Temat: Oferty współpracy i reklamy 2011
Wrocław, 2011
Temat: JAK WYDAĆ WŁASNEGO E-BOOKA, AUDIOBOOKA ORAZ KSIĄŻKĘ W FORMIE PAPIEROWEJ
Jak wydać książkę – własnego E-booka – krok po kroku!
1. Przyślij nam swój tekst wraz z notką o książce, którą umieścimy na ostatniej stronie okładki. Znasz adresata swojej książki, więc zaproponuj kilka słów kluczowych, które pozwolą czytelnikowi odnaleźć Twoją książkę w sieci.
2. Pamiętaj, że 1 arkusz wydawniczy = 40.000 znaków wraz ze spacjami.
3. Prawa do wydanej książki należą do Ciebie.
4. Po otrzymaniu weryfikacji tekstu, którą przygotujemy do 7 dniu, od dnia otrzymania pliku tekstowego – chodzi o teksty niezgodne ze standardami prawa polskiego – masz do wyboru dwa warianty wydania E-booka.
Wariant A – Twój tekst jest doskonały!
Twój tekst, jeśli tak uważasz, nie wymaga redakcji, korekty, składu, nie posiada błędów stylistycznych, ortograficznych i innych, a jedynie przygotowania okładki, nadania książce ISBN i przekształcenia go w plik cyfrowy wg wymagań sklepu cyfrowego handlującego E-bookami.
Ile zapłacisz?
● za przygotowanie okładki, nadanie książce ISBN i przekształcenie w profesjonalny plik cyfrowy zapłacisz – 200,00 zł, dotyczy to: E-booka w formacie A5, do 200 stron (tj. do 7MB) bez ilustracji, rysunków, schematów, za tzw. lity tekst;
● za wprowadzenie E-booka do jednego sklepu cyfrowego zapłacisz – 100,00 zł;
● za wprowadzenie do każdego kolejnego sklepu handlującego E-bookami zapłacisz za każdy nowy punkt – 100,00 zł. Dlaczego? Każdy sklep cyfrowy ma inne wymagania przygotowania E-booka do sprzedaży. Wiele z nich ma także różne marże, liczone od sprzedanego egzemplarza. Zatem wprowadzenie Twojego pliku do każdego ze sklepów wymaga dodatkowej pracy i kosztów.
Ważne. Wszystkie podane ceny są cenami netto do których należy doliczyć podatek VAT.
Ile zarobisz?
● profesjonalny sklep cyfrowy pobiera marże do 50% ceny detalicznej ze sprzedaży E-booka. Za każdy sprzedany egzemplarz – plik książki – proponujemy 25% rzeczywistej ceny sprzedaży książki. Pozostałe 25% rzeczywistej ceny ze sprzedaży E-booka będzie naszą prowizją za udzielenie naszego znaku towarowego. Część tej kwoty będziemy też mogli przeznaczyć na promocję i Ciebie, i książki, np. na innych naszych portalach pod naszą marką.
Wariant B – Twój tekst nie jest doskonały!
Przesłany tekst wymaga opracowania redakcyjnego, korekty, składu, rozbudowanej grafiki itp. Co wtedy? Koszt wydania własnego E-booka na pewno wzrośnie, ale nie musi to być suma, na którą Cię nie stać. Przyjmuje się, że na koszty wydanej książki (zarówno w formie papierowej, e-booka, a także audiobooka) składają się stałe elementy przygotowania takie, jak:
1. redakcja tekstu – cena od 150,00 zł/1 ark. wyd., ostateczna cena zależy od stopnia trudności tekstu (tekst naukowy, beletrystyka itp.);
2. skład, łamanie tekstu do właściwego formatu (A4, A5, B5 itd.) – od 100,00 zł/1 ark. wyd., ostateczna cena zależy od stopnia trudności tekstu (tekst naukowy, beletrystyka itp.);
3. korekty (pierwsza, druga) – cena od 30,00 zł/1 ark. wyd., ostateczna cena zależy od stopnia trudności tekstu (tekst naukowy, beletrystyka itp.);
4. projekt i wykonanie okładki – cena od 100,00 zł/okładka, ostateczna cena zależy od wkładu pracy grafika.
Jak z powyższego wynika, koszty te są średnie i w pewnym sensie standardowe. Autor, znając ilość arkuszy przesłanego tekstu, łatwo przeliczy ile zapłaci za: opracowanie redakcyjne, korektę, skład, przygotowanie okładki, by jego E-book, był w pełni profesjonalny. Mając jednak na uwadze stałą i długofalową współpracę Autora z Wydawnictwem Astrum, proponujemy bonusy, upusty cenowe itd. Na przykład płatność ratalną w dwóch lub trzech miesięcznych ratach. Jednak cała kwota musi być zapłacona przed skierowaniem książki do dystrybucji. Wymaga to indywidualnych rozmów z Autorem i redaktorem oddelegowanym przez wydawnictwo do współpracy.
Ile zapłacisz?
● wyliczenie przykładowe dla powieści zawierającej 200.000 znaków (200.000 : 40.000), czyli 5 ark. wyd.: redakcja – 5 x 150 zł = 750 zł; skład, łamanie – 5 x 100 zł = 500 zł; korekty x 30 zł = 150 zł; wykonanie okładki = 100 zł. Łącznie za przygotowanie powieści – 1.500,00 zł.
Ile zarobisz?
● profesjonalny sklep cyfrowy pobiera marże do 50% ceny detalicznej ze sprzedaży E-booka. Za każdy sprzedany egzemplarz – plik książki – proponujemy 25% rzeczywistej ceny sprzedaży książki. Pozostałe 25% rzeczywistej ceny ze sprzedaży E-booka będzie naszą prowizją za udzielenie naszego znaku towarowego. Część tej kwoty będziemy też mogli przeznaczyć na promocję i Ciebie, i książki, np. na innych naszych portalach pod naszą marką.
Ważne. Poniesione koszty pozwolą Ci wydać Twoją książkę także w formie papierowej. Pozwolą także żebyś zaistniał na rynku wydawniczym jako Autor.
Jak wydać książkę – własnego audiobooka – krok po kroku!
Twój tekst może ukazać się na płycie audio CD lub w formie cyfrowej książki w pliku mp3.
Wariant A – Tekst będziesz czytał sam!
Ile zapłacisz?
● zapłacisz za koszt wynajęcia studia, masteringu pliku dźwiękowego, wydrukowania masteringu płyty, przygotowania jej do formatu sklepu handlującego audiobookami. Należy liczyć się z kwotą ok. 2.000 zł. Płatność może być rozłożona na dwie miesięczne raty, jednak cała kwota musi być zapłacona przed skierowaniem audiobooka do dystrybucji. Koszy dotyczą książki o parametrach jak wyżej, czyli 200.000 znaków = 5 ark. wyd.
Wariant B – Tekst czyta lektor!
Ile zapłacisz?
● zapłacisz za lektora - różni lektorzy mają różne stawki. Otrzymasz gotową do powielania płytę master – audio CD, mp3 – z nadrukiem wg ustaleń, z logo wydawnictwa, z nadanym nr ISBN. Należy liczyć się z kwotą ok. 3.000 zł. Płatność może być rozłożona na dwie miesięczne raty, jednak cała kwota musi być zapłacona przed skierowaniem audiobooka do dystrybucji.
Jeśli zdecydujesz się na ten wariant, dodatkowo wyprodukujemy dla Ciebie 100 sztuk płyt audio CD w opakowaniu i wprowadzimy do sprzedaży w sklepach handlujących płytami.
Ważne. Zapłacisz za wprowadzenie do każdego dodatkowego sklepu handlującego audiobookami – 100 zł za każdy nowy sklep. Dlaczego? Każdy sklep cyfrowy ma inne wymagania przygotowania Twojego audiobooka do sprzedaży. Wiele z nich ma także różne marże, liczone od sprzedanego egzemplarza książki. Zatem wprowadzenie Twojego pliku do każdego ze sklepów wymaga dodatkowej pracy i kosztów. Dotyczy to obu wariantów.
Ile zarobisz?
Ze sprzedanych audiobooków wirtualnie w sklepach cyfrowych. Profesjonalny E-sklep pobiera marże do 50% ceny detalicznej sprzedaży audiobooka. Zatem za każdy sprzedany egzemplarz – audiobook książki – proponujemy 25% rzeczywistej ceny sprzedaży książki. Pozostałe 25% rzeczywistej ceny sprzedaży audiobooka będzie naszą prowizją za udzielnie naszego znaku towarowego. Część tej kwoty będziemy też mogli przeznaczyć na promocję i Ciebie, i książki np. na innych naszych portalach pod naszą marką.
Ze sprzedanych audiobooków fizycznie w sklepach na terenie całej Polski. Za audiobooka, wydanego na płycie i sprzedawanego w sieci fizycznych sklepów otrzymasz na zasadzie licencji 10% od rzeczywistej ceny sprzedaży każdego egzemplarza. Dlaczego? Koszt dystrybucji, rozwiezienia książki-płyty po całym kraju jest niezwykle wysoki.
Czy istnieje możliwość wydania Twojej książki także w formie papierowej?
Oczywiście! Dla książki w formie papierowej – do kosztów stałych podanych w punktach wyżej (redakcja, skład, korekta, przygotowanie okładki) – dochodzi koszt druku, który zależy od urody książki, nakładu, jakości papieru, sposobu i głębokości jej dystrybucji, która jest niezwykle kosztowna.
Ile zapłacisz?
Wyliczenie przykładowe dla książki-powieści – objętość ok.152 strony (ok. 5 ark. wyd.), format A5, nakład 500 egz. – cena od 8,00 zł/1 egz., dla nakładu 1.000 egz. cena od 6,00 zł/1 egz. Płatność może być rozłożona na dwie lub trzy raty, jednak cała kwota musi być zapłacona przed skierowaniem książki do druku.
Ile zarobisz?
Ze sprzedaży książki w formie papierowej wprowadzonej do sieci sprzedaży Wydawnictwa Astrum (księgarnie tradycyjne i internetowe) Autor na zasadzie licencji zawartej z Wydawcą otrzymuje 10% od ceny rzeczywistej sprzedaży każdego egzemplarza.
Przykładowe działania promocji, marketingu, reklamy książki i Autora
W celu promocji książki i Autora istnieje możliwość wykupienia domeny, założenia portalu
http://tytulksiazki.pl, gdzie znajdzie się opis książki, recenzja, zdjęcie okładki, zdjęcie Autora, krótki film z Autorem itp. oraz przekierowanie na stronę handlową Wydawnictwa Astrum. Można też włączyć inne działania promocyjne, np. działania na portalach społecznościowych, wysyłanie informacji o książce do mediów, bibliotek itp. Koszty z tym związane wymagają osobnego omówienia i umowy z Autorem.
Koszt od 1000 zł netto.
Dlaczego nie proponujemy Ci wydania własnego e-booka w 5 min?
Książka w rozumieniu prawa autorskiego, to produkt zawierający min. 48 stron oraz nadany Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki (ang. International Standard Book Number, ISBN) – niepowtarzalny 13-cyfrowy identyfikator książki. Według zaleceń standardu numer ten powinien identyfikować wydawcę, jak również specyficzny tytuł oraz edycję (wydanie).
Jeśli zatem autorze chcesz sprzedać swój plik cyfrowy bez nr ISBN i o mniejszej ilości stron niż 48 to musisz liczyć się z tym, że nie jest to książka cyfrowa, nie może być sprzedawana na platformach cyfrowych, a wydana w formie papierowej jest broszurą, katalogiem i nie może być również sprzedawana w księgarniach i sieciach sklepów tradycyjnych, handlujących książką.
Jeżeli Twój e-book nie będzie miał nr ISBN, nie będzie mógł być wprowadzony na platformy cyfrowe, może jedynie być sprzedawany w sklepach internetowych handlujących e-bookami, gdzie niestety nie będzie odpowiednio zabezpieczony, czyli będzie kopiowany, a handlowanie plikiem niezabezpieczonym, kopiowanym jest przestępstwem.
Nie ma to nic wspólnego ze sprzedażą profesjonalnych e-booków na platformach cyfrowych, których głównym zadaniem jest dbałość o przestrzeganie prawa autorskiego w tym dbałość
o własność intelektualną twórcy.
Nadając nr ISBN Wydawca, który udostępnia publicznie egzemplarze publikacji na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą obowiązany jest do nieodpłatnego przekazania uprawnionym bibliotekom liczby egzemplarzy publikacji (egzemplarze obowiązkowe), określonej w art.5 ust.1-3., zgodnie z ust. z. dn. 7.11.1996r.
Prezes Wydawnictwa Astrum
Lech Tkaczyk
tel. 71 328 61 31
astrum@astrum.wroc.pl