Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: nowy portal - idealny launch

Jak obecnie wygląda skuteczny launch portalu branżowego?

Branża nie jest dla mnie taka istotna - np. portal o samochodach.

Jakie powinny być pierwsze kroki zakładając, że mam chce się zbudować
szybko bazę użytkowników? - co nie jest zbyt zaskakujące...

Może jaki przykład takiego launchu opisanego kiedyś napotkaliście i wiecie gdzie szukać?

Nie oczekuje kompleksowego rozwiązania tylko przykładów jakichś niezbędnych czynności...

Wdzięczny będę za wsparcie wiedzą Szacownym użytkownikom...

konto usunięte

Temat: nowy portal - idealny launch

Hej Tomek :)

Moje pomysły:
1) Minimalizacja fuck-upów na poziomie produktu: kiepskie SEO i usability, ignorancja obsługi interesariuszy (dziennikarze, partnerzy, użytkownicy)
2) Element społecznościowy - standardowo: komentarze, forum (moderowane), profile itp.
3) Najlepszy kontent - tworzony przez pasjonatów danego tematu - główna siła przyciągająca nowych użytkowników; wykorzystanie blogów, wideo blogów, podcastów, serwisów społecznościowych i twittera
4) Joint venture z istniejącymi liderami - główne portale mogą zapewnić ogromną ilość odwiedzin
5) Networking - kontakt face-to-face oraz prezentacje na spotkaniach branżowych, izb handlowych, targach oraz typowo networkingowych
6) Akcje PR-owe: notatki prasowe do wykupionych baz dziennikarzy, konferencja prasowa z tematem przewodnim i ekspertem (np. "przyszłość paliw alternatywnych"), komentarze na blogach i forach
7) Programy partnerskie: reklama rozliczana na zasadzie cost per action (np. zapisanie się na newsletter)
8) Google Adwords - efektywne kosztowo narzędzie
9) Eksperci - wywiady dla mediów mainstreamowych prowadzone przez redaktorów portalu

Ze względu na koszty dotarcia do grupy docelowej odradzam typowe kampanie internetowe w stylu roku 2001 oparte na tradycyjnych formach reklamy internetowej (bannery, boxy, skyscrapery), z wyjątkiem portali ściśle sprofilowanych.

Jeżeli czas nie jest aż tak istotny, skupiłbym się na punktach 1-4. Jeżeli koszt na użytkownika nie jest istotny, wziąłbym pod uwagę tradycyjną reklamę internetową (np. banery na naszej klasie lub onecie). Jeżeli miałbym do wykorzystania minimalny budżet skupiłbym się na punktach 1, 3 i 6 w okresie 2-3 lat.

Chciałbym dodać, że nigdy nie launchowałem wortalu, więc jest to raczej moja burza mózgów i to co przeczytałem :))
Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: nowy portal - idealny launch

Dzięki Miodku,

Najwyraźniej jesteś jedynym znawcą tematu ;)

Tak czy inaczej śliczne dzięki za poświęcony
czas i bardzo kompleksową odpowiedź.

Ze względu na koszty dotarcia do grupy docelowej odradzam typowe kampanie internetowe w stylu roku 2001 oparte na tradycyjnych formach reklamy internetowej (bannery, boxy, skyscrapery), z wyjątkiem portali ściśle sprofilowanych.

Jeżeli czas nie jest aż tak istotny, skupiłbym się na punktach 1-4. Jeżeli koszt na użytkownika nie jest istotny, wziąłbym pod uwagę tradycyjną reklamę internetową (np. banery na naszej klasie lub onecie). Jeżeli miałbym do wykorzystania minimalny budżet skupiłbym się na punktach 1, 3 i 6 w okresie 2-3 lat.

Chciałbym dodać, że nigdy nie launchowałem wortalu, więc jest to raczej moja burza mózgów i to co przeczytałem :))

Następna dyskusja:

nowy portal elektroonline.pl




Wyślij zaproszenie do