Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Nowa wojna z reklamami

Stowarzyszenie Twoja Sprawa vs reklama. Ciekawostka czy znaczący trend?

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7964443,Idealny_ta...

(pomysł na kupienie 2 sztuk akcji Ruchu i zadanie Zarządowi na Walnym kłopotliwego pytania - bezcenne! :)

konto usunięte

Temat: Nowa wojna z reklamami

Myślę, że to trend. W końcu od niemal 20lat budujemy społeczeństwo obywatelskie. Tego typu organizacji będzie powstawać coraz więcej. Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych 10lat doczekamy się jakiegoś realnego bojkotu dowolnej marki.

konto usunięte

Temat: Nowa wojna z reklamami

bojkot jest zaqwsze tam, gdzie zachodzą jakies obawy i o ile mozna to rozumieć w przypadku np. męczenia zwierząt itp. to chyba przesda w przypadku Seata. Zrozummy wreszcie, ze to nie reklama kreuje rzeczywistosc, a jedynie posluguje sie kalkami z rzeczywistosci. Dlatego jest niejednokrotnie trafna.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nowa wojna z reklamami

Ludzie bojkotują marki nie kupując ich.

konto usunięte

Temat: Nowa wojna z reklamami

To prawda, ale z drugiej strony można ten "prywatny" bojkot przenieść w sferę publiczną (Koniec ITI, Mbank, jakaś akcja na rynku gier). I tego będzie chyba coraz więcej.

Moim zdaniem to dobre zjawisko, nawet jeśli część tej działalności to zwykłe pieniactwo.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Nowa wojna z reklamami

zgadza się niekupowanie jedyny skuteczny sposób na bojkot marki. i niebywale bolesny dla marki
mama wrażenie że prób regulacji reklamy ostatnio jest coraz więcej. ale jakoś nie spodziewam się pozytywnych efektów, bo niby jakie miałyby one być? kreowanie idealnego świata w reklamie nie ma sensu, taki przekaz niczemu nie słuzy

konto usunięte

Temat: Nowa wojna z reklamami

A czy niekupowanie i namawianie innych do niekupowania nie jest jeszcze boleśniejsze dla marki?
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Nowa wojna z reklamami

Łukasz Nowakowski:
Moim zdaniem to dobre zjawisko, nawet jeśli część tej działalności to zwykłe pieniactwo.

Moim zdaniem, nie część a większość to zwykłe pieniactwo.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nowa wojna z reklamami

Łukasz Nowakowski:
A czy niekupowanie i namawianie innych do niekupowania nie jest jeszcze boleśniejsze dla marki?
Trzeba mieć niezwykłą siłę perswazji i bardzo mocne argumenty.
A to wyklucza zachowania oszołomskie.
To czy reklama Seata obraża mnie czy nie pozostaje nadal w zakresie możliwości mojego pojmowania świata. Nie potrzebuję wskazówek i instrukcji w tym zakresie - mam swój mózg.
Więc w moim pojmowaniu jedynie tego typu stowarzyszenia obrażają. Moją inteligencję.
Uważam, że to nie trend a sprawa marginalna - zawsze i wszędzie pojawiają się tacy "bojownicy". Są gorszymi manipulatorami niż reklamy , którym to właśnie manipulację zarzucają.

W telewizji ( a teraz internecie) też siedzi diabeł...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 02.06.10 o godzinie 10:32

Temat: Nowa wojna z reklamami

To się nazywa "z igły widły", prawda? STS to ciekawostka, złożona pewnie z jakichś 100-200 osób o wspólnej nadwrażliwości i z masą wolnego czasu.

Nie wydaje mi się, że warto nad czymś takim dyskutować tylko dlatego, że redaktor z Wyborczej miał pomysł na artykuł.

konto usunięte

Temat: Nowa wojna z reklamami

Dagmara D.:

Moim zdaniem będzie tego więcej. I oszołomów i ludzi z mocnymi argumentami.Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 02.06.10 o godzinie 10:53
Robert R.

Robert R. Jednoosobowe komando
do zadań specjalnych

Temat: Nowa wojna z reklamami

Zadałbym inne pytanie: jaki wpływ na wizerunek/zyski firm mają szlachetne akcje STS? "Nikły" łamane na "żaden"? Jeśli tak, możemy co najwyżej uśmiechnąć się pod nosem i nie przejmować. Pointa Marka Gargały jest dość celna. Pieniaczy zawsze mieliśmy na pęczki. Taki naród.

konto usunięte

Temat: Nowa wojna z reklamami

Można też zadać pytanie: jaki wpływ na tożsamosć firm mają tego typu akcje. Jest kilka przykładów zmian w organizacjach, wywołanych właśnie przez tego typu akcje. Czy nie jest tak, że jednym z fundamentów CSR jest "lepiej nikogo nie wkurwiać?":p?
Robert R.

Robert R. Jednoosobowe komando
do zadań specjalnych

Temat: Nowa wojna z reklamami

Tego typu akcje, czyli: 509 hejterów na Fejsbuku? W dodatku takich, którzy nie są do końca przekonani odnośnie słuszności podejmowanych przez STS działań (patrz: dyskusje na FB)?

Swoją drogą, to posunięcie z akcjami Ruchu - świetne.

konto usunięte

Temat: Nowa wojna z reklamami

Łukasz Nowakowski:
Można też zadać pytanie: jaki wpływ na tożsamosć firm mają tego typu akcje. Jest kilka przykładów zmian w organizacjach, wywołanych właśnie przez tego typu akcje. Czy nie jest tak, że jednym z fundamentów CSR jest "lepiej nikogo nie wkurwiać?":p?
Gdy się jest PZU - zapewne.
Gdy się jest np. Lonsdalem, wręcz przeciwnie.

To zawsze jest kwestią konkretnego brandu/produktu.

Wszystkich zadowolić jest raczej trudno.

Plusem takich akcji jest 'dialog'.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Nowa wojna z reklamami

Przypadek mBanku dowodzi, że jak się konsumenci wkurzą i zewrą szeregi to mają siłę oddziaływania - mimo wszystko. Oddolne inicjatywy są potrzebne. Ale nie jestem zwolenniczką żadnego regulowania ustawą jak ma reklama wygladać bo to państwo policyjne (skrót myślowy). Natomiast warto wdrażać dobre praktyki i zwyczajnie nie przeginać pały w mysl idei "wyróżnij się albo zgiń", bo czasem faktycznie uda sie opcja "zgiń"
Przemysław L.

Przemysław L. Siła e-marketingu

Temat: Nowa wojna z reklamami

Powinni składać wnioski o odszkodowania i przekazywać je na cele charytatywne.
Anna Piekut

Anna Piekut
www.fabrykamotywacji
.pl

Temat: Nowa wojna z reklamami

Tyle, że idąc tym tropem, to można się czepić wszystkiego.
A niekiedy nawet by trzeba, np. Wiadomości - to jest dopiero utrwalanie stereotypów i tak dalej bla bla bla

Jeżeli kogoś obraża lek na hemoroidy, to powinien i papier toaletowy. Jak papier toaletowy, to i produkty na wzdęcia (ach, ach, okazuje się, że kobiety puszczają bąki, czuję się obrażona i utrwalona stereotypowo), jak i produkty na wzdęcia, to i samo jedzenie, bo psss, wiecie co jest jak się jedzonko przetrawi??? fuj!
I tak dalej.

Reklamy nie kreują rzeczywistości. One z niej piją.
No, są wyjątki.
Większość z nas polubiło świstaki :)

konto usunięte

Temat: Nowa wojna z reklamami

Jak ktos ma za duzo wolnego czasu, jak ktos przezywa frustracje zawodowe, to sobie siedzi i mysli, co by tu jeszcze wymyslec.
I zaklada STS:)

A moze za STS ktos stoi?:)
Ania P.

Ania P. Web and Information
Design

Temat: Nowa wojna z reklamami

Dagmara D.:
Ludzie bojkotują marki nie kupując ich.

no, na przykład gdyby reklamowano krawaty (no dobra, krawaty to jeszcze się zdarza, że żony kupują, ale, ja wiem, tytoń do fajek) obrażając kobiety/żony/kogokolwiek poza targetem, to te grupy by się mogły nabojkotować, że hej.

Następna dyskusja:

MARKETING ZAPACHOWY/nowa fo...




Wyślij zaproszenie do