Joanna C.

Joanna C. Media Manager, NIVEA
Polska

Temat: Nivea - nowa kampania

Co myślicie o nowej (tej wizerunkowej) kampanii Nivei? Czy nie macie wrażenia, że przez swój emocjonalny charakter jest taka trochę... nijaka? Kiedy pytałam o nią znajomych większość z nich z ogromnym trudem mogła ją sobie skojarzyć...

Słyszałam, że Nivea zdecydowała się na taką emocjonalną kampanię na podstawię wyników badań (zdajsie, że badanie realizowała firma dr Ohme). Jednak mnie osobiście jakoś to nie przekonuję. Jako kobieta podchodzę do kremu raczej praktycznie i na tej podstawie wybieram markę. Emocjonalne podejście do kremu? Hmmm, no nie wiem...

konto usunięte

Temat: Nivea - nowa kampania

Nie lubię emocjonalności w pakiecie z kremem dla dorosłej kobiety. Nie potrzebuję męskiego tła i miłości, by poczuć się ujędrniona/nawilzona/pozbawiona zmarszczek ;), potrzebuję porządnego kosmetyku :))).
Najbardziej trafiają do mnie reklamy, gdzie pokazuje się aptekę, laboratorium, ładną lazienkę z masą buteleczek i puzderek, buduar z pachnidłami.... i żaadnych mężczyzn. Ci niech podziwiają efekt działania specyfiku, a nie uczestniczą w jego nakładaniu ;).

Reklama nijaka. Przyznam :)
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Nivea - nowa kampania

to ja jeden głos na tak. Zdecydowanie poodba mi sie kampania i od razu przyciagnela moja uwagę:)))

konto usunięte

Temat: Nivea - nowa kampania

a mnie jako że posiadam ze starych czasów wyłącznie pozytywne skojarzenia z kremem Nivea to akurat ta kampania się bardzo podoba aczkolwiek z powodu pewnego kontekstu osobistego
Sebastian Tatarek

Sebastian Tatarek COSMED Consulting

Temat: Nivea - nowa kampania

Myślę że kampania ta jest kampanią wizerunkową i w 100% spełnia swoje zadanie. Pytałem swoich znajomych o nią i każdy ją pamieta i może nawet wymienić 3 layouty z ich przesłaniami.
Joanna C.

Joanna C. Media Manager, NIVEA
Polska

Temat: Nivea - nowa kampania

Sebastian Tatarek:
Myślę że kampania ta jest kampanią wizerunkową i w 100% spełnia swoje zadanie. Pytałem swoich znajomych o nią i każdy ją pamieta i może nawet wymienić 3 layouty z ich przesłaniami.


A ja jednak nie do końca się zgadzam. W tej kampanii nie za bardzo widzę wizerunek marki. Owszem, są emocje, ale co one mówią? Że jaka jest Nivea? Jakie jest to przesłanie? Nie widzę tu niczego co by wyróżniało markę Nivea na tle innych marek kosmetyków.
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Nivea - nowa kampania

Ponizej co autor mówi, ze miał na myśli. Wydaje mi się, ze kampania jest spójna z tym co nivea jako marka komunikauje od lat, a stawia własnie na emocjonalnośc i naturalność , na tym w większosci sa oparte ich spoty reklmaowe. Moim zdaniem udało im się to bardzo.

"NIVEA od dziesiątek lat utożsamiana jest z takimi wartościami jak bliskość, troska, pozytywne relacje i zaufanie. Są to emocje tkwiące w DNA marki. Odnosząc sukcesy na rynku kosmetyków, jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi konsumentami. Dlatego w NIVEA udaje się tworzyć kosmetyki uwielbiane przez miliony i mówić językiem milionów ludzi. Wiemy, co jest dla nich ważne, jak istotnym jest pojęcie piękna - piękna postrzeganego wielorako...
PIĘKNO MA WIELE ZNACZEŃ.

TO JAK WYGLĄDASZ,
TO CO CZUJESZ,
TO KIM JESTEŚ
DLA SIEBIE I DLA INNYCH.

JEST RÓŻNORODNE
I INDYWIDUALNE JAK SAMO ŻYCIE

TO WŁAŚNIE JEST PIĘKNO DLA NIVEA.





Z naszą komunikacją dotrzeć chcemy niemalże do każdego. W osiągnięciu tego celu pomagają nam media - od telewizji, przez internet po prasę, a także komunikacja outdoorowa oraz działania w punkcie sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że i Państwa uwagę uda nam się przyciągnąć.
Życzymy Wszystkim tego, co najpiękniejsze, pamiętając, że...

Piękno to przyjaźń...
Piękno to być razem...
Piękno to szczęście...

NIVEA Polska Sp. z o.o.Wioletta S. edytował(a) ten post dnia 12.02.08 o godzinie 10:46
Joanna B.

Joanna B. Marketing manager w
firmie medycznej

Temat: Nivea - nowa kampania

A mnie się podoba, pokazuje różne oblicze piękna:) a przy okazji jest prosta

konto usunięte

Temat: Nivea - nowa kampania

praktyczne podejscie do reklamy juz sie nie sprawdza (nie zawsze)
gramy na emocjach...
reklamując auta nie pokazujemy jak działa silnik i jak szybko jedziemy po szosie.
pokazujemy- komfort, prestiz, bezpieczeństwo (szczegolnie dzieci- emocje)
reklamując lody nie pokazujemy jak one są pyszne i co to lód bo każdy wie. pokazujemy jak miło jest z TYMI lodami spedziec wesoło czas z ludzmi, pokazujemy tradycję oraz emocje ze kosztujemy tego loda razem z rodziną z kochaną osobą przy okazji np walentynek....

pokazanie w prost czegoś moze byc nudne
Joanna C.

Joanna C. Media Manager, NIVEA
Polska

Temat: Nivea - nowa kampania

Paweł Kaftański:
praktyczne podejscie do reklamy juz sie nie sprawdza (nie zawsze)
gramy na emocjach...
reklamując auta nie pokazujemy jak działa silnik i jak szybko jedziemy po szosie.
pokazujemy- komfort, prestiz, bezpieczeństwo (szczegolnie dzieci- emocje)
reklamując lody nie pokazujemy jak one są pyszne i co to lód bo każdy wie. pokazujemy jak miło jest z TYMI lodami spedziec wesoło czas z ludzmi, pokazujemy tradycję oraz emocje ze kosztujemy tego loda razem z rodziną z kochaną osobą przy okazji np walentynek....

pokazanie w prost czegoś moze byc nudne

Ze wszystkim się zgadzam i nie neguję kampanii opartej na emocjach.
Takie kampanie opierają się na 3 głównych zmiennych:
- pokazanie emocji związanych z korzystaniem z produktu (przyjemność, szczęście...)
- pokazanie efektu korzystania z produktu (satysfakcja, rozrywka, radość...)
- pokazanie kontekstu korzystania z produktu (rodzina, przyjaciele, zabawa, randka...)

itd.

W przypadku kampanii Nivei nie widzę tego. Pokazane emocje nie są dla mnie spójne z produktem, przy którym są prezentowane. Piękno, radość, szczęście, przyjaźń... Według mnie te opisy nie wiążą się ani z kontekstem używania, ani z emocjami związanymi z samym korzystaniem, ani już tym bardziej z efektem używania produktu

A jako kobieta, użytkowniczka kremu, a nie marketingowiec - po prostu tego nie czuję :)

konto usunięte

Temat: Nivea - nowa kampania

ostatni argument przemawia do mnie na maxa
Marta G.

Marta G. Category, Shopper,
Insight... Magic ;)

Temat: Nivea - nowa kampania

Hmm... A ja muszę przyznać, że od momentu, kiedy zobaczyłam reklamę byłam pod wrażeniem tego, jak silnie te kilkanaście sekund filmu i migawek z różnych scen/sytuacji potrafiło ułożyć się w jeden obraz 'poczucia ciepła, bliskości i zrozumienia'!
Czuj się piękna! Czuj się kochana! Bądź szczęśliwa! etc ! ... a my (Nivea) po prostu będziemy Ci gdzieś tam 'z boku/w tle' w tym towarzyszyć... w Twoim zyciu prywatnym i zawodowym...

Dodatkowo ukryty przekaz 'na Nas możesz polegać tak samo jak na tych, których pokazaliśmy (rodzina, przyjaciele)'. Proste. Chwytliwe. Kto nie uzywał tych produktów - możliwe, że jednak po nie sięgnie (szczególnie, że nie skonczyli na reklamach TV, ale sporo ich jest w mediach, jak i u detalistów - POS).

Świetna reklama i tyle. "Gładkie emocje";-)

Dwie uwagi:
- każda reklama ma jednak swoją główną grupę docelową (i choć może jesteś użytkowniczką produktów tej Marki, to akurat do Ciebie nie trafia;)
- nie wszyscy muszą non stop reklamować tylko swoje KONKRETNE PRODUKTY, czasem warto pokazać się od tej drugiej strony (bardziej 'politycznej/wizerunkowej'), zaistnieć szerzej w głowach konsumentów...

Pozdrawiam Wszystkich!:)

P.S. A czy kojarzysz jakąkolwiek EMOCJONALNĄ reklamę WIZERUNKOWĄ, która zapadła Ci w pamięć? Ewentualnie chociaż trochę Ci się podobała? Ja muszę przyznać - że nie bardzo :)
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Nivea - nowa kampania

Joanna C.:
A jako kobieta, użytkowniczka kremu, a nie marketingowiec - po prostu tego nie czuję :)

A czujesz Dove?
:)

A~
Gabriela H.

Gabriela H. GABARBAR.COM

Temat: Nivea - nowa kampania

Aleksander Bąk:
Joanna C.:
A jako kobieta, użytkowniczka kremu, a nie marketingowiec - po prostu tego nie czuję :)

A czujesz Dove?
:)

A~


hahaha - strzał w dziesiątkę:) Dove - konsekwentnie (od jakiegoś czasu), buduje swój wizerunek na emocjach. A jeśli o emocjach mowa i zapadaniu w pamięć to i Plus i Era miały jakiś czas temu, wizerunkowe kampanie, oparte na emocjach...Ja zapamiętałam.
Marta G.

Marta G. Category, Shopper,
Insight... Magic ;)

Temat: Nivea - nowa kampania

Swoją drogą... czy dziś ktoś może powiedzieć, że NIE JEST PODATNY NA REKLAMY (nie ważne jakie są i do kogo są skierowane... każdy z Nas je lepiej lub gorzej, pozytywnie lub negatywnie, ale jednak kojarzy - patrz: 'reklamowane marki/usługi').
...szczególnie Ci pracujący jakkolwiek 'w branży' - jesteśmy 'nazanczeni', czy tego chcemy czy nie... nie ważne czy pracujemy 3 m-ce czy 30 lat ;-)

Więc choć czuję się po prostu kobietą (jak Joanna:), to 'kocham marketing', a on pokochał mnie... i pływa w mojej krwi i czy tego chcę czy nie... podejmuje czasem decyzje 'za mnie';) ...chociażby jadąc NA EMOCJACH związanych z ludźmi, których znam, którzy z kolei odpowiadają za takie marki jak NIVEA, DOVE, L'OREAL, LIRENE, SORAYA... ale to już inna historia;-)

Emocje rządzą w dzisiejszych czasach. I dobrze. Bez nich jest/byłoby jałowo:)

konto usunięte

Temat: Nivea - nowa kampania

Widze ze konsekwentnie wszyscy kojarzą markę Nivea z kremikiem :) Dlatego tez właśnie uwypuklono w kampanii kolor niebieski - w jednej z reklam zmieniono nawet kolor sweterka z różowego na niebieski :)
Generalnie mi osobiście kampania sie podoba, chociaż powiem szczerze, ze rzadko się z nią spotkałam mimo bycia w grupie docelowej (kobieta, 20 - 40, mieszkanka miasta).
Marta G.

Marta G. Category, Shopper,
Insight... Magic ;)

Temat: Nivea - nowa kampania

Dorota Dragan:
Generalnie mi osobiście kampania sie podoba, chociaż powiem szczerze, ze rzadko się z nią spotkałam mimo bycia w grupie docelowej (kobieta, 20 - 40, mieszkanka miasta).

W W-wie ich reklamy są obecne na każdym kroku... Centrum, Praga, Mokotów... może wszędzie są, ale wszystkich przystanków i billboardów i dzielnic nie objeżdżam regularnie;)))
I pojawili się też m.in. w bloku reklamowym przed niektórymi filmami w sieci MULTIKINA ;-) ...więc nie da się przed nimi uciec;) na szczęscie - reklama jest 'ciepła' (a nie np. wulgarna, jak AXE ?;>), więc mi to nie przeszkadza:)
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Nivea - nowa kampania

Joanna C.:
[...] Słyszałam, że Nivea zdecydowała się na taką emocjonalną kampanię na podstawię wyników badań (zdajsie, że badanie realizowała firma dr Ohme) [...]

Badania Ohme'go dotyczyły spotu tv. Na ich podstawie wycięto sekwencje, które wg badań nie wywoływały zainteresowania i zaangażowania odbiorców. Zostawiono natomiast scenę — kobiecego otarcia kobiecej łzy — która to przez swoją emocjonalność wzbudzała największe pozytywne emocje wobec samej marki. Zatem chyba nie o emocje do kremu chodziło.


Obrazek


Piękno to przyjaźń. Piękno to być razem. Piękno to szczęście. Na szczęście jest Dove...

;)

A~
Marta G.

Marta G. Category, Shopper,
Insight... Magic ;)

Temat: Nivea - nowa kampania

Piękno to przyjaźń. Piękno to być razem. Piękno to szczęście. Na szczęście jest Dove...

;)

Cóż to za kryptoreklama? ;-)))
Wciąż Dove i Dove... ;> Czyżby cichy wielbiciel Unilevera?:D

Swoją drogą - co myslicie o nowej gamie kosmetyków Dove ProAge? Czy faktycznie jakaś kobieta zidentyfikuje się 'wiekowo' z całą linią?;> Dezodorant??? Balsam do ciała??? i wszystko to specjalnie do już nie tak 'młodej&jędrnej' skóry? ...chyba kogoś poniosła wyobraźnia;> ...albo nie znam w ogóle tej niszowej grupy docelowej:D

(ale powiem Wam, że mają inną ciekawą gamę uzupełniającą w zanadrzu... niebawem, niebawem...;-)
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: Nivea - nowa kampania

Marta R.:
[...] Wciąż Dove i Dove... ;> Czyżby cichy wielbiciel Unilevera?:D [...]

A może jestem już w tym wieku, że kręcą mnie użytkowniczki kosmetyków DoveProAge...

:D

A~

Następna dyskusja:

nowa kampania - wojsko pols...




Wyślij zaproszenie do