Jakub Michalski

Jakub Michalski interactive designer

Temat: Papier firmowy

Witam,

czy są jakieś kanony co do rozmieszczania elementów na papierze, czy jest to tylko i wyłącznie myśl designera?
Marcin Zbrzyzny

Marcin Zbrzyzny PR i marketing

Temat: Papier firmowy

wizja designera połączona ze zdrowym rozsądkiem ;) przede wszystkim papier musi spełniać swoją podstawową rolę, a więc mieć odpowiednio dużo miejsca na zawarcie komunikatu. Najlepiej, gdy komunikat można ująć w jednen blok. Dane teleadresowe, identyfikujące firmę i jej logo również nie powinny być zbyt bardzo rozproszone na dokumencie.

Z reguły centralna część papieru zarezerwowana jest na treść - (minimum 2/3 powierzchni kartki). Ale jak zwykle wszystko "zależy".. jeżeli jest to papier firmowy jakiegoś ministerstwa to na pewno jego wzór będzie inny niż wzór papieru firmowego kanału muzycznego. Tu można postawić na wyrazistość i oryginalność, a co za tym idzie - trochę poszaleć z kreacją.

Następna dyskusja:

Prosze o pomoc w wyborze dr...




Wyślij zaproszenie do