Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: ostre ograniczenia pruduct placement

Nowe przepisy, na które zgodziły się już państwa UE, przewidują, że umieszczanie produktów (product placement) w ogóle nie będzie możliwe w telewizyjnych programach
- dla dzieci,
- informacyjnych,
- publicystycznych,
- dokumentalnych i
- poradnikowych.
W pozostałych informacja o tym, że dany produkt został umieszczony, będzie musiała pojawiać się przed programem, po nim i po przerwie na reklamy.
Ta dyrektywa UE, jeśli zostanie przegłosowana, a wszystko na to wskazuje, może zostać ogłoszona w unijnym dzienniku ustaw już w styczniu 2008.

Zapisy będą oznaczać zasadniczą zmianę prawną np. w Polsce, gdzie dotychczas nie było przepisów dotyczących umieszczania produktów w programach. Dlatego biura prawne stacji telewizyjnych wymyśliły tzw. sponsoring użyczeniowy pozwalający na udostępnienie do programu produktów, jeśli wymagają tego koszty produkcji. Można więc uzasadnić, że dla budżetu programu korzystne jest użyczenie samochodu, ale nie np. napoju czy innych przedmiotów o niewielkiej wartości.

Nowa dyrektywa audiowizualna określa również, że przerwy reklamowe w filmach i programach informacyjnych mogą być nie częściej niż co 30 minut (nie dotyczy to innych rodzajów programów np. seriali), a maksymalny czas przeznaczony na reklamy nie może być dłuższy niż 12 minut w ciągu jednej godziny. Programu dla dzieci nie będzie można przerywać reklamami, chyba że trwa dłużej niż 30 minut.
Magdalena D.

Magdalena D. Specjalista
ds.marketingu,
content marketing,
SEO

Temat: ostre ograniczenia pruduct placement

super, takich zmian nam potrzeba...
czekam jeszcze tylko na moment, kiedy bezprawne będzie manipulowanie dźwiękiem w reklamach w taki sposób, żeby wydawały się słuchającym ich w telewizji, głośniejsze...

Następna dyskusja:

Ostre pytanie




Wyślij zaproszenie do