Temat: Ojciec Rydzyk i marketing
W Marketing&More był kiedyś ciekawy artykuł na ten temat:
http://www.marketingandmore.pl/artykuly_single/article...
Przy całym moim braku aprobaty dla poczynań tego człowieka, nie mogę jednocześnie wyjsc z podziwu dla tego co zrobił. Z punktu widzenia marketingowego jest geniuszem. Znalazł lukę na rynku, grupę zaniedbywaną przez innych - media, państwo, producentów i marketingowców. Stworzył coś, co ciężko zamknąc w definicji marki.
Podajcie mi jakąkolwiek markę która:
- ma kilka milionów użytkowników w wieku 40-75
- użytkownicy dobrowolnie opłacają składki na utrzymanie oraz nowe inwestycje(zapewne kilkadziesiąt procent z owej grupy - znani z imienia i nazwiska)
- ma grupę kilkuset tysięcy użytkowników rozsianych po świece i zrzeszonych w kołach rodziny radia Maryja (znanych z imienia, nazwiska, adresu, spotykających się regularnie)
- oragnizuje kilka eventów w roku na które przybywa jednorazowo kilkaset tysięcy użytkowników
- ze względu na uwarunkowania prawne, odprowadza minimalne pieniądze na rzecz Państwa
- ma bardzo zły PR, a jednak grupa użytkowników się nie zmniejsza
Czy według was istnieje jakakolwiek inna marka o takich możliwościach? Mnie nic nie przychodzi na myśl.