Joanna Z.

Joanna Z. Efektiva Agencja
Reklamy

Temat: Naming - podpowiedzcie

Witajcie,
co myslicie o nazwie dla agencji reklamowej: Reklama Doskonała
Profil: kompleksowa obsługa małych i średnich firm w niewielkim mieście.
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Naming - podpowiedzcie

Nazwa nie pasuje mi do agencji, która miałaby się zajmować kreowaniem kampanii 360. Ale jeśli teren działania to niewielkie miasto to zakładam, że w grę wchodzi głównie BTL + ewentualnie jakiś outdoor, więc niech będzie. Ale pomyśl nad czymś bardziej... Hmmm... Chwytliwym.

konto usunięte

Temat: Naming - podpowiedzcie

To reklama czy kompleksowa obsługa?
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Naming - podpowiedzcie

Joanna Z.:
Witajcie,
co myslicie o nazwie dla agencji reklamowej: Reklama Doskonała
Profil: kompleksowa obsługa małych i średnich firm w niewielkim mieście.

Jak dla mnie to bardziej opis jednej z pożądanych prze klienta cech / efekt pracy agencji niż nośna nazwa. Jeżeli miałbym być uszczypliwy to ciut mało kreatywne, no i jakbyś przez telefon usłyszała:

"Dzień dobry Panu tu Ania, agencja reklama doskonała ...." to jakie miałabyś pierwsze, spontaniczne wrażenie?

Może pomyślcie nad jakąś nazwą, która dałaby szansę na zaintrygowanie Waszych potencjalnych klientów, zapadłaby im w pamięć (nawet jeżeli będzie abstrakcyjna), Wam da szansę na jakieś fajne działania "autopromocji na mieście" ... z rzeczy istotnych - musi się to dać łatwo wymówić i zapisać;)

pozdrawiam
łŁukasz Mielnik edytował(a) ten post dnia 16.03.11 o godzinie 14:46

konto usunięte

Temat: Naming - podpowiedzcie

Joanna Z.:
Witajcie,
co myslicie o nazwie dla agencji reklamowej: Reklama Doskonała
Profil: kompleksowa obsługa małych i średnich firm w niewielkim mieście.

Brzmi jak: Margaryna Dobra. Nie dość, że nazwa jest trywialna, to na dodatek mamy szyk przestawny, czyli na początku rzeczownik a potem przymiotnik. Rozumiem, że są na rynku agencje, które się nazywają tanie-projektowanie lub dobrydruk.pl, ale po pierwsze są to zwykle studia graficzne, a po drugie w samej nazwie mają zawartą informację, że najważniejsza jest 'optymalizacja kosztów'. Zaproponowana przez Ciebie nazwa zdradza, że firma nie będzie miała zbyt wiele wspólnego z agencją.

W przypadku 'Reklamy Doskonałej' brzmi to w dodatku niezbyt zgrabnie i niezbyt po polsku. Reklama doskonała może być co najwyżej produktem danej agencji, pod warunkiem, że wymyśli się coś fajnego, co złagodzi tę dość pretensjonalną nazwę.
Joanna Z.

Joanna Z. Efektiva Agencja
Reklamy

Temat: Naming - podpowiedzcie

Dzieki za opinie. Poszukamy czegoś bardziej chwytliwego:)
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Naming - podpowiedzcie

Nie poszukać innej nazwy, tylko zatrudnić dobrego, miłego, inteligentnego człowieka, który podejmie się pracy zgodnie z procedurą researchu oraz wymyślania Trafnej Niebanalnej Nazwy, bo wyjdą potworki i będą straszyć odbiorców/potencjalnych klientów. :)

Jeśli to ulotki i oklejanie samochodów, to się propozycji nie dziwię.
Nazwa musi być "okowlepna" i prowokować pomysłową ideę, przekładalną na identyfikację oraz metaforyczny opis działania firmy [Chryste Panie, broń się przed owocnymi owocami oraz innymi fruktologicznymi metaforami!!], ktory zachęci klienta do kontaktu po pierwszym looku na stronkę.

W reklamie wymyślamy. Nie szukamy najprostszego komunikatu, otrąbionego i wytartego przez setki ulotkopisaczy - "doskonałe okna, drzwi, remonty, ceny, smaki, meble, jakości, doskonałe dziadostwo itd.". Szukamy czegoś, co nas wyróżni na rynku setek podobnych agencji.
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Naming - podpowiedzcie

Joanna Z.:
Dzieki za opinie. Poszukamy czegoś bardziej chwytliwego:)

przeszperajcie googla - zobaczcie jakie są tendencje to na pewno Was jakoś ukierunkuje, a jest wiele ścieżek od tajemniczo (intrygująco) brzmiących jak np; PZL poprzez różne "wykręcone" jak np: "Red Shoes" czy "Paralotna" po bardziej przyziemne np. z ierwszym członem "studio" ...;)

ps: w końcu jako agencja musicie zacząć od jak najlepszego "sprzedania siebie";))Łukasz Mielnik edytował(a) ten post dnia 16.03.11 o godzinie 15:06

konto usunięte

Temat: Naming - podpowiedzcie

wyrzuć "reklama", zostaw samo "doskonała". po prostu. i posprzątane. są "radna", "dobra" "miła", na świecie jest "good". dlaczego nie "doskonała"? wszystko zależy od opakowania. no i trzeba będzie oczywiście sprostać takiej deklaracji.Igor Cyprjak edytował(a) ten post dnia 16.03.11 o godzinie 15:16

konto usunięte

Temat: Naming - podpowiedzcie

nie zgodzę się, że "studio" to coś przyziemnego w nazwie.
zwykle i najczęściej jest to określenie obszaru działania.
studio nie jest agencją reklamową, ale właśnie studiem
graficznym, studiem projektów, designu. i stąd przecież
mamastudio, studio bakalie czy studio dn.

jest wiele ścieżek od tajemniczo
(intrygująco) brzmiących jak np; PZL poprzez różne "wykręcone" jak np: "Red Shoes" czy "Paralotna" po bardziej przyziemne np. z ierwszym członem "studio" ...;)
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Naming - podpowiedzcie

ReklameX Full Service Advertising Creative Design StudioPiotr L. edytował(a) ten post dnia 16.03.11 o godzinie 15:26
Łukasz Mielnik

Łukasz Mielnik marketing /
strategia / reklama

Temat: Naming - podpowiedzcie

Igor Cyprjak:
nie zgodzę się, że "studio" to coś przyziemnego w nazwie.
zwykle i najczęściej jest to określenie obszaru działania.
studio nie jest agencją reklamową, ale właśnie studiem
graficznym, studiem projektów, designu. i stąd przecież
mamastudio, studio bakalie czy studio dn.

Zgadzam się z tym, że się nie zgadzasz;) to nie było najszczęśliwsze określenie z mojej strony. a co do odniesienia "studia" do nazwy agencji to ja wiem czy nie da rady? Studio raczej określa "kameralność" i klimat miejsca

ps: Studio54 (załóżmy, że taki mają adres) ... albo Studio Kreacji albo Studio Dobrych Pomysłów - wiem, że nie są to nazwy hity ale przykłady jedynie;)Łukasz Mielnik edytował(a) ten post dnia 16.03.11 o godzinie 15:26
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Naming - podpowiedzcie

Widziała mrówka taką nazwę jak adres [ulica i numer budynku].
Kreatywność nie zna granic.

Fakt, samo "Doskonała" brzmi intrygująco. Tego dokonała Doskonała, hmm :)

konto usunięte

Temat: Naming - podpowiedzcie

Patryk Rykała:
Nie poszukać innej nazwy, tylko zatrudnić dobrego, miłego, inteligentnego człowieka, który podejmie się pracy zgodnie z procedurą researchu oraz wymyślania Trafnej Niebanalnej Nazwy, bo wyjdą potworki i będą straszyć odbiorców/potencjalnych klientów. :)

ta pani nie da ci zlecenia bo sama je dostała i szuka tradycjnie frajerów którzy odbębnią za nią robotę a nazwie to "burza mózgów " żeby nikt nie marudził:))

konto usunięte

Temat: Naming - podpowiedzcie

e tam - odbębnić, co to za robota? takie ćwiczenie. przecież się kobieta
pyta o opinię, a nie - żeby jej od razu coś wymyślać. ale nawet jakby
poprosiła, żeby jej wymyśleć, to czemu nie? a co mi to szkodzi?
ja tam bardzo lubię innym wymyślać - obcym i znajomym, czy to
na ulicy, czy w sklepie, czy w transporcie publicznym. cały czas.

ta pani nie da ci zlecenia bo sama je dostała i szuka tradycjnie frajerów którzy odbębnią za nią robotę a nazwie to "burza mózgów " żeby nikt nie marudził:))

konto usunięte

Temat: Naming - podpowiedzcie

Igor Cyprjak:
e tam - odbębnić, co to za robota? takie ćwiczenie. przecież się kobieta
pyta o opinię, a nie - żeby jej od razu coś wymyślać. ale
poznała opinię i elegancko się zmyła
teraz zapewne wmawia klientowi że należy zmienić pomysł gdyż:

i tutaj leci to wszystko co przeczytała;)

i tak oto mamy "specjalistów"Przemysław Gosiewski edytował(a) ten post dnia 17.03.11 o godzinie 11:46
Joanna Z.

Joanna Z. Efektiva Agencja
Reklamy

Temat: Naming - podpowiedzcie

Igor Cyprjak:
e tam - odbębnić, co to za robota? takie ćwiczenie. przecież się kobieta
pyta o opinię, a nie - żeby jej od razu coś wymyślać. ale nawet jakby
poprosiła, żeby jej wymyśleć, to czemu nie? a co mi to szkodzi?
ja tam bardzo lubię innym wymyślać - obcym i znajomym, czy to
na ulicy, czy w sklepie, czy w transporcie publicznym. cały czas.

ta pani nie da ci zlecenia bo sama je dostała i szuka tradycjnie frajerów którzy odbębnią za nią robotę a nazwie to "burza mózgów " żeby nikt nie marudził:))

Dzięki Igor za chęć pomocy:)Joanna Z. edytował(a) ten post dnia 17.03.11 o godzinie 23:13
Joanna Z.

Joanna Z. Efektiva Agencja
Reklamy

Temat: Naming - podpowiedzcie

A co myślicie o AdvertOn?
Tadeusz Zawilski

Tadeusz Zawilski Management
Consulting

Temat: Naming - podpowiedzcie

Joanna Z.:
A co myślicie o AdvertOn?

Level wyżej - mało kumaci klienci pomyślą, że to pewnie nazwa nadana przez kosmitów, bardziej kumaci mogą sobie zakombinować, że może to sieciówka, a najbardziej ogarnięci docenią, że próbowałaś.

konto usunięte

Temat: Naming - podpowiedzcie

Joanna Z.:
A co myślicie o AdvertOn?

Nadal mało kreatywne.

Bądźmy szczerzy - nazwanie firmy "po angielsku" już od dawna nie działa nobilitująco. Nie róbmy z mieszkańców małych miast debili. Jest mnóstwo świetnych lub zagranicznych nazw, ale do cholery liczy się pomysł!

Następna dyskusja:

[naming] Polska Nazwa vs Ob...




Wyślij zaproszenie do