tak, że tam są same "luksusowe towary". Chociaż czasami coś się trafi, np. dobre flamastry i dobry blok rysunkowy.

W marketach bywa tylko jeden dział z napisem "Zdrowa żywność". Należy się zastanowić dlaczego tylko jeden tak się nazywa.Magda M. edytował(a) ten post dnia 16.08.12 o godzinie 03:40
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Pascal kontra Okrasa

Magda M.:
Jestem chyba pierwsza a może i nie ...kompletnie mnie nie porwała....
2 razy widziałam
Ot zwykła reklama produktów ....

Dekoracja sceniczna, którą zbudowano by przyciągnąć ludzi i wziąć od nich pieniądze
LIDL odpowiednio wyeksponowany nabiera cech magicznych, kusi ..........

Nie cierpię marketów, kocham za to robić zakupy na rynku.
Markety są dla mnie w pewnym sensie symbolem plastikowego społeczeństwa nastawionego na konsumpcję nie wspominając o lansie...
Ale to się wytnie....
Wędliny sinieją i zaczynają pływać w chemicznej wodzie już po dwóch dniach.
Owoce...Ach owoce !!!
Nie no , nie jest tak, że tam są same "luksusowe towary". Chociaż czasami coś się trafi, np. dobre flamastry i dobry blok rysunkowy.

W marketach bywa tylko jeden dział z napisem "Zdrowa żywność". Należy się zastanowić dlaczego tylko jeden tak się nazywa.


Magda, ta kampania po prostu nie jest do Ciebie adresowana("nie cierpisz marketów") więc nie dziw się, że Cię nie porwała. To jest trochę tak jakby zdekalrowany użytkownik roweru (bo to zdrowie i ekologia) stwierdził, że nie trafiła do niego najnowsza kampania motocykli Kawasaki w której widać szybkie maszyny, mowa jest o dużej mocy i osiągach .....

ps: nie zgadzam się, że to jest "ot zwykła reklama produktów" bo trzeba odnosić to co robi Lidl do bezpośredniej konkurencji w tej kategorii - a jak już wiele osób tu zauważyło Lidlowi udało się coś fajnego (vs. konkurencja) zrobić.

Temat: Pascal kontra Okrasa

Jako że nie lubię lukru na chlebie z otrębów ,ze zjawiskiem reklamy mam pewien problem.
Czuję, że mogłaby być sztuką, ale raczej nie jest, gdyż zbyt często odnosi się do rzeczy kompletnie powierzchownych, których miarą jest statystyczny konsument.
Ogromnie mnie też bawią hasła typu - "bądź oryginalnym i jedz Marsy (ubieraj Levisy)".
Na dodatek okradają z czasu, energii i pieniędzy. Poza tym ograniczają wolność.
Celem Lidla nie do końca jest wychodzenie na przeciw potrzebom konsumentów a raczej drenaż naszych kieszeni...(udało się ...więcej szmalu)
wszystko pięknie przyodziane..................
Paskal i Okrasa = pomysłowość, oryginalność, zaskakująca pointa.
"Pokażmy coś pomysłowego by przykuć uwagę widza,
niech się zainteresuje tym co ogląda, zastanowi, a może przy okazji kupi co mu proponujemy".
Oczywiście że znają sie takie osoby które kupią ....ba , zakupiły....
Bo dla "nich" już atrakcyjna jest sama forma reklamy....
Dla mnie nie-e.....
Nie lubie wciskania...
Podpowiadania "co jest dla mnie dobre"
Sugerowania

itd....

Kiedyś pokazywano sposób życia, ideologię mającą kojarzyć się z propagowaną marką.
W reklamach papierosów Marlboro ze słynnym Kowbojem nikt niczego oficjalnie nie proponował.
Żaden głos z offu nie mówił „Kupujcie i palcie papierosy Marlboro bo są najlepsze na świecie", zaś samotny Kowboj milczał zatopiony w swym własnym świecie. To właśnie jego niezależność, świat przygody, życie z dala od wielkomiejskiego zgiełku miały stać się atrakcyjne dla odbiorcy i jednocześnie skojarzone z pokazanym logo papierosów.
Dziś już prawdziwych kowbojów z westernów nie ma.........

niestety :D
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Pascal kontra Okrasa

czy to Pascal czy Okrasa? :D

http://youtu.be/stv-6qmH3jQ
Aleksndra Jurczyk

Aleksndra Jurczyk architekt wnętrz,
właściciel ARCHIDRA

Temat: Pascal kontra Okrasa

Łukasz Pawłowski:
Piotrze przeczytaj mój post jeszcze raz, wiem, że Alma uchodzi za sklep premium w stosunku do Tesco, wrzuciłem jednak tą Almę razem z Tesco do jednego worka bo zarówno w jednym i drugim kupię choćby kakao Nesquik a Lidl pewnie ma do zaoferowania jakiś zamiennik. W Tesco i Almię kupię soki w kartonach Tymbark czy Hortex w Lidlu tego nie kupię. Na tym opiera się kryterium mojego prostego podziału.

Nie do końca się z tym zgodzę. Kiedyś zabawiłam się w detektywa i sprawdziłam informacje o producencie na opakowaniu soków wielowarzywnych z Biedronki (koszt 2,5zł). Okazało się że jest to producent wielu różnych produktów, w tym Tymbarka! Z tym, że w cenę Tymbarka jest wliczony koszt jego reklamy i taki sok kosztuje dwa razy więcej... A mleko z Lidla produkuje... Łowicz. Więc są to znane firmy produkujące wyroby dla dyskontów (w tej samej jakości) ale bez kosztów reklamy i w dużej ilości, a co za tym idzie tańsze. Wiele wyrobów Lidla produkują nasi, Polscy producenci i wybierani są ci, którzy robią dobre rzeczy. My z mężem też kiedyś byliśmy uprzedzeni, dopóki nie spróbowaliśmy:) Zawsze czytam skład danego wyrobu i bardzo rzadko w wyrobach Lidla znajduje jakąś chemię, a już na pewno nie E... Dajmy na to takie niezdrowe chipsy ziemniaczane, ale w Lidlowych jest tylko ziemniak, olej i sól (w tych solonych - niezdrowe bo olej i sól ale bez chemii) a mają też oczywiście w ofercie producentów szeroko reklamowanych to w tych od emulgatorów, sztucznych aromatów i dziwnie brzmiących składników aż głowa boli!

Wracając do zamienników - może inaczej się nazywa, ale producent ten sam:) sprawdzałam bo lubię wiedzieć co jem...



Wyślij zaproszenie do