konto usunięte

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Piotr Jakubowski:
(...)
Warto rozróżnić kwestię znajomości mechanizmów reklamowych
od poddawania się wpływowi tych mechanizmów.
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Oczywiście, ale znajomość mechanizmów wcale nie stanowi jakiegoś bezwzględnego zabezpieczenia przed wpływem komunikacji. Znam wiele mechanizmów i bardzo często sam im ulegam. Nie mam problemu, żeby się do tego przyznać.
Z resztą badania neuromarketingowe dość jednoznacznie udowadniają, że jest jeszcze podświadoma sfera, na którą oddziaływuje reklama i której w ogóle nie kontrolujemy.

Ktoś kto utrzymuje, że reklama nie ma żadnego wpływu na jego decyzje zakupowe musi bardzo naiwny.

Krzysztof B.:
Piotr Jakubowski:
(...)
Warto rozróżnić kwestię znajomości mechanizmów reklamowych
od poddawania się wpływowi tych mechanizmów.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

nawiązując do powyższego (nie do tematu ;) wyobraźmy sobie przykładową zawartość szafki w łazience i produkty firm, które nigdy nie stosowały reklamy (i/lub innych narzędzi reklamowych)
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Hmmm, całą zawartość szafki czy jakiś pojedynczy produkt?

Bo pojedynczy produkt może się zawsze trafić. Jest wiele kategorii, które sporadycznie się reklamują. Ja np. nie wiem jakiej marki jest gąbka czy pumeks, którego używam - wiem natomiast gdzie je kupiłem i jak wyglądają, co pozwala mi ponowić zakup.

Są jednak produkty, gdzie raczej wątpie byś znalazł przedstawiciela nie stosującego komunikacji marketingowej.
Jaki znasz proszek do prania, który nigdy nie był reklamowany? Może znajdzie się jakiś proszek "private label" wyprodukowany dla Rossmanna czy Tesco, ale to też są marki, które coś sobą komunikują. Nie mówimy tu przecież jedynie o reklamie TV - nawet wygląd opakowania czy materiały POS w sklepie są częścią komunikacji i nie wyobrażam sobie, by ktoś mógł być odporny na tak szeroko rozumianą "komunikację" marek.

Dariusz Dąbrowski:
nawiązując do powyższego (nie do tematu ;) wyobraźmy sobie przykładową zawartość szafki w łazience i produkty firm, które nigdy nie stosowały reklamy (i/lub innych narzędzi reklamowych)
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Refleksja osobista. Analizując swój wyłącznie przypadek, teoretycznie powinienem być uodporniony na marki. I generlanie tak jest... do momentu, gdy nie wiem co kupić - np. jakby żona mi powiedziała - idź kup jakiś proszek do prania, to kupiłbym taki, którego reklama zapadła mi w pamięć (hmmmm.... czyli żaden, ale to już inna sprawa). Oczywiste, że niektóre produkty się kupuje bo się je zna. A pumeks od pumeksu niewiele się różni. Ale w przypadku bardziej skomplikowanych zakupów to już nie jest takie proste.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

wyobraźmy sobie produkt kupiony gdzieś w Japonii podczas I podróży tamże
nie chcesz kupować znanych marek, bo nie ulegasz reklamie

ktoś tamtejszy nam go polecił (pośredni wpływ reklamy, PR itp.)
etykieta wzbudza zaufanie ...
inne ...
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Ale do czego zmierzasz? Przecież nikt nie będzie kupował mydła, szamponu czy proszku do prania w Japonii.
Nadbagaż w liniach lotniczych słono kosztuje ;-)

W każdym razie jest to ten poziom "gdybania", który chyba jest mało przydatny w rozważaniu mechanizmów zakupowych.

Dariusz Dąbrowski:
wyobraźmy sobie produkt kupiony gdzieś w Japonii podczas I podróży tamże
nie chcesz kupować znanych marek, bo nie ulegasz reklamie

ktoś tamtejszy nam go polecił (pośredni wpływ reklamy, PR itp.)
etykieta wzbudza zaufanie ...
inne ...

konto usunięte

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Piotr Jakubowski:
W każdym razie jest to ten poziom "gdybania", który chyba jest mało przydatny w rozważaniu mechanizmów zakupowych.
Myślę że jest to dokładnie taki sam poziom gdybania jak ten:
"Ktoś kto utrzymuje, że reklama nie ma żadnego wpływu na jego decyzje zakupowe musi bardzo naiwny."
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

chodziło o szansę obcowania z produktami, których nie znamy z reklamy (w tym przypadku miałaby na nas nie oddziaływać)
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Pewnie można stworzyć jakieś sztuczne (tymczasowe) warunki, w których reklama nie ma wpływu, ale czy rozmawiamy tu o generalnych zasadach czy szukamy jakichś odizolowanych wyjątków?

Dariusz Dąbrowski:
chodziło o szansę obcowania z produktami, których nie znamy z reklamy (w tym przypadku miałaby na nas nie oddziaływać)
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Czyżbyś uważał się za nadczłowieka uodpornionego na komunikację reklamową?

Krzysztof B.:
Piotr Jakubowski:
W każdym razie jest to ten poziom "gdybania", który chyba jest mało przydatny w rozważaniu mechanizmów zakupowych.
Myślę że jest to dokładnie taki sam poziom gdybania jak ten:
"Ktoś kto utrzymuje, że reklama nie ma żadnego wpływu na jego decyzje zakupowe musi bardzo naiwny."
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

powstała dyskusja o odporności na reklamę - np. przekorny bojkot reklamy to także reakcja (i nie można mówić o odporności)

reklama podobna do BPH - Bank BPS z Wikingiem i innymi "złymi"

konto usunięte

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Piotr, wcześniej pisałeś, że mnie próbowali na Huberta wystylizować??? :)) Masz rację, o to im właśnie chodziło. Podobnie było z pozostałymi osobami grającymi w tej produkcji, żeby obsadzić osobami kojarzonymi z reklamami konkurencji.....
Nie widziałem jej jeszcze, więc jak gdzies się pojawi to podeślijcie linka.....
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Pierwsze wrażenie - Hubert, potem już nie ;)

Krawatem zagrali :)
Sławomir M.:
Piotr, wcześniej pisałeś, że mnie próbowali na Huberta wystylizować??? :)) Masz rację, o to im właśnie chodziło. Podobnie było z pozostałymi osobami grającymi w tej produkcji, żeby obsadzić osobami kojarzonymi z reklamami konkurencji.....
Nie widziałem jej jeszcze, więc jak gdzies się pojawi to podeślijcie linka.....
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Dokładnie - takie stanowcze wypowiedzi w stylu "na mnie reklama nie ma wpływu" odczytuje jako dowód na to, że właśnie ma wpływ ;-)

Zastanawiające jest z resztą czemu niektórzy tak strasznie chcą pozować na takich "odpornych" i niezależnych. Może to jakieś kompleksy.

A co do reklamy SKOK-ów, to trochę rozbawiła mnie nawet ich kampania. SKOKi, które nie są bankami i nie podlegają takiej kontroli, jak banki mówią, że są lepsze i bezpieczniejsze, bo polskie. To trochę tak, jakby wyrób "czekoladopodobny" mówił, że jest lepszy od czekolady ;-)

Dariusz Dąbrowski:
powstała dyskusja o odporności na reklamę - np. przekorny bojkot reklamy to także reakcja (i nie można mówić o odporności)

reklama podobna do BPH - Bank BPS z Wikingiem i innymi "złymi"
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

To Ty grałeś tą postać a'la Hubert w spocie BPH??

Sławomir M.:
Piotr, wcześniej pisałeś, że mnie próbowali na Huberta wystylizować??? :)) Masz rację, o to im właśnie chodziło. Podobnie było z pozostałymi osobami grającymi w tej produkcji, żeby obsadzić osobami kojarzonymi z reklamami konkurencji.....
Nie widziałem jej jeszcze, więc jak gdzies się pojawi to podeślijcie linka.....

konto usunięte

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Tak, to ja :))

konto usunięte

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Piotr Jakubowski:
Dokładnie - takie stanowcze wypowiedzi w stylu "na mnie reklama nie ma wpływu" odczytuje jako dowód na to, że właśnie ma wpływ ;-)
Potrafisz to udowodnić czy taka teza pasuje po prostu do Twoich wywodów?
Samo stwierdzenie "to jest dowód" nijak dowodem nie jest.
Zastanawiające jest z resztą czemu niektórzy tak strasznie chcą pozować na takich "odpornych" i niezależnych. Może to jakieś kompleksy.
A może to nie jest kwestia pozy, tylko po prostu nie dostrzegasz różnorodności ludzi wokół? I tego, że jedni mogą być podobni do Ciebie a inni WCALE.

Generalnie zalecałbym Ci nieco więcej WSTRZEMIĘŹLIWOŚCI w wyrażaniu tak daleko idących opinii o ludziach.
Piotr Jakubowski

Piotr Jakubowski Naczelnik Wydziału
Reklamy i
Zarządzania Marką /
mBank

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Dostrzegam różnorodność ludzi i jestem wielkim fanem tej różnorodności. Fakt, że wiele osób pragnie uchodzić za odpornych na komunikację reklamową jest jak najbardziej przejawem tej różnorodności, którą akceptuję. Jeżeli odebrałeś moje wypowiedzi osobiście, to przepraszam - nie zamierzałem nikogo urazić.

Jesteśmy jednak na forum o nazwie "Reklama, marketing, marka" i zakładam, że pewien poziom profesjonalnej wiedzy na omawiany temat byłby wskazany.

Jeżeli ktoś utrzymuje, że jest w pełni odporny na reklamę, to po prostu żyje w błogiej nieświadomości. Może oczywiście w tej nieświadomości żyć nadal, ale może też przyjąć do wiadomości, że przeprowadzono już wiele naukowych badań, które ponad wszelką wątpliwość udowodniły, że reklama działa na naszą podświadomość (nie mówię tu o żadnych efektach podprogowych, a o zwykłej komunikacji) i wpływa na podejmowane decyzje zakupowe, ale tego wpływu oczywiście nie jesteśmy świadomi.

Proponuję poczytać książkę "Ukryta moc reklamy" Roberta Heatha, a później z taką samą stanowczością bronić tezy, że jest się reklamo-odpornym.

konto usunięte

Temat: nowy spot BPH / lokata 8%

Piotr Jakubowski:
Proponuję poczytać książkę "Ukryta moc reklamy" Roberta Heatha, a później z taką samą stanowczością bronić tezy, że jest się reklamo-odpornym.
Ja natomiast ponowię propozycję byś zdecydowanie mniej autorytarnie wypowiadał się o rozmówcach. Przyjmij, że oni LEPIEJ od ciebie znają siebie. Nawet jeśli Ty przeczytałeś o milion książek więcej.

I tak jak napisałem wcześniej, polecam rozróżniać znajomość procesów związanych z reklamami od ulegania ich wpływowi, bowiem są to dwie całkowicie odmienne kwestie.

Następna dyskusja:

Nowy spot Quechua'y




Wyślij zaproszenie do