Magdalena  Buraczewska-Świą tek

Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

zapraszam do lektury artykułu http://www.artstore.pl/butelkomania-story

konto usunięte

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Artykuł ciekawy i słuszny, ale czegoś nie rozumiem:

"To nic, że w butelce mieści się na przykład zwykła woda mineralna. Są na świecie ludzie, którzy są w stanie zapłacić za nią 35-50 $, podczas gdy ta sama woda (tej samej marki), ale w zwykłej butelce kosztuje 2 $. Tak rzecz się ma z “Bling h2o”. Butelka zaprojektowana została przez producenta z Hollywood i inkrustowana prawdziwymi kryształami od Swarovskiego. Limitowana wersja butelki, a raczej wody, jest jeszcze droższa."

Przykład nie jest najlepszy.

Ci ludzie nie płacili 35-50$ za samą wodę, ale za wodę w drogim opakowaniu. Jestem w stanie zaryzykować tezę, że butelka wysadzana kryształkami Swarowskiego i zaprojektowana przez Dodę będzie droższa niż zwykła butelka, oraz będzie spełniała inne funkcje niż ww zwykła butelka.

Można powiedzieć, że zastosowano cobranding Bling h2o/Doda/Swarowski. Efekt zaś wyceniono na te 35-40$. Sam Bling wyceniono na 2$. I co? Nic. Ale powstały dwie marki, które nie za bardzo możemy do siebie porównywać.

konto usunięte

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Łukasz Nowakowski:
Artykuł ciekawy i słuszny, ale czegoś nie rozumiem:

"To nic, że w butelce mieści się na przykład zwykła woda mineralna. Są na świecie ludzie, którzy są w stanie zapłacić za nią 35-50 $, podczas gdy ta sama woda (tej samej marki), ale w zwykłej butelce kosztuje 2 $. Tak rzecz się ma z “Bling h2o”. Butelka zaprojektowana została przez producenta z Hollywood i inkrustowana prawdziwymi kryształami od Swarovskiego. Limitowana wersja butelki, a raczej wody, jest jeszcze droższa."

Przykład nie jest najlepszy.

Ci ludzie nie płacili 35-50$ za samą wodę, ale za wodę w drogim opakowaniu. Jestem w stanie zaryzykować tezę, że butelka wysadzana kryształkami Swarowskiego i zaprojektowana przez Dodę będzie droższa niż zwykła butelka, oraz będzie spełniała inne funkcje niż ww zwykła butelka.

Można powiedzieć, że zastosowano cobranding Bling h2o/Doda/Swarowski. Efekt zaś wyceniono na te 35-40$. Sam Bling wyceniono na 2$. I co? Nic. Ale powstały dwie marki, które nie za bardzo możemy do siebie porównywać.

dokładnie tak - zgadzam się z Łukaszem
no i wartość dodana - Blind h2o - "widać że musiała kosztować - ciebia na nią nie stać" - nowa marka zyskała status, rozgłos itp...
co w tym dziwnego? jeden z ostatnich prostrzych przykładów skody i monnari - samochód ten sam...
Magdalena  Buraczewska-Świą tek

Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZMMagdalena Buraczewska-Świątek edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 09:19
Kamil Michalski

Kamil Michalski Client Service
Director, Ipsos
Polska

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

ja bym to nazwal POZYCJONOWANIEM ;)
Dorian P.

Dorian P. PR & marketing
sportowy

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Kamil Michalski:
ja bym to nazwal POZYCJONOWANIEM ;)

otóż to :-D ;-P

konto usunięte

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdalena Buraczewska-Świątek:
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM

nie nie
To dwie różne marki.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:20
Magdalena  Buraczewska-Świą tek

Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Kamil Michalski:
ja bym to nazwal POZYCJONOWANIEM ;)


snobizm w odniesieniu do osób, które pijają wodę z drogich butelek :)
Magdalena  Buraczewska-Świą tek

Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Łukasz Nowakowski:
Magdalena Buraczewska-Świątek:
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM

nie nie
To dwie różne marki.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:20


a mogę poznać Twoje pojęcie marki? bardzo proszę
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdalena Buraczewska-Świątek:
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM
A jak sie ma takie twierdzenie do marek własnych hipermarketów ?
W Carrefour możesz kupić jogurty marki X i w Lidlu te same jogurty marki X ( ten sam producent, inne opakowania, inna nazwa, brak snobizmu).Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:33
Magdalena  Buraczewska-Świą tek

Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Dagmara D.:
Magdalena Buraczewska-Świątek:
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM
A jak sie ma takie twierdzenie do marek własnych hipermarketów ?
W Carrefour możesz kupić jogurty marki X i w Lidlu te same jogurty marki X ( ten sam producent, inne opakowania, inna nazwa, brak snobizmu).

inne opakowanie? czyli co - Danone w Carrefour nie jest Danone'em w Lidlu? (o ile w ogóle ta marka tam występuje)

a użycie sieci hipermarketów, jako antyprzykładu (także dla snobizmu) nie jest trafne hmm...Magdalena Buraczewska-Świątek edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:43
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdalena Buraczewska-Świątek:

inne opakowanie? czyli co - Danone w Carrefour nie jest Danone'em w Lidlu? (o ile w ogóle ta marka tam występuje)
Właśnie jest - ma inne opakowanie, wystepuje pod inną marką i snobizm nie ma nic do tego.

a użycie sieci hipermarketów, jako antyprzykładu (także dla snobizmu) nie jest trafne hmm...

A jakiś argument ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:45

konto usunięte

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdalena Buraczewska-Świątek:
Łukasz Nowakowski:
Magdalena Buraczewska-Świątek:
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM

nie nie
To dwie różne marki.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:20


a mogę poznać Twoje pojęcie marki? bardzo proszę

Ciągle mylisz markę produktu z producentem produktu.

konto usunięte

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Nie mam własnego pojęcia marki. Polecam twórczość Doyla i Aakera.
Magdalena Buraczewska-Świątek:
Łukasz Nowakowski:
Magdalena Buraczewska-Świątek:
chodziło raczej o to, co zresztą zauważyliście - że ta sama woda (produkowana przez jedną (tę samą) firmę, z jedną marką i w ten sam sposób - przynajmniej tak myślę) w jednej butelce kosztuje 2$, w innej 35. Nazwałabym to jednym słowem - SNOBIZM

nie nie
To dwie różne marki.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 23.09.08 o godzinie 12:20


a mogę poznać Twoje pojęcie marki? bardzo proszę
Magdalena  Buraczewska-Świą tek

Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Dagmara D.:
Magdalena Buraczewska-Świątek:

inne opakowanie? czyli co - Danone w Carrefour nie jest Danone'em w Lidlu? (o ile w ogóle ta marka tam występuje)
Właśnie jest - ma inne opakowanie, wystepuje pod inną marką i snobizm nie ma nic do tego.

przepraszam, ale nie rozumiem - Danone to Danone (jedno opakowanie)- nie ma znaczenia gdzie jest sprzedawany
a użycie sieci hipermarketów, jako antyprzykładu (także dla snobizmu) nie jest trafne hmm...

A jakiś argument ?

sama napisałaś (o ile nie powinnam używać zwrotu "Pani"), że snobizm nie ma nic do tego

Snobizm = postawa objawiająca się chęcią zaimponowania innym osobom oraz wykazania swojej wiedzy na dany temat. Osoby takie często są nazywane snobami, przykładowo mogą to być części bywalcy oper, teatrów oraz spektakli, lecz jedynie w celu zamanifestowania swojej kultury, zainteresowań czy upodobań. Nierzadko osoby te nie są zorientowane w temacie bądź dziedzinie o jakiej się wypowiadają lub, w której biorą udział.

Wracając do wody mineralnej - nie-snob pije wodę w zwykłej butelce; snob - kupuje wodę w butelce zaprojektowanej przez znanego projektanta (po co? po to, by "zaszpanować") czy osoby, które robią zakupy w Carrefour są snobami? (w odróżnieniu od tych robiących zakupy w Lidl??)

konto usunięte

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

To nie jest podział snob-nie snob tylko pozycjonowanie marek producenta na wyższą i niższą półkę - więc dokładnie tak samo jak w przypadku jogurtów z Carrefour. Snob to pojęcie pejoratywne, i trochę głupio używać go w stosunku do klienta segmentu luxury/premium tylko dlatego, że stać go na droższy produkt. Równie dobrze możesz napisać, że Perrier jest dla snobów, bo też jest z wyższej półki.
Kamil Michalski

Kamil Michalski Client Service
Director, Ipsos
Polska

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdalena Buraczewska-Świątek:
Kamil Michalski:
ja bym to nazwal POZYCJONOWANIEM ;)


snobizm w odniesieniu do osób, które pijają wodę z drogich butelek :)


:) ale jak inaczej "upremiumowic" (ale brzydkie slowo ;)) tak generyczny produkt jak woda - wizerunek + unikalnosc tego, co stoi na stoliku w tym wypadku...woda perrier w plastikowej butelce podobnej do cisowianki? kto by to wtedy chcial kupic za 20 zlotych? :)
Magdalena  Buraczewska-Świą tek

Magdalena
Buraczewska-Świą
tek
poetka, pedagog,
copywriterka,
dziennikarka,
konsultant d...

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Michał S.:
To nie jest podział snob-nie snob tylko pozycjonowanie marek producenta na wyższą i niższą półkę - więc dokładnie tak samo jak w przypadku jogurtów z Carrefour. Snob to pojęcie pejoratywne, i trochę głupio używać go w stosunku do klienta segmentu luxury/premium tylko dlatego, że stać go na droższy produkt. Równie dobrze możesz napisać, że Perrier jest dla snobów, bo też jest z wyższej półki.

mam prawo nazwać takich ludzi snobami, bo za takich ich właśnie uznaję (bez względu na to jak nazywają ich (konsumentów) twórcy marek) i nie dlatego, że stać ich na coś z drogiej półki

prawda? :)
Katarzyna M.

Katarzyna M. MayLily.pl

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdalena Buraczewska-Świątek:
Michał S.:
To nie jest podział snob-nie snob tylko pozycjonowanie marek producenta na wyższą i niższą półkę - więc dokładnie tak samo jak w przypadku jogurtów z Carrefour. Snob to pojęcie pejoratywne, i trochę głupio używać go w stosunku do klienta segmentu luxury/premium tylko dlatego, że stać go na droższy produkt. Równie dobrze możesz napisać, że Perrier jest dla snobów, bo też jest z wyższej półki.

mam prawo nazwać takich ludzi snobami, bo za takich ich właśnie uznaję (bez względu na to jak nazywają ich (konsumentów) twórcy marek) i nie dlatego, że stać ich na coś z drogiej półki

prawda? :)

Oczywiście, że masz do tego prawo. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że wiele z osób zarejestrowanych na tym portalu korzysta z produktów z wyższej półki, może narazić Cię na negatywny odbiór. Poza tym czasy pozornej równości społecznej minęły.

konto usunięte

Temat: Opakowanie wyznacznikiem marki

Magdo,

polaryzacja to trend widoczny na wielu rynkach w ostatniej dekadzie,
oznacza to że konsumenci życzą sobie, aby kupowane przez nich produkty różniły się coraz bardziej - ceną i innymi atrybutami,
woda mineralna również podlega prawom rynku
- proste prawdy.
A nam, którzy tworzymy dla konsumentów i komunikujemy się z nimi pozostaje szanować ich samych i ich wybory. I nie obrażać ich, bo dzięki nim mamy gdzie pracować.
Przypuszczam, że Ty również szanujesz czytelników Twoich wierszy.

Pozdrawiam.

Następna dyskusja:

budowanie wizerunku marki l...




Wyślij zaproszenie do