Temat: NOWA PEPSI
Wojtek Gąska:
No proszę Cie! A Ty w to wierzysz?
Mam nadzieje, że nie. Choć nie jest to regułą, to im większa korpo tym większy nie przemyślany spontan, do którego później dorabiana jest na siłę jakaś ideologia. Grunt to za wszelką cenę zrobić coś co nikt wcześniej nie robił, bo tylko wtedy wspomniana Pani ma możliwość awansu.
Nie ta skala.
Może przy budżecie naście tysięcy można się bawić w takie spekulacje, ale nie dla wydatków rzędu miliony (miliardy?) dolarów (dla orientacji: budżet dla jednej kampanii HBO (Voyeur) wyniósł 3.5 miliona).
Wprowadzenie tego znaku na rynek z pewnością poprzedziły badania, łącznie z wypuszczaniem balonów w sieci i monitorowaniem reakcji. Co do oceny skuteczności - zdałbym się na ludzi, którzy się na tym znają (a TBWA to nie lokalna gwiazdka).
Tak ogólnie: w tym biznesie naprawdę istnieją narzędzia do oceny skuteczności i pozwalające przewidzieć pewne sprawy. Wydaje sie ogromne pieniądze i oczekuje się konkretnych efektów, szczególnie w takiej skali.
Myślenie kategoriami kopert, cioć i awansów to jakaś paranoja.
Jacek Opaluch edytował(a) ten post dnia 23.01.09 o godzinie 11:46