konto usunięte
Temat: nowojorska reklama ING Banku Śląskiego
Karol Gonczerzewicz:Masz racje. Reklama nie jest skierowana do Amerykanow, nigdy w Stanach nie bedzie emitowana i Amerykanie nie sa targetem. Amerykania wystepujacy w niej to zwykli statysci. Ale nie oto tutaj chodzi. Najwazniejsze jest to dlaczego reklama zostala zrealizowna na ulicach Nowego Yorku i dlaczego "uczy" oszczedzac Amerykanow. Zostala w taki sposob zrealizowana, bo w modelu bankowosci wystepujacym w Stanach nie ma takiego pojecia jak lokata, oszczedzanie. Tam banki, zeby sprzedawac kredyty musza czesc wierzytelnosci sprzedac albo zamienic na papiery wartosciowe np. CDS. I tak postapiono w przypadku kredytow hipotecznych. I potem tymi papierami sie handluje. I wlasnie w tym momencie sie wszystko sypnelo, bo ludzie przestali splacac kredyty, a papiery wyemitowane, jak gdyby pod zastaw tych kredytow, przedstawialy wartosc "smieciowa". Taki system jest wadliwy. I stad pomysl na kampanie "uczaca" Amerykanow oszczedzania! I tyle. Uczymy innych to nauczmy tez siebie - taki jest przekaz. A tak na marginesie to moim zdaniem reklama moze nie tylko zachecac, ale moze tez uczyc:)
Michał S.:Jedna z przyczyn kryzysu bylopotezne zadluzenie Amerykanow i zycie na kredyt. Oni nie maja pojecia o oszczedzaniu. A tu prosze. ING jako polski bank uczy Amerykanow oszczedzania;)
LUDZIE czego my uczymy Amerykanów?
Przecież ta reklama w Stanach nie jest emitowana!!
To spot stworzony na rynek polski!!
fajna, bo kontrastuje, ale żeby czegoś miała uczyć amerykańców?? przedziwne rozumowanie!