Tomek
Banasik
NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy
Temat: Nikon zamyka/cenzuruje swoje forum. Słusznie?
Piotr F.:
tak szczerez mowiac .. to sprawa miedzy dwoma firmami - wlscicielm forum a nikon polska. robienie z tego wielkiej tragedii narodowej wszedzie gdzie sie da jest pomylka.
Po pierwsze - jakiej wielkiej tragedii Piotrze? Jesteś na forum poświęconym budowaniu wizerunku marki. A zakładając ten temat, zadałem proste pytanie - czy Nikon postąpił słusznie? Cała moja około-reklamowa wiedza prowadzi mnie do jednego wniosku: "ktoś oszalał". Link, który cytuje Marecki to jedno z setki opracowań, które przypominają abecadło prowadzenia wizerunku firmy w sieci. Tym bardziej nie mogę otrząsnąć się ze zdumienia, że ktoś to abecadło zignorował.
Oczywiście - jeśli są jakieś sprawy pozakulisowe między firmami, to... trzeba było o tym powiedzieć. Ale w takim wypadku dlaczego Nikon publikuje trącące cenzorskimi zapędami oświadczenie, zamiast krótkiej informacji w stylu: "Ze względu na różnicę interesów między naszymi firmami, rezygnujemy z ... . Piotrowi i dotychczasowemu forum Nikona życzymy jak najlepiej, wierzymy, że nadal będzie ono interesującym źródłem informacji dla jego uczestników. Tym niemniej na chwilę obecną z odrobinę zmienioną formułą planujemy budować konkurencyjne forum promujące naszą markę. Piotrze - zapraszamy do zdrowiej rywalizacji".
A zamiast tego firma wypluła z siebie informację, że "Podejmowane przez nas kroki obejmą wszystkie domeny przywołujące w nazwie słowo Nikon, niezależnie od profilu ich działalności. Działania te mają na celu zapewnienie zgodnego z polityką korporacyjną oraz z prawem wykorzystywania zastrzeżonego znaku towarowego Nikon." - no sorry, ale w tym oficjalnie oświadczeniu firma powiedziała niemal wprost: naszym celem jest zdominowanie i ocenzurowanie informacji w necie na temat naszej firmy.
Nadal twierdzę: marketingowy strzał w stopę.Tomek Banasik edytował(a) ten post dnia 06.05.10 o godzinie 09:16