konto usunięte

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Przemysław R.:
Tiger Black to produkt FoodCare.

Maspex będzie odpowiedzialny teraz za "zwykłego"/"starego" Tigera.

Nie wiem jak FoodCare mial podpisana umowe licencyjna z Panem Dariuszem Michalczewskim i jego fundacja, ale wprowadzanie "Taiger Black" jako wlasnej marki, jest chyba woda na mlyn prawnikow Pana Dariusza i jego fundacji. Coz ciekawe, ktory Tiger zwyciezy w tym starciu :)
Bartek
Rafał A.

Rafał A. Finanse / Marketing
/ Zarządzanie
Projektami

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Osobiście a propo Tiger Black poszedłbym bardziej w tę stronę, w którą poszli twórcy globalnej kampanii dla Nike - Jestem uzależniony. Lektor, historia, tempo... wszystko jak dla mnie genialnie...

http://www.youtube.com/watch?v=pcuKwQecXqcRafał Agopsowicz edytował(a) ten post dnia 27.12.10 o godzinie 12:31
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Maciej Tesławski:
Dawid, niedouczone towarzystwo.
Nie pamiętam które to prawo, ale jest niezmienne wg. Trouta.
Strategię marki wyznacza ten, który jest nad nią w świadomości i udziałach.
W tym przypadku, sorry, ale Red Bull decyduje...

Nie zdążyłem tego ...... nauczyć :(Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 25.12.10 o godzinie 00:00
a to jest Macieju ciekawe zjawisko - wiesz, że sprzedaż Tigera jest znacznie wyższa niż sprzedaż Red Bulla?
Polska jest też jedynym rynkiem, gdzie lokalna marka pokonała światowego lidera, napój Red Bull. FoodCare udział Tigera swojej produkcji ocenia na 33,84 proc. rynku, podczas gdy Red Bull ma 22,77 proc., a inne marki 56,61 proc.
źródło:
http://www.tvn24.pl/12692,1687200,0,1,tigerow-dwoch,wi...

Temat: Nowa reklama Tiger Black

OK, ja juz chyba zakapowalem, o co chodzi.

1. Tiger wie, ze niedlugo straci prawa do nazwy (sprawa Michalczewskiego).

2. Agencja wespol z klientem zaczyna działać. Pojawia sie Tiger Black i haslo
Power is black (zamiast power is back).

3. Firma traci prawa to tigera, wiec w jego miejsce pojawia sie napoj Black (dz. I raz widzialem reklame). W tle leci eye of the tiger, a haslo "power is black" jako zywo przypomina stare, tigerowskie "power is back".

Wnioski:

Tiger zniknal, a jednak jest. Stylistyka opakowania, muzyka, claim - wszystko sie zgadza. Moim zdaniem Tiger Black byl produktem "tylko-na-chwile" majacym zapewnic plynne przejscie od nazwy Tiger do nazwy Black.

Mam racje, Rafal? :) Jesli tak, to brawo.
Rafał A.

Rafał A. Finanse / Marketing
/ Zarządzanie
Projektami

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Wnioski:

Tiger zniknal, a jednak jest. Stylistyka opakowania, muzyka, claim - wszystko sie zgadza. Moim zdaniem Tiger Black byl produktem "tylko-na-chwile" majacym zapewnic plynne przejscie od nazwy Tiger do nazwy Black.

Mam racje, Rafal? :) Jesli tak, to brawo.


No tak, ale pragnę zauważyć, że jednym spotem telewizyjnym nie przekierujemy strumienia konsumentów z jednej marki na drugą :) Jeżeli na rynku zostanie: Black (FoodCare) i Tiger (Maspex), to konsumenci i tak będą sięgać po Tiger'a.Rafał Agopsowicz edytował(a) ten post dnia 06.01.11 o godzinie 17:51

Temat: Nowa reklama Tiger Black

chodzi o to, ze okolicznociach, jakie nastapily (utrata prawa do nazwy), agencja i klient fajnie to sobie wykoncypowali.

oceniam strategie i komunikacje, a nie biznesowy wynik tego rownania.
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Nowa reklama Tiger Black

A czy strategia komunikacji pod biczykiem Maspexu się nie zmieni? Wszak to już chyba inna agencja pociągnie :>
Marcel Błaszczyk

Marcel Błaszczyk Founder & Creative
Director, Guarada

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Karolina K.:
Marka ma być premium i juz bardzo dawno konsumenci zapomnieliby o byłym sportowcu, gdyby nie ta afera - podkrecana przez niego.

PR is Black? ;-)

BTW - wczoraj w sklepie widziałem równiutko ustawione obok siebie: Nowego "Tigera" Food Care, starego (chyba komornik nie zdążył na czas) i nowego Tiger'a od Maspexu. Zaiste komiczny był to widok!

IMHO na tym całym burdelu skorzystać może trzeci gracz, w myśl zasady "gdzie dwóch się bije...". Stawiałbym na Mountain Dew Adrenaline - bo świetny design puszek, proste ale zauważalne POS-y ("żarówiaste" półki w lodówkach), USP w postaci 3, a nie 2 składników (do "tradycyjnych" kofeiny i tauryny dołożono ekstrakt z żeń-szenia), cena mniejsza nawet od "Tygrysa", no i nieco inny smak niż reszta redbullopodobnych, przywodzący na myśl oranżadę, którą piło się za gówniarza.

Szkoda tylko, że spot promujący ten napój jest mało oryginalny - motyw faceta obdarowanego super-mocą, biegnącego w bliżej nieokreślonym celu trąci sztampą. Ale przy odpowiedniej częstotliwości emisji pomoże dźwignąć sprzedaż brandu:
http://www.youtube.com/watch?v=hTOMG74gtn4Marcel Błaszczyk edytował(a) ten post dnia 08.01.11 o godzinie 19:52
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Marcel Błaszczyk:
IMHO na tym całym burdelu skorzystać może trzeci gracz, w myśl zasady "gdzie dwóch się bije...".

Hehe, kilka dni temu na innym forum na GL doszedłem do podobnych wniosków. Czyli nie tylko ja tak myślę (uffff...)
Marcel Błaszczyk:
Stawiałbym na Mountain Dew Adrenaline - bo świetny design puszek, proste
ale zauważalne POS-y ("żarówiaste" półki w lodówkach), USP w postaci 3, a nie 2 składników (do "tradycyjnych" kofeiny i tauryny dołożono ekstrakt z żeń-szenia), cena mniejsza nawet od "Tygrysa", no i nieco inny smak niż reszta redbullopodobnych, przywodzący na myśl oranżadę, którą piło się za gówniarza.

Być może zmieniło się coś w przeciągu ostatniego 1,5 miesiąca, ale jak byłem w Polsce właśnie tyle czasu temu to szczerze powiedziawszy nic nie zapowiadało sukcesu MD Adrenaline. A ja osobiście stawiałbym na Burne'a, jest dłużej na rynku, często słyszę, że to jedyna alternatywa dla Red Bull'a. Chyba, że MD przeszło do ataku i zaczęło ogarniać ambient itp (faktycznie reklama siedzenia nie urywa).
Jakub Müller

Jakub Müller Dziennikarz,
współwłaściciel
Marketingu przy
Kawie

Temat: Nowa reklama Tiger Black


BTW - wczoraj w sklepie widziałem równiutko ustawione obok siebie: Nowego "Tigera" Food Care, starego (chyba komornik nie zdążył na czas) i nowego Tiger'a od Maspexu. Zaiste komiczny był to widok!

IMHO na tym całym burdelu skorzystać może trzeci gracz, w myśl zasady "gdzie dwóch się bije...". Stawiałbym na Mountain Dew Adrenaline - bo świetny design puszek, proste ale zauważalne POS-y ("żarówiaste" półki w lodówkach), USP w postaci 3, a nie 2 składników (do "tradycyjnych" kofeiny i tauryny dołożono ekstrakt z żeń-szenia), cena mniejsza nawet od "Tygrysa", no i nieco inny smak niż reszta redbullopodobnych, przywodzący na myśl oranżadę, którą piło się za gówniarza.

Mountain Dew Adrenaline to na pewno mocny kandydat do wykorzystania wojny między Tigerami. Na razie wydatkami na reklamę odstaje od Tigera i Red Bulla. Foodcare od stycznia do listopada 2010 r. wydał prawie 37 mln zł (marki Tiger i N-Gine), a Austriacy 24 mln zł (Red Bull i Bullit). PepsiCo na Mountain Dew 13 mln zł. No, ale na pewno może wydać sporo więcej i powalczyć o rynek.

Więcej o sprawie:

http://marketing-news.pl/theme.php?art=1148
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: Nowa reklama Tiger Black

ciekawe czy inspiracje podłapali od bardziej niszowego producenta (niszowego w sensie ogolnospozywczym, w branzy suplementow to wielki gracz)

http://mocnysklep.pl/383,dominator-black-edition-250ml...


Obrazek


jednak "czarny dominator" , faktycznie rozni sie od białego (zwyklego) , ma niemal 2x wiecej kofeiny, co jest unikalne w polsce

bialy to dokladnie to samo co tiger, ngine , czy tez 'be power' z biedronki


Obrazek
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Witek Kurdziel:
bialy to dokladnie to samo co tiger, ngine , czy tez 'be power' z biedronki

Jak zdecydowana większość dostępnych na rynku ogólnospożywczym towarów :D

konto usunięte

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Witek o jakich Ty inspiracjach mówisz?

Inspiracją dla tego typu produktów jest od zawsze Red Bull i kasa, a nie niszowy Dominator.
Mariusz S.

Mariusz S. Dyrektor Handlowy

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Ta czarna reklama ma swój styl i jest intrygująca.
Na pewno wyróżnia się na tle masy innych reklam.
Nie rozumiem jednak dlaczego tygrys został pumą. Bo czarna?
Tygrys też może być czarny ;) Przynajmniej w reklamie.

Temat: Nowa reklama Tiger Black

a teraz jeszcze BLACK zamiast TIGER BLACK...

http://www.pb.pl/2/a/2011/01/21/Black_podgryza_Tigera
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Wyglad mi na to ze FoodCare miekko przejdzie przez okres transformacji Tigera w Blacka.

Poki co na polkach sklepowych nie widac jeszcze Nowego Tigera - przynajmniej w stolicy;) - a Tigerow, Tigerow Blackow i Blackow skolko ugodno;)

Do wyboru do koloru pod warunkiem ze ten kolor jest Black;))

Ciekawe tylko co sie stanie z innymi kolorami dawnego Tigera???
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Tomasz Jarzębiński:
Witek o jakich Ty inspiracjach mówisz?

Inspiracją dla tego typu produktów jest od zawsze Red Bull i kasa, a nie niszowy Dominator.


chodzilo mi o samo "BLACK" ze niby black=mocniejszy , tylko ze dominator faktycznie a tiger - nie

niemniejednak , snujac tamte hipotezy nie wiedzialem jeszcze o rozgrywkach FC vs DM&MW

konto usunięte

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Paweł S.:
Wyglad mi na to ze FoodCare miekko przejdzie przez okres transformacji Tigera w Blacka.

Poki co na polkach sklepowych nie widac jeszcze Nowego Tigera - przynajmniej w stolicy;) - a Tigerow, Tigerow Blackow i Blackow skolko ugodno;)

Do wyboru do koloru pod warunkiem ze ten kolor jest Black;))

Ciekawe tylko co sie stanie z innymi kolorami dawnego Tigera???

Różowy Black będzie wyglądać kontrowersyjnie :)
Szybki Rebranding na Black to takie trochę przyznanie się do porażki przez FC - moim skromnym zdaniem. Tomasz Jarzębiński edytował(a) ten post dnia 28.01.11 o godzinie 11:09
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Nowa reklama Tiger Black

Tomasz Jarzębiński:
Szybki Rebranding na Black to takie trochę przyznanie się do porażki przez FC - moim skromnym zdaniem. Tomasz Jarzębiński edytował(a) ten post dnia 28.01.11 o godzinie 11:09

A mieli inne wyjście? :>
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Nowa reklama Tiger Black


Różowy Black będzie wyglądać kontrowersyjnie :)
Szybki Rebranding na Black to takie trochę przyznanie się do porażki przez FC - moim skromnym zdaniem. Tomasz Jarzębiński edytował(a) ten post dnia 28.01.11 o godzinie 11:09
Rozowy Black to bedzie chyba "Dodowy" smak;)

Następna dyskusja:

Nowa reklama MM




Wyślij zaproszenie do