Temat: nowoczesna agencja reklamowa powinna... dokończ zdanie:)
O, szczerość jak najbardziej :)
("halo już właśnie jedziemy do was na prezentację - spóźnimy się bo stoimy w korku" mówi zestresowany account, poganiając art-directora, który już kończy drukować layouty i za chwilę będzie nerwowo naklejać je na boardy").
A propos...
Własnie - jeszcze jedna rzecz. To cholernie denerwujące - spotkałem się z kilkoma opiniami niezależnych osób (klientów).
Taka sytuacja:
Przyjeżdża agencja reklamowa (dajmy na to - dość duża i z dużego miasta) do siedziby klienta. Klient to firma polska, mieszcząca się gdzieś na uboczu (poza miastem) - ale za to z dużym potencjałem.
Agencja zaczyna "się prezentować":
".. my, amm, realizujemy projekty, robimy research, kreujemy brandy, wynajdujemy insighty i na ich podstawie budujemy creative ideas" (to tylko taki przykład).
Zatem - niech agencja mówi po ludzku, a nie onanizuje się swoim bełkotem marketingowym. Często klienci zwracają na to uwagę.
Ponadto - klasyczny błąd agencji - zbyt długa autoprezentacja. Miałem niestety wątpliwą przyjemność uczestniczyć w prezentacji, którą "położył" nasz boss. Prezentowaliśmy się dużej firmie informatycznej. Gołym okiem można było zobaczyć, że jej szefowie(bo oni uraczyli nas swoją obecnością) już się nudzą słysząc od 25 minut, jacy to my jesteśmy fajni i czego to nie zrobiliśmy.
A wiem to na pewno, bo znam dość dobrze osobiście jednego z tych szefów i rozmawiałem z nim jakiś czas po tym zdarzeniu.
KONKRET, proszę państwa, KONKRET. To lubią klienci.