Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Obraź pracownika w reklamie

Po rekrutacyjnej reklamie Biedronki do pewnych przemyśleń zmusiła mnie tym razem kampania — Wytwórnia Tymbark prezentuje. Jak pamiętamy, w różnych teatralnych odsłonach aktorzy — bez wątpienia stylizowani na pracowników firmy — ujawniają nam tajniki produkcji wyśmienitych napojów.

Pomijam już fakt, że dobór fizjonomii występujących „para-naturszczyków”, ma zapewne już na wstępie wzbudzać rechot widza — tzn. tchnąć poczuciem humoru — to wydaje mi się, że i same ich zachowania jakby z lekka deprecjonują obraz pracowników zaangażowanych emocjonalnie w promocję swojej firmy.

A to muszą ujawnić rozpustną przeszłość swoich rodziców, dziadków, pradziadków. A to autystycznie — tzn. artystycznie — kryształowo zadźwięczeć. Aż wreszcie dać sobie wsadzić wiadro na głowę, będąc wcześniej „orzeźwionym” litrami wody.


Obrazek


Niby śmieszne, ale jakoś chyba nie tak do końca, zważając na kontekst kontrowersji związanych ze sprawami pracowniczymi w Maspexie*.

Jak się Państwu podoba „robienie w naturze” pracowników?

A~

PS I żeby nie było — JESTEM targetem! :)))

--
* MaspexAleksander Bąk edytował(a) ten post dnia 12.05.08 o godzinie 12:49
Elżbieta U.

Elżbieta U. szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama

Temat: Obraź pracownika w reklamie

beznadziejne reklamy, prostackie, głupie....
zarówno autorzy reklamy jak i Tymbark powinni sobie wylać kilka wiader krystalicznej wody na głowy na otrzeźwienie, bowiem ta kampania sięgnęła dna, a może nawet zakopała się w mule :)

konto usunięte

Temat: Obraź pracownika w reklamie

"Robienie w naturze" kojarzy mi się z załatwianiem swoich potrzeb fizjologicznych pod krzaczkiem...
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Obraź pracownika w reklamie

Jest to ohydne i żenujące.

Miało być pewnie cool a wyszła jakaś żenada. Dla mnie to połączenie 'ekologicznego' klimatu reklam Milki z reklamami Plusa (tzn. na to chyba liczyli twórcy).

Co gorsza ma to się nijak do dotychczasowego wizerunku marki Tymbark. Ale niech się nie martwią, zepsuć wizerunek jest bardzo łatwo, więc za chwilę będzie całkiem spójnie ;)

konto usunięte

Temat: Obraź pracownika w reklamie

chyba z wrażenia przestanę pić swój ulubiony jabłko-mięta

i tak już od dawna jest 0.25l, a było 0.33l
Marta G.

Marta G. Category, Shopper,
Insight... Magic ;)

Temat: Obraź pracownika w reklamie

Aż miło poczytać Wasze opinie! Myślałam, że tylko ja 'czegoś tu nie rozumiem';) ...kiedy zobaczyłam te reklamy w firmie (przed emisją w mediach) - spotkały się z moim komentarzem na dość podobnym poziomie - z próbą zrozumienia i wyłapania targetu etc (nie będę się powtarzać, wystarczająco dużo napisaliście). Uf! Może ktoś z zewnętrznego świata im powinien przemówić do rozumu?
Przecież to TEN Świat buduje w bardzo duzym stopniu 'świadomość marki' i szeptanym/szemranym marketingiem ją wzmacnia lub osłabia;) A wtedy, kiedy trzeba - nikt nie szanuje Naszej opinii, bo ICH MARKETING jest dumny z reklamy;>

Czy jestem targetem - częściowo tak, acz w zależności od smaku soku (wyłacznie soku!:) bywam wierna różnym markom (takie tam: słodkość, kwaskowatość, słodziki, mniej słodzików, więcej soku niż wody, mniej sztucznego konserwantu jakim jest wit.C itp zboczenia;)

Żeby nie było - uważam, że zabawny i bardzo dobry spot w wykonaniu (pewnie tej samej Agencji) Maspexu w TV to reklama edukacyjna dla dzieci - KUBUŚ. Widzieliście? Może potem poszukam na YouTube. Bardzo przyjemna reklama.
No i dużo ciekawsze będą (może już są?) 'kapsle' od tych Mirka m.in. 0,25l miksów (napojów). Nieco zabawniejsze i 'lżejsze';-)
Marcin Kopczyński

Marcin Kopczyński Po prostu szczęśliwy
człowiek :)

Temat: Obraź pracownika w reklamie

reklama jakaś taka... spodziewałem sie czegoś lepszego.

Ale bardziej od tej reklamy zaciekawił mnie temat wątku ;)
Te Ź to specjalnie? :>
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Obraź pracownika w reklamie

ź zapewne specjalnie bo autor posta postrzega reklamę jako obrazę dla pracownika...

a ja oglądając reklamę miałem dobre odczucia bo nie zważałem, że to pracownicy (którzy mają zabawne podejście do swojej pracy) tylko do tego, że firma nie wywyższa się, chce to pokazać w specyficzny sposób... czasem nie warto być najlepszym... czasem wystarczy być podręcznym jeśli nie ma kubła wody...

ale może jestem inny bo ci sami ludzie bdb wypowiadali się odnośnie reklamy playa i blondynki do mnie nie przemawia ta zabawa słowna

natomiast podsumowujecie jedynie tą reklamę tymbarku i od razu mówicie o zmarnowaniu pracy odnośnie budowania marki... hm czy ja czegoś nie rozumiem??

a po co ta druga reklama z kapslami?? czy to nie jest kwintesencja tymbarka?? po co kiedyś się kupowało tymbark?? ja nie tylko dla smaku... ale również dla tych porad na kapslach (wiem wiem to jak z horoskopami), ale dawały frajdę
Marta G.

Marta G. Category, Shopper,
Insight... Magic ;)

Temat: Obraź pracownika w reklamie

Hmm, żeby nie wiem jak zabawne były opisy na kapslach, to w zyciu nie kupiłbys drugi raz tych miksów/napojów - gdyby Ci nie smakowały! Ile miałeś lat, jak je kupowałeś 'dla kapsli'? ;>
To tak, jakby twierdzić, że ludzie będą kupowali jakis np. 'zwyczajny proszek' tylko dlatego, że ma ciekawe porady jak się pozbyć plam... ale sam pierze kiepsko i do tego średnio pachnie? ;>

ad. reklam kaspli - to chyba ich jeszcze nie emitują (tych, o ktorych wspomnialam). Ale ona są dużo 'zabawniejsze'/z polotem. Ale to jak zwykle - rzecz gustu.
Osobiście - nie lubię jak się z ludzi robi pół-prymitywów, po to by 'rozbawić motłoch' (bez urazy!) ... po prostu nie bawi mnie to, że na każdym kroku i bez tych reklam trzeba walczyć z tymi, co to mówią 'Ja rozumie' (zamiast: rozumiem) itp! ;> nie twierdzę jednak, że do każdego musi trafiac wyłącznie inteligentna czy nawet abstrakcyjna reklama... to by było bez sensu - gdyby świat sie tylko z takich składał (chyba). Po prostu się tu WYPOWIADAMY? :)
Klaudia Wojciechowska

Klaudia Wojciechowska dziennikarstwo to
pasja

Temat: Obraź pracownika w reklamie

Ale soków o podobnych smakach sa całe półki i rzeczywiście moja reka tez czasem chwyta TYMBARK tylko dlatego, ze jak otworzę kapsel, to na pewno się uśmiechnę.
A im głupszy tekścik, tym lepiej
W końcu tak niewiele jest w zyciu rzeczy zwyczajnie radosnych
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Obraź pracownika w reklamie

I znów — żeby nie było — rozumiem dobre zamiary żartownisiów kreatywnych. Jednak jeśli „łykam” koncept teatrzyku w naturze to w jego wersji kapselkowej. Mój syn już powtarza — Mów mi… kwiatuszku.

Obaj jesteśmy hard userami napoju Wiśnia i jabłko — z racji tego, że nie ma już Jasnego winogrona ani Jabłka i czerwonych winogron — szkoda.

:)


Obrazek


:)

A~
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Obraź pracownika w reklamie

KOlejny przykład działania "Hej, ludzie, zróbmy se reklame"
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Obraź pracownika w reklamie

Dagmara D.:
KOlejny przykład działania "Hej, ludzie, zróbmy se reklame"
No i se zrobili Dag :) a że marnie, to pryszcz :)

Dominiku
natomiast podsumowujecie jedynie tą reklamę tymbarku i od razu
mówicie o zmarnowaniu pracy odnośnie budowania marki...
hm czy ja czegoś nie rozumiem??
Chiba tak :) dobrą markę/opinię buduje się mozolnie i długo, traci się błyskawicznie.
Przemysław P.

Przemysław P. Kierownik
Projektów/Kierownik
Utrzymania

Temat: Obraź pracownika w reklamie

Klaudia Wojciechowska:
Ale soków o podobnych smakach sa całe półki i rzeczywiście moja reka tez czasem chwyta TYMBARK tylko dlatego, ze jak otworzę kapsel, to na pewno się uśmiechnę.
A im głupszy tekścik, tym lepiej
W końcu tak niewiele jest w zyciu rzeczy zwyczajnie radosnych


Reklama nie jest faktycznie porywająca, ale smak jabłko/mięta jest wyjątkowy. A poza tym to jeden ze smaków jakie znam z dzieciństwa gdzie nie było jeszcze takich kolorowych reklam a sok był, jest i mam nadzieję że będzie tak samo dobry :)

A prywatnie czekam na reklamy w których cisza wydobywająca się z odbiornika telewizyjnego będzie skupiała uwagę wszystkich. Ciszszszaaa :)

konto usunięte

Temat: Obraź pracownika w reklamie

A mi sie podoba :) Moze nie jest to wysublimowany humor, ale atmosfera spotu pozytywna. No i przynajmniej wyroznia sie sposrod wszystkich innych spotow z rozesmianymi rodzinami biegnacymi po zielonych wzgorzach i spiewajacymi piosenki o ulubionym soku ;)
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Obraź pracownika w reklamie

oj ja bardzo rozumiem sprawę szybkości utraty marki i świadomości jej ale....

tak jak pisałem wcześniej wiele z tych osób, które tu pisze zachwyca się " do czech to ja mam za darmo" no przepraszam bardzo ale większego wskazania na idiotyzm użytkowników nie widziałem...

a tymbark jedynie pokazuje swoich pracowników, ale to nie był cel reklamy!!! a jeśli nawet to pokazuje ich jako zwykłych ludzi, przecież tam nie pracują mgr inż.

Każda marka próbuje pokazać, że jest najlepsza pierwsza i w ogóle... tymbark w zabawny sposób pokazał, że może być coś lepszego, ale ejst i on...

i dla mnie nie ważne, że może teraz ta reklama nie wypaliła, naprawili się przypomnieniem o kapselkach... o kapselkach, których nikt z nas nie zapomni

i moja droga bywa ciągle, że idę z dziewczyną i kupie tymbarka (tak również po ten smak, których wiele, ale jest coś więcej) te teksty na kapslach, które zawsze w dziwny sposób pasują do sytuacji (jak pisałem wcześniej typowy horoskop, zawsze niedopowiedziane do końca elementy, które zawsze mają rację bytu), ale to bawi i cieszy, tym zbudowali markę i chwała im za to bo tymbark dla mnie zostanie tymbarkiem...

zrozumcie jeśli o tej reklamie piszecie, że jest be bo pokazuje pracowników w złym świetle to jaka jest reklama playa?? uderzająca wręcz w użytkowników, czy to nie jest zabójstwo, a chwalicie ją pod niebiosa.... no wybaczcie
Marta G.

Marta G. Category, Shopper,
Insight... Magic ;)

Temat: Obraź pracownika w reklamie

Dominik Myślak:
zrozumcie jeśli o tej reklamie piszecie, że jest be bo pokazuje
pracowników w złym świetle to jaka jest reklama playa?? uderzająca wręcz w użytkowników, czy to nie jest zabójstwo, a
chwalicie ją pod niebiosa.... no wybaczcie

Ad. Play'a - jest osobny wątek. Czytałam i nie zamierzam się wypowiadać. Bo choć sama reklama zrobiona jest może i nieźle (nie potrafie się przyczepić do wykonania i gry aktorów), to po prostu (nie będę się powtarzać) - poraża mnie sam fakt, że niestety ma odbiorców, dla których ten poziom intelektu 'blachary' z reklamy jest 'zabawny' i mozna go 'sprzedawać' innym jej kopiom... :| Nie kumam... sami zabijamy inteligencję - prowokując epidemicznie rozprzestrzeniający się analfabetyzm ;>

Więc bardzo Cię proszę - nie uogólniaj, że niby 'wszyscy tu się wypowiadający' z kolei reklamą Play'a się 'zachwycają';-)
Pozdrawiam;)
Dorian P.

Dorian P. PR & marketing
sportowy

Temat: Obraź pracownika w reklamie

Olga Rutkowska:
"Robienie w naturze" kojarzy mi się z załatwianiem swoich potrzeb fizjologicznych pod krzaczkiem...

Dokładnie tak! :-)))

konto usunięte

Temat: Obraź pracownika w reklamie

Co do tematu. Od blisko ponad roku, a może dłużej MPK Poznań promuje pracowników z ich hobby na swoich miejscach reklamowych na przystankach autobusowych i tramwajowych.
Budowanie przyjaznego wizerunku firmy, że Ci ludzie którzy świadczą nam usługi sa naprawdę ok to dla mnie tylko uświadomienie, że Ci ludzie są dla nas i są jednymi z nas.
To kierowanie reklam do przeciętnych ludzi, począwszy od małych dzieci do osób w starszym wieku.
a co do Tymbarka, to ukazanie, że to ludzie produkuja fajny soczek z wodą, a tym pracownkiem może byc każdy z nas.
Dominik Myślak

Dominik Myślak Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...

Temat: Obraź pracownika w reklamie

Marta R.:
Dominik Myślak:
zrozumcie jeśli o tej reklamie piszecie, że jest be bo pokazuje
pracowników w złym świetle to jaka jest reklama playa?? uderzająca wręcz w użytkowników, czy to nie jest zabójstwo, a
chwalicie ją pod niebiosa.... no wybaczcie

Ad. Play'a - jest osobny wątek. Czytałam i nie zamierzam się wypowiadać. Bo choć sama reklama zrobiona jest może i nieźle (nie potrafie się przyczepić do wykonania i gry aktorów), to po prostu (nie będę się powtarzać) - poraża mnie sam fakt, że niestety ma odbiorców, dla których ten poziom intelektu 'blachary' z reklamy jest 'zabawny' i mozna go 'sprzedawać' innym jej kopiom... :| Nie kumam... sami zabijamy inteligencję - prowokując epidemicznie rozprzestrzeniający się analfabetyzm ;>

Więc bardzo Cię proszę - nie uogólniaj, że niby 'wszyscy tu się wypowiadający' z kolei reklamą Play'a się 'zachwycają';-)
Pozdrawiam;)

chyba nie napisałem, że każdy, tylko że większość:) ale to już ma mniejsze znaczenie:) tam też wyraziłem swoje ale:)

Następna dyskusja:

Szukam Pracownika do Agencj...




Wyślij zaproszenie do