Temat: od pomyslu do realizacji - jak zrobic kampanie spoleczna...
Dominik "dodo" Szewior:
Ewa Pokrywa:
Chcesz to zrobić sam, czy po prostu chcesz to sprzedać?
Bo w obu przypadkach sposób postępowania będzie inny.
zastrzelilas mnie teraz.
to moze napisz pare zdan a propos opcji pierwszej i drugiej. tak czy inaczej wiedza sie przyda :)
pierwsza opcja to zrobienie ogólny plan i pójście z nim do jakiejś organizacji pozarządowej (fundacji, stowarzyszenia), która zajmuje się takimi tematami ---- i zostawienie im realizacji tego ----- może być jednak tak, że kampania będzie miała inny wygląd i może nawet przekaz, niż założyłeś
druga opcja to zrobienie wszystkiego od początku do końca samemu
- zaczynając od planu działania (do kogo chcesz dotrzeć, z jakim przekazem, jakimi metodami (radio, tv, bilbordy, plakaty, ulotki, happeningi -- a może coś mniej standardowego??), ile środków na to potrzebujesz, jak zdobyć te środki i gdzie.
Jak już to wszystko wiesz i masz hasła -- robisz graficzne opracowanie tego co chcesz przekazać i jednocześnie szukasz sponsorów.
Szkoły są dwie -- albo do sponsorów idziesz tylko ze wstępnym planem i wtedy dostosowujesz akcje do tego ile masz kasy (i ewentualnie do tego czego oni oczekują). Albo robisz projekt graficzny i jak najwięcej z tego co możesz bez kasy i z tym idziesz do sponsorów.
Jak już masz kasę i grafikę to zostaje tylko realizacja :)) co wbrew temu jak wygląda jest nie tylko technicznym zadaniem -- bo dobrze by było, by akcja to nie była tylko reklama wizualna, ale jeśli zrobisz to dobrze to zauważą to dziennikarze i będziesz miał dodatkowo PR. Oczywiście to też lepiej nie zostawiać przypadkowi, tylko zrobić coś w tym kierunku.
Jeśli masz za mało wiedzy lub możliwości, a masz wystarczająco kasy, możesz się wspomóc agencją kreatywną, która za odpowiednią opłatą część rzeczy załatwi za Ciebie.
Powodzenia