Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

nie mogę znaleźć w necie, przed chwilą widziałem w TV. nowa reklama Dove zaczyna się od ujęcia grilla super auta, na którym wyraźnie i całkiem długo widać trójząb, logo Maserati. początkowo myślałem wręcz, ze to reklama quatroporte:) wypadek przy pracy? o co chodzi?

ps.

przepraszam za literówkę w tytuleArkadiusz Piotr Z. edytował(a) ten post dnia 03.07.11 o godzinie 12:13
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

mam!!!

http://www.youtube.com/watch?v=_j6zSGMcV2w
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

nikt z fachowców mi nie wyjaśni tego zjawiska? czy to normalne?
Tobiasz J.

Tobiasz J. Specjalista ds.
Komunikacji
Marketingowej,
Browar Namysłó...

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Myślę, że to było celowe. W końcu pytanie brzmi - Kto powiedział, że moc / nie może również pielęgnować? / nie może się łączyć z pielęgnacją?

No to pokazali moc (Maseratti) i pielęgnację (delikatność) dziecko w tym samochodzie.

Dlatego uważam zabieg za celowy. Dopłacili pewnie jedynie za dodatkową markę w reklamie i po sprawie.

TJ
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

tam jeszcze był łatwo identyfikowalny Harley. zastanawiam się nad mechanizmem prawnym takiej reklamy, bo po prostu tego nie rozumiem. nie rozumiem w ogóle mechanizmu użycia marki luksusowej z najwyższej półki (niedostępnej w Polsce i nierozpoznawalnej masowo) w reklamie marki pospolitej i banalnego produktu.
Tobiasz J.

Tobiasz J. Specjalista ds.
Komunikacji
Marketingowej,
Browar Namysłó...

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

A nie mogła to być zwykła umowa między firmami?

A na jakiej podstawie wnioskujesz, iż w Polsce nierozpoznawalne są marki Maseratti i Harley Davidson?

A co do wyboru tych konkretnych marek, to uważam, że na wybór nie wpłynął stopień ich luksusu, a to że są marką stojącą za atrybutem mocy (mocne silniki samochodu i motoru, dodatkowo wizerunek motocyklisty - silnego i twardego faceta).
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Nie sądzę żeby Dove pokusiło się o wykorzystanie zarówno Maseratti jak i Harleya bez ich zgody :) Zbyt duże ryzyko pozwu w razie czego ;)
Ale ogólnemu istneiniu spotu nie dziwię się zbytnio... w końcu zarówno M jak i H przedstawione są w bdb świetle, jako przykład ideały łączącego moc i bezpieczeństwo - innymi słowy barter jak nic - "Wynam pozowolicie wykorzystac wizerunek, my pokarzemy go światu poprzez mass media (czyli coś czego nie robi ani M ani H)" :P

Mnie zastanawia inna kwestia... jesli widziałeś to w naszej TV - jaki jest do cholery koszt tłumaczenia takiego spociku? Zawsze nietłumaczone spoty albo tłumaczone na odpierdol wywoływały u mnie reakcję alergiczną bo czułem jakby potencjalny klient był olewany :)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Tobiasz Jaskuła:
A nie mogła to być zwykła umowa między firmami?

A na jakiej podstawie wnioskujesz, iż w Polsce nierozpoznawalne są marki Maseratti i Harley Davidson?

pisałem o rozpoznawalności maserati tylko. a wiem to z autopsji. motoryzacja to moje hobby.
A co do wyboru tych konkretnych marek, to uważam, że na wybór nie wpłynął stopień ich luksusu, a to że są marką stojącą za atrybutem mocy (mocne silniki samochodu i motoru, dodatkowo wizerunek motocyklisty - silnego i twardego faceta).
ale koncepcja i idea reklamy, to nie jest to, czego nie rozumiem.
Tobiasz J.

Tobiasz J. Specjalista ds.
Komunikacji
Marketingowej,
Browar Namysłó...

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Piotr L.:

Mnie zastanawia inna kwestia... jesli widziałeś to w naszej TV - jaki jest do cholery koszt tłumaczenia takiego spociku? Zawsze nietłumaczone spoty albo tłumaczone na odpierdol wywoływały u mnie reakcję alergiczną bo czułem jakby potencjalny klient był olewany :)

Koszt adaptacji spotu to od kilku do kilkudziesięciu tysięcy netto. I mam tu na myśli full-service, czyli tłumaczenie, lektora/ów z prawami, on-line itp. W Polsce emitowana jest polska wersja, a kolega zalinkował oryginał :-)
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Piotr L.:
Nie sądzę żeby Dove pokusiło się o wykorzystanie zarówno Maseratti jak i Harleya bez ich zgody :) Zbyt duże ryzyko pozwu w razie czego ;)
Ale ogólnemu istneiniu spotu nie dziwię się zbytnio... w końcu zarówno M jak i H przedstawione są w bdb świetle, jako przykład ideały łączącego moc i bezpieczeństwo - innymi słowy barter jak nic - "Wynam pozowolicie wykorzystac wizerunek, my pokarzemy go światu poprzez mass media (czyli coś czego nie robi ani M ani H)" :P
i to rzuca pewne światło, choć ja nie kupuję zestawienia:) jeszcze raz podkreślam egzotyczność marki maserati w Polsce. choć fakt, reklama nie jest polska. maserati to auto z wyższej półki niż audi, bmw i mercedes a właśnie te marki w Polsce kojarzone z mocą i luksusem.

Mnie zastanawia inna kwestia... jesli widziałeś to w naszej TV - jaki jest do cholery koszt tłumaczenia takiego spociku? Zawsze nietłumaczone spoty albo tłumaczone na odpierdol wywoływały u mnie reakcję alergiczną bo czułem jakby potencjalny klient był olewany :)
w tv było po polsku, w necie nie znalazłem polskiej wersji.
Tobiasz J.

Tobiasz J. Specjalista ds.
Komunikacji
Marketingowej,
Browar Namysłó...

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Arkadiusz Piotr Z.:
Piotr L.:
Nie sądzę żeby Dove pokusiło się o wykorzystanie zarówno Maseratti jak i Harleya bez ich zgody :) Zbyt duże ryzyko pozwu w razie czego ;)
Ale ogólnemu istneiniu spotu nie dziwię się zbytnio... w końcu zarówno M jak i H przedstawione są w bdb świetle, jako przykład ideały łączącego moc i bezpieczeństwo - innymi słowy barter jak nic - "Wynam pozowolicie wykorzystac wizerunek, my pokarzemy go światu poprzez mass media (czyli coś czego nie robi ani M ani H)" :P
i to rzuca pewne światło, choć ja nie kupuję zestawienia:) jeszcze raz podkreślam egzotyczność marki maserati w Polsce. choć fakt, reklama nie jest polska. maserati to auto z wyższej półki niż audi, bmw i mercedes a właśnie te marki w Polsce kojarzone z mocą i luksusem.

OK, ale spot został wyprodukowany na Europę, jeśli nie na EMEA lub cały świat. I nikt nie będzie zmieniał samochodu i motoru tylko na Polskę - bo by trzeba dokręcić kilka ujęć (wszystkie w których jest samochód i motor). To się po prostu polskiemu marketerowi nie opłaca.

Mimo wszystko nadal nie zgadzam się z Twoją opinią, iż Maseratti nie jest w Polsce rozpoznawalne.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Arkadiusz Piotr Z.:
i to rzuca pewne światło, choć ja nie kupuję zestawienia:) jeszcze raz podkreślam egzotyczność marki maserati w Polsce. choć fakt, reklama nie jest polska. maserati to auto z wyższej półki niż audi, bmw i mercedes a właśnie te marki w Polsce kojarzone z mocą i luksusem.

Mamy oficjalnego dystrybutora Maseratti w PL więc kanał zbytu jest, przy małej rozpoznawalności marki (a raczej braku jej obecności w innych mediach poza internetem bo samą markę zna chyba każdy) taki spot działa jedynie na plus. Harley natomiast nie używa reklam TV w Polsce chociaz jest obecny w sporym stopniu na rynku i całkiem dobrze mu się powodzi :)
Jak pisałem, czysty biznes, wszystkie trzy strony na tych reklamach skorzystały :P
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Tobiasz Jaskuła:
Mimo wszystko nadal nie zgadzam się z Twoją opinią, iż Maseratti nie jest w Polsce rozpoznawalne.
zaofftopuję; prowadzę grupę na GL "Motoryzacja" i w dużej mierze dzięki temu przekonałem się jak dalece masowo rozpoznawalna nie jest nawet wśród osób, które motoryzacją się interesują. a czy Ty wiesz jakiego typu samochody maserati produkuje bez posiłkowania się netem?
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Tobiasz Jaskuła:
Dopłacili pewnie jedynie za dodatkową markę w reklamie i po sprawie.

U dopłacający za reklamę z dodatkową ekspozycją? Powątpiewam ;]
r.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Arkadiusz Piotr Z.:
czy Ty wiesz jakiego typu samochody maserati produkuje bez posiłkowania się netem?

Drogie.
r.
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Piotr L.:
Mamy oficjalnego dystrybutora Maseratti w PL

od bardzo niedawna:) najpierw nuworysze musieli nakupować niemieckich wozów, potem ferrari itp., a dopiero potem zorientowali się, maserati istnieje:) btw quatroporte to moje marzenie:)
więc kanał zbytu jest, przy małej rozpoznawalności marki (a raczej braku jej obecności w innych mediach poza internetem bo samą markę zna chyba każdy) taki spot działa jedynie na plus. Harley natomiast nie używa reklam TV w Polsce chociaz jest obecny w sporym stopniu na rynku i całkiem dobrze mu się powodzi :)
Jak pisałem, czysty biznes, wszystkie trzy strony na tych reklamach skorzystały :P
a Harley jest jak coca cola, jednym z głównych produktów kojarzących się z USA.
Tobiasz J.

Tobiasz J. Specjalista ds.
Komunikacji
Marketingowej,
Browar Namysłó...

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Rafał S.:
U dopłacający za reklamę z dodatkową ekspozycją? Powątpiewam ;]
r.

Ale że U. nie dopłacił, czy że dopłat nie ma za dodatkową markę w reklamie?

TJ
Arkadiusz Piotr Z.

Arkadiusz Piotr Z. sticky business

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Rafał S.:
Arkadiusz Piotr Z.:
czy Ty wiesz jakiego typu samochody maserati produkuje bez posiłkowania się netem?

Drogie.
r.
koszmarnie:) ale piękne:)
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Arkadiusz Piotr Z.:
zaofftopuję; prowadzę grupę na GL "Motoryzacja" i w dużej mierze dzięki temu przekonałem się jak dalece masowo rozpoznawalna nie jest nawet wśród osób, które motoryzacją się interesują. a czy Ty wiesz jakiego typu samochody maserati produkuje bez posiłkowania się netem?

Do niedawna tkaie marki jak Ferrari czy Aston Martin też były tylko znane z filmów, społeczeństwo się bogaci to i wyższa półka trafia na rynek - ostatnio widziałem nawet Koenigsegga na warszawskich blachach a to nie jest byle popiardółka :) Podobnie o Porsche można kiedyś było tylko pomarzyć, w tej chwili masz duże salony w każdym większym mieście (pomijam już to że P zrobiło się samochodem dla odrobinę bardziej dzianego Kowalskiego, a w moich oczach zeszło niżej niż BMW czy Mercedes - no ale jesli chce się sprzedawać sportowe maszyny to na czymś trzeba jednak zarabiać :P). Kto wie, może nasz miłościwy dystrybutor planuje mocniejsze wbicie się na rynek, zwłaszcza że ceny nie są tkaie tragiczne patrząc na to ile po naszych ulicach jeździ najwyższych modeli popularnych marek (Sklasy, serie 7, x6, RangeRovery - wszystko powyżej 500tys zł), z tym że one mają sieć serwisową a to częst odecyduje o sprzedazy. Tak bynajmniej było z Aprilia, Triumphem albo Ducati - puki nie było sieci serwisów to sprżety szły jak krew z nosa :)Piotr L. edytował(a) ten post dnia 03.07.11 o godzinie 20:43
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: nowa reklama dezodoarntu Dove men

Tobiasz Jaskuła:
Rafał S.:
U dopłacający za reklamę z dodatkową ekspozycją? Powątpiewam ;]
r.

Ale że U. nie dopłacił, czy że dopłat nie ma za dodatkową markę w reklamie?

TJ

Dopłaty są za wszystko ;]
r.

Następna dyskusja:

Nowa reklama Link




Wyślij zaproszenie do