Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdalena Buraczewska-Świątek:
Dagmara D.:
Magdalena Buraczewska-Świątek:

inne opakowanie? czyli co - Danone w Carrefour nie jest Danone'em w Lidlu? (o ile w ogóle ta marka tam występuje)
Właśnie jest - ma inne opakowanie, wystepuje pod inną marką i snobizm nie ma nic do tego.

przepraszam, ale nie rozumiem - Danone to Danone (jedno opakowanie)- nie ma znaczenia gdzie jest sprzedawany
a użycie sieci hipermarketów, jako antyprzykładu (także dla snobizmu) nie jest trafne hmm...

A jakiś argument ?

sama napisałaś (o ile nie powinnam używać zwrotu "Pani"), że snobizm nie ma nic do tego

Snobizm = postawa objawiająca się chęcią zaimponowania innym osobom oraz wykazania swojej wiedzy na dany temat. Osoby takie często są nazywane snobami, przykładowo mogą to być części bywalcy oper, teatrów oraz spektakli, lecz jedynie w celu zamanifestowania swojej kultury, zainteresowań czy upodobań. Nierzadko osoby te nie są zorientowane w temacie bądź dziedzinie o jakiej się wypowiadają lub, w której biorą udział.

Wracając do wody mineralnej - nie-snob pije wodę w zwykłej butelce; snob - kupuje wodę w butelce zaprojektowanej przez znanego projektanta (po co? po to, by "zaszpanować") czy osoby, które robią zakupy w Carrefour są snobami? (w odróżnieniu od tych robiących zakupy w Lidl??)

Jeeessssooooo .....

Podam Ci inny przykład.

Klimatyzacja.

Jest taka :


Obrazek


i jest taka :


Obrazek


Uważasz, że osoba, ktora kupiła drugą jest snobem ?

No właśnie.
Jak myslisz, czym się równi jogust Danone z Carrefoura do jogustu Danone z Lidla ( rpzepraszam firmę Danione) ?
Ano OPAKOWANIEM.

Wsynuwasz tezę, że kryształki Svarowskiego kupują snoby.
I jest to teza fałszywa.
Bo być może ta buteleczka nigdy nie będzie stała na wierzchu.
Ocenianie konsumentów po ich wyborach zakupowych jest... dla jednych śmieszne. Dla mnie irytujące.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 14:03
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Ja tam lubię wodę w ładnej butelce. Lepiej smakuje :-). Coś jak obiad podany na ładnym talerzu zamiast na gazecie...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Izabella M. T.:
Przypuszczam, że Ty również szanujesz czytelników Twoich wierszy.

Pozdrawiam.
Raczej wątpię, bo tylko snoby czytają poezję ( moja opinia, moja opinia !!!) Tylko ja na ten temat nie piszę artukułów. BO się na tym nie znam :)

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdalena Buraczewska-Świątek:
Michał S.:
To nie jest podział snob-nie snob tylko pozycjonowanie marek producenta na wyższą i niższą półkę - więc dokładnie tak samo jak w przypadku jogurtów z Carrefour. Snob to pojęcie pejoratywne, i trochę głupio używać go w stosunku do klienta segmentu luxury/premium tylko dlatego, że stać go na droższy produkt. Równie dobrze możesz napisać, że Perrier jest dla snobów, bo też jest z wyższej półki.

mam prawo nazwać takich ludzi snobami, bo za takich ich właśnie uznaję (bez względu na to jak nazywają ich (konsumentów) twórcy marek) i nie dlatego, że stać ich na coś z drogiej półki

prawda? :)

jeśli produkty z wyższej i niższej półki nie różniłyby się niczym prócz metki, to rzeczywiście wtedy może byłby to snobizm. W przeciwnym razie jest to po prostu chęć nabycia czegoś lepszego - dla siebie, dla otoczenia - powody są różne. Wiadomo, że lepsze jest wrogiem dobrego :)

konto usunięte

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Dlaczego nie mogą się różnić tylko metką? Przecież marka to nie tylko produkt, ale emocje, obietnica i inne niemierzalne składniki, które ją pozwalają pozycjonować.

np. produkty Apple wciąż określane są jako produkty z wyższej półki, przy czym wyrabiane są w tych samych Chinach, w których powstaje reszta elektroniki, nie są ani trwalsze ani bardziej nowoczesne, a design to kwestia gustu. Ich cena nie wynika z ich lepszej jakości czy też wyższych kosztów produkcji, tylko z pozycjonowania.Michał S. edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 14:16
Bartłomiej Piwnicki

Bartłomiej Piwnicki Skuteczne strategie
Twojego sukcesu

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdo, snobizm jako pojęcie pejoratywne zawsze jest utożsamiane z osobami bogatymi, które chcą się pokazać. Otóż uważam, iż kupowanie drogich produktów nie jest tylko domeną ludzi z wyższej półki finansowej, ale również tzw. klasy średniej. Po prostu w większości przypadków droższe produkty są po prostu lepszej jakości. Ubrania markowe (np. garnitury Balldessarini) mają nieprawdopodobnej jakości materiały i trwałość kilka razy większą od innych marek z segmentu low cost. Warto za nie zapłacić 4x więcej i używać przez 4 lata, a nie przez rok. Seat Leon to w 65% Audi A3. I co z tego? Produkowany jest gdzie indziej, 35% części jest innych (czytaj wyjątkowych) w tym te magiczne 4 kółeczka. Za to właśnie ludzie są w stanie zapłacić 40% więcej niż za Leona przy gorszym wyposażeniu seryjnym (różnica faktyczna to 60%).
To tylko pokazuje jak koncerny potrafią pięknie dodawać wartości, które nam pasują. Nam, tzn. naszemu ego oczywiście. Ale też nie można generalizować, iż w większości firmy "ładują" to samo tylko zmieniają opakowanie i podnoszą cenę 4x. To byłoby zbytnie uogólnienie.
Magdalena  Buraczewska-Świą tek

Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Dagmara D.:
Magdalena Buraczewska-Świątek:
Dagmara D.:
Magdalena Buraczewska-Świątek:

inne opakowanie? czyli co - Danone w Carrefour nie jest Danone'em w Lidlu? (o ile w ogóle ta marka tam występuje)
Właśnie jest - ma inne opakowanie, wystepuje pod inną marką i snobizm nie ma nic do tego.

przepraszam, ale nie rozumiem - Danone to Danone (jedno opakowanie)- nie ma znaczenia gdzie jest sprzedawany
a użycie sieci hipermarketów, jako antyprzykładu (także dla snobizmu) nie jest trafne hmm...

A jakiś argument ?

sama napisałaś (o ile nie powinnam używać zwrotu "Pani"), że snobizm nie ma nic do tego

Snobizm = postawa objawiająca się chęcią zaimponowania innym osobom oraz wykazania swojej wiedzy na dany temat. Osoby takie często są nazywane snobami, przykładowo mogą to być części bywalcy oper, teatrów oraz spektakli, lecz jedynie w celu zamanifestowania swojej kultury, zainteresowań czy upodobań. Nierzadko osoby te nie są zorientowane w temacie bądź dziedzinie o jakiej się wypowiadają lub, w której biorą udział.

Wracając do wody mineralnej - nie-snob pije wodę w zwykłej butelce; snob - kupuje wodę w butelce zaprojektowanej przez znanego projektanta (po co? po to, by "zaszpanować") czy osoby, które robią zakupy w Carrefour są snobami? (w odróżnieniu od tych robiących zakupy w Lidl??)

Jeeessssooooo .....

Podam Ci inny przykład.

Klimatyzacja.

Jest taka :


Obrazek


i jest taka :


Obrazek


Uważasz, że osoba, ktora kupiła drugą jest snobem ?

nie można porównywać (a przynajmniej mi wydaje się to wielkim bezsensem) klimatyzacji i jej możliwości/walorów dekoracyjnych z butelką na wodę do picia

No właśnie.
Jak myslisz, czym się równi jogust Danone z Carrefoura do jogustu Danone z Lidla ( rpzepraszam firmę Danione) ?
Ano OPAKOWANIEM.

widocznie nie miałam okazji spotkać i zawsze kupowałam po prostu Danone w standardowym opakowaniu
Wsynuwasz tezę, że kryształki Svarowskiego kupują snoby.
I jest to teza fałszywa.
Bo być może ta buteleczka nigdy nie będzie stała na wierzchu.
Ocenianie konsumentów po ich wyborach zakupowych jest... dla jednych śmieszne. Dla mnie irytujące.

Nie chcę rozwijać wątku, który i tak potoczył się niewłaściwymi ścieżkami, ani opisywać zjawiska snobizmu (czysto ludzkiego snobizmu). Napiszę tylko na koniec, że nie nazywam snobami ludzi, którzy faktycznie cenią "piękno" (to prawdziwe rzadko kiedy bywa komercyjne i kiczowate) i wolą być posiadaczami czegoś pięknego niż czegoś brzydkiego.

Dla mnie osobiście butelka po wodzie trafia do kosza (ani przez chwilę nie zastanawiam się nad tym jaki kształt posiada) i wodę kupuję po to, by się jej napić, a nie po to, by oglądać butelkę i zachwycać się jej pięknem, gdyby było inaczej wolałabym sobie po prostu kupić ładną butelkę
Magdalena  Buraczewska-Świą tek

Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Bartłomiej Piwnicki:
Magdo, snobizm jako pojęcie pejoratywne zawsze jest utożsamiane z osobami bogatymi, które chcą się pokazać. Otóż uważam, iż kupowanie drogich produktów nie jest tylko domeną ludzi z wyższej półki finansowej, ale również tzw. klasy średniej. Po prostu w większości przypadków droższe produkty są po prostu lepszej jakości. Ubrania markowe (np. garnitury Balldessarini) mają nieprawdopodobnej jakości materiały i trwałość kilka razy większą od innych marek z segmentu low cost. Warto za nie zapłacić 4x więcej i używać przez 4 lata, a nie przez rok. Seat Leon to w 65% Audi A3. I co z tego? Produkowany jest gdzie indziej, 35% części jest innych (czytaj wyjątkowych) w tym te magiczne 4 kółeczka. Za to właśnie ludzie są w stanie zapłacić 40% więcej niż za Leona przy gorszym wyposażeniu seryjnym (różnica faktyczna to 60%).
To tylko pokazuje jak koncerny potrafią pięknie dodawać wartości, które nam pasują. Nam, tzn. naszemu ego oczywiście. Ale też nie można generalizować, iż w większości firmy "ładują" to samo tylko zmieniają opakowanie i podnoszą cenę 4x. To byłoby zbytnie uogólnienie.

Ależ oczywiście zgadzam się z Tobą, że bardzo często (choć nie zawsze) drogie/droższe produkty służą nam lepiej i dłużej, ale butelka po wodzie? hmm...
Magdalena  Buraczewska-Świą tek

Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Izabella M. T.:
Magdo,

polaryzacja to trend widoczny na wielu rynkach w ostatniej dekadzie,
oznacza to że konsumenci życzą sobie, aby kupowane przez nich produkty różniły się coraz bardziej - ceną i innymi atrybutami,
woda mineralna również podlega prawom rynku
- proste prawdy.
A nam, którzy tworzymy dla konsumentów i komunikujemy się z nimi pozostaje szanować ich samych i ich wybory. I nie obrażać ich, bo dzięki nim mamy gdzie pracować.
Przypuszczam, że Ty również szanujesz czytelników Twoich wierszy.

Pozdrawiam.

owszem szanuję, bo nie uważam ich za snobów :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdalena Buraczewska-Świątek:
Dla mnie osobiście butelka po wodzie trafia do kosza (ani przez chwilę nie zastanawiam się nad tym jaki kształt posiada) i wodę kupuję po to, by się jej napić, a nie po to, by oglądać butelkę i zachwycać się jej pięknem, gdyby było inaczej wolałabym sobie po prostu kupić ładną butelkę
a inni ludzie cenią sobie piękno buelki. I dlatego ją kupują. Proste - każdy jest inny. Ale to, że nie pasuje do Twojego światopoglądu nie oznacza, że jest snobem.

Opakowanie jest niezwykle istotnym czynnikiem pozycjonującym markę. Również na mapie percepcyjnej konsumentów. Opakowanie bywa wręcz powodem zakupu. Wiedza o opakowaniach i ich oddziaływaniu nie służy do segmentacji Klientów kupujących je. Wybacz Magda, ale jeśli ktokolwiek kiedykolwiek zajmował się badaniami rynku ( a z tego co widzę to osoby tu wypowiadające się raczej miały z tym do czynienia) doskonale wiedzą i rozumieją PO CO powstają takie a nie inne opakowania, jaki mają wpływ na markę etc. Stąd taki pogląd zadziwia i można tylko powiedzieć ooooooooooooo :):) Warto zajrzeć do Kotlera na przykład.

P.S. kupiłam klimę nr. 2 - nie dlatego, żeby ją pokazywać znajomym i sobie poprawić ego :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 14:46
Magdalena  Buraczewska-Świą tek

Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Dagmara D.:
Magdalena Buraczewska-Świątek:
Dla mnie osobiście butelka po wodzie trafia do kosza (ani przez chwilę nie zastanawiam się nad tym jaki kształt posiada) i wodę kupuję po to, by się jej napić, a nie po to, by oglądać butelkę i zachwycać się jej pięknem, gdyby było inaczej wolałabym sobie po prostu kupić ładną butelkę
a inni ludzie cenią sobie piękno buelki. I dlatego ją kupują. Proste - każdy jest inny. Ale to, że nie pasuje do Twojego światopoglądu nie oznacza, że jest snobem.

P.S. kupiłam klimę nr. 2 - nie dlatego, żeby ją pokazywać znajomym i sobie poprawić ego :)

jak napisałam klima to inna rzecz (niż woda)

gratuluję zakupuMagdalena Buraczewska-Świątek edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 14:45
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdalena Buraczewska-Świątek:

jak napisałam klima to inna rzecz (niż woda)

gratuluję zakupuMagdalena Buraczewska-Świątek edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 14:45
Tak uważasz, że inna ?
A dlaczego ?
Przecież w i jednym i w drugiem przypadku mamy do czynienia z drzewem decyzyjnym - tylko cechy są rózne. W obui przypadkach jest POWÓD dla którego stojąc pod półką wybieramy ten a nie inny produkt. Opakowanie jest jednym z nich. Jest też milion innych czynników - aczkolwiek sprowadzają się one do jednego - do wyboru produktu.
I nie zawsze jest to chęć zaszpanowania.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

P.S naszym opakowaniem tutaj jest róznież nasze zdjęcie tak BTW :)
Katarzyna M.

Katarzyna M. MayLily.pl

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Dagmara D.:
P.S naszym opakowaniem tutaj jest róznież nasze zdjęcie tak BTW :)

Ja stosuję tzw. opakowanie maskujące :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Katarzyna Witas:
Dagmara D.:
P.S naszym opakowaniem tutaj jest róznież nasze zdjęcie tak BTW :)

Ja stosuję tzw. opakowanie maskujące :)
A ja zastępcze :)

konto usunięte

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Dagmara D.:
P.S naszym opakowaniem tutaj jest róznież nasze zdjęcie tak BTW :)

i to jest dobra uwaga!
...od razu zaczęłam rozważać re design ;-)
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdalena Buraczewska-Świątek:
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM

Kobiety.

Zastanawiam się dlaczego się malują, przebierają etc.?

Ta sama kobieta, w różnym opakowaniu, inaczej się prezentuje - dlaczego zatem tak często zmienia "swoje opakowanie"?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdalena Buraczewska-Świątek:
Dla mnie osobiście butelka po wodzie trafia do kosza (ani przez chwilę nie zastanawiam się nad tym jaki kształt posiada) i wodę kupuję po to, by się jej napić, a nie po to, by oglądać butelkę i zachwycać się jej pięknem, gdyby było inaczej wolałabym sobie po prostu kupić ładną butelkę
O ile mogę zrozumieć twoje indywidualne traktowanie butelki jako najzwyklejszego opakowania, do wyrzucenia, to już zgeneralizowanie jest dość niebezpieczne... oprócz snobów i bardziej zamożnych jest jeszcze cała fura kolekcjonerów takich "zwykłych" opakowań :)
Konrad P.

Konrad P. Podróże po świecie
Kanada, Australia i
inne połączone za
...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Podam kilka przykładów z przeszłości i aktualnych.

Sukcesem było wypromowanie piwa "volt". Nikomu nie znany browar Szczecin. Tutaj opakowanie było połową sukcesu, drugą była cena.

Producenci (no może po za coca colą - która niedawno zmieniła opakowanie i nikt tego nie zauważył) boją się jak diabeł święconej wody zmiany opakowania. Ponieważ mogą wtedy odejść starzy klienci. Muszą ich przekonać, że w środku jest nadal to samo [tutaj niezrozumiała jest dla mnie kampania Tyskiego ze sloganem "może ma lepszy kształt" zamiast "ma lepszy kształt"...(a wnętrze to samo red)], producent Łódek też zmienia opakowanie (nowe z z żaglem).Konrad Paszkowski edytował(a) ten post dnia 26.09.08 o godzinie 15:39
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

a co sądzicie o takim mariage'u:


Obrazek


czyli Karl Lagerfeldem w wersji light na butelce coli. jedyne 3 euro szt.

Następna dyskusja:

budowanie wizerunku marki l...




Wyślij zaproszenie do