Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Naming - podpowiedzcie

Monika Koryzma:
Jest mnóstwo świetnych lub zagranicznych nazw, ale do cholery liczy się pomysł!

Niby tak, ale - podchodząc do tematu zupełnie instynktownie - komunikat trzeba dopasować do odbiorcy. No chyba, że w reklamie Barbie napisałabyś, że Teraz lala ma nowe, zajebiste ciuszki...

Tylko nie krzyczcie, że dyskryminuję mniejsze miejscowości i nie lećcie na mnie z widłami. Z moich obserwacji wynika po prostu, że nieco inne rzeczy robią wrażenie na biznesmenach z ogromnych miast i na tych z nieco mniejszych miasteczek. Czy to źle?

konto usunięte

Temat: Naming - podpowiedzcie

Tadeusz Zawilski:
Monika Koryzma:
Jest mnóstwo świetnych lub zagranicznych nazw, ale do cholery liczy się pomysł!

Niby tak, ale - podchodząc do tematu zupełnie instynktownie - komunikat trzeba dopasować do odbiorcy. No chyba, że w reklamie Barbie napisałabyś, że Teraz lala ma nowe, zajebiste ciuszki...

Tylko nie krzyczcie, że dyskryminuję mniejsze miejscowości i nie lećcie na mnie z widłami. Z moich obserwacji wynika po prostu, że nieco inne rzeczy robią wrażenie na biznesmenach z ogromnych miast i na tych z nieco mniejszych miasteczek. Czy to źle?

Angielskie nazwy obecnie mają sens kiedy z założenia chcemy utrzymywać kontakt z zagranicznymi firmami.

Z moich doświadczeń wynika, że postrzeganie koncepcji reklamowych w Polsce różni się ze względu na wiek lub wykształcenie klientów, a nie ich pochodzenie. Dla pięćdziesięciolatka z Warszawy, który ino gawarit pa ruski jazyk to i może proste tłumaczenie "ogłoszenia" na angielski będzie robić wrażenie. Dla dwudziesto czy trzydziestolatka znającego angielski to żenujące.
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Naming - podpowiedzcie

Monika Koryzma:
Dla pięćdziesięciolatka z Warszawy, który ino gawarit pa ruski jazyk to i może proste tłumaczenie "ogłoszenia" na angielski będzie robić wrażenie. Dla dwudziesto czy trzydziestolatka znającego angielski to żenujące.

Serio wierzysz w to, że w niewielkich miejscowościach:
a) dwudziesto czy trzydziestolatkowie są klientami agencji reklamowych;
b) dwudziesto czy trzydziestolatkowie powszechnie znają angielski?

O ile a) jeszcze może być prawdziwe, o tyle wystarczy mi kilka lat doświadczenia w pracy z dziećmi i młodzieżą (głównie młodzieżą) z różnych miast i miasteczek (głównie małych) żeby wyrobić sobie opinię na temat znajomości języków obcych na ich terenie. Powiesz, że generalizuję, ale przecież firma, która się otwiera też generalizuje. No chyba, że ma tak specjalistyczne usługi, że może bazować na jednostkowych, wyróżniających się przypadkach.

Tylko żeby teraz nie wyszło, że jestem fanem nazwy AdvertOn. Ale na pewno jest lepsza niż Reklama Doskonała...
Ewa P.

Ewa P. Menedżer Produktu

Temat: Naming - podpowiedzcie

Jeśli firma będzie odwalac fuszerke to najlepsza nazwa nie pomoże.

konto usunięte

Temat: Naming - podpowiedzcie

Tadeusz Zawilski:
Serio wierzysz w to, że w niewielkich miejscowościach:
a) dwudziesto czy trzydziestolatkowie są klientami agencji reklamowych;
b) dwudziesto czy trzydziestolatkowie powszechnie znają angielski?

O ile a) jeszcze może być prawdziwe, o tyle wystarczy mi kilka lat doświadczenia w pracy z dziećmi i młodzieżą (głównie młodzieżą) z różnych miast i miasteczek (głównie małych) żeby wyrobić sobie opinię na temat znajomości języków obcych na ich terenie. Powiesz, że generalizuję, ale przecież firma, która się otwiera też generalizuje. No chyba, że ma tak specjalistyczne usługi, że może bazować na jednostkowych, wyróżniających się przypadkach.

Tylko żeby teraz nie wyszło, że jestem fanem nazwy AdvertOn. Ale na pewno jest lepsza niż Reklama Doskonała...

Jeśli ktoś planuje założenie agencji reklamowej to nastawia się raczej na długofalowe działanie więc jego potencjalnymi klientami są lub będą młodzi ludzie. Młody przedsiębiorca zasadniczo się różni od gówniarza z jakiejś tam szkoły średniej. Bez względu na miejsce zamieszkania. Wręcz nie waham się stwierdzić, że ludzie z małych miejscowości są bardziej zdeterminowani. Już pominę, że zrozumienie słowa "advert" nie wymaga jakichś wybitnych zdolności lingwistycznych czy ukończenia anglistyki.

Nie powiem, że generalizujesz. Powiem,że brak Ci elastyczności. Nie obserwujesz dynamiki rynku, nie przewidujesz przyszłości, a więc między innymi zmian pokoleniowych w firmach.
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Naming - podpowiedzcie

Monika Koryzma:
Nie powiem, że generalizujesz. Powiem,że brak Ci elastyczności. Nie obserwujesz dynamiki rynku, nie przewidujesz przyszłości, a więc między innymi zmian pokoleniowych w firmach.

Nie twierdzę, że nie masz racji. Może po prostu mieliśmy do czynienia z różnymi przedsiębiorcami;)
Zofia B.

Zofia B. strategia i
marketing, marketing
i strategia

Temat: Naming - podpowiedzcie

Bez przesady. Takie podstawowe zwroty zna każdy. No, prawie każdy. Z tym, że jak już mamy ruszyć wyobraźnią, to można się spodziewać, że ludzie wymowę spolszczą. Nie będą mówić 'ædvəɸt, a adwert... i w mowie wyjdzie adwerton - topornie i prawie jak kamerton. ;)


Obrazek


Z drugiej strony, jeśli to ma być agencja od ulotek i składu to nazwa nie powinna budzić innych, wygórowanych oczekiwań. Jakie są założenia marki? Są w ogóle jakieś czy po prostu szukacie ładnie brzmiącej nazwy?
Tomasz M W.

Tomasz M W. Free your mind!

Temat: Naming - podpowiedzcie

Jak szukasz już po angielsku to nazwij Spin Doctors ;) Ostatnio na topie i się kojarzy z magikami od PR.
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Naming - podpowiedzcie

Zofia B.:
Bez przesady. Takie podstawowe zwroty zna każdy. No, prawie każdy. Z tym, że jak już mamy ruszyć wyobraźnią, to można się spodziewać, że ludzie wymowę spolszczą. Nie będą mówić 'ædvəɸt, a adwert... i w mowie wyjdzie adwerton - topornie i prawie jak kamerton. ;)


Obrazek

Hmm... Tak samo jak każdy wie, czym jest kamerton :) C'mon, nie mierz wszystkich swoją miarą ;)
Z drugiej strony, jeśli to ma być agencja od ulotek i składu to nazwa nie powinna budzić innych, wygórowanych oczekiwań. Jakie są założenia marki? Są w ogóle jakieś czy po prostu szukacie ładnie brzmiącej nazwy?

O tym właśnie pisałem wcześniej. Dla BTLu to i Reklama Doskonała styknie.
Joanna Z.

Joanna Z. Efektiva Agencja
Reklamy

Temat: Naming - podpowiedzcie

Zofia B.:
Bez przesady. Takie podstawowe zwroty zna każdy. No, prawie każdy. Z tym, że jak już mamy ruszyć wyobraźnią, to można się spodziewać, że ludzie wymowę spolszczą. Nie będą mówić 'ædvəɸt, a adwert... i w mowie wyjdzie adwerton - topornie i prawie jak kamerton. ;)


Obrazek


Z drugiej strony, jeśli to ma być agencja od ulotek i składu to nazwa nie powinna budzić innych, wygórowanych oczekiwań. Jakie są założenia marki? Są w ogóle jakieś czy po prostu szukacie ładnie brzmiącej nazwy?

Agencja lokalna - głownie mała poligrafia dla lokalnych firm.
Kamerton faktycznie brzmi topornie, przyciężkawo i tak też wygląda;)
Dokładnie, poszukiwana nazwa ma być prosta i raczej polsko brzmiąca.
Joanna Z.

Joanna Z. Efektiva Agencja
Reklamy

Temat: Naming - podpowiedzcie

Tomasz M W.:
Jak szukasz już po angielsku to nazwij Spin Doctors ;) Ostatnio na topie i się kojarzy z magikami od PR.

Spin doctors - ciekawe. Motyw doktorów:) jest fajny - takie pogotowie reklamowe.
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Naming - podpowiedzcie

Tomasz M W.:
Jak szukasz już po angielsku to nazwij Spin Doctors ;) Ostatnio na topie i się kojarzy z magikami od PR.
Bardzo zły trop. Spin doktorzy zjawisko nieodłącznie związane z polityką. Bardzo wąskie pojęcie.
Tomasz M W.

Tomasz M W. Free your mind!

Temat: Naming - podpowiedzcie

radosław zieliński:
Bardzo zły trop. Spin doktorzy zjawisko nieodłącznie związane z polityką. Bardzo wąskie pojęcie.

Według mnie podałeś bardzo dobry argument za. :)
Czy kreatywność nie jest właśnie sztuką poszerzania/przenoszenia znaczeń? Spójrz na swoją sygnaturkę, to dobry komentarz do mojego pomysłu...

konto usunięte

Temat: Naming - podpowiedzcie

Tomasz M W.:
Według mnie podałeś bardzo dobry argument za. :)
Czy kreatywność nie jest właśnie sztuką poszerzania/przenoszenia znaczeń? Spójrz na swoją sygnaturkę, to dobry komentarz do mojego pomysłu...

ale to mają kojarzyć ludzie, a nie Ty :-) Dla Ciebie można mówić o poszerzaniu/przenoszeniu znaczeń, dla (wierzę, że) większości będzie się to kojarzyć z PRowcami PiSu :-)
Tomasz M W.

Tomasz M W. Free your mind!

Temat: Naming - podpowiedzcie

Błażej J.:

ale to mają kojarzyć ludzie, a nie Ty :-) Dla Ciebie można mówić o poszerzaniu/przenoszeniu znaczeń, dla (wierzę, że) większości będzie się to kojarzyć z PRowcami PiSu :-)

No i masz zapamiętywalność, czegóż chcieć więcej.
Bronię pomysłu - nowa firma musi zaistnieć w świadomości Klientów, nazwa łamać schemat, rodzić pytania! Spin Doctors spełnia warunki mimo skojarzeń z polityką. Tak naprawdę to tylko kwestia odwagi :)

konto usunięte

Temat: Naming - podpowiedzcie

Osobiście uważam, że określenie, które tutaj padło:

Doskonała
Agencja Reklamowa

Jest dobre, choć nieco odważne. Ale na pewno przyjmie się na lokalnym rynku i będzie rozpoznawane. Łatwo je będzie połączyć z angielskimi nazwami dla poszczególnych kampanii autopromocyjnych.Michał Pijet edytował(a) ten post dnia 18.03.11 o godzinie 13:50
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Naming - podpowiedzcie

Tomasz M W.:
Według mnie podałeś bardzo dobry argument za. :)
Czy kreatywność nie jest właśnie sztuką poszerzania/przenoszenia znaczeń? Spójrz na swoją sygnaturkę, to dobry komentarz do mojego pomysłu...
Moim skromnym zdaniem mylisz ekstrawagancję z kreatywnością. Dowolność z funkcjonalnością.

Reklama to nie licentia poetica i pierwsze lepsze skojarzenie brzmiące niecodziennie nie legitymizuje się samo przez się.
Tomasz M W.

Tomasz M W. Free your mind!

Temat: Naming - podpowiedzcie

radosław zieliński:

Reklama to nie licentia poetica i pierwsze lepsze skojarzenie brzmiące niecodziennie nie legitymizuje się samo przez się.

Gdybym nie siedział w reklamie już tyle lat to pewnie bym się z Tobą zgodził...

Patrzysz na Spin Doctors i widzisz dwa słowa. Staram się spojrzeć szerzej, bo i tak nazwa nie załatwi wszystkiego, po wyborze takiej a nie innej nazwy trzeba budować wizerunek, markę, żeby nazwa miała konsekwencję w strategii.
Dlatego mogę sobie wyobrazić agencję, która działa pod takim szyldem i wykorzystuje cały zakres semantyczny skojarzeń i odnosi sukces. Kwestia odwagi a potem mądrości w prowadzeniu firmy.
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Naming - podpowiedzcie

Tomasz M W.:
Gdybym nie siedział w reklamie już tyle lat to pewnie bym się z Tobą zgodził...

Patrzysz na Spin Doctors i widzisz dwa słowa. Staram się spojrzeć szerzej, bo i tak nazwa nie załatwi wszystkiego, po wyborze takiej a nie innej nazwy trzeba budować wizerunek, markę, żeby nazwa miała konsekwencję w strategii.
Dlatego mogę sobie wyobrazić agencję, która działa pod takim szyldem i wykorzystuje cały zakres semantyczny skojarzeń i odnosi sukces. Kwestia odwagi a potem mądrości w prowadzeniu firmy.

W wyborze takiej nazwy nie ma nic z odwagi. Jest czysta nieadekwatność i ignorancja.

A patrzenie co będzie kiedyś tam... rozmawiamy o nazwie, a nie o tym jak ktoś poprowadzi firmę. To oczywiste, że sama nazwa nie jest gwarancją sukcesu.

Nazwa Spin doctors wskazuje jednoznacznie, że firma zajmuje się marketingiem politycznym. Wręcz, że się w nim specjalizuje. Więc jeśli się w nim nie specjalizuje to po co się tak nazywa? Dla przekory?

Za długo siedzę w reklamie, by działania wynikające z przekory robiły na mnie wrażenie.
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Naming - podpowiedzcie

Równie dobrze mogłaby się nazywać:

Pecunia non olet

też trzeba odwagi i nieszablonowego myślenia, by działać pod taką nazwą.
Tylko, że taki sposób myślenia o nazwie jest nader zwodniczy.

Następna dyskusja:

[naming] Polska Nazwa vs Ob...




Wyślij zaproszenie do