Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Maciej P.:
Kzysztof Wydra:
Nie wiem jak szefowie netii mogli połączyć tak nieprzyjemne skojarzenia ze swoją firmą.

Krzysztof,

Uważasz że szef marketingu Netii, który notabene był autorem sukcesu marki Heyah kilka lat temu, mógł przez przypadek popełnić tak akademicki w swej istocie błąd polegający na skojarzeniu marki z czymś nieprzyjemnym?. Sądzę że prędzej sugerował się mottem "wyróżnij się lub zgiń" Ala Riesa
Błędy popełniają nawet najlepsi, tym bardziej, że szef marketingu Netii zapewne nie zajmuje się takimi duperelami, jak kontrola treści dwudziestego szóstego z kolei spotu reklamowego. Po prostu nie ma na to czasu.Jarosław Koć edytował(a) ten post dnia 23.06.10 o godzinie 17:41
Maciej P.

Maciej P. Trade Marketing and
Brand Marketing
Manager

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Jarosław Koć:
Maciej P.:
Kzysztof Wydra:
Nie wiem jak szefowie netii mogli połączyć tak nieprzyjemne skojarzenia ze swoją firmą.

Krzysztof,

Uważasz że szef marketingu Netii, który notabene był autorem sukcesu marki Heyah kilka lat temu, mógł przez przypadek popełnić tak akademicki w swej istocie błąd polegający na skojarzeniu marki z czymś nieprzyjemnym?. Sądzę że prędzej sugerował się mottem "wyróżnij się lub zgiń" Ala Riesa
Błędy popełniają nawet najlepsi, tym bardziej, że szef marketingu Netii zapewne nie zajmuje się takimi duperelami, jak kontrola treści dwudziestego szóstego z kolei spotu reklamowego.

Jarku, nie popadajmy ze skrajności w skrajność. O tym jaki jest koncept kreatywny i copy dyrektor nie dowiaduje się z TV. Jeśli kampania ATL jest duperelą to co nią nie jest?

konto usunięte

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

jest spoko ;) ...

Choć dla mnie mógłby powiedzieć "Sześć gosza, no estem" ;)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Maciej P.:

Jarku, nie popadajmy ze skrajności w skrajność. O tym jaki jest koncept kreatywny i copy dyrektor nie dowiaduje się z TV. Jeśli kampania ATL jest duperelą to co nią nie jest?

Zazwyczaj nie uczestniczy w procesie decyzyjnym akceptacji scenariusza. Czasem może nową kampanię obejrzeć, jak już jest gotowa. Ale na głowie ma zazwyczaj ważniejsze sprawy.
No, chyba, że mamy do czynienia z dużą centralizacją w korporacji - ale to nie są najlepsze wzorce polityki delegowania zadań.
Nie sądzę zatem, żeby dyrektor marketingu potężnej firmy uważnie analizował każdy spot, których ta firma wypuszcza kilka - kilkanaście na rok. Co nie znaczy, że nie interesuje się najważniejszymi kwestiami kampanii.
Michał Dolny

Michał Dolny Dyrektor Marketingu,
Netia S.A.

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Jarosław Koć:
Nie sądzę zatem, żeby dyrektor marketingu potężnej firmy uważnie analizował każdy spot, których ta firma wypuszcza kilka - kilkanaście na rok. Co nie znaczy, że nie interesuje się najważniejszymi kwestiami kampanii.

Jarku,

zdziwię Cię zapewne, ale dokładnie analizuję każdy spot :)
Obserwuję z zainteresowaniem Waszą dyskusję ale pozwólcie, że nie będę brał w niej udziału :) Cieszy natomiast fakt, że reklama nie pozostała niezauważona - czego efektem są Wasze posty, a przy okazji dobrze "sprzedaje" usługę - mam na myśli efekty kampanii :)

Pozdrawiam serdecznie,
MD
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Michał Dolny:
Jarosław Koć:

Nie sądzę zatem, żeby dyrektor marketingu potężnej firmy uważnie analizował każdy spot, których ta firma wypuszcza kilka - kilkanaście na rok. Co nie znaczy, że nie interesuje się najważniejszymi kwestiami kampanii.

Jarku,

zdziwię Cię zapewne, ale dokładnie analizuję każdy spot :)

I owszem, zdziwiłeś mnie. Tak do końca nie wierzę, ale niech to będzie naszą tajemnicą.
Obserwuję z zainteresowaniem Waszą dyskusję ale pozwólcie, że nie będę brał w niej udziału :) Cieszy natomiast fakt, że reklama nie pozostała niezauważona - czego efektem są Wasze posty, a przy okazji dobrze "sprzedaje" usługę - mam na myśli efekty kampanii :)

Gratuluje więc efektów sprzedażowych, ale - jak świetnie wiesz - nie o tym efekcie pisałem, raczej o prostym skojarzeniu z nieprzyjemną chwilą, co bardziej wpływa na wizerunek.
Pozwolę też sobie z taką pewną nieśmiałością przypomnieć, że kampania reklamowa nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na sukces sprzedażowy, a w wielu przypadkach nie jest ona nawet elementem decydującym. Fundamentaliści uważają nawet, że nie powinno sie w ogóle mówić o wpływie kampanii na wzrost sprzedaży, tylko o wpływie na poziom świadomości marki i na skojarzenia, jakie wywołuje ona wśród konsumentów. Osobiście nie jestem aż takim doktrynerem.

Pozdrawiam
Krzysztof Wydra

Krzysztof Wydra Oddam 8 kg
powietrza, za 500 ml
słońca

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Wczoraj w radiu słyszałem kolejną reklamę netii.
Otóż okazuje się nasz dentysta-sadysta został złapany przez wymiar sprawiedliwości i przyznaje się do popełnianych czynów.

Plus za koncept, plus połączenie tych reklam w mini-story, plus za Pana Kotka, który gra rewelacyjnie.

Minus za bądź co bądź "wiercenie" w pierwszej części spotu.

Aczkolwiek teraz widzę, a przynajmniej domyślam się, dlaczego I spot był jaki był.

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Adam Gabryelów:
Zabawna, jak przedtem, ale tu dochodzi też do czegoś niepożądanego - produkt zostaje skojarzony z czymś nieprzyjemnym. Kojarzenie marki z nieprzyjemnością borowania (widzimy obraz oczami pacjenta) to chyba jednak nieprzemyślane posunięcie.

No wlasnie...
M.zd. reklama fatalna, z tego powodu.

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Michał Dolny:

Cieszy natomiast fakt, że
reklama nie pozostała niezauważona - czego efektem są Wasze posty, a przy okazji dobrze "sprzedaje" usługę - mam na myśli efekty kampanii :)

Pozdrawiam serdecznie,
MD

Zapamietac sie daje, ale z dwoma negatywnymi efektami.
Efekt krotkoterminowy i oparty na odruchu: zle wrazenie, przykrosc, zwiazana z "przypomnieniem" czegos nieprzyjemnego.
Dentystke mam swietna, nigdy nic nie boli, relaksuje sie na fotelu do tego stopnia, ze kiedys zasnelam - ptaki spiewaly za oknem - ale zle skojarzenie z borowaniem jest podswiadome, moze atawizm jakis. Moze kwestia tego, ze to po prostu dzwiek fatalnie odbierany przez ucho.
Efekt dlugoterminowy: Netia chce zaszokowac i dac sie zapamietac, nie liczac sie z przykrymi doznaniami klienta, zwiazanymi z reklama i "zaproszeniem do kontaktu".
Nie chcialabym, zeby to zabrzmialo, jak atak - na polskich portalach to sie czesto zdarza - raczej jako glos w dyskusji nad spotem, moze pomocny dla autorow reklamy, ktorzy zbudowali swietna, charakterystyczna postac - Kot kapitalny. Tylko zle wykorzystany.
pozdrawiam,
a.d.

konto usunięte

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

U dentysty jest jest jeszcze zapach, smak. Tu masz tylko dźwięk, no i Kota.

konto usunięte

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Łukasz Nowakowski:
U dentysty jest jest jeszcze zapach, smak. Tu masz tylko dźwięk, no i Kota.

taaa... a kupa nie śmierdzi z telewizora, więc też spokojnie mogłaby trafić do tej reklamy - oczywiście gdyby robił ją Kot ;]

konto usunięte

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Adam Gabryelów:
Łukasz Nowakowski:
U dentysty jest jest jeszcze zapach, smak. Tu masz tylko dźwięk, no i Kota.

taaa... a kupa nie śmierdzi z telewizora, więc też spokojnie mogłaby trafić do tej reklamy - oczywiście gdyby robił ją Kot ;]

można to zbadać:p Peddigree (twarde dowody) bylo straszne, ale pies to nie Kot!Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 02.07.10 o godzinie 12:44
Bartosz Stańczyk

Bartosz Stańczyk Lekarz dentysta

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Trochę z innej strony - uważam, że ta reklama spowoduje, że więcej osób będzie odczuwało lęk przed wizytą u dentysty. Mimo, że w obecnych czasach ból w gabinecie stomatologicznym nie jest już "obowiązkowy", to wyjątkowo dużo osób ma złe skojarzenia z dzieciństwa. Jest też kategoria osób, które boją się, mimo, że nigdy bólu na fotelu nie doznały - po prostu funkcjonuje stereotyp: wizyta u dentysty = ogromny ból. Ta reklama ten stereotyp "odgrzewa" i pogłębia. Z pewnością osiągną dodatni efekt biznesowy, bo reklama jest bardzo dobra- wyróżnia się i Kot jest świetny, ale niepożądane efekty reklamy, o których pisałem wyżej mogą wystąpić.

Następna dyskusja:

DJ Tomasz Kot wymiata!




Wyślij zaproszenie do