Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Magdalena Buraczewska-Świątek:
Dagmara D.:
Magdalena Buraczewska-Świątek:Właśnie jest - ma inne opakowanie, wystepuje pod inną marką i snobizm nie ma nic do tego.
inne opakowanie? czyli co - Danone w Carrefour nie jest Danone'em w Lidlu? (o ile w ogóle ta marka tam występuje)
przepraszam, ale nie rozumiem - Danone to Danone (jedno opakowanie)- nie ma znaczenia gdzie jest sprzedawany
a użycie sieci hipermarketów, jako antyprzykładu (także dla snobizmu) nie jest trafne hmm...
A jakiś argument ?
sama napisałaś (o ile nie powinnam używać zwrotu "Pani"), że snobizm nie ma nic do tego
Snobizm = postawa objawiająca się chęcią zaimponowania innym osobom oraz wykazania swojej wiedzy na dany temat. Osoby takie często są nazywane snobami, przykładowo mogą to być części bywalcy oper, teatrów oraz spektakli, lecz jedynie w celu zamanifestowania swojej kultury, zainteresowań czy upodobań. Nierzadko osoby te nie są zorientowane w temacie bądź dziedzinie o jakiej się wypowiadają lub, w której biorą udział.
Wracając do wody mineralnej - nie-snob pije wodę w zwykłej butelce; snob - kupuje wodę w butelce zaprojektowanej przez znanego projektanta (po co? po to, by "zaszpanować") czy osoby, które robią zakupy w Carrefour są snobami? (w odróżnieniu od tych robiących zakupy w Lidl??)
Jeeessssooooo .....
Podam Ci inny przykład.
Klimatyzacja.
Jest taka :
i jest taka :
Uważasz, że osoba, ktora kupiła drugą jest snobem ?
No właśnie.
Jak myslisz, czym się równi jogust Danone z Carrefoura do jogustu Danone z Lidla ( rpzepraszam firmę Danione) ?
Ano OPAKOWANIEM.
Wsynuwasz tezę, że kryształki Svarowskiego kupują snoby.
I jest to teza fałszywa.
Bo być może ta buteleczka nigdy nie będzie stała na wierzchu.
Ocenianie konsumentów po ich wyborach zakupowych jest... dla jednych śmieszne. Dla mnie irytujące.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 14:03