Piotr Mrzygłód

Piotr Mrzygłód Interim Manager -
Marketing & Sprzedaż

Temat: Pascal kontra Okrasa

Pomysł: dość generyczny w kategorii Biedronka ma od kilku lat braci Kuroni, Tesco zatrudniło Makłowicza, teraz Lidl Pascala i Okrasę.
Kampania teasingowa: duży plus dla Lidla, o ile pamiętam po raz pierwszy w tej kategorii ktoś wykorzystał ten typ kampanii. Paradoksem kampanii reklamowych polskich sieci spożywczych jest że dyskonty reklamują się udając "delikatesy" lub "supermarkety" a super i hipermarkety reklamują się jak dyskonty.

konto usunięte

Temat: Pascal kontra Okrasa

Moim zdaniem ludzie z działu marketingu Lidl'a odwalili kawał dobrej roboty? Dlaczego? Cóż, jak widać z powodu tej reklamy powstał poczytny wątek a także setki artykułów w największych portalach internetowych i prasie! Czy nie o to chodzi w reklamie? Ponadto mimo całego szumu reklama nie ma negatywnego wydźwięku. Moim zdaniem wszystko wypadło bardzo pozytywnie.

Jak dla mnie całość zrobiona bardzo dobrze. Jeśli połączą to z dobrą ofertą produktową (jakieś promocje na produkty potrzebne do wykonania reklamowanych dań) to cała kampania będzie sukcesem, wiadomo, że nikt nie pójdzie do Lidla tylko po dokładnie te produkty, których potrzebuje do danego dania, zawsze znajdzie się coś na "a przyda się" :). Czas pokaże.

PS: przypomniała mi się kampania Heyah sprzed lat :).

Temat: Pascal kontra Okrasa

Według mnie naprawdę dobra robota. Teasery - super. Dylemat czy wybrać kuchnię polską czy europejską wpasowuje się w asortyment LIDL-a, bo mają produkty i z Polski i z Europy. Jest smakowicie, interesująco, obiecująco. Dobrze wydana kasa na kampanię, a sprawcy zamieszania nie mają się czego wstydzić.
Natalia L.

Natalia L. Fusion Gusto -
poczuj smak
zapachu...

Temat: Pascal kontra Okrasa

Dla mnie świetny pomysł.. owiany tajemnicą, wzbudzał ciekawość i przyznam, że nie mogłam doczekać się kiedy dowiem się o co chodzi...

Skusiłam się nawet na jeden z przepisów Pascala i wyszło smacznie:)

konto usunięte

Temat: Pascal kontra Okrasa

Mogliby jeszcze zrobić tak, że można kupić taki pakiecik rzeczy potrzebny do tych dań w jednym miejscu bo tak to pewnie trzeba po całym sklepie szukać co? :)

konto usunięte

Temat: Pascal kontra Okrasa

Mateusz Skuteczny:
Mogliby jeszcze zrobić tak, że można kupić taki pakiecik rzeczy potrzebny do tych dań w jednym miejscu bo tak to pewnie trzeba po całym sklepie szukać co? :)

wystarczyloby zeby zrobili tak by produkty ktorych uzywaja byly dostepne w sklapach bo jak na razie to slabo :)

konto usunięte

Temat: Pascal kontra Okrasa

No o tym to nie wiedziałem bo nie uczęszczam do Lidla zbyt często a nawet gdybym już się wybrał to raczej nie gotowałbym dań Okrasy i Pascala bo pewnie robi się to 3 godziny :).

konto usunięte

Temat: Pascal kontra Okrasa

Familo Forum:
No o tym to nie wiedziałem bo nie uczęszczam do Lidla zbyt często a nawet gdybym już się wybrał to raczej nie gotowałbym dań Okrasy i Pascala bo pewnie robi się to 3 godziny :).

jak na razie to co gotuja to jakies 30min
ogolnie poza rzeczami typu pieczenie dziczyzny, zupy itp nie widze sensu siedzenia przy danym daniu dluzej niz pol godziny. staram sie trzymac dobrej zasady ze standardowy obiad nie powinien byc przygotowywany dluzej niz gotowanie ryzu/ziemniakow/makaronu
Dominika J.

Dominika J. Marketing
Internetowy

Temat: Pascal kontra Okrasa

Jak dla mnie to kampania i jej realizacja jest przeprowadzona po mistrzowsku! A przy okazji Pascal i Okrasa na rok mają zapewnioną pracę w programach kulinarnych na stronach Lidla. Filmy są bardzo dobrej jakości. I przyznam się, że sama obejrzałam kilka odcinków z zaciekawieniem. Świetny pomysł. Dodatkowym atutem jest czas, z jakim się wstrzelili z kampanią! To właśnie teraz rusza kolejne wielkie kulinarne show! A jedzenie jest naprawdę wdzięcznym tematem. Czekam na podsumowanie kampanii. Ciekawa jestem budżetu i efektów :)

konto usunięte

Temat: Pascal kontra Okrasa

Dominika D.:
Jak dla mnie to kampania i jej realizacja jest przeprowadzona po mistrzowsku! A przy okazji Pascal i Okrasa na rok mają zapewnioną pracę w programach kulinarnych na stronach Lidla. Filmy są bardzo dobrej jakości. I przyznam się, że sama obejrzałam kilka odcinków z zaciekawieniem. Świetny pomysł. Dodatkowym atutem jest czas, z jakim się wstrzelili z kampanią! To właśnie teraz rusza kolejne wielkie kulinarne show! A jedzenie jest naprawdę wdzięcznym tematem. Czekam na podsumowanie kampanii. Ciekawa jestem budżetu i efektów :)


Zgadzam się, zdecydowanie najlepsza kampania tego roku, zwrócili na siebie uwagę bardzo dobrze i to jeszcze wzbudzając pozytywne odczucia (przynajmniej u mnie), reklamy dające wartość (przepisy i tanie, pewnie smaczne dania) także dla mnie strzał w dziesiątkę :)!

Budżet pewnie był duży ale moim zdaniem opłaci im się to także długo terminowo bo jednak Lidl zapadnie w pamięć po tej kampanii. Familo Forum edytował(a) ten post dnia 08.08.12 o godzinie 23:53
Łukasz Pawłowski

Łukasz Pawłowski otwarty na nowe
propozycję pracy

Temat: Pascal kontra Okrasa

Bardzo fajna reklama ale kogo by nie zaangażowali Lidl i Biedronka dalej będą dyskontami, tak samo czego by nie zrobił Mc Donald's nigdy nie będzie restauracją

konto usunięte

Temat: Pascal kontra Okrasa

Łukasz Pawłowski:
Bardzo fajna reklama ale kogo by nie zaangażowali Lidl i Biedronka dalej będą dyskontami, tak samo czego by nie zrobił Mc Donald's nigdy nie będzie restauracją

Łukasz, ale te firmy nie chcą poprzez reklamę stać się restauracją czy hipermarketem czy czymkolwiek ale chcą być tak postrzegani :).

Teraz jest moda na zdrowe jedzenie to fast foody promują się jako zdrowi i ekologiczni i tworzą sobie kolejne rynki zbytu. To jest właśnie marketing :).
Łukasz Pawłowski

Łukasz Pawłowski otwarty na nowe
propozycję pracy

Temat: Pascal kontra Okrasa

OK. Napiszę inaczej cokolwiek by nie zrobił Lidl nigdy nie będę postrzegał tego sklepu tak samo jak Tesco, Auchan, Real, Carrefour, Alma, Piotr i Paweł. To samo dotyczy Mc Donald's mogą wprowadzić nowe menu fit, sałatki, tłoczone soki i co tylko chcą, dla konsumenta zawsze już ta firma będzie utożsamiana z klaunem i plastikowym jedzeniem. Jak się tak nad tym bardziej pochylić i zastanowić to nie zazdroszczę Macowi. Społeczeństwo "dojrzewa", jest coraz bardziej świadome jak jedzenie i jego jakość jest ważne. Mc Donald's się nie obroni, zresztą ostatnie wyniki finansowe pokazują trend
Jakub Łochowicz

Jakub Łochowicz Lubię i potrafię
sprzedawać.

Temat: Pascal kontra Okrasa

Łukasz Pawłowski:
OK. Napiszę inaczej cokolwiek by nie zrobił Lidl nigdy nie będę postrzegał tego sklepu tak samo jak Tesco, Auchan, Real, Carrefour, Alma, Piotr i Paweł.

Wrzucasz do jednego worka te wszystkie sklepy? No sorry, ale Lidl w porównaniu do Reala, małych Tesco i Carrefoura to mercedes (nie chodzi mi o wielkość tych sklepów). Nie wiem już jakim cudem znalazły się tam sklepy z najwyższej półki czyli Alma i PiP...
Wszystko zależy jakiej wielkości są te markety, bo Tesco Extra w dużym mieście, a zwykłe Tesco w małym miasteczku powiatowym, to dwa światy.Jakub Łochowicz edytował(a) ten post dnia 09.08.12 o godzinie 15:31

konto usunięte

Temat: Pascal kontra Okrasa

Łukaszu być może u Ciebie Lidl jest zakorzeniony tak a nie inaczej, ale uwierz mi, że te działania marketingowe przynoszą skutki inaczej nie były by prowadzone! :)

Co by nie mówić Lidl zrobił świetną kampanię a świadczy o tym chociażby ta dyskusja, mało jest ostatnio reklam o których pisałyby (za darmo!) portale internetowe, gazety a na forach zakładano by dla nich osobne tematy :).
Przemek Gawlita

Przemek Gawlita kombinatoryka ponad
wszystko ;)

Temat: Pascal kontra Okrasa

Mogliby jeszcze zrobić tak, że można kupić taki pakiecik rzeczy potrzebny do tych dań w jednym miejscu bo tak to pewnie trzeba po całym sklepie szukać co? :)

1. specjalnie jest tak że chodzisz po sklepie i szukasz produktów ... a nóż widelec coś jeszcze więcej kupisz.

2. piszą że obiad kosztuje 19.99 ... ale całkowity koszt zakupów żeby przygotować dowolne danie to i tak ok 40 zł :)

wystarczyloby zeby zrobili tak by produkty ktorych uzywaja byly dostepne w sklapach bo jak na razie to slabo :)

3. z dostępnością produktów bywa baaardzo różnie. Ale to nie tylko z produktami do danego przepisu, często jest tak że nawet jak mają promocje to i tak tych produktów nie ma ;]

a co do dyskontów ... ostatnio udało mi się trafić do sklepu sieci "stokrotka". sklep jak sklep, ale asortyment, ład, porządek od razu mnie przekonały do tej sieci no i obsługa milsza :)

Pozdrawiam
Przemek
Łukasz Pawłowski

Łukasz Pawłowski otwarty na nowe
propozycję pracy

Temat: Pascal kontra Okrasa

Jakubie wrzuciłem te sklepy do jednego worka patrząc na game produktów, które mogę tam kupić. W każdym z tych sklepów kupię moje produkty pierwszej potrzeby jakich nie kupię w Lidlu, tylko tyle. Także pozytywnie oceniam kampanię Lidla

konto usunięte

Temat: Pascal kontra Okrasa

Przemek Gawlita:
2. piszą że obiad kosztuje 19.99 ... ale całkowity koszt zakupów żeby przygotować dowolne danie to i tak ok 40 zł :)

owszem ... do tego nalezy policzyc ze 19,99 tylko jesli kupujesz w ich promocji. przy okazji porcja dla 4 osob to jakies 100g na osobe :)
a co do dyskontów ... ostatnio udało mi się trafić do sklepu sieci "stokrotka". sklep jak sklep, ale asortyment, ład, porządek od razu mnie przekonały do tej sieci no i obsługa milsza :)

jak widac sklep sklepowi nierowny - ja stokrotke kojarze tylko i wylacznie z zepsutymi warzywami i ogolnym syfem. a na przyklad mam pod nosem sklepik osiedlowy ktory potrafi miec ceny nizsze niz makro :) oczywiscie odbija to na innych cenach ktore sa jak z kosmosu:D

ale duskusja nam zeszla a jakosc i zarcie zamiast na reklame :)

konto usunięte

Temat: Pascal kontra Okrasa

Łukasz Pawłowski:
OK. Napiszę inaczej cokolwiek by nie zrobił Lidl nigdy nie będę postrzegał tego sklepu tak samo jak Tesco, Auchan, Real, Carrefour, Alma, Piotr i Paweł.

taaaaaa zrownanie Tesco i Almy to mneij wiecej tak jak porownanie matiza do mercedesa.
dorzuc jeszcze np. kuchnie swiata .. tez sieciowka. jescze pare innych sie znajdzie. pytanie tylko czy porownujesz tak przez brak wiedzy czy po prostu by cos napisac?

To samo dotyczy Mc Donald's mogą
wprowadzić nowe menu fit, sałatki, tłoczone soki i co tylko chcą, dla konsumenta zawsze już ta firma będzie utożsamiana z klaunem i plastikowym jedzeniem. Jak się tak nad tym bardziej pochylić i zastanowić to nie zazdroszczę Macowi.

akurat hamburger w macu jest zdrowszy niz przemielony z buda pies serwowany we wszelkcih kebabowniach
Społeczeństwo "dojrzewa", jest coraz bardziej świadome jak jedzenie i jego jakość jest ważne. Mc Donald's się nie obroni, zresztą ostatnie wyniki finansowe pokazują trend

nie znam wynikow Mc Donalds'a .. ale skoro tak twierdzisz to wierze ze mowisz tona podstawie jakis badan a nie wlasnego widzimisie.
swoja droga chcialbym byc tak biedna firma by moc sobie pozwolic na sponsorowanie euro i olimpiady.Piotr F. edytował(a) ten post dnia 09.08.12 o godzinie 18:44
Bartłomiej Usydus

Bartłomiej Usydus Przepisy Domeny
CentrumHandlowe

Temat: Pascal kontra Okrasa

co do akcji: mi się podoba i mnie jako osobę często gotująca - zaciekawiła. dodatkowo czasowo zgrali się prawie w czasie z catingami tvn-u do MasterChefa. Aż wszedłęm na strone polsatu, sprawdzić czy nie robią podobnego polsatu - taka była moja pierwsza myśl. o tym, ze to reklama Lidla czy innego sklepu nie pomyslałem

co do Lidla, podobnie jak Piotr robię tam zakupy, i podobnie wybieram konkretne produkty jakościowo dobre i w lepszych cenach. oprócz wspomnianej szynki, chorizo etc, regularnie kupuje ichniejszą Goude, oliwki i bardzo często ostatnio zioła, które bija na głowę "doniczki" z innych marketów: smakiem, wielkością i tym, że dużo lepiej rosną po wsadzeniu do gruntu



Wyślij zaproszenie do