Katarzyna J.

Katarzyna J. Redaktor,
copywriter,
wirtualna asystentka

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

http://www.youtube.com/watch?v=1quiKLMy0ng

Znalezione dziś w sieci. Czy sądzicie, że połączenie Rysia z Klanu z prostym, obrazowym :) przekazem będzie bardziej skuteczne niż "tradycyjne" społecznościówki?

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Na serwisach społecznościowych już widać świetne efekty tej kampanii.

konto usunięte

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Nooo... dobre, dobre :) Podoba mi się, bo już osobiście spowszedniały mi smutne mordy psiaków ze schroniska, którymi twórcy podobnych kampanii epatują na każdym kroku.
Katarzyna J.

Katarzyna J. Redaktor,
copywriter,
wirtualna asystentka

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Jednak moim zdaniem na uwagę zasługuje sam sposób przekazu. Wulgarny język, wykorzystanie codziennego sloganu i zaangażowanie znanych osób w sposób nieco pastiszowy przedstawiają naprawdę istotny problem. Oczywiście powyższy sposób nie nadaje się do każdego tematu, jednak prezentuje ciekawy sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Czy Waszym zdaniem będzie to jednokrotny "wybryk" czy agencje zaczną sięgać po podobne pomysły???
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Koncept bardzo dobry, ale scenariusz siada w połowie.
Jak to w Polszcze, panie, jak to w Polszcze bywa.
Jakby spuścili psa ze smyczy i uciekł do lasu.
Dlatego przekaz nie jest do końca wyszlifowany, dlatego pewnie nie do wszystkich to pięknie dotrze.
Początek jakby granat wypadł z dziurawej kieszeni, przez nogawkę, a potem niewybuch.
Sorry, ale "troszku" niedopracowane.

Myślę że jak chce się bombę odpalać, to trzeba ją mocno dopracować.
A poza tym wszyscy zdrowi i dużo klną.
Katarzyna J.

Katarzyna J. Redaktor,
copywriter,
wirtualna asystentka

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Patryk Rykała:
W sumie masz trochę racji. Szokuje na początku, później w sumie przechodzi dość gładko. Czy zostanie hitem internetu? Na razie 301 wyświetleń na YT nie powala. Jednak zawsze jakiś sposób na zainteresowanie tematem.

konto usunięte

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Co by nie mówić to i tak deklasuje te koncepty jakie widziałem do tej pory. A że można by lepiej dopracować? Napiszę tak- zawsze można zrobić lepiej- nie ma takiej kampanii, której nie dałoby się poprawić w zależności od subiektywnego gustu oceniającego.
Katarzyna J.

Katarzyna J. Redaktor,
copywriter,
wirtualna asystentka

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Maciej B.:
Deklasuje? Masz na myśli sam koncept oczywiście? Bo co do szokowania to inne kampanie społeczne również szokują. Może nie wszystkich, ale takie jest główne założenie kampanii społecznościowych: zszokować i dać do myślenia. W przypadku "Rysia z Klanu" dodane jest nieco humoru. Jednak szokować szokuje. Czy daje do myślenia?
Dominika J.

Dominika J. Marketing
Internetowy

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Jak dla mnie filmik jest za długi, choć koncepcja zacna i bardzo fajna. Czy zostanie hitem Internetu? Na razie chyba jest oglądany głównie przez ludzi z branży. Niezbyt szybko licznik wyświetleń idzie w górę, jednak YT rządzi się swoimi prawami i być może za kilka dni sytuacja się zmieni.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Za długi , więc staje się nudny. Forma przekazu - cóż, nie jestem pruderyjna, ale "cham ze Śląska" ..hmm...Mam bardzo mieszane uczucia. Myślę, że tylko szczytny cel tłumaczy (moim zdaniem) nieco zbyt daleko przesuniętą granicę tzw. dobrego smaku.
Katarzyna J.

Katarzyna J. Redaktor,
copywriter,
wirtualna asystentka

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Dagmara D.:
Myślę, że tylko szczytny cel tłumaczy (moim
zdaniem) nieco zbyt daleko przesuniętą granicę tzw. dobrego smaku.

Właśnie - dobry smak. Wulgaryzmy i niewyrafinowane żarty (choćby nt. narządów płciowych psa) trochę uderzają. Tym bardziej, że słowa nie są dobrane z wyczuciem. A co z młodymi odbiorcami spotu? Oni też do niego z pewnością dotrą. Sądzę, że z czasem znajdzie się sporo przeciwników.

Poza tym sam screen spotu kojarzy mi się ze... spotami sieci Plus. Nie wiem jaka agencja stoi za tym spotem, ale skojarzenie samo mi się nasuwa.

konto usunięte

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Katarzyna Kulik:
Maciej B.:
Deklasuje? Masz na myśli sam koncept oczywiście? Bo co do szokowania to inne kampanie społeczne również szokują. Może nie wszystkich, ale takie jest główne założenie kampanii społecznościowych: zszokować i dać do myślenia. W przypadku "Rysia z Klanu" dodane jest nieco humoru. Jednak szokować szokuje. Czy daje do myślenia?

Koncept deklasuje inne kampanie o tematyce pro-animals, które widziałem. Tylko tyle i aż tyle. Szokujący nie jest moim zdaniem, ale zwraca uwagę właśnie humorem. Tak naprawdę nie mając wyciągniętych value propositions, na których bazuje ta kreacja, ciężko jest wyrokować na temat jej zayebistości (bądź jej braku). Tylko nasza indywidualna, subiektywna ocena.Maciej B. edytował(a) ten post dnia 10.12.12 o godzinie 17:29

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Swoim amatorskim okiem - świetne ;-) Proste słowa trafiają do ludzi ;-)
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Pomysł fajny. Wręcz nowatorski. Nagroda pewnie będzie. Ale... Kto jest w sumie targetem kampanii?
Nas spot nuży bo de facto nie znęcamy się nad zwierzakami. Ci którzy to zazwyczaj robią, jak bohaterowie używają prostego języka, będą się śmiali bo przecież psami nazywają policję, więc in plus.
Czy podziała na ich inteligencję emocjonalną? Nie wiadomo.

Martwi mnie kanał dotarcia, bo umówmy się, target sam nie szuka kampanii społecznych po necie. Nie siedzi na MediaRun, Wirtualnych Mediach i innych. Więc, żeby naprawdę dotrzeć do tych co biją zwierzaki, kampania powinna lecieć w TVP i Polsacie od 17:00 do 21:00 w każdym bloku.

Ja chyba zaczekam z zachwytem na jakieś statystyki, ile zwierzaków mniej oberwało po tej kampanii, ile dostało budy a ilu nie przywiązano do drzewa.

[edit] literówkiAlbert W. edytował(a) ten post dnia 10.12.12 o godzinie 22:29
Ewa A.

Ewa A. art director, V&P

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Albert W.:
Pomysł fajny. Wręcz nowatorski. Nagroda pewnie będzie. Ale... Kto jest w sumie targetem kampanii?
Nas spot nuży bo de facto nie znęcamy się nad zwierzakami.
Jestes tego pewien ze nikt z GL tego nie robi???
Ci którzy to zazwyczaj robią, jak bohaterowie używają prostego języka,
calkiem niedawno jedna z poznanskich fundacji zabrala od renomowanego lekarza zaglodzona suke owczarka niemieckiego. Pies, szkilelet ledwo co zostal uratowany. Lekarz smial sie w nos policji. Nie sadze ze zostanie ukarany bo dla wiekszosci sedziow to mala szkodliwosc spoleczna a bydlak ma znajomosci w prokuraturze.
I faktycznie, znał łacine

nazywają policję, więc in plus.
Czy podziała na ich inteligencję emocjonalną? Nie wiadomo.

Martwi mnie kanał dotarcia, bo umówmy się, target sam nie szuka kampanii społecznych po necie. Nie siedzi na MediaRun, Wirtualnych Mediach i innych. Więc, żeby naprawdę dotrzeć do tych co biją zwierzaki, kampania powinna lecieć w TVP i Polsacie od 17:00 do 21:00 w każdym bloku.

Ja chyba zaczekam z zachwytem na jakieś statystyki,
a ja z zachwytem przyjme wiadomosc ze wplaciles pare groszy. Ta fundacja robi naprawde dobra robote i warto jej (zwierzakom) pomoc
Wlasnie widze ze tylko do 23-ciej na prosbe Ryska,wplacono na konto fundacji prawie 20 000 zl BRAWO
zwierzaków mniej oberwało po tej kampanii, ile dostało budy a ilu nie przywiązano do drzewa.
Spot caly przetacza sie przez FB. Udostepniaja osoby prywatne i fundacje.
I zdziwilbys sie ile osob siedzacych w necie, na mediaRun czy skórzanych dyrektorskich fotelach napierdala swoje zwierzeta kablem

[edit] literówkiEwa A. edytował(a) ten post dnia 10.12.12 o godzinie 23:30
Katarzyna J.

Katarzyna J. Redaktor,
copywriter,
wirtualna asystentka

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Obecnie ponad 151 tys. wyświetleń na YT.

Edit: a sama dyskusja dotyczy marketingowego wymiaru spotu, a nie tego czy ktoś poparł finansowo akcję czy nie.

Mnie osobiście hasło "Kampanie społeczne to zawsze niezłe g..." mocno zniechęca do tego spotu. Katarzyna Kulik edytował(a) ten post dnia 10.12.12 o godzinie 23:41
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Ewa A.:

Ewa, ale jesteś w stanie jednoznacznie określić target spotu?
Przykład z lekarzem jest straszny, ale czy według Ciebie ten spot nakłoniłby jego czy innych przytoczonych przez Ciebie dyrektorów do zmiany podejścia do zwierząt? Obrazem, nawet najlepszym nie nakłonisz nikogo do empatii. tak się po prostu nie da.
Cieszy mnie to, że zebrali tyle kasy i wierzę, że dzięki niej coś się zmieni. Ale moje pytanie jest takie, czy celem kampanii jest zmiana nastawienia tych "złych" ludzi, czy zebranie pieniędzy na zwierzaki, które przez nich ucierpiały? Bo jeżeli to drugie, to w pierwszym przypadku niewiele się zmieni.

Ale mimo wszystko cieszę się, że kampania jest widoczna.

A to czy wpłacę parę groszy im czy innym pozostaw mi i moim wyborom. :)
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Katarzyna Kulik:
Mnie osobiście hasło "Kampanie społeczne to zawsze niezłe g..." mocno zniechęca do tego spotu.

Też jestem tego zdania. Nie każda fundacja dysponuje takim budżetem promocyjnym, bądź zaprzyjaźnioną agencją, która chętnie przy tej okazji się podpromuje. :)
Ewa A.

Ewa A. art director, V&P

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Katarzyna Kulik:
Obecnie ponad 151 tys. wyświetleń na YT.

Edit: a sama dyskusja dotyczy marketingowego wymiaru spotu, a nie tego czy ktoś poparł finansowo akcję czy nie.

Mnie osobiście hasło "Kampanie społeczne to zawsze niezłe g..." mocno zniechęca do tego spotu.
odbiorcow tego spotu (osob ktore pomoga, obejza) niewiele obchodza rozmowy o targecie i budzecie i tego typu problemy. Widza ze jest INACZEJ, slychac polską KURWE czy glupiego "psa" w bagazniku a i trzeba pomyslec. Zdecydowanie wole taki przekaz niz swiateczno plastikowe pitustitu z stylu kup misia bo placze Krysia.Ewa A. edytował(a) ten post dnia 10.12.12 o godzinie 23:54
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Nowy wymiar kampanii społecznościowej?

Ewa A.:
Katarzyna Kulik:
Obecnie ponad 151 tys. wyświetleń na YT.

Edit: a sama dyskusja dotyczy marketingowego wymiaru spotu, a nie tego czy ktoś poparł finansowo akcję czy nie.

Mnie osobiście hasło "Kampanie społeczne to zawsze niezłe g..." mocno zniechęca do tego spotu.
odbiorcow tego spotu (osob ktore pomoga, obejza) niewiele obchodza rozmowy o targecie i budzecie i tego typu problemy. Widza ze jest INACZEJ, slychac polską KURWE czy glupiego "psa" w bagazniku a i trzeba pomyslec. Zdecydowanie wole taki przekaz niz swiateczno plastikowe pitustitu z stylu kup misia bo placze
Krysia.

Ewa, gratuluję Ci empatii... Jak chcesz, mogę Cię zabrać na tour po szpitalach, do płaczącej Krysi która ma białaczkę, przepuklinę rdzeniową, czy inny zanik mięśni. Powiedz jej wtedy, że wolisz dać na psa, bo w spocie rzucają kurwami a ona tylko płacze.

[edit] Jeszcze raz zadam Ci pytanie, kto jest według Ciebie odbiorcą spotu? Ci którzy biją czy ci którzy mają dać kasę?Albert W. edytował(a) ten post dnia 11.12.12 o godzinie 00:07

Następna dyskusja:

Andrzej Grabowski w kampani...




Wyślij zaproszenie do