Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...
konto usunięte
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Artykuł ciekawy i słuszny, ale czegoś nie rozumiem:"To nic, że w butelce mieści się na przykład zwykła woda mineralna. Są na świecie ludzie, którzy są w stanie zapłacić za nią 35-50 $, podczas gdy ta sama woda (tej samej marki), ale w zwykłej butelce kosztuje 2 $. Tak rzecz się ma z “Bling h2o”. Butelka zaprojektowana została przez producenta z Hollywood i inkrustowana prawdziwymi kryształami od Swarovskiego. Limitowana wersja butelki, a raczej wody, jest jeszcze droższa."
Przykład nie jest najlepszy.
Ci ludzie nie płacili 35-50$ za samą wodę, ale za wodę w drogim opakowaniu. Jestem w stanie zaryzykować tezę, że butelka wysadzana kryształkami Swarowskiego i zaprojektowana przez Dodę będzie droższa niż zwykła butelka, oraz będzie spełniała inne funkcje niż ww zwykła butelka.
Można powiedzieć, że zastosowano cobranding Bling h2o/Doda/Swarowski. Efekt zaś wyceniono na te 35-40$. Sam Bling wyceniono na 2$. I co? Nic. Ale powstały dwie marki, które nie za bardzo możemy do siebie porównywać.
konto usunięte
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Łukasz Nowakowski:
Artykuł ciekawy i słuszny, ale czegoś nie rozumiem:
"To nic, że w butelce mieści się na przykład zwykła woda mineralna. Są na świecie ludzie, którzy są w stanie zapłacić za nią 35-50 $, podczas gdy ta sama woda (tej samej marki), ale w zwykłej butelce kosztuje 2 $. Tak rzecz się ma z “Bling h2o”. Butelka zaprojektowana została przez producenta z Hollywood i inkrustowana prawdziwymi kryształami od Swarovskiego. Limitowana wersja butelki, a raczej wody, jest jeszcze droższa."
Przykład nie jest najlepszy.
Ci ludzie nie płacili 35-50$ za samą wodę, ale za wodę w drogim opakowaniu. Jestem w stanie zaryzykować tezę, że butelka wysadzana kryształkami Swarowskiego i zaprojektowana przez Dodę będzie droższa niż zwykła butelka, oraz będzie spełniała inne funkcje niż ww zwykła butelka.
Można powiedzieć, że zastosowano cobranding Bling h2o/Doda/Swarowski. Efekt zaś wyceniono na te 35-40$. Sam Bling wyceniono na 2$. I co? Nic. Ale powstały dwie marki, które nie za bardzo możemy do siebie porównywać.
dokładnie tak - zgadzam się z Łukaszem
no i wartość dodana - Blind h2o - "widać że musiała kosztować - ciebia na nią nie stać" - nowa marka zyskała status, rozgłos itp...
co w tym dziwnego? jeden z ostatnich prostrzych przykładów skody i monnari - samochód ten sam...
Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZMMagdalena Buraczewska-Świątek edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 09:19
Kamil
Michalski
Client Service
Director, Ipsos
Polska
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
ja bym to nazwal POZYCJONOWANIEM ;)
Dorian
P.
PR & marketing
sportowy
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Kamil Michalski:
ja bym to nazwal POZYCJONOWANIEM ;)
otóż to :-D ;-P
konto usunięte
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Magdalena Buraczewska-Świątek:
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM
nie nie
To dwie różne marki.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:20
Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Kamil Michalski:
ja bym to nazwal POZYCJONOWANIEM ;)
snobizm w odniesieniu do osób, które pijają wodę z drogich butelek :)
Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Łukasz Nowakowski:
Magdalena Buraczewska-Świątek:
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM
nie nie
To dwie różne marki.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:20
a mogę poznać Twoje pojęcie marki? bardzo proszę
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Magdalena Buraczewska-Świątek:A jak sie ma takie twierdzenie do marek własnych hipermarketów ?
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM
W Carrefour możesz kupić jogurty marki X i w Lidlu te same jogurty marki X ( ten sam producent, inne opakowania, inna nazwa, brak snobizmu).Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:33
Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Dagmara D.:
Magdalena Buraczewska-Świątek:A jak sie ma takie twierdzenie do marek własnych hipermarketów ?
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM
W Carrefour możesz kupić jogurty marki X i w Lidlu te same jogurty marki X ( ten sam producent, inne opakowania, inna nazwa, brak snobizmu).
inne opakowanie? czyli co - Danone w Carrefour nie jest Danone'em w Lidlu? (o ile w ogóle ta marka tam występuje)
a użycie sieci hipermarketów, jako antyprzykładu (także dla snobizmu) nie jest trafne hmm...Magdalena Buraczewska-Świątek edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:43
Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Magdalena Buraczewska-Świątek:Właśnie jest - ma inne opakowanie, wystepuje pod inną marką i snobizm nie ma nic do tego.
inne opakowanie? czyli co - Danone w Carrefour nie jest Danone'em w Lidlu? (o ile w ogóle ta marka tam występuje)
a użycie sieci hipermarketów, jako antyprzykładu (także dla snobizmu) nie jest trafne hmm...
A jakiś argument ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:45
konto usunięte
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Magdalena Buraczewska-Świątek:
Łukasz Nowakowski:
Magdalena Buraczewska-Świątek:
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM
nie nie
To dwie różne marki.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:20
a mogę poznać Twoje pojęcie marki? bardzo proszę
Ciągle mylisz markę produktu z producentem produktu.
konto usunięte
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Nie mam własnego pojęcia marki. Polecam twórczość Doyla i Aakera.Magdalena Buraczewska-Świątek:
Łukasz Nowakowski:
Magdalena Buraczewska-Świątek:
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM
nie nie
To dwie różne marki.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:20
a mogę poznać Twoje pojęcie marki? bardzo proszę
Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Dagmara D.:
Magdalena Buraczewska-Świątek:Właśnie jest - ma inne opakowanie, wystepuje pod inną marką i snobizm nie ma nic do tego.
inne opakowanie? czyli co - Danone w Carrefour nie jest Danone'em w Lidlu? (o ile w ogóle ta marka tam występuje)
przepraszam, ale nie rozumiem - Danone to Danone (jedno opakowanie)- nie ma znaczenia gdzie jest sprzedawany
a użycie sieci hipermarketów, jako antyprzykładu (także dla snobizmu) nie jest trafne hmm...
A jakiś argument ?
sama napisałaś (o ile nie powinnam używać zwrotu "Pani"), że snobizm nie ma nic do tego
Snobizm = postawa objawiająca się chęcią zaimponowania innym osobom oraz wykazania swojej wiedzy na dany temat. Osoby takie często są nazywane snobami, przykładowo mogą to być części bywalcy oper, teatrów oraz spektakli, lecz jedynie w celu zamanifestowania swojej kultury, zainteresowań czy upodobań. Nierzadko osoby te nie są zorientowane w temacie bądź dziedzinie o jakiej się wypowiadają lub, w której biorą udział.
Wracając do wody mineralnej - nie-snob pije wodę w zwykłej butelce; snob - kupuje wodę w butelce zaprojektowanej przez znanego projektanta (po co? po to, by "zaszpanować") czy osoby, które robią zakupy w Carrefour są snobami? (w odróżnieniu od tych robiących zakupy w Lidl??)
konto usunięte
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
To nie jest podział snob-nie snob tylko pozycjonowanie marek producenta na wyższą i niższą półkę - więc dokładnie tak samo jak w przypadku jogurtów z Carrefour. Snob to pojęcie pejoratywne, i trochę głupio używać go w stosunku do klienta segmentu luxury/premium tylko dlatego, że stać go na droższy produkt. Równie dobrze możesz napisać, że Perrier jest dla snobów, bo też jest z wyższej półki.
Kamil
Michalski
Client Service
Director, Ipsos
Polska
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Magdalena Buraczewska-Świątek:
Kamil Michalski:
ja bym to nazwal POZYCJONOWANIEM ;)
snobizm w odniesieniu do osób, które pijają wodę z drogich butelek :)
:) ale jak inaczej "upremiumowic" (ale brzydkie slowo ;)) tak generyczny produkt jak woda - wizerunek + unikalnosc tego, co stoi na stoliku w tym wypadku...woda perrier w plastikowej butelce podobnej do cisowianki? kto by to wtedy chcial kupic za 20 zlotych? :)
Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Michał S.:
To nie jest podział snob-nie snob tylko pozycjonowanie marek producenta na wyższą i niższą półkę - więc dokładnie tak samo jak w przypadku jogurtów z Carrefour. Snob to pojęcie pejoratywne, i trochę głupio używać go w stosunku do klienta segmentu luxury/premium tylko dlatego, że stać go na droższy produkt. Równie dobrze możesz napisać, że Perrier jest dla snobów, bo też jest z wyższej półki.
mam prawo nazwać takich ludzi snobami, bo za takich ich właśnie uznaję (bez względu na to jak nazywają ich (konsumentów) twórcy marek) i nie dlatego, że stać ich na coś z drogiej półki
prawda? :)
Katarzyna M. MayLily.pl
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Magdalena Buraczewska-Świątek:
Michał S.:
To nie jest podział snob-nie snob tylko pozycjonowanie marek producenta na wyższą i niższą półkę - więc dokładnie tak samo jak w przypadku jogurtów z Carrefour. Snob to pojęcie pejoratywne, i trochę głupio używać go w stosunku do klienta segmentu luxury/premium tylko dlatego, że stać go na droższy produkt. Równie dobrze możesz napisać, że Perrier jest dla snobów, bo też jest z wyższej półki.
mam prawo nazwać takich ludzi snobami, bo za takich ich właśnie uznaję (bez względu na to jak nazywają ich (konsumentów) twórcy marek) i nie dlatego, że stać ich na coś z drogiej półki
prawda? :)
Oczywiście, że masz do tego prawo. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że wiele z osób zarejestrowanych na tym portalu korzysta z produktów z wyższej półki, może narazić Cię na negatywny odbiór. Poza tym czasy pozornej równości społecznej minęły.
konto usunięte
Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki
Magdo,polaryzacja to trend widoczny na wielu rynkach w ostatniej dekadzie,
oznacza to że konsumenci życzą sobie, aby kupowane przez nich produkty różniły się coraz bardziej - ceną i innymi atrybutami,
woda mineralna również podlega prawom rynku
- proste prawdy.
A nam, którzy tworzymy dla konsumentów i komunikujemy się z nimi pozostaje szanować ich samych i ich wybory. I nie obrażać ich, bo dzięki nim mamy gdzie pracować.
Przypuszczam, że Ty również szanujesz czytelników Twoich wierszy.
Pozdrawiam.
Podobne tematy
-
Reklama, marketing, marka » budowanie wizerunku marki luksusowej -
-
Reklama, marketing, marka » Czy dwie marki w jednym to problem? -
-
Reklama, marketing, marka » Reklama radiowa - wspieranie kampanii i promocja marki -
-
Reklama, marketing, marka » Pozycjonowanie marki -
-
Reklama, marketing, marka » najbardziej wartościowe marki, produkty, usługi dla firm... -
-
Reklama, marketing, marka » jakie marki polecilibyście z czystym sumieniem? :) -
-
Reklama, marketing, marka » zmiana marki - jak długo promować poprzednią -
-
Reklama, marketing, marka » Facebook rzeczywista liczba użytkowników, a budowanie marki -
-
Reklama, marketing, marka » Temat magisterki - religia marki -
-
Reklama, marketing, marka » Moleskine - rozszerzenie marki + stop motion spot -
Następna dyskusja: