Temat: nazwa firmy potrzebna....
To co powyżej napisałem Maciek to prawda, ale to jeszcze nie wszystko. Przy tworzeniu nazwy, trzeba zrobić jeszcze kilka "prac dodatkowych". Nie zawsze wszystkie z poniższych, bo to zależy od tego, co znajduje się w briefie:
- najważniejsze - trzeba sprawdzić w Urzędzie Patentowym czy proponowane nazwy nie są już zarejestrowane, lub nie nie powodują konfliktu z podobnymi z branży
- jeśli jest takie wymaganie: szukać nazw z wolną domeną
- w wielu przypadkach powinno się przeanalizować, czy nazwa jest "perspektywiczna" tzn. czy można ją bez problemów rozbudowywać o dodatkowe człony, które opisywałyby zakres działalności firmy (bo ten z czasem może się zmienić/poszerzyć)
- znaleźć jakąś grę słowną, lub coś charakterystycznego (nie zawsze), aby nazwa się wyróżniała spośród nazw konkurencji
- stworzyć nazwę, która dobrze brzmi z claimem (nawet jeśli w początkowym etapie go nie ma - to w dalszej perspektywie na pewno się pojawi)
A i to nie wyczerpuje tematu - dobra nazwa to przynajmniej 10 różnych kryteriów, które trzeba wziąć pod uwagę, dlatego jeśli ktoś oferuje gotową nazwę za powiedzmy; 500 - 1000 zł to idę o zakład, że nie poświęci na tą nazwę dość czasu, aby uwzględnić wszelkie podane przeze mnie i przez Maćka kryteria (a czasem są jeszcze inne - np. konkretne wykluczenia związane z kluczową konkurencją).
Tomek Banasik edytował(a) ten post dnia 28.10.12 o godzinie 17:00