Karolina S.

Karolina S. "Niemożliwe" - to
nie jest słowo
francuskie"
/Napoleon/- ...

Temat: nowa reklama Plusa

Jakub N.:
W kwestii formalnej:
Wydaje mi się, że każdy 'legitymuje się' stanowiskiem, jakie zajmuje. Jeśli firma stosuje nazewnictwo angielskie, to się nie powinno przedstawiać "Jestem Ździchu, menedżer ds. marketingu" (co według mnie jest błędem językowym), tylko "Zdzisław, Marketing Manager", bo tak się ma w umowie.
A taki account manager nie ma odpowiednika w Polskim, i co wtedy? Opis słowny z przykładową scenką ilustracyjną?. //koniec offtopica.

(Key) Account Manager - Kierownik obsługi (kluczowych) klientów ...

ale to beznadziejnie brzmi!! Szukamy odpowiednika polskiego? Jeśli znajdzie się fajny, to w swoim profilu umieszczę odpowiedni polski tego stanowiska :)))

Temat: nowa reklama Plusa

Tylko, że "kierownik obsługi klienta", brzmi trochę jak menedżer sklepu.

Ja słyszałem jeszcze "opiekun klienta", co zawsze kojarzy mi się konsultantką Oriflame, czy innym Avonem.

Coś mi się też kołacze, że w jakimś poważnym piśmie/artykule/książce (nie pomnę) widziałem "Key Account Manager - Główny Księgowy".

konto usunięte

Temat: nowa reklama Plusa

Tak naprawdę problem nie leży w anglojęzycznych nazwach stanowisk, ale w wypaczeniu już istniejących, polskich: jak na przykład koordynator sieci sprzedaży, inżynier sprzedaży, specjalista ds. marketingu, specjalista ds. wdrożeń, specjalista ds. rozwoju sieci, koordynator ds. kluczowych klientów, inżynier rozwoju - to są stanowiska, które (przyglądając się zakresom obowiązków) mógłbym określić bardziej trafnie - przedstawiciel handlowy lub telemarketer. Nic dodać, nic ująć.

Rażące są dla mnie próby nazwania sprzątacza/ki "konserwatorem/ką powierzchni płaskich" itp. Dlatego się w tej kwestii wypowiadam tak, jak się wypowiadam ;)

konto usunięte

Temat: nowa reklama Plusa

Mateusz M.:
Tak naprawdę problem nie leży w anglojęzycznych nazwach stanowisk, ale w wypaczeniu już istniejących, polskich: jak na przykład koordynator sieci sprzedaży, inżynier sprzedaży, specjalista ds. marketingu, specjalista ds. wdrożeń, specjalista ds. rozwoju sieci, koordynator ds. kluczowych klientów, inżynier rozwoju - to są stanowiska, które (przyglądając się zakresom obowiązków) mógłbym określić bardziej trafnie - przedstawiciel handlowy lub telemarketer.

Dziwne, ponieważ znając kilku wyżej wymienionych i patrząc na ich zakres obowiązków nie mogę tego samego powiedzieć.

Temat: nowa reklama Plusa

Mateusz M.:
Rażące są dla mnie próby nazwania sprzątacza/ki "konserwatorem/ką powierzchni płaskich" itp. Dlatego się w tej kwestii wypowiadam tak, jak się wypowiadam ;)

Tak... Przy odpowiednio wysokim poziomie tolerancji i laicyzmu wymienione przez Ciebie pojęcia wydają się podobne. Nie wierzę jednak, że nie wiesz na czym polega różnica pomiędzy nimi.

Zwróć też uwagę, że zarówno account manager, jak i dżunior semitelemarketer może sobie wpisać w zakresie obowiązków np. "Kontakt z klientem na terenie XXXX. Rozwój sieci sprzedaży." W obu przypadkach racja. Ale zrównanie tych stanowisk to bzdura.
Niby racja, że nie powinno się wpisywać nie-wiadomo-co w CV kiedy się dzwoni ino do klienta i wciska mu karmę dla psów. Ale jeśli się w międzyczasie zarządza grupą ludzi i konstruuje plany sprzedaży, to to już nie jest telemarketer.

Abstarkcyjnie: Zarówno pani z mopem, jak i inżynier zarządzający jakimś systemem oczyszczania budynku mają w obowiązku dbanie o czystość powierzchni płaskich.

konto usunięte

Temat: nowa reklama Plusa

Krzysztof B.:
Dziwne, ponieważ znając kilku wyżej wymienionych i patrząc na
ich zakres obowiązków nie mogę tego samego powiedzieć.

Wystarczy przejrzeć oferty p-racy na http://pracuj.pl, http://eGospodarka.pl, http://infopraca.pl - oczywiście nie mogę generalizować i sprowadzać wszystkich stanowisk do jednego, mimo wszystko jednak następuje wymieszanie z poplątaniem i jełsi szukałbym pracy w dziale marketingu na pewno przeglądając oferty "specjalista ds. marketingu" natknąłbym się na 80% ofert pracy na stanowisko przedstawiciela handlowego.

Co do mojego bezpośredniego przedmówcy...

Oczywiście nie sposób powiedzieć, że się mylisz - problemem jest przerost formy nad treścią w proponowaniu stanowisk i ich opisywaniu (w zależności od obowiązków). Różnica jest, sęk tylko w tym, że zauważamy je my, a nie osoby proponujące pracę - być moze na nie patrzą, ale nie chcą dostrzec. Przecież w ofercie o wiele ciekawiej brzmi "specjalista do spraw wdrożeń systemów" niż "sprzedawca usług IT" tudzież wyżej wspomniany "przedstawiciel handlowy".

I choć rozmowa cieakwa i wg mnie ważna, to jednak nie w tym temacie - jak to się ma do reklamy plusa? :)Mateusz Miernikowski edytował(a) ten post dnia 07.06.07 o godzinie 15:33

Temat: nowa reklama Plusa

Mateusz M.:
Przecież w ofercie o wiele ciekawiej brzmi "specjalista do spraw wdrożeń systemów" niż "sprzedawca usług IT" tudzież wyżej wspomniany "przedstawiciel handlowy".

I choć rozmowa cieakwa i wg mnie ważna, to jednak nie w tym temacie - jak to się ma do reklamy plusa? :)


A tu się zgadzam. Zawsze mnie zastanawiało, czy założenie jest takie, że aplikant nie zauważy i zorientuje się dopiero po roku, że nie wdraża systemów, tylko sprzedaje płyty, czy jak?
Przypomina mi to sytuację, kiedy szukałem mieszkania i dostawałem bezpośrednie telefony że jest, owszem, oferta spełniająca wymagania ale 3 razy droższa i technicznie znajdująca się w innym mieście:>.

Ale wątpię, czy na GL ktoś pisałby, że jest specjalistą ds. marketingu, podczas gdy rozdaje ulotki.

Ps:
Może i nie na temat, ale w sumie na tym forum jest już ze trzy tematy o kampanii Plusa, zgodnie z zasadą "Nigdy nie czytaj starych dyskusji. Nigdy.":)

konto usunięte

Temat: nowa reklama Plusa

Myślę, że stanowisko "dystrybutora" brzmi lepiej niż "roznosiciel ulotek" a "specjalista ds. rozwoju" lepiej, niż "przedstawiciel handlowy".
Jakub N.:
A tu się zgadzam. Zawsze mnie zastanawiało, czy założenie jest
takie, że aplikant nie zauważy i zorientuje się dopiero po roku, że nie wdraża systemów, tylko sprzedaje płyty, czy jak?

:)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: nowa reklama Plusa

Mateusz M.:

I choć rozmowa cieakwa i wg mnie ważna, to jednak nie w tym temacie - jak to się ma do reklamy plusa? :)Mateusz Miernikowski edytował(a) ten post dnia 07.06.07 o godzinie 15:33
Mateusz, przecież sam nawiązałeś do stanowisk przy okazji reklamy plusa.
Reklama raczej strzela w segment takich "managerów" co się tu wpisują. I nigdy nie masz pewności czy te "magaery" nie słuchają disco - polo. Czyli trafiony - zatopiony.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: nowa reklama Plusa

Dagmara D.:
Mateusz M.:

I choć rozmowa cieakwa i wg mnie ważna, to jednak nie w tym temacie - jak to się ma do reklamy plusa? :)
Mateusz, przecież sam nawiązałeś do stanowisk przy okazji reklamy plusa.
Reklama raczej strzela w segment takich "managerów" co się tu wpisują. I nigdy nie masz pewności czy te "managery" nie słuchają disco - polo. Czyli trafiony - zatopiony. Okiwiście taki że niby przeciętny Polak może aspirować do bycia ktaraciarzem, ale ta reklama skutecznie mu tłumaczy, że nie ma do czego aspirować - koleżka ma przerąbane - nawet nie ma czasu z ojcem pogadać, prawda ?
Mateusz M.:
Szanowni Państwo - jako PRowiec pracuję bodajże półtora roku (+ czas soędzony w dodatku do Gazety Prawnej, gdzie też zajmowałem się PRem) - i wciaż zastanawiam się, czy ludzie tutaj się wypowiadający to rzeczywiście "Account Manager of Great Group in United States of America - Super Hiper All Things Producer Company", czy po prostu Pan Henryk, zajmujący się telemarketingiem.

A jak słyszę (czytam) powyższe wypowiedzi, to gorączka czerwona łeb mój zajmuje i powoduje, że przyjmuje kolor dorodnego buraka. To NIE JEST zrzucanie odpowiedzialności na nikogo. To NIE JEST karcenie, łajanie. To NIE JEST reklama produktu/usługi, ale kampania WIZERUNKOWA. A co najgorsze - to to, że jeśli Wy, szanowni Państwo specjaliści "Really Account Manager of All Smurfs in The World", nie jesteście w stanie tego zrozumieć, to jak jesteście w stanie wczuć się w rolę przeciętnego Polaka, któremu to (przeciętnemu Polakowi) reklama się PODOBA?

Aczkolwiek większość WIE że to reklama WIZERUNKOWA i dlatego tak wkurzająca :) Bo sobie właśnie ten wizerunek popaprała.

Nie chodzi o to, by reklama podobała się dziesiątkom prezesów najważniejszych polskich firm. Chodzi o to, by podobała się milionom przeciętnych wykształceniem, upodobaniami oraz zainteresowaniami Polaków.

A kto to jest przeciętny Polak ?????????????????????? Uważasz, że manager to nie konsument? A ponieważ NIE ISTNIEJE POJĘCIE PRZECIĘTNEGO POLAKA ( jakoś przez ..naście lat i dziesiątki tysięcy kwestionariuszy nie udało mi się znaleźć takiej definicji) więc może lepiej , że chociaż managery się wypowiedziały, nie ? Nawet jak nigdy nie słyszałeś o firmach w których pracują....albo słyszałeś i podobno są duże ...:):)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 07.06.07 o godzinie 20:05

konto usunięte

Temat: nowa reklama Plusa

To Ty nie wiesz? Przeciętny Polak to ten, który wyleciał za granicę!

:)

Co do samej reklamy to zastanawiam się, czy ordynarnie omijając grupę deocelową reklamy nie trafia w przeciętnego Polaka - to znaczy, reklama stworzona dla managerów, specjalistów oraz key accountów managerów :) trafia w Polaka ze średnim wykształceniem, wciąż w pracy, który garnitur widzi albo na pogrzebie albo na ślubie

Zresztą - "ile nosów tyle głosów" - każdy ma swoje zdanie.

Temat: nowa reklama Plusa

jak się nad tym zastanowić, to to wcale nie jest głupie, bo nie jest to jedyna obowiązująca linia plusa, i choć może się nie podobać (mi się podobają zdjęcia, treść nie) to równolegle jest Kubala.. :) dla smutnych smutno, dla wesołych wesoło..
więc o ile reklama do mnie nie trafia, nie mozna mowic ze jest glupie puszczanie jej rownolegle z innymi..

Temat: nowa reklama Plusa

Mateuszu, co Ty wiesz o ich grupie docelowej? masz dostęp do TGI, MediaMonitora albo bazy omnibusów czy danych plusa, zastanow sie czasem jak cos palniesz..

Temat: nowa reklama Plusa

zresztą to jest część reklamy plusa skierowana właśnie do manadżerów..

Temat: nowa reklama Plusa

menedżerów, managerów czy jak to być powinno.. ten wątek się gdzieś przewinął.. :)
Gosia Świątek

Gosia Świątek Brand Manager

Temat: nowa reklama Plusa

Plus tym razem oparł się na innej formie reklamy, tym razem nie smiechem i żartem ale grą na ludzkich uczuciach, wykonanie reklamy poprawe, ładne ujęcia, ładna taśma, ale nic pozatym. grupa docelowa tej reklamy? - zagramy na uczuciach twardych, zapracowanych managerów? - raczej nie trafi - mają telefony firmowe, kupią swoim rodzicom ? rodzice kupią sobie komórki, jakoś nie sklada mi sie to wszystko w spojną calośc biorąc pod uwagę wcześniejsze reklamy plusa... hmmm jakoś niespojne to wszystko.
od smiechu do wzruszenia...

Temat: nowa reklama Plusa

Kampania i sama reklama są very ok, ale to oczywiście tego poglądu nikomu nie narzucam. Ktoś, tu tuj podkreślił, że to kampania WIZERUNKOWA, jej celem jest pokazanie, że marka Plus powinna być kojarzona nie tylko z nowoczesnymi technologiami, ale również ze społecznym zaangażowaniem (m.in. współpraca z WOPR-em, GOPR-em i TOPR-em, fundacjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz zdrowia, edukacji, kultury i sportu). Polkomtel oprócz tego, że "wyciąga kasę" to jeszcze działa społecznie, a połowa z Was pewnie nawet na wybory nie chodzi. Dziękuję. Kubala

Temat: nowa reklama Plusa

Dodam tylko, że jak Play pokazał rączkę z obciętymi paluszkami wszyscy narzekali, że be, że krew i przemoc (nic, że obok wisiały reklamy "Piły 3"...). Teraz, że taka reklama to wyciskacz łez. I tak źle, i tak niedobrze. Malkontentom nigdy nie dogodzi

Temat: nowa reklama Plusa

Tomasz W.:
Polkomtel oprócz tego, że "wyciąga kasę" to jeszcze działa społecznie, a połowa z Was pewnie nawet na wybory nie chodzi.

Offtopicowo:
Jedno z najzabawniejszych zdań, jakie przeczytałem na GL. Dzięki:>.
Agnieszka D.

Agnieszka D. W końcu na dobrej
drodze...

Temat: nowa reklama Plusa

Czytam sobie opinie na temat reklamy PLUS-a i nasunął mi się jeden wniosek: w jakiś sposób reklama ta jednak zadziałała skoro spotkała się z takim odezwem społecznym. Została dostrzeżona spośród tysiąca innych spotów.

Następna dyskusja:

Nowa reklama Orange




Wyślij zaproszenie do